


За мен карането с олио на мотори тип DI ( т.е. всички ТДИ-та , без PD и CR мотори -там не съм запознат) е оправдано най-вече на дълго и при строго изпълнение на системата за каране с олио ,отделно да се спазва и сезона , както и температурата на мотора .
Аз затова написах по-горе
samo_pechka написа:Моята препоръка е на AFN да не се кара на 100% олио (дори и с подгряването му) ,DI мотора изисква по-високо цетаново число на горивото спрямо предкамерния дизел . И ако не се изпълнят "изискванията" -подгрев ,два резервоара, доп.разреждане с нафта ,ще почне да се увеличава нивото на маслото в картера и първото, което ще изпищи е турбото
Точно заради опасността ,да се кара градско колата и да смеси олио с мот.масло.
За разлика от по-горе изброените мотори ( AFN, AHU ,1Z и др), предкамерните имат точно това преимущество, да са много по-безпроблемни с карането на алтернативни горива , просто самите мотори са предназначени за работа с горива с ниско цетаново число - с 40 да речем .При тях това явление със смесване на олио и мот.масло е много по-малко вероятно , просто да има една елементарна погряваща система в допълнение.