Голф мк2 - преработка в електромобил
- bad racer
- Мнения: 54
- Регистриран на: Сря 09 фев 2011 9:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Евала за положения труд.Само едно нещо не можах да разбера.Аджеба колко пари излезна тази цялата АС конверсия.Щото както е даден за пример Tesla Roadstar която струва 90 бинки в $$$$$ ,не си цапаш ръцете взимаш хубави батерии,а не жълтурковци и т.н и т.н.Колега дай една ориентировъчна сума.Щото съдейки по това колко е АС контролера нещата са си дебели.
- staraplanina
- Мнения: 114
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
varna написа:Може ли да си мисля, за електификация на по-тежък автомобил-дават го с хора и багаж до 2500 кг. - или няма смисъл?
За момента с тези цени на мотори/контролери/батерии няма смисъл да се преправят тежки коли...
Не случайно всички производители на електрички са се насочили към малки купета, изключвам Тесла-та, но там историята е съвсем друга - те са започнали от самото начало - с нова алуминиева рама, карбони и пластмаси и постигат много добри резултати, като в същото време не спестяват и от пространство и комфорт...
bad racer написа:Колега дай една ориентировъчна сума.Щото съдейки по това колко е АС контролера нещата са си дебели.
Контролера и мотора не са основното перо... Скъпи все още са батериите.
Тука ще направя една подскаска - всеки АС мотор на 230 волта може да се пренавие и да стане за електрическа кола.
Управление може да се намери между 1000 и 2000$
А батериите - е там отидоха повечето $$$ - цената е около 1,22-1,26$ за Ач

Към тях прибавяш системата за контрола на заряда, както и зарядното...
Но ако си доставиш китайски елементи ще ти излезе в пъти по евтино

Вярно - не можеш да си сигурен, но за момента характеристиките отговарят на обявените от производителя.
Последна промяна от staraplanina на Пет 12 апр 2013 21:40, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Вто 02 сеп 2008 19:31
- Автомобил: mazda 323 f 2003g.
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
http://www.struma.com/biznes/shest-elektrodvigatelya-za-avtomobili-proizvedoha-v-petrich-purvi-s-tok_7862/
тук има нещо объркано, не може да е такава цената.
тук има нещо объркано, не може да е такава цената.
- staraplanina
- Мнения: 114
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
varna написа:тук има нещо объркано, не може да е такава цената.



Колега, абсолютно си прав!
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Вто 02 сеп 2008 19:31
- Автомобил: mazda 323 f 2003g.
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Но иначе точно за електрификация на рено еспейс ставаше дума
уж стъклопластова купе, а пак си тежи да му се невиди.

- staraplanina
- Мнения: 114
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Малко развитие по темата ;)
Намерихме моторите от Приус първо поколение.
Големия е достатъчен да задвижи който и да е автомобил с тегло около 1200-1500кг, а малкия е с мощност 15 кВт и се ползва предимно като генератор/стартер.
Идеята е да се куплира малкия мотор към някой двигател - 15 до 20 коня, за да се получи генератор.
Този генератор ще осигурява необходимия ток при преходи над 100км, както и за поддържане на скоростта.
Това е "малкия" електромотор:
Като краен резултат се надявам да изглежда подобно на този заводски екстендер:
найс, а?

Намерихме моторите от Приус първо поколение.
Големия е достатъчен да задвижи който и да е автомобил с тегло около 1200-1500кг, а малкия е с мощност 15 кВт и се ползва предимно като генератор/стартер.
Идеята е да се куплира малкия мотор към някой двигател - 15 до 20 коня, за да се получи генератор.
Този генератор ще осигурява необходимия ток при преходи над 100км, както и за поддържане на скоростта.
Това е "малкия" електромотор:
Като краен резултат се надявам да изглежда подобно на този заводски екстендер:
найс, а?

- samo_pechka
- Мнения: 8958
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил



Дай малко повече инфо около идеята ,че планираната мощност


- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Внимавай да като разглабяш да не изтървеш роторите на 2-та агрегата да се лепнат един за друг, че ако са като на 2-ката са неодимови и после ще стане забавно докато ги отлепите :D
- staraplanina
- Мнения: 114
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
samo_pechka написа:И ако се пренесе към идеята , ел.мотор/стартер/генератор 15 кВт , ще е необходим ДВГ с поне 30-ина коня само за него ... отделно докато се зареждат акутота , ще трябва и мощност за самата кола - значи още 30-ина коня (минимум ) за да "мърда" въобще....
Този "малък" електромотор се използва в Приуса за генератор или стартер на ДВГ-то. Почти винаги е в движение и към него е свързана и маслената помпа.
В нашия случай ще го използваме само като генератор - 15кВт мощност означават 150 волта и 100А, което е достатъчно Голфа да се движи със 100-120км/ч ;)
Разбира се за движението на колата ще се използва електромотора който е куплиран към скоростната кутия...
radi_nrj написа:Внимавай да като разглабяш да не изтървеш роторите на 2-та агрегата да се лепнат един за друг, че ако са като на 2-ката са неодимови и после ще стане забавно докато ги отлепите :D
И тези електромотори са със постоянни магнити в ротора.
Като габарити са малко по големи от тези използвани във второ и трето поколения.
А за да отлепиш ротора от статора си има един трик - не дърпаш ротора, а натискаш статора, след като си подложил някое и друго трупче под ротора...
Само внимавай да не ти паднат магнитите върху краката, че те тогава става мазало

- ktamen
- Мнения: 6360
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Къде ще го сместиш това допълнение, като му добавиш и ДВГ ще стане много обемисто и постоянно ли ще е в колата или ще го качваш само при дълги преходи?
Нямаше ли да е по-лесно да си купиш един обикновен бензинов (или дизелов) генератор, какви плюсове ще има тази джаджа от Тесла пред тези по магазините?
Не е ли възможно ДВГ да върти сегашния двигател зацепен по някакъв начин за другия край на оста му?
Иначе отдавна ти следя темата, Евалла за ентусиазма. И на мен често ми се иска да захвана нещо подобно, ама твърде много парички трябват
Нямаше ли да е по-лесно да си купиш един обикновен бензинов (или дизелов) генератор, какви плюсове ще има тази джаджа от Тесла пред тези по магазините?
Не е ли възможно ДВГ да върти сегашния двигател зацепен по някакъв начин за другия край на оста му?
Иначе отдавна ти следя темата, Евалла за ентусиазма. И на мен често ми се иска да захвана нещо подобно, ама твърде много парички трябват
- staraplanina
- Мнения: 114
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
ktamen написа:И на мен често ми се иска да захвана нещо подобно, ама твърде много парички трябват
Давай колега - ще помагаме с каквото можем :)
А за сместването какво да ти кажа - Голф-а е уникална кола, все повече се убеждавам в това!
Има място за всичко - и в момента в коша отпред има доста място ;)
Иначе един обикновен генератор дава стабилизирани 230 волта АС и ток около 10А.
Ако се ползва такъв ще трябва тока винаги да минава през зарядното, което на мен не ми се иска.
Най-малкото защото зарядното е с мощност от 2кВтч или на преобразувани 160 волта ДС дава около 12А.
12А са много малко ако искам да постигна голям пробег - от над 200-300-500км.
За целта ще ми трябват най-малко 30А.
При пробите установихме че за движение по равно, с минимален допълнителен товар, за поддържане на скорост от 60км/ч са ни необходими между 12 и 20А.
При изкачване ампеража скача до 60-80А, което не е проблем за батерията.
Така че, едни 30-40А генериран ток ще са напълно достатъчни за да може да се поддържа скоростта/зарежда батерията, както и за поемане на пиковете при ускоряване или при изкачвания.
В момента търсим задвижващия модул (ДВГ-то от системата) и сме отворени за всякакви предложения.
Критериите са малки размери, едно или двуцилиндров, въздушно или водно охлаждане, мощност около 20 конски сили.
Всяко едно предложение ще бъде подробно изследвано

- samo_pechka
- Мнения: 8958
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
staraplanina написа:..
В момента търсим задвижващия модул (ДВГ-то от системата) и сме отворени за всякакви предложения.
Критериите са малки размери, едно или двуцилиндров, въздушно или водно охлаждане, мощност около 20 конски сили.
Всяко едно предложение ще бъде подробно изследвано
Сещам се за мотор на Кубота-дизел или подобен...Има ги по доста селскостопански, мини багерчета, някои косачки и ..май по Аиксам количките..и тук един бензинов въздухар (за мен си е предимство донякъде ) http://briggs-stratton.rezervni-chasti.com/briggs_stratton_18_hp ,хубавото при точно този агрегат,че работи със зададени обороти без да си ги променя под товар ( сам си подава газ при нужда

- ktamen
- Мнения: 6360
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Благодаря за предложението, надявам се все някога да дойде ред да се възползвам от него
Един познат май продава дизел 8 киловата, до последно е работил добре, но не е пален от години вероятно няма да му иска много пари. Подобни двигатели е лесно да се намерят и нови, ако се поразпита чичо Гугъл. Но аз все още смятам, че да се свърже ДВГ с генератора и да се събере под капака ще е доста работа.
Ако вземеш обикновен фабричен генератор (повече от 2КВт, примерно 5КВт) и през един диод го вържеш директно за елдвигателя дали няма да се получи. Ако 220В променлив ток се изправят еднополуперодно ми се струва, че двигателя ще си работи съвсем нормално. Струва ми се, че няма да ти е трудно да пробваш директно с кабел и в контакта през мощен диод. Контролера ти едва ли е предвиден за подобно захранване, но при движение извън града мисля, че може и без контролер, а само с един бутон да превключваш към захранване директно от генератора и захранване от батериите през контролер.
Всъщност май пиша глупости, двигателя ти какво представлява? Постояннотокова машина, синхронен двигател или асинхронен?
Тук май си отговорил какъв е двигателя
Предполагам, че няма да е трудно да се намери генератор за 110 волта, като се изправи и филтрира ще се получат желаните 160 волта постоянен ток. Генератор за 220 волта също лесно може да се преправи за 110В без да се пренавива.
Готовия генератор е по-компактен и ще може лесно да се монтира и демонтира от колата, все пак той ще се ползва крайно рядко и е безсмислено да возиш 50 излишни килограма в градски условия.

Един познат май продава дизел 8 киловата, до последно е работил добре, но не е пален от години вероятно няма да му иска много пари. Подобни двигатели е лесно да се намерят и нови, ако се поразпита чичо Гугъл. Но аз все още смятам, че да се свърже ДВГ с генератора и да се събере под капака ще е доста работа.
Ако вземеш обикновен фабричен генератор (повече от 2КВт, примерно 5КВт) и през един диод го вържеш директно за елдвигателя дали няма да се получи. Ако 220В променлив ток се изправят еднополуперодно ми се струва, че двигателя ще си работи съвсем нормално. Струва ми се, че няма да ти е трудно да пробваш директно с кабел и в контакта през мощен диод. Контролера ти едва ли е предвиден за подобно захранване, но при движение извън града мисля, че може и без контролер, а само с един бутон да превключваш към захранване директно от генератора и захранване от батериите през контролер.
Всъщност май пиша глупости, двигателя ти какво представлява? Постояннотокова машина, синхронен двигател или асинхронен?
staraplanina написа:Тука ще направя една подскаска - всеки АС мотор на 230 волта може да се пренавие и да стане за електрическа кола.
Тук май си отговорил какъв е двигателя

Предполагам, че няма да е трудно да се намери генератор за 110 волта, като се изправи и филтрира ще се получат желаните 160 волта постоянен ток. Генератор за 220 волта също лесно може да се преправи за 110В без да се пренавива.
Готовия генератор е по-компактен и ще може лесно да се монтира и демонтира от колата, все пак той ще се ползва крайно рядко и е безсмислено да возиш 50 излишни килограма в градски условия.
- staraplanina
- Мнения: 114
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
samo_pechka написа:и тук един бензинов въздухар (за мен си е предимство донякъде ) http://briggs-stratton.rezervni-chasti.com/briggs_stratton_18_hp ,хубавото при точно този агрегат,че работи със зададени обороти без да си ги променя под товар ( сам си подава газ при нужда)
Благодарско - точно подобно нещо търсим :)
Ще го разучим това моторче и ще пиша подробности.
Ето едно видео от пътуването ми до Шумен:
Добрата новина е, че на отиване батерията падна до 34% и след заряд при връщане падна до 46%.
Разликата се дължи на баирите, които в посока Шумен са повече

- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Не е ли малко шумно за електрика или прозореца е отворен?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта