Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
nanko1234
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 23 окт 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи

Мнениеот nanko1234 » Съб 06 апр 2013 16:59


Здравейте! Принуждавам се да пиша тук, защото форума на Сеат изглежда е с много ниска посещаемост. А и Сеат си е 99% VW.

Имам Сеат Ибиза 2000-та година мотор ASV 1,9 Tdi 110к.с. Имам го от януари. Нов внос. Скоро след като ми изпищя алармата, че ми е празно казанчето за водата, започнах да я следя почти всеки ден. И за около 400-500км казанчето от мах отива на нищо... Напълно празно.
Ходих да ми мерят да ли има газове в охладителната система 2 пъти в 2 различни сервиза. Веднага ми хрумна, че може я гарнитура да си е заминала я глава. Няма и няма. Нито водата се е смесила с маслото. Колата е цялостно обслужена преде около 4000 км. Капачката на казанчето е нова.
Преди ден сменихме термосуича за перките защото малката степен я нямаше. Какво ли не сме проверили...
А в същото време стрелката за водата не мърда от мястото си. В смисъл съвсем малко под 90 градуса. Закачихме я на диагностика да не би пък датчика да е повреден. Няма моментната температура нормална.
Антифриза си е G12 ако и това има някакво значение. Знам, че и перката на помпата може да превърти, но в казанчето се вижда много добра циркулация през малкия маркуч. Имам си и много добро парно. Термостата е нов марка Wahler Няма как да се оплаче от обслужването.

Но факт уж работи нормално, а от преливника на казанчето продължава да се губи вода.( губи се само от там) Тук е момента да спомена, че работейки на място отнема много време да се включи перката. Когато отивах да го сменяме бях минал близо 30км... Радиатора и долния маркуч не бяха разбрали, че колата е работела. След като го сменихме работи почти 30-35 мин на място и чак тогава се затопли и радиатор и маркуча.

Ако можете помагайте... Може да се каже, че съм отчаян и много рано ще ми писне от тази кола. А ми харесва.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8991
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи

Мнениеот samo_pechka » Съб 06 апр 2013 17:40


Добре дошъл сред нас колега.Сега по въпроса : гарнитура или глава е проблема на първо четене ( за мен)! Знам ,че е рядкост да е глава (спукана), но и при тези мотори е случва понякога ...Въпреки ,че не "дига" градус и не смесва масло и вода !
Огледал си да няма теч на антифриз отнякъде.И ако няма ,а изчезва... Нека и други колеги се изкажат по проблема,но...


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи

Мнениеот my heart iS iCe » Съб 06 апр 2013 17:46


Колега, много кофти проблем :banghead И аз играх същото хоро, но на Бензинов Сеат по-стар модел! Същите симптоми като твоите! Когато се кара и загрее, от нищо то изхвърля антифриза/водата през преливника, и няма как да разбереш докато караш :gruebel Няма никакви симптоми по табло и вървеж, на сутринта казанчето празно :screwy Така докато не дойде ден да сменям скъсан маркуч за антифриза, до термостата! Смених маркуча, и още при паленето от казанчето почна да ври водата, а колата е студена! Сменихме гарнитурата на главата, и с радоста седя в колата и чакам да запаля, и пак същото водата ври от казанчето :icon_sad Откарах колата при друг майстор, и след 5 мин. ми звъни да си я взимам колата си работи, и се оказа, че имала въздух в системата :gruebel Дано оправиш проблема! Но едва ли имаш спукана глава!


nanko1234
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 23 окт 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи

Мнениеот nanko1234 » Съб 06 апр 2013 18:17


Къде да е тоя въздух... Вече трябваше да е излязъл. То ми омръзна да доливам.


nanko1234
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 23 окт 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи

Мнениеот nanko1234 » Вто 09 апр 2013 9:39


my heart iS iCe написа:Колега, много кофти проблем :banghead И аз играх същото хоро, но на Бензинов Сеат по-стар модел! Същите симптоми като твоите! Когато се кара и загрее, от нищо то изхвърля антифриза/водата през преливника, и няма как да разбереш докато караш :gruebel Няма никакви симптоми по табло и вървеж, на сутринта казанчето празно :screwy Така докато не дойде ден да сменям скъсан маркуч за антифриза, до термостата! Смених маркуча, и още при паленето от казанчето почна да ври водата, а колата е студена! Сменихме гарнитурата на главата, и с радоста седя в колата и чакам да запаля, и пак същото водата ври от казанчето :icon_sad Откарах колата при друг майстор, и след 5 мин. ми звъни да си я взимам колата си работи, и се оказа, че имала въздух в системата :gruebel Дано оправиш проблема! Но едва ли имаш спукана глава!


Колега случайно да знаеш как я е оправил? Как я е обезвъздушил?


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи

Мнениеот azrod » Вто 09 апр 2013 11:14


Може и да не е спукана глава, знам случай на издухана гарнитура и оттам компресията засмуква антифриза в цилиндрите. 500км са достатъчни да издуха 1 литър по подобен начин. :beer


Потребителски аватар
ventostz
Мнения: 197
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи

Мнениеот ventostz » Вто 09 апр 2013 13:46


и на мен това ми се вижда най-правдоподобно, а дизела не се обезвъздушава - той сам си прави всичко

azrod написа:Може и да не е спукана глава, знам случай на издухана гарнитура и оттам компресията засмуква антифриза в цилиндрите. 500км са достатъчни да издуха 1 литър по подобен начин. :beer


adziski
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи

Мнениеот adziski » Вто 09 апр 2013 16:56


+1 за гарнитура.


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи

Мнениеот my heart iS iCe » Вто 09 апр 2013 17:16


nanko1234 написа:
Как я е обезвъздушил?

До колкото ми сподели (дали е вярно не мога да гарантирам)! Каза ми, че е извадил малкото маркучле, което влиза най-горе в казанчето, и е бутнал в него компресор с въздух и е отворил капачката на казанчето, и е чакал от там да почне да мята антифриз/вода! После само изкарал маркучлето докато колата работи, и е чакал да излязат малки мехурчета (което означава въздух) и след няколко секунди когато е нямало мехурчета във течността, е нахлузил пак маркуча в казанчето! Това ми обясни!

* Това с компресора, го е правил, при НЕ ЗАПАЛЕНА кола! :a045


nanko1234
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 23 окт 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи

Мнениеот nanko1234 » Вто 09 апр 2013 18:49


Ако беше гарнитурата на главата или пък спукана самата глава нямаше ли да има вода в маслото? Нямаше ли да има странни пушеци и трудно палене?


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи

Мнениеот rufkata » Вто 09 апр 2013 19:04


azrod написа:Може и да не е спукана глава, знам случай на издухана гарнитура и оттам компресията засмуква антифриза в цилиндрите. 500км са достатъчни да издуха 1 литър по подобен начин. :beer

Зависи на къде е издухала гарнитурата, колегата който цитирам е адски прав.


don_s_cecy
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 22 юни 2012 21:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия

Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи

Мнениеот don_s_cecy » Вто 09 апр 2013 19:49


Колега, аз съм с бензиново поло и имах случай на сълзене на атифриз от спукан тройник ( те са плястмасови при моя модел), не стига това но се оказа че е пукната и връзката на тройника с блока която също е "плястмаса". Ако ще ти е от полза моя опит вземи едно огледало и прожектор и виж след кратка работа на водната помпа докато антифриза е студен но има налягане в системата дали ще има мокрота , и после при горещ антифриз защото не си спомням но като че ли от температурата сълзенето се увеличаваше.


nanko1234
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 23 окт 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи

Мнениеот nanko1234 » Вто 09 апр 2013 20:29


my heart iS iCe написа:
nanko1234 написа:
Как я е обезвъздушил?

До колкото ми сподели (дали е вярно не мога да гарантирам)! Каза ми, че е извадил малкото маркучле, което влиза най-горе в казанчето, и е бутнал в него компресор с въздух и е отворил капачката на казанчето, и е чакал от там да почне да мята антифриз/вода! После само изкарал маркучлето докато колата работи, и е чакал да излязат малки мехурчета (което означава въздух) и след няколко секунди когато е нямало мехурчета във течността, е нахлузил пак маркуча в казанчето! Това ми обясни!

* Това с компресора, го е правил, при НЕ ЗАПАЛЕНА кола! :a045



Не виждам логика да изкараш въздуха с повече въздух. Май май е ясно на къде върви. Поне ремонтите от този тип рентабилни ли са и какво се прави по глава, блок?


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи

Мнениеот juve » Сря 10 апр 2013 6:39


Не виждам логика да изкараш въздуха с повече въздух.

Логиката му е била само да продуха малкото маркучле, за да е сигурен , че не се е запушило при " тройника" му така да гарантира, че може да се завърти антифриза от там и да се обезвъздуши... а не че е вкарвал въздух за слава :wink

Последна промяна от juve на Сря 10 апр 2013 20:39, променено общо 1 път.


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи

Мнениеот azrod » Сря 10 апр 2013 10:59


nanko1234 написа:
my heart iS iCe написа:
nanko1234 написа:
Как я е обезвъздушил?

До колкото ми сподели (дали е вярно не мога да гарантирам)! Каза ми, че е извадил малкото маркучле, което влиза най-горе в казанчето, и е бутнал в него компресор с въздух и е отворил капачката на казанчето, и е чакал от там да почне да мята антифриз/вода! После само изкарал маркучлето докато колата работи, и е чакал да излязат малки мехурчета (което означава въздух) и след няколко секунди когато е нямало мехурчета във течността, е нахлузил пак маркуча в казанчето! Това ми обясни!

* Това с компресора, го е правил, при НЕ ЗАПАЛЕНА кола! :a045



Не виждам логика да изкараш въздуха с повече въздух. Май май е ясно на къде върви. Поне ремонтите от този тип рентабилни ли са и какво се прави по глава, блок?

Виж какво колега не си вкарвай филми без да го е констатирал специалист, ние можем да си чешаме клавиатурите и до утре. Преди да се хвърлиш на сериозни ремонти отиди при някой доказал се майстор например при Жоро - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=124276&hilit=%D0%BA%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D0%BD%D0%B0



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: JMJ, kalin09, miro slav и 37 госта