
Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- absent
- Мнения: 427
- Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.
Вярно прав си , много е важно да си с разпробити лети джанти така дигаш най малко 10 коня на 15 годишна кошница ..... а иначе си си потенциален самоубиец не дай си боже да има някои около теб ..... 

- sempay_stz
- Мнения: 184
- Регистриран на: Съб 28 мар 2009 20:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.
Състезател не съм и по ралита не ходя. Тея джанти са стойкаджийски а и със стречнати гуми
това най вероятно е смъртоносна комбинация по твойте критерий
.

това най вероятно е смъртоносна комбинация по твойте критерий



- Dido_Petrov
- Мнения: 400
- Регистриран на: Нед 01 окт 2006 21:50
- Автомобил: Polo 6N
- Двигател: 1.8 20VT
- Местоположение: Стара Загора
Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.
ако беше малко по добре технически грамотен щеше да разбереш 

- absent
- Мнения: 427
- Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.
Щом така смяташ твоя си работа ......
- B_O_S_S_S
- Мнения: 741
- Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.
Баце на ги слушай ... дупчи ги смело ама ги застопори здраво на някой тротоар и давай смело с дрелката даже малко по-големи отвори им направи по-лесно д аможеш да ги слагаш на колата ама ... като го направиш ми кажи , че да не се движа по улиците , че 90% сигурност, че ще се отпорят покрай болтовете ...
Не се занимавай с глупости като ги разпробиеш намаляш здравината им в областа на болтовете и при по-силно странично усукване ...сещай се
Не се занимавай с глупости като ги разпробиеш намаляш здравината им в областа на болтовете и при по-силно странично усукване ...сещай се
- orbital
- Мнения: 213
- Регистриран на: Чет 06 май 2010 18:07
- Автомобил: PASSAT B4
- Двигател: 1Z 1996
- Местоположение: Варна
Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.
Не че нещо колеги , но има джанти ,които имат заготовка за допълнителни отвори значи предполагам ,че няма проблем ако се разпробият и за да не съм голословен ето един пример:
- joro_bartera
- Мнения: 123
- Регистриран на: Сря 25 яну 2012 19:06
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: VR6 sincro ABV
Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.
Колега не се захващай с подобно рисковано разпробиване...не излагай на риск тебе и околните
.Тези които са заводско с два размера (или подготвени за такива)са изчислени и тествани
.Както ти е писал по горе друг наш колега,най удачно в твоя случай е разпробиване на главините,а и на първо място-НАЙ СИГУРНО 



- sempay_stz
- Мнения: 184
- Регистриран на: Съб 28 мар 2009 20:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.
joro_bartera написа:Колега не се захващай с подобно рисковано разпробиване...не излагай на риск тебе и околните.Тези които са заводско с два размера (или подготвени за такива)са изчислени и тествани
.Както ти е писал по горе друг наш колега,най удачно в твоя случай е разпробиване на главините,а и на първо място-НАЙ СИГУРНО
А главината на колата не е ли тествана и изчислена да е с един размер отвори?

- wishsalor
- Мнения: 263
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:44
- Автомобил: Passat B5 variant x2
- Двигател: AFN 97-98
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.
Извинявам се предварително на всички, които, може би, ще ме помислят за ненормален, но това, което е намислил да прави колегата е правено вече....успешно(говоря за тест от 70 000км)...!
Да, може. Разпробий ги. Но не го прави смешно а професионално. За целта ще е нужно:
УДМ-универсална делителна маса
Фреза-съответно машината трябва да е окомплектована със нужното съдържание на правилни инструменти, добре заточени, така че в резултат на пробиването да не прегрееш местата където си пробивал.
Ход на процеса:
1. След намирането на нужната инструментална и машинна екипировка-с помощта на още един по-як приятел закачате делителната маса на фрезата......тежичка е.
2. след това се изработва подложка(същата ще служи за връзка между джантата и УДМ), на която предварително сте разпробили два отвора със нарязана резба във тях М12х1,5-така закрепената джанта на подложката фиксирате върху УДМ, след което намирате и фиксирате центровия отвор на джантата(с помощта на опипвач, закрепен на патронника на машината).Целият процес се нарича базиране и центриране.
3. Сега е важното-със помощта на УДМ линията на двата отвора трябва да е успоредна на хода на масата на фрезата, а отворите, които ще се разпробият трябва да са перпендикулярни по двойки на съществуващите. или казано по простичко-в момента имаш четири отвора на 90градуса един от друг-когато ги направиш другите четири ще са осем отвора на по 45градуса един от друг, така ще гарантираш НЕналичие на дисбаланс в джантата. Също така е важно да се пробиват отворите поетапно като се използват няколко размера свредла-според преценката на фрезиста.
4. Нужно е, след като вече сте разпробили желаните отвори, да отнемете малка част и сравнително точно да направите фрезенка на всеки един отвор, така че да пасва на болтовете на автомобила, в противен случай има опасност да се запознаеш с т.нар. сила на "таос" срязване, според която при неправилно изпълнение на горното джантата ще те изпревари нейде...
Казано още по накратко-правил съм го, много пъти на много джанти, въпроса е като се прави да се внимава и да се мисли, всеки детайл е от значение. И да, и аз съм карал с такива джанти, и мои приятели и никой е нямал проблеми-въпрос на познания, опит и условия. Сега е момента да прецени колегата иска ли, може ли, и има ли условията да изпълни гореописания процес, който на пръв поглед е елементарен, а всъщност е цял ден работа...!!!!При условие, че фрезиста е опитен и обурудван!!!!!!
Да, може. Разпробий ги. Но не го прави смешно а професионално. За целта ще е нужно:
УДМ-универсална делителна маса
Фреза-съответно машината трябва да е окомплектована със нужното съдържание на правилни инструменти, добре заточени, така че в резултат на пробиването да не прегрееш местата където си пробивал.
Ход на процеса:
1. След намирането на нужната инструментална и машинна екипировка-с помощта на още един по-як приятел закачате делителната маса на фрезата......тежичка е.
2. след това се изработва подложка(същата ще служи за връзка между джантата и УДМ), на която предварително сте разпробили два отвора със нарязана резба във тях М12х1,5-така закрепената джанта на подложката фиксирате върху УДМ, след което намирате и фиксирате центровия отвор на джантата(с помощта на опипвач, закрепен на патронника на машината).Целият процес се нарича базиране и центриране.

3. Сега е важното-със помощта на УДМ линията на двата отвора трябва да е успоредна на хода на масата на фрезата, а отворите, които ще се разпробият трябва да са перпендикулярни по двойки на съществуващите. или казано по простичко-в момента имаш четири отвора на 90градуса един от друг-когато ги направиш другите четири ще са осем отвора на по 45градуса един от друг, така ще гарантираш НЕналичие на дисбаланс в джантата. Също така е важно да се пробиват отворите поетапно като се използват няколко размера свредла-според преценката на фрезиста.
4. Нужно е, след като вече сте разпробили желаните отвори, да отнемете малка част и сравнително точно да направите фрезенка на всеки един отвор, така че да пасва на болтовете на автомобила, в противен случай има опасност да се запознаеш с т.нар. сила на "таос" срязване, според която при неправилно изпълнение на горното джантата ще те изпревари нейде...
Казано още по накратко-правил съм го, много пъти на много джанти, въпроса е като се прави да се внимава и да се мисли, всеки детайл е от значение. И да, и аз съм карал с такива джанти, и мои приятели и никой е нямал проблеми-въпрос на познания, опит и условия. Сега е момента да прецени колегата иска ли, може ли, и има ли условията да изпълни гореописания процес, който на пръв поглед е елементарен, а всъщност е цял ден работа...!!!!При условие, че фрезиста е опитен и обурудван!!!!!!
- _Nikko_
- Мнения: 12
- Регистриран на: Сря 23 мар 2011 20:21
- Автомобил: Lupo GTI Toledo Custom
- Двигател:
Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.
Ако джантата позволява разпробиване винаги може да се направи. Преди да дам да разпробият моите имах опасения не че няма да стане, ами че не мога да намеря човек да ги направи. Разпробиването беше направено от колега от форума, без забележки, джантите преминаха от 5х120мм с централен 72.5мм, към 4х100мм с централен 57.1.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.
ако имат материал разпробивай - стига да не е като на "стойкаджийските" джанти
- napster
- Мнения: 1158
- Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
- Автомобил: BMW E30
- Двигател: 1.6 LPG
- Местоположение: Стара Загора
Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.
Всеки сам си е*е магаренцето. Никой не е казал пробивай ги. Демокрация е, правете каквото решите за най- удачен вариант за вас. Ще помоля един колега познат на цялата тукашна аудитория да покаже още един вариант, който според вас сигурно е аблолютна лудост, но пък не съм чул да му е падната нейде джанта. 

- PaSSaT_DieseL
- Мнения: 83
- Регистриран на: Чет 06 окт 2011 14:45
- Автомобил: Vw Sharan
- Двигател: 1.9tdi AHU
- Местоположение: В к0лаТа с ЖенаТа
- porko
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: Русе
Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.
wishsalor написа:Извинявам се предварително на всички, които, може би, ще ме помислят за ненормален, но това, което е намислил да прави колегата е правено вече....успешно(говоря за тест от 70 000км)...!
Да, може. Разпробий ги. Но не го прави смешно а професионално. За целта ще е нужно:
УДМ-универсална делителна маса
Фреза-съответно машината трябва да е окомплектована със нужното съдържание на правилни инструменти, добре заточени, така че в резултат на пробиването да не прегрееш местата където си пробивал.
Ход на процеса:
1. След намирането на нужната инструментална и машинна екипировка-с помощта на още един по-як приятел закачате делителната маса на фрезата......тежичка е.
2. след това се изработва подложка(същата ще служи за връзка между джантата и УДМ), на която предварително сте разпробили два отвора със нарязана резба във тях М12х1,5-така закрепената джанта на подложката фиксирате върху УДМ, след което намирате и фиксирате центровия отвор на джантата(с помощта на опипвач, закрепен на патронника на машината).Целият процес се нарича базиране и центриране.![]()
3. Сега е важното-със помощта на УДМ линията на двата отвора трябва да е успоредна на хода на масата на фрезата, а отворите, които ще се разпробият трябва да са перпендикулярни по двойки на съществуващите. или казано по простичко-в момента имаш четири отвора на 90градуса един от друг-когато ги направиш другите четири ще са осем отвора на по 45градуса един от друг, така ще гарантираш НЕналичие на дисбаланс в джантата. Също така е важно да се пробиват отворите поетапно като се използват няколко размера свредла-според преценката на фрезиста.
4. Нужно е, след като вече сте разпробили желаните отвори, да отнемете малка част и сравнително точно да направите фрезенка на всеки един отвор, така че да пасва на болтовете на автомобила, в противен случай има опасност да се запознаеш с т.нар. сила на "таос" срязване, според която при неправилно изпълнение на горното джантата ще те изпревари нейде...
Казано още по накратко-правил съм го, много пъти на много джанти, въпроса е като се прави да се внимава и да се мисли, всеки детайл е от значение. И да, и аз съм карал с такива джанти, и мои приятели и никой е нямал проблеми-въпрос на познания, опит и условия. Сега е момента да прецени колегата иска ли, може ли, и има ли условията да изпълни гореописания процес, който на пръв поглед е елементарен, а всъщност е цял ден работа...!!!!При условие, че фрезиста е опитен и обурудван!!!!!!
Още по-добре и по-точно ще стане на координатна пробивна машина.Центрова се по двата стари отвора и се изчислява с четиризначните математически таблици на какви координати да пробиваш под ъгъл 45 градуса.Ако центроваш по средния отвор може да не уцелиш точно 45 градуса за новите.Местиш,пробиваш,правиш фрезенка и това е.Пробиваш с един милиметър по-малко свредло и след това калиброваш с палцов фрезер.Ако го правиш на фреза процедурата е същата.Само,че точността няма да е под една десета от милиметъра.Което не е чак толкова важно де.Ако ще ползваш въртяща маса първо влез в нейния център и тогава докарай центъра на джантата на същото място.В този случай се местиш на половината разстояние и пробиваш,след което въртиш масата на 90 градуса и пак пробиваш.
- wishsalor
- Мнения: 263
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:44
- Автомобил: Passat B5 variant x2
- Двигател: AFN 97-98
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.
Браво колега, чуствам се идеално конкретизиран и правилно допълнен. Друг е въпроса освен мен и теб колко още ще го разберат...по същия начин.
А иначе пдложката със отворите за болтове имитираща главина е точно с цел по удачно базиране!
Считам за важно, навикът да се подхожда съобразно правилната технология е начинът за успешни манипулации.
А иначе пдложката със отворите за болтове имитираща главина е точно с цел по удачно базиране!
Считам за важно, навикът да се подхожда съобразно правилната технология е начинът за успешни манипулации.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 51 госта