Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.

Техническа и сервизна информация за Passat
ra4o
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 12 юни 2006 13:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.

Мнениеот ra4o » Нед 14 апр 2013 22:37


Здравейте колеги.
Имам следния въпрос за Пасата на баща ми.
Колата е 92 година 1,8 моно, 90 к.с. мисля, че мотора е АБС. Но, на първи и втори цилиндър няма никаква компресия, едва пали, има много голямо картерно налягане заради което избива масло даже през делкото, съответно колата не работи читаво, то е ясно.
В момента обаче ми изпадна оферта за много добър двигател без пари, но е 1,6 пак моно, 75 к.с. от Сеат Толедо.
Въпроса ми е съвместими ли са двата двигателя, като присъединяване към тампони и скоростната кутия, куплиране с другите възли, като компресор на климатика, генератор и т.н.
За пояснение Пасата е с климатроник, хидравлика на волана и всичко се задвижва от отделни трапецовидни ремъци. Толедото беше без нищо, нямаше хидравлика и климатик.
На външен вид ми се струва, че двата двигателя са еднакви.

Другия вариант е смяна на сегментите. Колко би струвала тази процедура, че ми обявяват едни цени - 300 лв само за работата. А този двигател е на това положение от много майстори и хич не ми се рискува пак.




Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с. Възможно ли

Мнениеот kr1s0 » Нед 14 апр 2013 22:53


Във форума ще намериш мотори като твоя за под 200лв,да не кажа и 150.Имам спомен,че тези дни мярках моно за 80лв. без моно-инжекциона отгоре само :th_up
Потърси и ако имаш възможност вземи такъв,с 1,6 ще умре пасата ти,ако имаш и климатик и такива неща ще бъде още по-мудна колата. :th_up


ra4o
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 12 юни 2006 13:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.

Мнениеот ra4o » Пон 15 апр 2013 21:34


Той пък сега хич не умрял. Сигурно са му останали 40 куци коня. Както и да е.
Никой ли не знае дали моторите са взаимозаменяеми?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.

Мнениеот zfa159 » Пон 15 апр 2013 21:46


1.6 75 коня от Толедо е наклонен напред, а твоя назад - няма да пасне нищо на пасата ти - нито скорости,нито конзола за хидравлика,алтернатор и т.н...не си заслужава тази работа въобще.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.

Мнениеот Bai Sando » Пон 15 апр 2013 21:55


Точно.Нищо общо нямат.Накрая като теглиш чертата и ще се хванеш за главата,че е можело за 150 лв да вземеш гол мотор и да нахвърляш твоите чаркове.А и пасат със 75 коня,ще е мъка.


ra4o
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 12 юни 2006 13:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.

Мнениеот ra4o » Пон 15 апр 2013 21:58


zfa159 написа:1.6 75 коня от Толедо е наклонен напред, а твоя назад - няма да пасне нищо на пасата ти - нито скорости,нито конзола за хидравлика,алтернатор и т.н...не си заслужава тази работа въобще.


А, май и на Толедото двигателя беше наклонен назад. Външно двигателите са ми идентични - същата глава, същия ламаринен капак, моното е на същото място и даже е по същия начин омаслено и т.н.
През уикенда ще видя номерата на двигателите по талоните и на двете коли и ще мога да пиша достоверно.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.

Мнениеот zfa159 » Пон 15 апр 2013 22:05


Е ти ме преби.
Според аутодата има някакъв мотор 1F, който е 1.6 моно и е 75 коня ама на къде е наклонен,нямам представа (такъв не съм виждал никога). Стандартния наклонен назад е 1.8 моно 75 коня,който е точно като твоя,ама е 75 коня...само че аутодата не дава данни той въобще да се слага на толедо. Интересно ми е с какъв код на мотора е толедото.
Иначе чудеса всякакви...доживях да видя наскоро Шкода 2003-та година с карбуратор :bowdown :screwy :11


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.

Мнениеот Stenly » Вто 16 апр 2013 12:20


Всичко ще стане ако е наклонен назад...мятай ремъците и ролките от 1.8 на 1.6 мотора и си капитан.. точно това 1.6 моно се слага и на пасат оригинално но е много рядко..


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19322
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.

Мнениеот stefan4o » Вто 16 апр 2013 12:36


На Толедо не се монтират мотори наклонени напред - като 1.3 и 1.4 и 1.6 (ABU AEE). моно. Двигателят би трябвало да пасне 1:1 със стария - т.е. да си прехвърлиш всичката периферия + скоростите. Аз бих се опитал да използвам електриката и ЕКУ на 1.8АБС. Мисля, че би трябвало да стане. :th_up
Този мотор 1F се монтира до края на производството на Толедо Мк1 - 1997г. Ако е безплатен слагай го направо. Ако ти искат пари за него - по-добре същия като твоя си сложи.


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.

Мнениеот vit_autosofia » Вто 16 апр 2013 14:20


Ще стане без проблем,но с климатика и хидравликата ще му доде тегаво.


Потребителски аватар
simeon40
Мнения: 187
Регистриран на: Пет 27 мар 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Града на дупките

Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.

Мнениеот simeon40 » Вто 16 апр 2013 16:55


1F в Сеат Ибиза е наклонен назад. Аз съм с такъв мотор.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.

Мнениеот Bai Sando » Вто 16 апр 2013 20:54


Нещеш ли днес слагах газ на Сеат Толедо,човека вика тва е 1.6.Аз го гледам умно...бе той наклонен на зад,делкото му долу,абе 100% прилича на 1.8.Тогава се сетих за тая тема и май наистина това си беше 1.6.
Даже и по вратите на сеата си имаше оригинални лепенки 1.6 :mrgreen
Вече нищо не може да ме учуди,само такова животно не бях виждал,е днес видях :a045


ra4o
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 12 юни 2006 13:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.

Мнениеот ra4o » Вто 16 апр 2013 21:43


Е и аз това казвах. Външно моторите са ми еднакви. Събота ще взема и двата талона, че всичко е на село и ще видя кода на двата двигателя и тогава вече всичко ще е ясно.


stankovraca
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
Автомобил: Skoda Superb MK3
Двигател: 20TDI 2018
Местоположение: BG

Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.

Мнениеот stankovraca » Сря 17 апр 2013 17:33


В Сеат Толедо се монтират 1F и EZ мотори които са със 75 коня, въпросните ги има и при Пасат и поне в AUTODATA не виждам разлика от мотора сложен в Толедото и същия сложен в Пасат. Това дали ще му е достатъчна мощността е съвсем друг въпрос.


ra4o
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 12 юни 2006 13:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.

Мнениеот ra4o » Сря 17 апр 2013 22:01


А, колко ще ми струват комплект сегменти, гарнитура на главата, на капака на клапаните и на картера?
Ще взема да го разглобя и да му сменя сегментите. Ще извикам после един приятел да го сглоби, че нямам динамометричен ключ. Впрочем, с колко се стягат биелните лагери и болтовете на главата на този мотор?
Главата е ремонтирана, там всичко е паснато и няма какво да пипам, тогава като беше отворен мотора, видях, че няма ръб на цилиндрите, даже му личи хонинга, ама пустите "майстори" бяха 100% сигурни, че клапаните са виновни за ниската компресия, защото колата е карана на газ и сигурно са прегорели. Направиха главата, затвориха двигателя и пак няма компресия, даже тогава надуването се увеличи, защото отгоре започна да затваря плътно. Само, че едно ново отваряне в сервиз ще ми излезне сигурно 400-500 лв, за кола която струва към 1500 лв, ако е в добро състояние, няма как да ги дам. Още повече, че баща ми си купи друга кола и тази уж е жертвана, ама той много си я харесва и хем не му се продава за 1000 лв, хем не му се дават пари да я прави и само ми мрънка.
Та, мисля да взема да се пробвам. Нищо не губя освен два дена свободно време.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта