Може ли да се замени актуатор на турбина GT1749VA на двигател 1.9тди с такъв от турбина GT2052v от 2.5 тди.
Ако е възможна замяната после каква настройка е необходима на оста на актатора?



1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Въпрос за замяна на актуатор?
Може да се смени,но ще ти трябва преходник от 3на 4мм вакуум,като този при Н75,защото щуцера е по-дебел.
След това настройката е като при другите,но задължително се проверява с логове и ако е нужно се коригира лостчето!
След това настройката е като при другите,но задължително се проверява с логове и ако е нужно се коригира лостчето!
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Въпрос за замяна на актуатор?
Благодаря @nasko1978.... при това положение мисля направо да сменя цялото маркуче с по-дебело без да ползвам преходници.
Търсих из форума но не можах да намеря хубаво обяснени за настройка на актуатора.... ще продължа с търсенето пък и ще чакам помощ от приятел тук или на Л.С
Благодаря предварително колеги!
Весели празници

Търсих из форума но не можах да намеря хубаво обяснени за настройка на актуатора.... ще продължа с търсенето пък и ще чакам помощ от приятел тук или на Л.С

Благодаря предварително колеги!
Весели празници



- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Въпрос за замяна на актуатор?
Монтираш си нормално актуатора и като закачиш лостчето го натягаш с около 2мм към затворена геометрия.Може да се наложи да си ползваш разглобяемата част от твоето лостче заради дължината му.Пак ти казвам,че след като го монтираш пробваш и регулираш ако се налага.Като си готов ,мажеш гайката с боя ,за да не се развива. 

Re: Въпрос за замяна на актуатор?
Когато сменях моя и аз намерих почти чисто нов от 2,5 от ауди а6. Но после звъннах тук там и ми казаха, че не ставал...нещо свързано с тандем помпата на 2,5 била по-мощна...не си спомням много, та си взех такъв какъвто си беше и предишния.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за замяна на актуатор?
Хм... сигурен ли си ? От значение би могло да е ако вакуумпомпата е по-слаба, или пък мембраната е по-голяма и реакцията на актуатора е по-бавна например... но имайки наум мизерните "движения на флуиди" ми е странно как би могло да е важно...
Re: Въпрос за замяна на актуатор?
Като отворих капака на а6-цата актуатора и е най отгоре и без да ги сравнявам с моя ми се стори еднакъв като размери. Така ми казаха, че на 2,5 била доста по "мощна" и следващото нещо което си помислих, че е с по-дебела мембрана или пружина...знам ли. Не ми се занимаваше с проби, тъй като същото нещо го потвърди и човек занимаващ се с ремонт на турбини и си взех стандартен за 2.0тди.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?
Да ви кажа моя опит, макар, че не е на моята кола, след смяна на актуатор на голф 4 1.9 ТДИ 110 коня с такъв от 2.5 ТДИ човека забрави за проблема със задръстена геометрия. Явно по-яката пружина улеснява действието на N75 дори и при натрупани нагари.
- samo_pechka
- Мнения: 8991
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?
И на мен това ми дойде на ума , според мен не трябва да има кой знае каква разлика във вакуума м/у 1.9 и 2.5 мотор ,в смисъл на степен Pa , вече като дебит-да може и да има ..Замислих се в/у думите на колегата Zinoto ще взема да се оглеждам за такъв , не че моя не работи ,просто заради евентуалното ( бъдещо) задръстване на геометрията 

- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: 1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?
не че моя не работи ,просто заради евентуалното ( бъдещо) задръстване
оффтопик: че ако за това ще е цялото упражнение вземи си сложи една външна и дерзай... даже ако си мераклия би могло да я направи с някаква регулировка

п.с моя актуатор е пневматчино здрав , обаче пружината е малко..


а относно вакума - едва ли ще вземат да произвеждат специално помпа за по висок вакуум за по едрите мотори например, някак си не вярвам че при тях има по-високо изискване.. няма логика

- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: 1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?
Това с външната пружина на актуатора е добро решение,даже и при здрави актуатори! 

-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?
Бихте ли дали идея за външна пружина, че на мойта кола това и е проблема, не толкова задръстена геометрия, колкото слаба пружина.
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: 1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?
Колега Zinoto,да ти кажа честно от поне две години пробвам различни пружини,ама все още не съм намерил точната!
Пробвам с подръчни такива,ама и време не остава за по точни проби,но съм убеден ,че ще има ефект.
Ако открия точната,ще пиша!

Пробвам с подръчни такива,ама и време не остава за по точни проби,но съм убеден ,че ще има ефект.
Ако открия точната,ще пиша!

- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: 1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?
Малко да раздвижа темата.
някой колега освен @nasko1978, правил ли е опити да слага външна пружина и най-важното, има ли положителен ефект процедурата?
някой колега освен @nasko1978, правил ли е опити да слага външна пружина и най-важното, има ли положителен ефект процедурата?
- legaltk
- Мнения: 90
- Регистриран на: Пон 21 фев 2011 13:37
- Автомобил: 1.9 TDI
- Двигател: AXR
- Местоположение: София
Re: 1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?
juve написа:........ и Жорето kasapina ми сложи външна... и все пак жената успя да запече геометрията зимата...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 19 госта