Audi A3 1,9 ASZ тресе на празен ход при студен двг.
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: Сря 28 апр 2010 21:45
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 1.8 T
- Местоположение: Казанлък
Audi A3 1,9 ASZ тресе на празен ход при студен двг.
Здравейте колеги, изчетох доста неща за тресенето на празен ход за този двигател и се обърках съвсем та реших да пусна една тема. Колата е ауди а3 2002 1.9, 131 конски сили. Двигателя на колата тресе на празен ход само когато е студена, тресенето се усилва и става видимо когато нямам гориво и съм по средата на резервата. Когато натисна съединителя до долу тресенето на двигателя изчезва. При нормално загрял двигател не се забелязва тресене. Първоначално като четох из темите реших че може да е от прецакана дюза, та утре съм си наумил да взема една добавка за прочистване на дюзи. Реших преди малко да запаля колата и да натисна съединителя да видя какво ще стане и наистина тресенето изчезва, в момента имам половин резервоар нафта, така че изчакам да вляза в резерва, тогава тресенето става още по- осезаемо и ще видя, дали ще изчезва и тогава при натискане на съединителя.
Edit: Пропуснах да кажа, че понякога когато двигателя тресе, докато е студена колата забелязвам едно леко играене на стрелката на оборотомера, но трябва много внимателно да се вгледам в нея за да го видя. Също така тресенето вътре в купето почти не се усеща, ако не го търсиш умишлено.
Edit: Пропуснах да кажа, че понякога когато двигателя тресе, докато е студена колата забелязвам едно леко играене на стрелката на оборотомера, но трябва много внимателно да се вгледам в нея за да го видя. Също така тресенето вътре в купето почти не се усеща, ако не го търсиш умишлено.
Последна промяна от globetrance на Съб 11 май 2013 16:34, променено общо 1 път.
- kgdim
- Мнения: 401
- Регистриран на: Сря 10 дек 2008 21:29
- Автомобил: MK4 Black ...
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Audi A3 1,9 ASZ тресе на празен ход
Щом тресенето изчезва с натискане на съединителя и се усеща най вече когато е студена най вероятно маховика си отива доста неприятно особенно финансово
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: Сря 28 апр 2010 21:45
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 1.8 T
- Местоположение: Казанлък
Re: Audi A3 1,9 ASZ тресе на празен ход
Има ли някакъв специфичен звук, който се чува при заминал маховик? И ориентировъчно каква е цената?
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Audi A3 1,9 ASZ тресе на празен ход
Скоро същите проблеми имаше и при БМВ 3 ка .Спореше ,че е дюза аз му казах ,че е маховика и излязох прав.Над 1000 лв е нов ,предполагам.Има и вариант за 2 ра ръка ,но там вече е голяма доза късмет.
Успех ,ще следя темата!
пп все пак е нужно да се увериш каква е наистина причината.
Успех ,ще следя темата!
пп все пак е нужно да се увериш каква е наистина причината.
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Audi A3 1,9 ASZ тресе на празен ход
Ориентировъчно комплекта е към хиляда лева,гледал ли си компенсациите на празен ход на дюзите с VagCom на студена и топла кола.
Хубаво е да се видят.
Хубаво е да се видят.
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: Сря 28 апр 2010 21:45
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 1.8 T
- Местоположение: Казанлък
Re: Audi A3 1,9 ASZ тресе на празен ход
Не съм мерил стойностите на дюзите, тази седмица като намеря време ще я закарам да я закачат на vagcom-a и ако се окаже че и дюза и маховик имам прецакан, тогава дупе да ми е яко...
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Audi A3 1,9 ASZ тресе на празен ход
Ами този с БМВ то малко остана да не се разплаче !!Няма как като искаме да караме по хубави коли!
Въобще не ми пука само да съм жив и здрав!

Въобще не ми пука само да съм жив и здрав!

-
- Мнения: 65
- Регистриран на: Сря 28 апр 2010 21:45
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 1.8 T
- Местоположение: Казанлък
Re: Audi A3 1,9 ASZ тресе на празен ход
Пропуснах да кажа, че се чува един лек щум като титкатане и ту го има то спира за секунда, но шума не е от двигателя а някъде около него, мислех че е лагер на некачствена ролка, но сега като се поразрових още из темите, доста хора с прецакан маховик съобщават за такъв шум тиктакащ. Тиктакането си го има и при загряла кола.
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Audi A3 1,9 ASZ тресе на празен ход
Лошото е, че нещата никога не са еднозначни,особено при тези коли,голяма корекция на някоя дюза би означавала-проблем с компресията в цилиндъра,проблем с маховика,проблем със самата дюза
,като гасищ хлопа ли,при тръгване особено на наклон разтриса ли,има ли вибрации в скоростния лост на празен ход,тези неща наред със споменатите от теб са симптоми на заминал маховик,но може и да ги няма и пак да е заминал,
и обратното,да тресе но да е от дюза,не от маховика,а бе трябва си опитен човек.
Изхождайки от това


Изхождайки от това
бих ти препоръчал да не я пипаш,виж си само дюзите на 13-ти канал как са.Също така тресенето вътре в купето почти не се усеща, ако не го търсиш умишлено
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: Сря 28 апр 2010 21:45
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 1.8 T
- Местоположение: Казанлък
Re: Audi A3 1,9 ASZ тресе на празен ход
Няма хлопане при гасене, в скоростния лост няма вибрации и при наклон колата си тръгва съвсем нормално. Общо взето нямам никакви проблеми освен това тресене на студен двигател...и лекия тракащ шум като разбит лагер от ролка, който го има постоянно... Ще я закача на компютър за да изключа дюзите като проблем и чак тогава ще търся другаде...
Re: Audi A3 1,9 ASZ тресе на празен ход
Регулирай си дюзите.При желание и пари,естествено,смени рапределителния вал и ремонтния комплект на дюзите.Тракането идва от износените реглажни винтове.
При мен се получи същото,в момента съм на фаза 1,само реглаж!
Събирам пари за вал и ремонтен комплект. 

При мен се получи същото,в момента съм на фаза 1,само реглаж!


-
- Мнения: 65
- Регистриран на: Сря 28 апр 2010 21:45
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 1.8 T
- Местоположение: Казанлък
Re: Audi A3 1,9 ASZ тресе на празен ход
Тази сутрин направих две клипчета, сега ше ги кача. 1-вото е паленето на колата и как 1-2 мин след запалването двигателя работи съвсем нормално без притрисане. 2-рото е 3 мин след като съм запалил, как двигателя започва да прiтриса и се вижда осезаемо. Понякога тресенето е дори по- голямо от това на клипа.
1. Ето това е първия клип, студен старт, колата работи в продължение на около 1 минута без да има вибрации в двигателя. - http://www.youtube.com/watch?v=29cNyuEQncE
2. Тук са минали някъде около 2 -3 мин след запалването и ясно можете да забележите вибрациите в двигателя. Няма значение, че съм изкарал колата от гаража, вибрациите докато беше вътре си бяха същите, просто исках да се вижда по- добре, на по- добра светлина- http://www.youtube.com/watch?v=poyJQiSUx4A
1. Ето това е първия клип, студен старт, колата работи в продължение на около 1 минута без да има вибрации в двигателя. - http://www.youtube.com/watch?v=29cNyuEQncE
2. Тук са минали някъде около 2 -3 мин след запалването и ясно можете да забележите вибрациите в двигателя. Няма значение, че съм изкарал колата от гаража, вибрациите докато беше вътре си бяха същите, просто исках да се вижда по- добре, на по- добра светлина- http://www.youtube.com/watch?v=poyJQiSUx4A
- treniora
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
- Автомобил: Passat 3B5
- Двигател: AJM
- Местоположение: Златица
Re: Audi A3 1,9 ASZ тресе на празен ход
от второто клипче се вижда, че не маховик.... вибрациите не са с една и съща честота
проблема е на едни от цилиндрите, може да е дюза, може да е разпределителния вал, а може и самия цилиндър да е проблемен.
Успех
проблема е на едни от цилиндрите, може да е дюза, може да е разпределителния вал, а може и самия цилиндър да е проблемен.
Успех
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: Сря 28 апр 2010 21:45
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 1.8 T
- Местоположение: Казанлък
Re: Audi A3 1,9 ASZ тресе на празен ход
Току що установих, че при пуснат климатик тресенето спира, след като спра климатика започва отново. Отново говорим само за студен мотор, при загрял проблеми нямам.
Последна промяна от globetrance на Вто 30 апр 2013 16:03, променено общо 1 път.
Re: Audi A3 1,9 ASZ тресе на празен ход
при мен нещата бяха същите когато си взех колата. Същия мотор но в Голф
След близо година предпхоложих, че нещата са от маховик и смених комплекта - всякаш нещата се пооправиха. Карах си така 3 години. След което се оказа износен разпределителен вал и пробити повдигачи, след като почти спря да върви.
Сега колата мърка, но не съм убеден, че тогава е трябвало да сменямаховика, въпреки че имаше 2 санта луфт. Можеби по-стегнатата му пружина, е обирала вибрациите в някаква степен и е наомалила проблема, но не го е е решил. Феродовия си бе почти заминал.
Най-евтиното и безболезнено нещо е:
-да прегледате синхронизацията на 4-ти канал
-да видите впюрсканото количество гориво на 1-ви канал в студено и загряло положение
-да видите показанията на дюзи на 13-ти канал при студено и топло
-да отворите капака на клапаните и да видите състоянието на гърбиците на разпределителния вал, а също да се види и състоянието на повдигачите, състоянието на реглажните болтове, а и самият реглаж на дюзите.
След като си проверил всички тези неща и знаеш, че всичко е ок с тях, може да преминеш към смяна на съединител-маховик.
Принципно смяната на разпределителния вал, с чeрупковите лагери и повдичачи, е почти на половина по-евтин от подмяната на съединителя въпреки, че звучи по страшно
.
След близо година предпхоложих, че нещата са от маховик и смених комплекта - всякаш нещата се пооправиха. Карах си така 3 години. След което се оказа износен разпределителен вал и пробити повдигачи, след като почти спря да върви.
Сега колата мърка, но не съм убеден, че тогава е трябвало да сменямаховика, въпреки че имаше 2 санта луфт. Можеби по-стегнатата му пружина, е обирала вибрациите в някаква степен и е наомалила проблема, но не го е е решил. Феродовия си бе почти заминал.
Най-евтиното и безболезнено нещо е:
-да прегледате синхронизацията на 4-ти канал
-да видите впюрсканото количество гориво на 1-ви канал в студено и загряло положение
-да видите показанията на дюзи на 13-ти канал при студено и топло
-да отворите капака на клапаните и да видите състоянието на гърбиците на разпределителния вал, а също да се види и състоянието на повдигачите, състоянието на реглажните болтове, а и самият реглаж на дюзите.
След като си проверил всички тези неща и знаеш, че всичко е ок с тях, може да преминеш към смяна на съединител-маховик.
Принципно смяната на разпределителния вал, с чeрупковите лагери и повдичачи, е почти на половина по-евтин от подмяната на съединителя въпреки, че звучи по страшно

Последна промяна от morfei1 на Вто 30 апр 2013 15:53, променено общо 1 път.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: georgi_1986, invisiblewin, iwan33 и 77 госта