1303...2...1...GO!

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
danov_m
Мнения: 170
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лом

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот danov_m » Вто 30 апр 2013 20:42


Честно да си кажа и на мен ми се въртеше нещо такова в главата. Но братята хамериканци са го хизмислили баааа!
Прикачени файлове
DSC03144_1.JPG




Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот rough » Сря 08 яну 2014 10:22


disc написа:Колега rough,
...Вземе някоя идея от моето и на Асен охлаждането от тази тема:

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=165812&p=3033701#p3033701



Ще ме е яд да сготвите мотора... отнесете се по-сериозно.


мотора е зготвен отдавна но следващия "CLASSIC DAY" наближава и пак немога да спя нормално :scare3

тъй като почвам изцяло нов ми трябват малко идейки :gruebel

вместо да послушам съвета ти мога ли да директно да заваря стойка за алтернатор от т1 двигател направо върху т4 блока??? доста по лесно ми се струва :gruebel

но понеже никаде не съм виждал този варянт сигурно има причина...вие как мислите ??

стойката на т1 е от магнезиева сплав и по трудно се заварява дали има алуминиеви такива ???


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот BuGmaN » Сря 08 яну 2014 11:51


Новите стойки, поне тия, дето идват от 'BBT-VW' са алуминиеви... icon_idea


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот asentm » Вто 14 яну 2014 18:56


:a045
Прикачени файлове
DSCN6844.JPG
DSCN6857.JPG
DSCN6863.JPG


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот rough » Пон 10 фев 2014 15:07


след мъките който преживя гадината отваряме нова страница и почваме нов мотор от нула...
поръчал съм си доста части и докато пътуват трябва да се занимавам с нещо :rolleyes

главите засега остават със стандартния размер клапани за CU 37.5 x 33 което е крайно недостатъчно за резултата който искам да постигна но ресурса в момента е ограничен :banghead
но пък нищо не пречи да поработиме малко по тях което е безплатно :icon_lol
нови фланци за изпускателен колектор и портване за тях
изпускателите придобиха почти завършен вид...остана едно полиране и са ОК.
Прикачени файлове
110.jpg
111.jpg
112.jpg
113.jpg
117.jpg

Последна промяна от rough на Пон 10 фев 2014 22:39, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот rough » Пон 10 фев 2014 18:20


и един бърз въпрос за алтернаторите???
имам алтернатор със изход 3 пина за външен регулатор
има ли варянт да му сложа вграден регулатор само с един пин за лампата на таблото или целия алтернатор е различен ???
говориме за алтернатор...не за динамо!

искам да опростя малко системата :rolleyes


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот rough » Чет 13 фев 2014 0:22


Преместваме акумулатора максимално ниско и максимално напред
все пак трябва да спирам и да завивам :mhihi

от ламарина неръждавейка 0.5мм зглобяваме една кутийка и другото е рязане напасване и игра с нитачката :Mr Green Fun
Прикачени файлове
DSC_0059.jpg
DSC_0060.jpg
DSC_0061.jpg
DSC_0066.jpg
DSC_0074.jpg


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот rough » Пет 14 фев 2014 8:52


Тъй като ми остана малко ламарина от направата на кутията за акумулатора реших да се позаиграя с нея :mhihi

дано туй чудо държи по-голямата част от маслото в картера :gruebel
Прикачени файлове
023.jpg
029.jpg
031.jpg
032.jpg

Последна промяна от rough на Пет 14 фев 2014 9:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот rough » Пет 14 фев 2014 8:57


rough написа:и един бърз въпрос за алтернаторите???
имам алтернатор със изход 3 пина за външен регулатор
има ли варянт да му сложа вграден регулатор само с един пин за лампата на таблото или целия алтернатор е различен ???
говориме за алтернатор...не за динамо!

искам да опростя малко системата :rolleyes

?
никой ли не знае...или някой крие :beat_butt2


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот BuGmaN » Пет 14 фев 2014 12:59


Няма вариант - прекалено са различни!
Тази схема с акумулаторът отпред ще иска много дълги и дебели кабели до стартерът, а това ще предизвика загуби. Незнам колко ще сгъстяваш, но моят е на 12:1 и още преди да е разработен даваше 16 бара компресия... Стандартният стартер едвам върти и изтощава акумулаторът много-бързо, наложи се да преправя друг... Алтернаторът е заменен с 90А, акумулаторът е 100...Скъсявал съм кабелите максимално, слагах допълнителни маси. Та мисли си... :th_up


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот rough » Съб 15 фев 2014 0:27


BuGmaN написа:12:1


еми...незнам какво да ти кажа :th_up
аз до там не бих стигнал
максимума който мисла да стигна е 9-9.5 :gruebel

за по лесно палене трябва да се играе с предварение което при стандартно запалване си е трудна работа хем да пали лесно пък и да върви :rolleyes
въпреки че с тая компресия не ти трябва голямо предварение освен ако не караш на водка :mhihi


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот BuGmaN » Съб 15 фев 2014 13:23


9-9,5:1 според мен е крайно недостатъчно, да не каже, че проектът ти е обречен, още повече с разпределителният вал който ще слагаш... Подобни сгъстявания, днешно време, колегите “дават“ на турбо проектите. icon_idea Ако си промениш мнението, моторът ти ще ми е благодарен цял живот... :icon_lol
Чети за степен на сгъстяване, недоход, скуиш банд и подобни теми. icon_idea Не гледай кво правят американците, техните двигатели почти-винаги си остават греещи-плякалници (поне имат добро парно зимата... :banghead ), тука горивата са по-висок октан и колкото и да са с ниско-качество в момента, трябва да се съобразяваме с тях. Всъщност двигателите ни като цяло са конструирани за слаби горива и са пълни с компромиси, но времената са били такива... Когато се опиташ да го оптимизираш се налага да се подменят или преправят повечето елементи и настройки, но резултатите винаги си струват.
Да на моят Тип4 двигател не му пука много-много от предварения, върви със всякакви :Mr Green Fun , затова и бръмкам вече, почти 10000 с някакви стандартни делка, но имаше някакъв проблем с тоците (най-вероятно - омасяване) и прецака 2 делка, но скоро, когато си преправя делкото за моят си мотор ще падне минималният разход, а максималният ще се вдигне, както и мощноста - разбира се. Това 12:1 е почти на макса със оригиналните бутала тип пепелници :icon_lol и глави (при Тип1 моторите, сгъстяването е много по-лесно), но всъщност моторът ми е разчетен за 13-14:1, а това когато сложа 96мм. бутала с прави чела. :cool


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот rough » Съб 15 фев 2014 15:25


стига бе човек...като чета имам чувството че черпиш информация от http://www.tuning.bg :mhihi
слез на земята и ми кажи коя нормална кола е със 12:1 да не говорим за 14:1 каквото си замислил :screwy
дори съвременните състезателни машини спряха да залагат на висока компресия а прилагат куп други чалъми(не гледай Българските "биячки")

да направим проста сметка...
обем на цилиндъра около 500кубика
стандартна камера в главата 55кубика
стандартни бутала (пепелници) 15кубика
+недоход(него не го смятаме за по лесно) :Mr Green Fun

570:70 = 8.14:1...като бройм че буталото целува главата! (как докара 12:1 със стандартни бутала...не че няма начин ама иска много струг и фреза :gruebel )
дори да изядеш от буталата и цилиндрите по 4мм и вкопаеш главата да намалиш горивната камера пак 12:1 ми се виждат трудни...а ако сложиш по "гърбав" вал клапаните къде отиват???


със прави бутала 555:55 = 10:1
като изкопаеш легла за клапаните в буталата и "леко" коригираш горивната камера щото има формата на ползван капут и можеш да докараш една прилична степен около 9.5:1 която да върши работа със добър бензин от българска бензиностанция
ако заредиш от Пена от Сусурлево е под въпрос дали няма да изгориш и с тая степен :scare3

аз лично ще наблегна на по добро пълнене и изпразване(доколкото е възможно със стандартните клапани...засега :mhihi )отколкото на висока компресия :th_up

който ти е виждал машината казва че върви доста...незнам какво си и правил ама май криеш нещо и ни меткаш тука :icon_lol

BuGmaN написа:Ако си промениш мнението, моторът ти ще ми е благодарен цял живот... :icon_lol

предпочитам да ме мрази...да ръмжи и да ме лае :headbang


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот BuGmaN » Нед 16 фев 2014 12:59


Тука за нормални коли ли говорим, щото аз друго съм разбрал... :wink
Какво имаш против тунинг-форумът, да получавал съм помощ и от там...
Верно не е работа за всеки тоя мотор, още повече тунингът му, ама който си го може - си го може!
Стружки хвърчат бая, важно е само да знаеш какво и колко, останалото го вършат стругове и фрези. Моторът са вталява с почти 2см. и после, естествено, почти нищо не пасва, но преправяш наред и си идват нещата... :icon_lol

Примерно, започвам от буталата:
001.JPG


следват цилиндрите (горе-долу се вижда разликата спрямо стандартните :mhihi ):
002.JPG


главите и те го отнасят:
003.JPG


Не ми се рови в тетрадката да гледам данните, а и нямам нужда да доказвам дали е възможно сгъстяването, което съм постигнал. Като изключим "Groove" каналите - по двигателят има само стандартен тунинг, правен е набързо и са използвани само стокови части. Просто един тестов, ниско-бюджетен мотор за ежедневно каране, база за по-сериозен проект... :smile


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот rough » Нед 16 фев 2014 13:44


:bowdown Време беше да започнем да си говорим с картинки :icon_lol

BuGmaN написа:Тука за нормални коли ли говорим, щото аз друго съм разбрал...

под нормална кола разбирам такава която работи с бензин от всяка бензиностанция...било то и с 98 :c020
BuGmaN написа:нямам нужда да доказвам дали е възможно сгъстяването, което съм постигнал

няма...отдавна си се доказал просто ми беше интересно по кой начин си го постигнал :th_up
BuGmaN написа:Просто един тестов, ниско-бюджетен мотор за ежедневно каране

който чупи скорости :twisted



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта