Казвайте дали съм на прав път по отношение на обслужването.
Ремъци Gates, ролки INA.
За маслото не мога да реша какво да е като вискозитет и спецификация и производител, нямам представа с какво е в момента, моля да ми кажете с точност какво предписва производителя за този двигател че чета различни мнения в различни теми.
Иска ми се да сменя и водната помпа, на кой производител да бъде.
Прави ли се промивка при смяна на масло и охлаждаща течност преди да се налеят новите, и ако да, как, сложен процес ли е, какво е необходимо?
Филтри, маслен, горивен, въздушен - какви да бъдат?
Има климатик, какво обслужване се прави по него?
От къде да си закупя въпросните консумативи?



Golf 3 TDI AFN 96г. първоначално обслужване
- Wartburg353W
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пон 05 ное 2012 22:58
- Автомобил: Vw Golf III GT
- Двигател: TDi AFN 96
- Местоположение: Добрич
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 11:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gorna
Re: Първоначално обслужване на Golf 3 TDI AFN 96г.
Аз от ауто+ си ги копувах мойте и ми изляазоха:
Ангренажен комплект 150 лв 2 ролки и ремъка
Пистов ремак 20 лв Гейтс
Трепоцовиден ремък 7лв за водната помпа и хидрваливката
Масло и маслен филтър 50 лв Масло 4.4 Делко и филтър Манн 15 лв
Въздужен филтър 12 лв
Горивния незнам колко е защото не съм го сменял.
По климатика е хубаво да видиш дали филтъра на купето ти е добре,отдавна го бях сменял и ако не се лъжа той е около 20 лв иначе друго по климатика кво да му правиш да го видиш дали има фреон и ролката на компресора дали е добре да не е лагера да е почнал да вие,защото заради тая ролка имам много лоши спомени.
Ангренажен комплект 150 лв 2 ролки и ремъка
Пистов ремак 20 лв Гейтс
Трепоцовиден ремък 7лв за водната помпа и хидрваливката
Масло и маслен филтър 50 лв Масло 4.4 Делко и филтър Манн 15 лв
Въздужен филтър 12 лв
Горивния незнам колко е защото не съм го сменял.
По климатика е хубаво да видиш дали филтъра на купето ти е добре,отдавна го бях сменял и ако не се лъжа той е около 20 лв иначе друго по климатика кво да му правиш да го видиш дали има фреон и ролката на компресора дали е добре да не е лагера да е почнал да вие,защото заради тая ролка имам много лоши спомени.
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
- Автомобил: audi a3
- Двигател: asz+brezel
- Местоположение: варна
Re: Първоначално обслужване на Golf 3 TDI AFN 96г.
Wartburg353W написа:Казвайте дали съм на прав път по отношение на обслужването.
Ремъци Gates, ролки INA.
За маслото не мога да реша какво да е като вискозитет и спецификация и производител, нямам представа с какво е в момента, моля да ми кажете с точност какво предписва производителя за този двигател че чета различни мнения в различни теми.
Иска ми се да сменя и водната помпа, на кой производител да бъде.
Прави ли се промивка при смяна на масло и охлаждаща течност преди да се налеят новите, и ако да, как, сложен процес ли е, какво е необходимо?
Филтри, маслен, горивен, въздушен - какви да бъдат?
Има климатик, какво обслужване се прави по него?
От къде да си закупя въпросните консумативи?
Ремъците и ролките са точните който си посочил,филтрите на Ман са добри,за масло аз на баща ми му слагам 5-40 Мобил и доливам по 1 литър на 10 000км,климатика не го барай,за 3 години вече не е мръднал откакто я имаме колата...Смени си маслото на скоростната кутия,при нас се отрази много положително,а струваше малко пари...Недей да пипаш неща който работят,запази си паричките за други който евентуално ще се обадят с течение на времето...Иначе Ауто+,Елит Кар,Тех Ко,не се сещам но имаше още фирми,поздрави...

- Wartburg353W
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пон 05 ное 2012 22:58
- Автомобил: Vw Golf III GT
- Двигател: TDi AFN 96
- Местоположение: Добрич
Re: Първоначално обслужване на Golf 3 TDI AFN 96г.
Благодаря ви за информацията, а маслото по коя спецификация да бъде 505.00 или 505.01, а добавките при какви ситуации се добавят, нужно ли е да слагам добавка и ако да каква.
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Първоначално обслужване на Golf 3 TDI AFN 96г.
Маслото е 505.00, но ако сложиш 505.01 няма да сбъркаш.
Добавки за нафтата по желание.
Добавки за нафтата по желание.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Първоначално обслужване на Golf 3 TDI AFN 96г.
Не е лошо в сервиза да ти сменят и спирачната течност
На скоро четох статия в Аутобилд за стари коли и спирачна течност,която никога не е сменяна,и имаше една таблица дето са написани градусите на които завира течността при по-продължително натискане на спирачките.При по-старите коли температурната граница е много ниска,около 110 120 градуса 


- ceci4
- Мнения: 885
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
- Автомобил: VW Golf V TDI 16V
- Двигател: BKD 2004
- Местоположение: Плевен
Re: Първоначално обслужване на Golf 3 TDI AFN 96г.
Марките на ремъците и ролките са добри.
Масло 505.00 или по-новата специафикация 505.01, 5w40 без голямо значение за марката.
Маслото на трансмисията 75w90.
Водната помпа не е задължително да я сменяш, не е на ангренажа, а и може да сложиш по-некачествена.
Ето един линк за промивка на охладителната течност. Не знам как си с английски, но идеята е да разкачиш маркучите на няколко места и наливане с маркуча докато се избистри http://www.myturbodiesel.com/1000q/a3b4/coolant-flush-tdi.htm.
Филтри - Mann, Hengst, Mahle.
Климатика, ако имаш желание може да му изтеглят фреона, да го дозират с необходимото масло и да го върнат. Така ще знаеш, че компресора ти се смазва, както трябва, а и ще допълнят фреон при нужда. Другия вариант е да чакаш до лятото, ако не духа достатъчно студено, тогава да се занимаваш. Но трябва да имаш база за сравнение от предна кола например, а и лятото ще ти вземат малко повече за тази операция.
Спирачна течност задължително и след това редовна (поне почти) подмяна. Огледай и дисковете и накладките веднага.
Масло 505.00 или по-новата специафикация 505.01, 5w40 без голямо значение за марката.
Маслото на трансмисията 75w90.
Водната помпа не е задължително да я сменяш, не е на ангренажа, а и може да сложиш по-некачествена.
Ето един линк за промивка на охладителната течност. Не знам как си с английски, но идеята е да разкачиш маркучите на няколко места и наливане с маркуча докато се избистри http://www.myturbodiesel.com/1000q/a3b4/coolant-flush-tdi.htm.
Филтри - Mann, Hengst, Mahle.
Климатика, ако имаш желание може да му изтеглят фреона, да го дозират с необходимото масло и да го върнат. Така ще знаеш, че компресора ти се смазва, както трябва, а и ще допълнят фреон при нужда. Другия вариант е да чакаш до лятото, ако не духа достатъчно студено, тогава да се занимаваш. Но трябва да имаш база за сравнение от предна кола например, а и лятото ще ти вземат малко повече за тази операция.
Спирачна течност задължително и след това редовна (поне почти) подмяна. Огледай и дисковете и накладките веднага.
- Wartburg353W
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пон 05 ное 2012 22:58
- Автомобил: Vw Golf III GT
- Двигател: TDi AFN 96
- Местоположение: Добрич
Re: Първоначално обслужване на Golf 3 TDI AFN 96г.
Да не пускам нова тема ще си питам в тази, днес по погрешка налях около 200мл. син антифриз
, а охладителната система е пълна с червен, да го сменям ли изцяло с нов, а на казанчето е обозначен G11, да слагам ли такъв или пак червен който се води G12 май 
Ok, благодаря ceci4


Ok, благодаря ceci4

Последна промяна от Wartburg353W на Пон 01 апр 2013 7:13, променено общо 1 път.
- ceci4
- Мнения: 885
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
- Автомобил: VW Golf V TDI 16V
- Двигател: BKD 2004
- Местоположение: Плевен
Re: Първоначално обслужване на Golf 3 TDI AFN 96г.
До колкото знам син (G11) и червен (G12) не са съвместими, докато лилавия (G12+) е универсален и може да се смесва и с другите два. Не знам какво толкова ще му стане, може да покараш малко и да следиш дали се "пресича" и тогава да го смениш изцяло.