


Б4 1.9 ТДИ 1Z твърда работа
Б4 1.9 ТДИ 1Z твърда работа
Колата е пасат Б4 1994г , двигателя работи доста "твърдо" ,слушал съм работата на други 1З и АФН работят доста "меко" още при първоначалното палене. Работната температура ми около 80 градуса мах.Температурния датчик може ли да подова лъжлива информация към компа? Защото при загряване работата на двг. леко омеква.
- KocetoTDI
- Мнения: 23
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 20:17
- Автомобил: MK3
- Двигател: 1Z
- Местоположение: София
Re: Проблем при 1.9ТДИ 1Z?
Колега имах подобен проблем, оказа се са ми сложили гадно масло при обслужването.
Налях Castrol 10W40 и се оправи. Така че преди да тръгнеш по майстори опитай с това.
Налях Castrol 10W40 и се оправи. Така че преди да тръгнеш по майстори опитай с това.

-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 22:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем при 1.9ТДИ 1Z?
Да ти кажа честно,колегата е прав.Преди карах моя 1z със AcDelco 10w40,и работеше прилично тихо,после изцървулях нещо и го карам сега със секви лайна като IGAT,BIZOL,MANNOL...Наистина трака повече.Така че,сипвай малко по-скъпо и си ОК.
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Проблем при 1.9ТДИ 1Z?
Центровката как е? Като е на повече предверение трака повече.
Re: Б4 1.9 ТДИ 1Z твърда работа
И аз се съмнявам в центровката. Как може да се провери да ли О.К освен със съвпадане на белезите (така я купих колата с твърдо работеш двг., аз си сменях ангр. ремък )?. Разхода е О.К , не загрява ,върви, няма натрупани грешки.А за маслото последно май му налях валволин (наливно
) 10/40.

- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Б4 1.9 ТДИ 1Z твърда работа
На Ваг ком се проверява. Потърси с търсачката има много теми с обяснения как става. Общо взето отиваш на engine-basic settings- TDI Graph и гледаш да си между средната линия и горната.
P.S. За валволина не съм чул добро, ама карай си навърти му някой км и го махни.
P.S. За валволина не съм чул добро, ама карай си навърти му някой км и го махни.
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
- Автомобил: Skoda Superb MK3
- Двигател: 20TDI 2018
- Местоположение: BG
Re: Б4 1.9 ТДИ 1Z твърда работа
Колега, как сменяш ангренаж на TDI без да закачиш на компютър за центровка на помпата. Колата си има белези, но задължително се качва и на компютър. Може и точно това да е проблема, като се качи на компютър ще се види точно какво предварение трябва да има.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Б4 1.9 ТДИ 1Z твърда работа
Ако е настроена преди смяната на ремъка може и без ваг да се направи по белези. Ако е барана помпата(сваляна или сменяна или уплътнения) тогава без ваг трудно ще я нагодиш центровката. Хубаво е да се погледне тайминга с ваг и след това да се сменя маслото. Хидравличните повдигачи съм ги сменял и пак като е студена почукват малко. Масло последно карам с репсол 10/40. 1З е по шумен от афн по мои наблюдения. Може и разпределителния вал да не е настроен както трябва. Отиди при майстор с ваг да й погледне центровката.
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
- Автомобил: Skoda Superb MK3
- Двигател: 20TDI 2018
- Местоположение: BG
Re: Б4 1.9 ТДИ 1Z твърда работа
qnko83 написа:И аз се съмнявам в центровката. Как може да се провери да ли О.К освен със съвпадане на белезите (така е купих колата с твърдо работеш двг., аз си сменях агр. ремък )?. Разхода е О.К , не загрява ,върви, няма натрупани грешки.А за маслото последно май му налях валволин(наливно) 10/40.
Аз по това съдя че нее била добре центровката на помпата и преди да се смени ангренажа, и за това попитах защо още след смяната веднага нее качен мотора на ВАГ-КОМ.
Re: Б4 1.9 ТДИ 1Z твърда работа
Ще я погледна центровката през ваг. Мисля че цялата работа се върти там и смяната на ангренажа. Ще пиша какво е станало 

- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Б4 1.9 ТДИ 1Z твърда работа
Какво стана с центровката как е?
- I4o_naskov
- Мнения: 665
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Б4 1.9 ТДИ 1Z твърда работа
МИсля че това беше за центровката на помпата гледа се жълтата линия да е между червената и синята 

- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Б4 1.9 ТДИ 1Z твърда работа
Ако е мръднала на колегата в предварение ще е над зелената. Иначе най-добре да е авансатора 2,8-3.0 при загрял мотор без консуматори.
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Б4 1.9 ТДИ 1Z твърда работа
Валволин а го развалиха !!Пълно е с ментета!!Сипи си качествено масло.Но не вярвам само маслото да е проблем.Поне като загрее трябва да работи меко.
- I4o_naskov
- Мнения: 665
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Б4 1.9 ТДИ 1Z твърда работа
При мен също работи твърдо,но пък когато е студено времето и докато загрее мотора,явно си е от маслото



Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: invisiblewin и 36 госта