Здравейте! Принуждавам се да пиша тук, защото форума на Сеат изглежда е с много ниска посещаемост. А и Сеат си е 99% VW.
Имам Сеат Ибиза 2000-та година мотор ASV 1,9 Tdi 110к.с. Имам го от януари. Нов внос. Скоро след като ми изпищя алармата, че ми е празно казанчето за водата, започнах да я следя почти всеки ден. И за около 400-500км казанчето от мах отива на нищо... Напълно празно.
Ходих да ми мерят да ли има газове в охладителната система 2 пъти в 2 различни сервиза. Веднага ми хрумна, че може я гарнитура да си е заминала я глава. Няма и няма. Нито водата се е смесила с маслото. Колата е цялостно обслужена преде около 4000 км. Капачката на казанчето е нова.
Преди ден сменихме термосуича за перките защото малката степен я нямаше. Какво ли не сме проверили...
А в същото време стрелката за водата не мърда от мястото си. В смисъл съвсем малко под 90 градуса. Закачихме я на диагностика да не би пък датчика да е повреден. Няма моментната температура нормална.
Антифриза си е G12 ако и това има някакво значение. Знам, че и перката на помпата може да превърти, но в казанчето се вижда много добра циркулация през малкия маркуч. Имам си и много добро парно. Термостата е нов марка Wahler Няма как да се оплаче от обслужването.
Но факт уж работи нормално, а от преливника на казанчето продължава да се губи вода.( губи се само от там) Тук е момента да спомена, че работейки на място отнема много време да се включи перката. Когато отивах да го сменяме бях минал близо 30км... Радиатора и долния маркуч не бяха разбрали, че колата е работела. След като го сменихме работи почти 30-35 мин на място и чак тогава се затопли и радиатор и маркуча.
Ако можете помагайте... Може да се каже, че съм отчаян и много рано ще ми писне от тази кола. А ми харесва.



Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи
- samo_pechka
- Мнения: 8991
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи
Добре дошъл сред нас колега.Сега по въпроса : гарнитура или глава е проблема на първо четене ( за мен)! Знам ,че е рядкост да е глава (спукана), но и при тези мотори е случва понякога ...Въпреки ,че не "дига" градус и не смесва масло и вода !
Огледал си да няма теч на антифриз отнякъде.И ако няма ,а изчезва... Нека и други колеги се изкажат по проблема,но...
Огледал си да няма теч на антифриз отнякъде.И ако няма ,а изчезва... Нека и други колеги се изкажат по проблема,но...
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи
Колега, много кофти проблем
И аз играх същото хоро, но на Бензинов Сеат по-стар модел! Същите симптоми като твоите! Когато се кара и загрее, от нищо то изхвърля антифриза/водата през преливника, и няма как да разбереш докато караш
Няма никакви симптоми по табло и вървеж, на сутринта казанчето празно
Така докато не дойде ден да сменям скъсан маркуч за антифриза, до термостата! Смених маркуча, и още при паленето от казанчето почна да ври водата, а колата е студена! Сменихме гарнитурата на главата, и с радоста седя в колата и чакам да запаля, и пак същото водата ври от казанчето
Откарах колата при друг майстор, и след 5 мин. ми звъни да си я взимам колата си работи, и се оказа, че имала въздух в системата
Дано оправиш проблема! Но едва ли имаш спукана глава!





-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 23 окт 2011 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи
Къде да е тоя въздух... Вече трябваше да е излязъл. То ми омръзна да доливам.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 23 окт 2011 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи
my heart iS iCe написа:Колега, много кофти проблемИ аз играх същото хоро, но на Бензинов Сеат по-стар модел! Същите симптоми като твоите! Когато се кара и загрее, от нищо то изхвърля антифриза/водата през преливника, и няма как да разбереш докато караш
Няма никакви симптоми по табло и вървеж, на сутринта казанчето празно
Така докато не дойде ден да сменям скъсан маркуч за антифриза, до термостата! Смених маркуча, и още при паленето от казанчето почна да ври водата, а колата е студена! Сменихме гарнитурата на главата, и с радоста седя в колата и чакам да запаля, и пак същото водата ври от казанчето
Откарах колата при друг майстор, и след 5 мин. ми звъни да си я взимам колата си работи, и се оказа, че имала въздух в системата
Дано оправиш проблема! Но едва ли имаш спукана глава!
Колега случайно да знаеш как я е оправил? Как я е обезвъздушил?
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи
Може и да не е спукана глава, знам случай на издухана гарнитура и оттам компресията засмуква антифриза в цилиндрите. 500км са достатъчни да издуха 1 литър по подобен начин. 

- ventostz
- Мнения: 197
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 21:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи
и на мен това ми се вижда най-правдоподобно, а дизела не се обезвъздушава - той сам си прави всичко
azrod написа:Може и да не е спукана глава, знам случай на издухана гарнитура и оттам компресията засмуква антифриза в цилиндрите. 500км са достатъчни да издуха 1 литър по подобен начин.
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи
+1 за гарнитура.
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи
nanko1234 написа:
Как я е обезвъздушил?
До колкото ми сподели (дали е вярно не мога да гарантирам)! Каза ми, че е извадил малкото маркучле, което влиза най-горе в казанчето, и е бутнал в него компресор с въздух и е отворил капачката на казанчето, и е чакал от там да почне да мята антифриз/вода! После само изкарал маркучлето докато колата работи, и е чакал да излязат малки мехурчета (което означава въздух) и след няколко секунди когато е нямало мехурчета във течността, е нахлузил пак маркуча в казанчето! Това ми обясни!
* Това с компресора, го е правил, при НЕ ЗАПАЛЕНА кола!

-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 23 окт 2011 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи
Ако беше гарнитурата на главата или пък спукана самата глава нямаше ли да има вода в маслото? Нямаше ли да има странни пушеци и трудно палене?
- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи
azrod написа:Може и да не е спукана глава, знам случай на издухана гарнитура и оттам компресията засмуква антифриза в цилиндрите. 500км са достатъчни да издуха 1 литър по подобен начин.
Зависи на къде е издухала гарнитурата, колегата който цитирам е адски прав.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Пет 22 юни 2012 21:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия
Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи
Колега, аз съм с бензиново поло и имах случай на сълзене на атифриз от спукан тройник ( те са плястмасови при моя модел), не стига това но се оказа че е пукната и връзката на тройника с блока която също е "плястмаса". Ако ще ти е от полза моя опит вземи едно огледало и прожектор и виж след кратка работа на водната помпа докато антифриза е студен но има налягане в системата дали ще има мокрота , и после при горещ антифриз защото не си спомням но като че ли от температурата сълзенето се увеличаваше.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 23 окт 2011 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи
my heart iS iCe написа:nanko1234 написа:
Как я е обезвъздушил?
До колкото ми сподели (дали е вярно не мога да гарантирам)! Каза ми, че е извадил малкото маркучле, което влиза най-горе в казанчето, и е бутнал в него компресор с въздух и е отворил капачката на казанчето, и е чакал от там да почне да мята антифриз/вода! После само изкарал маркучлето докато колата работи, и е чакал да излязат малки мехурчета (което означава въздух) и след няколко секунди когато е нямало мехурчета във течността, е нахлузил пак маркуча в казанчето! Това ми обясни!
* Това с компресора, го е правил, при НЕ ЗАПАЛЕНА кола!
Не виждам логика да изкараш въздуха с повече въздух. Май май е ясно на къде върви. Поне ремонтите от този тип рентабилни ли са и какво се прави по глава, блок?
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи
Не виждам логика да изкараш въздуха с повече въздух.
Логиката му е била само да продуха малкото маркучле, за да е сигурен , че не се е запушило при " тройника" му така да гарантира, че може да се завърти антифриза от там и да се обезвъздуши... а не че е вкарвал въздух за слава

Последна промяна от juve на Сря 10 апр 2013 20:39, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Seat Ibiza 6k1 - 1.9 TDI ASV 2000г.- Надува маркучи
nanko1234 написа:my heart iS iCe написа:nanko1234 написа:
Как я е обезвъздушил?
До колкото ми сподели (дали е вярно не мога да гарантирам)! Каза ми, че е извадил малкото маркучле, което влиза най-горе в казанчето, и е бутнал в него компресор с въздух и е отворил капачката на казанчето, и е чакал от там да почне да мята антифриз/вода! После само изкарал маркучлето докато колата работи, и е чакал да излязат малки мехурчета (което означава въздух) и след няколко секунди когато е нямало мехурчета във течността, е нахлузил пак маркуча в казанчето! Това ми обясни!
* Това с компресора, го е правил, при НЕ ЗАПАЛЕНА кола!
Не виждам логика да изкараш въздуха с повече въздух. Май май е ясно на къде върви. Поне ремонтите от този тип рентабилни ли са и какво се прави по глава, блок?
Виж какво колега не си вкарвай филми без да го е констатирал специалист, ние можем да си чешаме клавиатурите и до утре. Преди да се хвърлиш на сериозни ремонти отиди при някой доказал се майстор например при Жоро - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=124276&hilit=%D0%BA%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D0%BD%D0%B0
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта