Здравейте колеги.
Имам следния въпрос за Пасата на баща ми.
Колата е 92 година 1,8 моно, 90 к.с. мисля, че мотора е АБС. Но, на първи и втори цилиндър няма никаква компресия, едва пали, има много голямо картерно налягане заради което избива масло даже през делкото, съответно колата не работи читаво, то е ясно.
В момента обаче ми изпадна оферта за много добър двигател без пари, но е 1,6 пак моно, 75 к.с. от Сеат Толедо.
Въпроса ми е съвместими ли са двата двигателя, като присъединяване към тампони и скоростната кутия, куплиране с другите възли, като компресор на климатика, генератор и т.н.
За пояснение Пасата е с климатроник, хидравлика на волана и всичко се задвижва от отделни трапецовидни ремъци. Толедото беше без нищо, нямаше хидравлика и климатик.
На външен вид ми се струва, че двата двигателя са еднакви.
Другия вариант е смяна на сегментите. Колко би струвала тази процедура, че ми обявяват едни цени - 300 лв само за работата. А този двигател е на това положение от много майстори и хич не ми се рискува пак.



Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
Re: Смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с. Възможно ли
Във форума ще намериш мотори като твоя за под 200лв,да не кажа и 150.Имам спомен,че тези дни мярках моно за 80лв. без моно-инжекциона отгоре само
Потърси и ако имаш възможност вземи такъв,с 1,6 ще умре пасата ти,ако имаш и климатик и такива неща ще бъде още по-мудна колата.

Потърси и ако имаш възможност вземи такъв,с 1,6 ще умре пасата ти,ако имаш и климатик и такива неща ще бъде още по-мудна колата.

Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
Той пък сега хич не умрял. Сигурно са му останали 40 куци коня. Както и да е.
Никой ли не знае дали моторите са взаимозаменяеми?
Никой ли не знае дали моторите са взаимозаменяеми?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
1.6 75 коня от Толедо е наклонен напред, а твоя назад - няма да пасне нищо на пасата ти - нито скорости,нито конзола за хидравлика,алтернатор и т.н...не си заслужава тази работа въобще.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
Точно.Нищо общо нямат.Накрая като теглиш чертата и ще се хванеш за главата,че е можело за 150 лв да вземеш гол мотор и да нахвърляш твоите чаркове.А и пасат със 75 коня,ще е мъка.
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
zfa159 написа:1.6 75 коня от Толедо е наклонен напред, а твоя назад - няма да пасне нищо на пасата ти - нито скорости,нито конзола за хидравлика,алтернатор и т.н...не си заслужава тази работа въобще.
А, май и на Толедото двигателя беше наклонен назад. Външно двигателите са ми идентични - същата глава, същия ламаринен капак, моното е на същото място и даже е по същия начин омаслено и т.н.
През уикенда ще видя номерата на двигателите по талоните и на двете коли и ще мога да пиша достоверно.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
Е ти ме преби.
Според аутодата има някакъв мотор 1F, който е 1.6 моно и е 75 коня ама на къде е наклонен,нямам представа (такъв не съм виждал никога). Стандартния наклонен назад е 1.8 моно 75 коня,който е точно като твоя,ама е 75 коня...само че аутодата не дава данни той въобще да се слага на толедо. Интересно ми е с какъв код на мотора е толедото.
Иначе чудеса всякакви...доживях да видя наскоро Шкода 2003-та година с карбуратор

Според аутодата има някакъв мотор 1F, който е 1.6 моно и е 75 коня ама на къде е наклонен,нямам представа (такъв не съм виждал никога). Стандартния наклонен назад е 1.8 моно 75 коня,който е точно като твоя,ама е 75 коня...само че аутодата не дава данни той въобще да се слага на толедо. Интересно ми е с какъв код на мотора е толедото.
Иначе чудеса всякакви...доживях да видя наскоро Шкода 2003-та година с карбуратор



- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
Всичко ще стане ако е наклонен назад...мятай ремъците и ролките от 1.8 на 1.6 мотора и си капитан.. точно това 1.6 моно се слага и на пасат оригинално но е много рядко..
- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
На Толедо не се монтират мотори наклонени напред - като 1.3 и 1.4 и 1.6 (ABU AEE). моно. Двигателят би трябвало да пасне 1:1 със стария - т.е. да си прехвърлиш всичката периферия + скоростите. Аз бих се опитал да използвам електриката и ЕКУ на 1.8АБС. Мисля, че би трябвало да стане. 
Този мотор 1F се монтира до края на производството на Толедо Мк1 - 1997г. Ако е безплатен слагай го направо. Ако ти искат пари за него - по-добре същия като твоя си сложи.

Този мотор 1F се монтира до края на производството на Толедо Мк1 - 1997г. Ако е безплатен слагай го направо. Ако ти искат пари за него - по-добре същия като твоя си сложи.
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
Ще стане без проблем,но с климатика и хидравликата ще му доде тегаво.
- simeon40
- Мнения: 187
- Регистриран на: Пет 27 мар 2009 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Града на дупките
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
1F в Сеат Ибиза е наклонен назад. Аз съм с такъв мотор.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
Нещеш ли днес слагах газ на Сеат Толедо,човека вика тва е 1.6.Аз го гледам умно...бе той наклонен на зад,делкото му долу,абе 100% прилича на 1.8.Тогава се сетих за тая тема и май наистина това си беше 1.6.
Даже и по вратите на сеата си имаше оригинални лепенки 1.6
Вече нищо не може да ме учуди,само такова животно не бях виждал,е днес видях
Даже и по вратите на сеата си имаше оригинални лепенки 1.6

Вече нищо не може да ме учуди,само такова животно не бях виждал,е днес видях

Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
Е и аз това казвах. Външно моторите са ми еднакви. Събота ще взема и двата талона, че всичко е на село и ще видя кода на двата двигателя и тогава вече всичко ще е ясно.
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
- Автомобил: Skoda Superb MK3
- Двигател: 20TDI 2018
- Местоположение: BG
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
В Сеат Толедо се монтират 1F и EZ мотори които са със 75 коня, въпросните ги има и при Пасат и поне в AUTODATA не виждам разлика от мотора сложен в Толедото и същия сложен в Пасат. Това дали ще му е достатъчна мощността е съвсем друг въпрос.
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
А, колко ще ми струват комплект сегменти, гарнитура на главата, на капака на клапаните и на картера?
Ще взема да го разглобя и да му сменя сегментите. Ще извикам после един приятел да го сглоби, че нямам динамометричен ключ. Впрочем, с колко се стягат биелните лагери и болтовете на главата на този мотор?
Главата е ремонтирана, там всичко е паснато и няма какво да пипам, тогава като беше отворен мотора, видях, че няма ръб на цилиндрите, даже му личи хонинга, ама пустите "майстори" бяха 100% сигурни, че клапаните са виновни за ниската компресия, защото колата е карана на газ и сигурно са прегорели. Направиха главата, затвориха двигателя и пак няма компресия, даже тогава надуването се увеличи, защото отгоре започна да затваря плътно. Само, че едно ново отваряне в сервиз ще ми излезне сигурно 400-500 лв, за кола която струва към 1500 лв, ако е в добро състояние, няма как да ги дам. Още повече, че баща ми си купи друга кола и тази уж е жертвана, ама той много си я харесва и хем не му се продава за 1000 лв, хем не му се дават пари да я прави и само ми мрънка.
Та, мисля да взема да се пробвам. Нищо не губя освен два дена свободно време.
Ще взема да го разглобя и да му сменя сегментите. Ще извикам после един приятел да го сглоби, че нямам динамометричен ключ. Впрочем, с колко се стягат биелните лагери и болтовете на главата на този мотор?
Главата е ремонтирана, там всичко е паснато и няма какво да пипам, тогава като беше отворен мотора, видях, че няма ръб на цилиндрите, даже му личи хонинга, ама пустите "майстори" бяха 100% сигурни, че клапаните са виновни за ниската компресия, защото колата е карана на газ и сигурно са прегорели. Направиха главата, затвориха двигателя и пак няма компресия, даже тогава надуването се увеличи, защото отгоре започна да затваря плътно. Само, че едно ново отваряне в сервиз ще ми излезне сигурно 400-500 лв, за кола която струва към 1500 лв, ако е в добро състояние, няма как да ги дам. Още повече, че баща ми си купи друга кола и тази уж е жертвана, ама той много си я харесва и хем не му се продава за 1000 лв, хем не му се дават пари да я прави и само ми мрънка.
Та, мисля да взема да се пробвам. Нищо не губя освен два дена свободно време.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта