ASV трудно въртене на перка на турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
suggar
Мнения: 875
Регистриран на: Нед 19 авг 2007 19:46
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: ASV
Местоположение: Габрово

ASV трудно въртене на перка на турбо

Мнениеот suggar » Пон 22 апр 2013 22:37


Здравейте колеги, днес се захванах да почистя спеклата геометрия на турбото (колата е сеат ибиза ASV) и ми направи впечатление ,че перката се върти доста трудно. Турбото е правено преди почти две години и няма луфтове. Не помня като ми го прати майстора как се е въртяла перката, но в момента не ми харесва и ме притеснява. Перката изисква усилие да се завърти и не може да се засили с инерция.докато беше свалено сложих малко масло в пробката, маслото си се стече но подобрение нямаше.

Моля за някави съвети,зашото утре трябва да сглобя колата.

Последна промяна от suggar на Вто 23 апр 2013 0:47, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: Трудно въртене на перка на турбо

Мнениеот izcrazy » Вто 23 апр 2013 0:44


Привет колега,според мене може да е от ротора.
Ако греша нека да бъда извинен от колегите :)
Поздрави ! :th_up


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Трудно въртене на перка на турбо

Мнениеот ka4o_pi4a » Вто 23 апр 2013 7:26


За мен си е добре колега. Все пак ако се въртеше с лекота при 60-80 хил. оборота каквито достигат (че и повече) щеше да стане на мармалад. До колкото аз знам на 2-та охлюва има втулки, лагери и един общ вал - ротор има, ама в стартера :mrgreen


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Трудно въртене на перка на турбо

Мнениеот nasko1978 » Вто 23 апр 2013 8:26


Перките трябва да се въртят с лекота!!!Щом е била спекла геометрията,значи че около топлата перка има много нагар! :a045
Бавно и внимателно почистваш до блясък и постоянно продухвай с въздух от компресор.Сложи си тапи на маслените отвори,за да не ги напълниш с мърсотия. :c020


Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: Трудно въртене на перка на турбо

Мнениеот izcrazy » Вто 23 апр 2013 10:07


ka4o_pi4a написа:За мен си е добре колега. Все пак ако се въртеше с лекота при 60-80 хил. оборота каквито достигат (че и повече) щеше да стане на мармалад. До колкото аз знам на 2-та охлюва има втулки, лагери и един общ вал - ротор има, ама в стартера :mrgreen

Еми май и турбото си има ротор http://turboforce-bg.com/rotors.htm .Е виш ся твойта ако няма евала,ще те почертя :th_up


Потребителски аватар
suggar
Мнения: 875
Регистриран на: Нед 19 авг 2007 19:46
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: ASV
Местоположение: Габрово

Re: Трудно въртене на перка на турбо

Мнениеот suggar » Вто 23 апр 2013 10:39


Геометрията я мих с нафта, не можах да я излъскам перфектно , но нагара е махнат и като я сглобих си се движи съвсем свободно.Маслените отвори бяха затапени да не влиза гняс, топлата перка съшо я почистих и турбото е сглобено вече, но ме притеснява тва тегаво въртене. :confused


Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: Трудно въртене на перка на турбо

Мнениеот izcrazy » Вто 23 апр 2013 10:41


Покарай я малко и виж дали има разлика,защото според мене или е от ротор или си е така.Аз като си сменях турбината беше по същият начин,смених ротор и пак се въртеше трудничко на ръка :th_up


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Трудно въртене на перка на турбо

Мнениеот nasko1978 » Вто 23 апр 2013 10:42


Погледни и почисти точно зад топлата перка!
Като поставяш студената върху топлата част преди да затегнеш болтчетата,поразмърдай и завърти перките,за да се намести хубаво. :th_up


Потребителски аватар
suggar
Мнения: 875
Регистриран на: Нед 19 авг 2007 19:46
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: ASV
Местоположение: Габрово

Re: Трудно въртене на перка на турбо

Мнениеот suggar » Вто 23 апр 2013 11:01


Точно зад топлата перка има една пластина която уплатнява, иначе съм изчистил навсякъде където мога.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Трудно въртене на перка на турбо

Мнениеот nasko1978 » Вто 23 апр 2013 11:10


suggar написа:Точно зад топлата перка има една пластина която уплатнява, иначе съм изчистил навсякъде където мога.


Е точно зад тази пластина трупа фин нагар,почисти го !!! :a045
Като е разглобена турбината,пак ли се движи ротора трудно?Ако да- проблема ти е точно там или са спекли лагерите.
Търсиш помощ или тема за СПОР ??? :mhihi


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Трудно въртене на перка на турбо

Мнениеот ka4o_pi4a » Вто 23 апр 2013 12:29


izcrazy написа:
ka4o_pi4a написа:За мен си е добре колега. Все пак ако се въртеше с лекота при 60-80 хил. оборота каквито достигат (че и повече) щеше да стане на мармалад. До колкото аз знам на 2-та охлюва има втулки, лагери и един общ вал - ротор има, ама в стартера :mrgreen

Еми май и турбото си има ротор http://turboforce-bg.com/rotors.htm .Е виш ся твойта ако няма евала,ще те почертя :th_up


Абе за едно и също нещо говориме, само че използваме различни термини :Mr Green Fun


Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: Трудно въртене на перка на турбо

Мнениеот izcrazy » Вто 23 апр 2013 13:34


До колегата ka4o_pi4a : Моя грешка,извинявай :drunk


Потребителски аватар
suggar
Мнения: 875
Регистриран на: Нед 19 авг 2007 19:46
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: ASV
Местоположение: Габрово

Re: Трудно въртене на перка на турбо

Мнениеот suggar » Вто 23 апр 2013 14:49


Ами колата вече е сглобена, направих и един тест, върви добре, по бустметъра качва до 1бар и връща на 0.9


Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: Трудно въртене на перка на турбо

Мнениеот izcrazy » Вто 23 апр 2013 15:05


suggar написа:Ами колата вече е сглобена, направих и един тест, върви добре, по бустметъра качва до 1бар и връща на 0.9

За пик гледал ли си ? Иначе е доста добре,браво :th_up


Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: Трудно въртене на перка на турбо

Мнениеот izcrazy » Вто 23 апр 2013 15:06


И аз трябва да сложа един бууст ама не мога да си намеря,а пък пари за чисто нов не ми се дават :rolleyes



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 41 госта