1303...2...1...GO!
Re: 1303...2...1...GO!
Честно да си кажа и на мен ми се въртеше нещо такова в главата. Но братята хамериканци са го хизмислили баааа!
- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1303...2...1...GO!
disc написа:Колега rough,
...Вземе някоя идея от моето и на Асен охлаждането от тази тема:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=165812&p=3033701#p3033701
Ще ме е яд да сготвите мотора... отнесете се по-сериозно.
мотора е зготвен отдавна но следващия "CLASSIC DAY" наближава и пак немога да спя нормално

тъй като почвам изцяло нов ми трябват малко идейки

вместо да послушам съвета ти мога ли да директно да заваря стойка за алтернатор от т1 двигател направо върху т4 блока??? доста по лесно ми се струва

но понеже никаде не съм виждал този варянт сигурно има причина...вие как мислите ??
стойката на т1 е от магнезиева сплав и по трудно се заварява дали има алуминиеви такива ???
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: 1303...2...1...GO!
Новите стойки, поне тия, дето идват от 'BBT-VW' са алуминиеви... 

- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1303...2...1...GO!
след мъките който преживя гадината отваряме нова страница и почваме нов мотор от нула...
поръчал съм си доста части и докато пътуват трябва да се занимавам с нещо
главите засега остават със стандартния размер клапани за CU 37.5 x 33 което е крайно недостатъчно за резултата който искам да постигна но ресурса в момента е ограничен
но пък нищо не пречи да поработиме малко по тях което е безплатно
нови фланци за изпускателен колектор и портване за тях
изпускателите придобиха почти завършен вид...остана едно полиране и са ОК.
поръчал съм си доста части и докато пътуват трябва да се занимавам с нещо

главите засега остават със стандартния размер клапани за CU 37.5 x 33 което е крайно недостатъчно за резултата който искам да постигна но ресурса в момента е ограничен

но пък нищо не пречи да поработиме малко по тях което е безплатно

нови фланци за изпускателен колектор и портване за тях
изпускателите придобиха почти завършен вид...остана едно полиране и са ОК.
Последна промяна от rough на Пон 10 фев 2014 22:39, променено общо 1 път.
- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1303...2...1...GO!
и един бърз въпрос за алтернаторите???
имам алтернатор със изход 3 пина за външен регулатор
има ли варянт да му сложа вграден регулатор само с един пин за лампата на таблото или целия алтернатор е различен ???
говориме за алтернатор...не за динамо!
искам да опростя малко системата
имам алтернатор със изход 3 пина за външен регулатор
има ли варянт да му сложа вграден регулатор само с един пин за лампата на таблото или целия алтернатор е различен ???
говориме за алтернатор...не за динамо!
искам да опростя малко системата

- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1303...2...1...GO!
Преместваме акумулатора максимално ниско и максимално напред
все пак трябва да спирам и да завивам
от ламарина неръждавейка 0.5мм зглобяваме една кутийка и другото е рязане напасване и игра с нитачката
все пак трябва да спирам и да завивам

от ламарина неръждавейка 0.5мм зглобяваме една кутийка и другото е рязане напасване и игра с нитачката

- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1303...2...1...GO!
Тъй като ми остана малко ламарина от направата на кутията за акумулатора реших да се позаиграя с нея
дано туй чудо държи по-голямата част от маслото в картера

дано туй чудо държи по-голямата част от маслото в картера

Последна промяна от rough на Пет 14 фев 2014 9:24, променено общо 1 път.
- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1303...2...1...GO!
rough написа:и един бърз въпрос за алтернаторите???
имам алтернатор със изход 3 пина за външен регулатор
има ли варянт да му сложа вграден регулатор само с един пин за лампата на таблото или целия алтернатор е различен ???
говориме за алтернатор...не за динамо!
искам да опростя малко системата
?
никой ли не знае...или някой крие

- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: 1303...2...1...GO!
Няма вариант - прекалено са различни!
Тази схема с акумулаторът отпред ще иска много дълги и дебели кабели до стартерът, а това ще предизвика загуби. Незнам колко ще сгъстяваш, но моят е на 12:1 и още преди да е разработен даваше 16 бара компресия... Стандартният стартер едвам върти и изтощава акумулаторът много-бързо, наложи се да преправя друг... Алтернаторът е заменен с 90А, акумулаторът е 100...Скъсявал съм кабелите максимално, слагах допълнителни маси. Та мисли си...
Тази схема с акумулаторът отпред ще иска много дълги и дебели кабели до стартерът, а това ще предизвика загуби. Незнам колко ще сгъстяваш, но моят е на 12:1 и още преди да е разработен даваше 16 бара компресия... Стандартният стартер едвам върти и изтощава акумулаторът много-бързо, наложи се да преправя друг... Алтернаторът е заменен с 90А, акумулаторът е 100...Скъсявал съм кабелите максимално, слагах допълнителни маси. Та мисли си...

- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1303...2...1...GO!
BuGmaN написа:12:1
еми...незнам какво да ти кажа

аз до там не бих стигнал
максимума който мисла да стигна е 9-9.5

за по лесно палене трябва да се играе с предварение което при стандартно запалване си е трудна работа хем да пали лесно пък и да върви

въпреки че с тая компресия не ти трябва голямо предварение освен ако не караш на водка

- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: 1303...2...1...GO!
9-9,5:1 според мен е крайно недостатъчно, да не каже, че проектът ти е обречен, още повече с разпределителният вал който ще слагаш... Подобни сгъстявания, днешно време, колегите “дават“ на турбо проектите.
Ако си промениш мнението, моторът ти ще ми е благодарен цял живот...
Чети за степен на сгъстяване, недоход, скуиш банд и подобни теми.
Не гледай кво правят американците, техните двигатели почти-винаги си остават греещи-плякалници (поне имат добро парно зимата...
), тука горивата са по-висок октан и колкото и да са с ниско-качество в момента, трябва да се съобразяваме с тях. Всъщност двигателите ни като цяло са конструирани за слаби горива и са пълни с компромиси, но времената са били такива... Когато се опиташ да го оптимизираш се налага да се подменят или преправят повечето елементи и настройки, но резултатите винаги си струват.
Да на моят Тип4 двигател не му пука много-много от предварения, върви със всякакви
, затова и бръмкам вече, почти 10000 с някакви стандартни делка, но имаше някакъв проблем с тоците (най-вероятно - омасяване) и прецака 2 делка, но скоро, когато си преправя делкото за моят си мотор ще падне минималният разход, а максималният ще се вдигне, както и мощноста - разбира се. Това 12:1 е почти на макса със оригиналните бутала тип пепелници
и глави (при Тип1 моторите, сгъстяването е много по-лесно), но всъщност моторът ми е разчетен за 13-14:1, а това когато сложа 96мм. бутала с прави чела. 


Чети за степен на сгъстяване, недоход, скуиш банд и подобни теми.


Да на моят Тип4 двигател не му пука много-много от предварения, върви със всякакви



- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1303...2...1...GO!
стига бе човек...като чета имам чувството че черпиш информация от http://www.tuning.bg
слез на земята и ми кажи коя нормална кола е със 12:1 да не говорим за 14:1 каквото си замислил
дори съвременните състезателни машини спряха да залагат на висока компресия а прилагат куп други чалъми(не гледай Българските "биячки")
да направим проста сметка...
обем на цилиндъра около 500кубика
стандартна камера в главата 55кубика
стандартни бутала (пепелници) 15кубика
+недоход(него не го смятаме за по лесно)
570:70 = 8.14:1...като бройм че буталото целува главата! (как докара 12:1 със стандартни бутала...не че няма начин ама иска много струг и фреза
)
дори да изядеш от буталата и цилиндрите по 4мм и вкопаеш главата да намалиш горивната камера пак 12:1 ми се виждат трудни...а ако сложиш по "гърбав" вал клапаните къде отиват???
със прави бутала 555:55 = 10:1
като изкопаеш легла за клапаните в буталата и "леко" коригираш горивната камера щото има формата на ползван капут и можеш да докараш една прилична степен около 9.5:1 която да върши работа със добър бензин от българска бензиностанция
ако заредиш от Пена от Сусурлево е под въпрос дали няма да изгориш и с тая степен
аз лично ще наблегна на по добро пълнене и изпразване(доколкото е възможно със стандартните клапани...засега
)отколкото на висока компресия 
който ти е виждал машината казва че върви доста...незнам какво си и правил ама май криеш нещо и ни меткаш тука
предпочитам да ме мрази...да ръмжи и да ме лае

слез на земята и ми кажи коя нормална кола е със 12:1 да не говорим за 14:1 каквото си замислил

дори съвременните състезателни машини спряха да залагат на висока компресия а прилагат куп други чалъми(не гледай Българските "биячки")
да направим проста сметка...
обем на цилиндъра около 500кубика
стандартна камера в главата 55кубика
стандартни бутала (пепелници) 15кубика
+недоход(него не го смятаме за по лесно)

570:70 = 8.14:1...като бройм че буталото целува главата! (как докара 12:1 със стандартни бутала...не че няма начин ама иска много струг и фреза

дори да изядеш от буталата и цилиндрите по 4мм и вкопаеш главата да намалиш горивната камера пак 12:1 ми се виждат трудни...а ако сложиш по "гърбав" вал клапаните къде отиват???
със прави бутала 555:55 = 10:1
като изкопаеш легла за клапаните в буталата и "леко" коригираш горивната камера щото има формата на ползван капут и можеш да докараш една прилична степен около 9.5:1 която да върши работа със добър бензин от българска бензиностанция
ако заредиш от Пена от Сусурлево е под въпрос дали няма да изгориш и с тая степен

аз лично ще наблегна на по добро пълнене и изпразване(доколкото е възможно със стандартните клапани...засега


който ти е виждал машината казва че върви доста...незнам какво си и правил ама май криеш нещо и ни меткаш тука

BuGmaN написа:Ако си промениш мнението, моторът ти ще ми е благодарен цял живот...![]()
предпочитам да ме мрази...да ръмжи и да ме лае

- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: 1303...2...1...GO!
Тука за нормални коли ли говорим, щото аз друго съм разбрал... 
Какво имаш против тунинг-форумът, да получавал съм помощ и от там...
Верно не е работа за всеки тоя мотор, още повече тунингът му, ама който си го може - си го може!
Стружки хвърчат бая, важно е само да знаеш какво и колко, останалото го вършат стругове и фрези. Моторът са вталява с почти 2см. и после, естествено, почти нищо не пасва, но преправяш наред и си идват нещата...
Примерно, започвам от буталата:
следват цилиндрите (горе-долу се вижда разликата спрямо стандартните
):
главите и те го отнасят:
Не ми се рови в тетрадката да гледам данните, а и нямам нужда да доказвам дали е възможно сгъстяването, което съм постигнал. Като изключим "Groove" каналите - по двигателят има само стандартен тунинг, правен е набързо и са използвани само стокови части. Просто един тестов, ниско-бюджетен мотор за ежедневно каране, база за по-сериозен проект...

Какво имаш против тунинг-форумът, да получавал съм помощ и от там...
Верно не е работа за всеки тоя мотор, още повече тунингът му, ама който си го може - си го може!
Стружки хвърчат бая, важно е само да знаеш какво и колко, останалото го вършат стругове и фрези. Моторът са вталява с почти 2см. и после, естествено, почти нищо не пасва, но преправяш наред и си идват нещата...

Примерно, започвам от буталата:
следват цилиндрите (горе-долу се вижда разликата спрямо стандартните

главите и те го отнасят:
Не ми се рови в тетрадката да гледам данните, а и нямам нужда да доказвам дали е възможно сгъстяването, което съм постигнал. Като изключим "Groove" каналите - по двигателят има само стандартен тунинг, правен е набързо и са използвани само стокови части. Просто един тестов, ниско-бюджетен мотор за ежедневно каране, база за по-сериозен проект...

- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1303...2...1...GO!


BuGmaN написа:Тука за нормални коли ли говорим, щото аз друго съм разбрал...
под нормална кола разбирам такава която работи с бензин от всяка бензиностанция...било то и с 98

BuGmaN написа:нямам нужда да доказвам дали е възможно сгъстяването, което съм постигнал
няма...отдавна си се доказал просто ми беше интересно по кой начин си го постигнал

BuGmaN написа:Просто един тестов, ниско-бюджетен мотор за ежедневно каране
който чупи скорости

Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта