
Golf 4 1.9 TDI (90) температурата му се вдига доста бавно
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7856
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.9 TDI температурата му се вдига доста бавно
Мда бавно си загряват. Ако караш извънградско и си държи 90 градуса, не го пипай термостата. Новите мотори КР са същата работа над 4 градуса външна темп. При по-студено време обаче си пускат допълнителното подгряване и за 2мин духа топло вътре, стрелката също веднага тръгва. Други дизели на ВАГ които загряват много бързо са 1,4тди и 1,9СДИ. При тях незнам на какво се дължи обаче 

- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Golf 4 1.9 TDI температурата му се вдига доста бавно
Има различно принудително загряване на мотори сещам се за подгревни свещи на антифриза и за малко по новите автомобили ЕГР тръба за потгряване на антифриза. Относно бързото парно в автомобила след 2008 немеца слага допълнително радиаторче за парно на ток освен това с антифриза .Мощността му е 1 КВ .
Re: Golf 4 1.9 TDI температурата му се вдига доста бавно
Аз съм с 1.9сди и пак бавничко загрява, утре ще пипам маркучите да видиме дали е термостат.По нанадолнище съм го засичал да пада температурата иначе на дълго си държи 90градуса при студено време.
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 4 1.9 TDI температурата му се вдига доста бавно
С напредването на пролетта темите с бавното загряване ще намалеят... 

- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf 4 1.9 TDI температурата му се вдига доста бавно
Точно. Те всяка зима най-често срещаните дизелови теми са:
1. Скочи ми разходът
2. Загрява бавно
1. Скочи ми разходът
2. Загрява бавно

- Sou lReaver
- Мнения: 21
- Регистриран на: Сря 10 окт 2012 22:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bulgarsko
Re: Golf 4 1.9 TDI температурата му се вдига доста бавно
така ми казаха доста хора ! при положителна температура не е проблем,но при отрицателна абсурд да загрее на място! Благодаря за мненията!
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Golf 4 1.9 TDI температурата му се вдига доста бавно
И все пак си смени термостата. Ще ти струва 30-35 лева, и ще заработи по-добре колата.
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf 4 1.9 TDI температурата му се вдига доста бавно
ventotdi написа: Съвет към колегата като покара известно време и на стрелка е 70 градуса да слезе и да провери маркуча от термостата към радиатора топъл ли е ;)
Задължително изпълни съвета на колегата преди да правиш каквото и да е друго

Ако маркуча е топъл - сменяй термостата, ако е студен и да го смениш пак толкова бавно ще загрява. И като допълнителна екстра ще си имаш още едно менте в двигателя на мястото на читавия заводски чарк.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.9 TDI температурата му се вдига доста бавно
lambo_sl написа:Това се получаа понеже ТДИ моторите(на ВАГ) имат високо КПД. с чисто нов термостат парното започва да духа на 10 мин. 5 от които е стояла на място да работи. Трябва доста да я ругаеш докато е студена, което не е препорчително за да загрее по-бързо.
TDI - ще загрее на място само ако държиш крака на педала и дръжиш 2000 об/мин
на 950 об. ще загрее едвам след 10 мин.
Зимата я държа максимум две минути докато изчистя снега и леда - и ареее
най-бързо си загрява в движение
-
- Мнения: 38
- Регистриран на: Нед 02 сеп 2012 10:34
- Автомобил: Golf 4 1.9TDI 110hp
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.9 TDI температурата му се вдига доста бавно
До колегата Sou lReaver:
Аз моя голф го имам от половин година и лятото температурата бързо достига 90 градуса, но зимата е друго. А по отношение на това как се кара дизелов двигател (TDI) имам предвид, бих искал да ви постна една статия, която са я писали хора, състезатели с дългогодишен опит, и честно да ви кажа истина си е. Лично аз така карам и нямам проблеми.
Но ако искаш бързо да ти загрява, особено зимата, ръгай смело, но не виждам смисъл, защото така и мотора се тормози повече (когато е студена), гори повече.
Та въпросната статия е следната (естествено ще се намери някой, който да оплюва това твърдение, затова ще помоля колегите да се въздържат от негативни изказвания):
• Студен старт
Наблюдавайки икономичноста, когато се връщам от пътувания от около 320км.в сравнение с 10 пътувания по 32км. показва, че има загуба от порядака на 5км от студения старт. Предполагам, че ефекта от студения старт оказва влияние при първите 15км. За първите 15км от пътуването TDI двигателите трябва да достигнат оптимална температура (не само на охладителната течност ) на работата на скоростната кутия, лагери на главините, гуми, спирачки и т.н. Обикновенно са необходими 15км. , но разбира се това зависи как шофирате. Единственото нещо което може да направите е да намалите загубите по време на студения старт, загубите могат да се намалят от 30% на 20%. Казано с други думи, карайте внимателно през първите 15км. Не форсираите двигателя при студен старт или ще засилите отрицателния ефект. Подгряващите свещи помогат на колата да загрее, но единствено ако държите оборотите от 2200. Ако превишите 2400rpm, те се изключват. Така, че карайте колата под 2200rpm докато уреда за температурата на двигателя не премине трите бели черти.
• Палене и потегляне
Качвате се в колата, слагате обезопасителния колан, стартирате двигателя и потегляте. Не оставяйте двигателя да работи на едно място, за да загрее. Двигателя загрява по-бързо когато е под натоварване и това оказва влияние върху икономичноста на колата. На маслото са му нужни 5 секунди или по-малко за да достигне работно налягане и да се разпръсне по двигателя*.
• RPM ( обороти на двигателя )
Дръжте оборотите на двигателя ниски. Но бъдете внимателни да не почне да се тресе двигателя, което ще рече под 1300rpm. Това се получава когато изискваната мощност е повече от наличната на двигателя. Нормално е при бензиновите двигатели това състояние да се получава под 2000rpm. Повечето 2-литрови бензинови двигатели произвеждат 30к.с.при 2000rpm. При TDI двигателите 30к.с. се достигат при 1300rpm. Когато намаляте скорост на 5-та предавка не я сменяйте докато не паднете под 1300rpm, тогава сменете с по-ниска предавка. Но не забравяйте „ упражнявате” двигателя си от време на време в целия диапазон на обортомера. Да речем един път в седмицата, на магистралата на втора скорост ускорете поне до 4000rpm. Това ще продуха вашият двигател от боклуци и ще го поддържа „свеж”. Между другото TDI 90к.с. може да произведе 20к.с. при 1000rpm, 30к.с. при 1300rpm, 41к.с. при 1500rpm, 56к.с. при 1900rpm, 71к.с. при 2500rpm, 82к.с. при 3000rpm, 87к.с. при 3500rpm и 90к.с. при 4000rpm.
П.С. С времето успях да събера в един файл полезна информация за TDI двигателите от това къде се намират някои части, до това как да го караме, като в същото време максимално да го запазиме. Ако някой има интерес може да ми пише на лично да му го пратя.
Информацията съм я събирал само от достоверни източници :)
Аз моя голф го имам от половин година и лятото температурата бързо достига 90 градуса, но зимата е друго. А по отношение на това как се кара дизелов двигател (TDI) имам предвид, бих искал да ви постна една статия, която са я писали хора, състезатели с дългогодишен опит, и честно да ви кажа истина си е. Лично аз така карам и нямам проблеми.
Но ако искаш бързо да ти загрява, особено зимата, ръгай смело, но не виждам смисъл, защото така и мотора се тормози повече (когато е студена), гори повече.
Та въпросната статия е следната (естествено ще се намери някой, който да оплюва това твърдение, затова ще помоля колегите да се въздържат от негативни изказвания):
• Студен старт
Наблюдавайки икономичноста, когато се връщам от пътувания от около 320км.в сравнение с 10 пътувания по 32км. показва, че има загуба от порядака на 5км от студения старт. Предполагам, че ефекта от студения старт оказва влияние при първите 15км. За първите 15км от пътуването TDI двигателите трябва да достигнат оптимална температура (не само на охладителната течност ) на работата на скоростната кутия, лагери на главините, гуми, спирачки и т.н. Обикновенно са необходими 15км. , но разбира се това зависи как шофирате. Единственото нещо което може да направите е да намалите загубите по време на студения старт, загубите могат да се намалят от 30% на 20%. Казано с други думи, карайте внимателно през първите 15км. Не форсираите двигателя при студен старт или ще засилите отрицателния ефект. Подгряващите свещи помогат на колата да загрее, но единствено ако държите оборотите от 2200. Ако превишите 2400rpm, те се изключват. Така, че карайте колата под 2200rpm докато уреда за температурата на двигателя не премине трите бели черти.
• Палене и потегляне
Качвате се в колата, слагате обезопасителния колан, стартирате двигателя и потегляте. Не оставяйте двигателя да работи на едно място, за да загрее. Двигателя загрява по-бързо когато е под натоварване и това оказва влияние върху икономичноста на колата. На маслото са му нужни 5 секунди или по-малко за да достигне работно налягане и да се разпръсне по двигателя*.
• RPM ( обороти на двигателя )
Дръжте оборотите на двигателя ниски. Но бъдете внимателни да не почне да се тресе двигателя, което ще рече под 1300rpm. Това се получава когато изискваната мощност е повече от наличната на двигателя. Нормално е при бензиновите двигатели това състояние да се получава под 2000rpm. Повечето 2-литрови бензинови двигатели произвеждат 30к.с.при 2000rpm. При TDI двигателите 30к.с. се достигат при 1300rpm. Когато намаляте скорост на 5-та предавка не я сменяйте докато не паднете под 1300rpm, тогава сменете с по-ниска предавка. Но не забравяйте „ упражнявате” двигателя си от време на време в целия диапазон на обортомера. Да речем един път в седмицата, на магистралата на втора скорост ускорете поне до 4000rpm. Това ще продуха вашият двигател от боклуци и ще го поддържа „свеж”. Между другото TDI 90к.с. може да произведе 20к.с. при 1000rpm, 30к.с. при 1300rpm, 41к.с. при 1500rpm, 56к.с. при 1900rpm, 71к.с. при 2500rpm, 82к.с. при 3000rpm, 87к.с. при 3500rpm и 90к.с. при 4000rpm.
П.С. С времето успях да събера в един файл полезна информация за TDI двигателите от това къде се намират някои части, до това как да го караме, като в същото време максимално да го запазиме. Ако някой има интерес може да ми пише на лично да му го пратя.
Информацията съм я събирал само от достоверни източници :)
-
- Мнения: 38
- Регистриран на: Нед 02 сеп 2012 10:34
- Автомобил: Golf 4 1.9TDI 110hp
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.9 TDI температурата му се вдига доста бавно
И забравих да спомена. Тези неща, които постнах по-горе се отнасят и за икономия на гориво. Естествено, всеки сам решава как да шофира :).
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Golf 4 1.9 TDI температурата му се вдига доста бавно
Това за подгревните свещи не е вярно. Свещите се влияят само от температурата на мотора не от оборотите !!! Говоря за свещите в горивната камера .
- Cve7omiRCho
- Мнения: 29
- Регистриран на: Нед 08 апр 2012 15:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Golf 4 1.9 TDI температурата му се вдига доста бавно
Sou lReaver написа:Здравейте колеги от няколко месеца съм собственик на Golf 4 1.9 TDI 90 HP супер доволен съм,но ме притеснява факта че температурата му вдига доста бавно,щях да сменям термостат,но ми казаха че всички били така.Моля някои за съвет!
Смени си датчика за темп.
Не са скъпи, при мен беше така, сега си загрява порядъчно дори и през зимата

- mitko kabelcheto
- Мнения: 42
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 22:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 1.9 TDI температурата му се вдига доста бавно
Тази полезна информация,както и много други за работа на двигателя,турбото на дизела,разход на гориво и други теми ги има в: www.tdi.bg. 

- samo_pechka
- Мнения: 8997
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Golf 4 1.9 TDI температурата му се вдига доста бавно
mitko kabelcheto написа:..разход на гориво и други теми ги има в: www.tdi.bg.
Да не е това : http://www.tdibg.com/ , че на онзи линк някакви гайки и болтчета ми излизат

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта