



АФН на трансформаторно масло
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: АФН на трансформаторно масло
А при положение, че тия коли горят 4 градско и 3 извънградско не виждам как ви се занимава с такива експерименти 

-
- Мнения: 40
- Регистриран на: Сря 22 авг 2012 16:43
- Автомобил: passat 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: Camebridge
Re: АФН на трансформаторно масло
Разменям си Пасата за такъв дето ще ми гори 4 в града и 3 на дълъг път,че тоя по малко от 6.5 в града не ми пада,а на дълго по-малко от 4.5 никога не съм го свалял !!!
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: АФН на трансформаторно масло



- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: АФН на трансформаторно масло
samo_pechka написа:Чета темата от началото и. Знаем за какво се ползва тр. масло . Но мн хора не знаят,че се подменя периодично в трафовете и всички в един глас надигат: крадна го ! След определен период му падат диелектричните свойства и го подменят. А какво го правят "старото" ..познахте ! Тънкия момент - маслото има ниско цетаново число, т.е. не е подходящо за DI мотор,но при съотношение 2:1 нафта:масло ,би трябвало да стане
. Виж за предкамерен ... там е ясно
По-сериозния проблем за мен е как да се отстрани наличната влага в маслото щото точно поради тази причина го сменят в трафовете.Някой ще каже ,бе то масло и вода смесва ли се ?? Явно ,,че се "смесва"
Има и още едно "малко" притеснение спец за AFN и други с пром.геометрия на турбото : ще доведе до затлачване на геометрията си мисля ( особено и ако се кара с "малко" газ и градско).Абе умната ..йофтеното излиза често през носа

Виждал съм геометрията след каране с такова масло - няма чистене.
п.с. маслото от трафовете от доста години не го сменят. Цифра си е като се има в предвид че в един има около 100т. Има специална станция, колкото фургон, която дехидрира маслото, като минава през нея.(това съм го виждал в ТЕЦ-вете)
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: АФН на трансформаторно масло
Трансформаторното масло, ново е доста скъпо - около и малко над цената на пълна синтетика двигателно масло, добра марка.
За това маслото от подстанциите и централите (ТЕЦ, ВЕЦ, АЕЦ, ГЕЦ, ВяЕЦ и т.н.) периодично се "преварява" чрез специални подвижни станции. Това представлява грубо казано дехидратация и повишаване визкозитета на маслото, което от своя страна повишава и диелектричните му свойства. Това се налага от факта, че по време на нормалната му експлоатация има кратки моменти, в които трафо-машината работи в режим на претоварване, а дори и в режим на късо съединение. Това загрява маслото и в него се отделят газове, а след последващо изстиване се получава конденз.
При трафо-машините по трафопостовете в гамата от 25kVA до 1000kVA (над 1000 в много редки случаи се ползват и то в големите градове) маслото не се подменя, т.к. режими на късо съединение много по-рядко се случват.
И така: трансформаторното масло, което се намира на черния пазар е или от изведена от експлоатация трафо машина (работило една камара време), или източено от някой трафопост (възможно е маслото да е ново, ако машината е била сравнително нова) или от някъде намерено ново. В общи линии и в трите варианта маслото най-вероятно е крадено. Не обвинявам никого, нито пък се заяждам с някого, просто искам колегите горе/долу да си изяснят нещата.
Аз лично никога не бих сипал на моята кола такова масло, в каквато и пропорция да е смесено с нафта.
Когато се източи маслото от една трафо-машина от трафопост, машината не изгаря веднага. В зависимост от натоварването може да изкара от 1 до 4 - 5 дена понеже функциите на маслото са освен за изолация между навивките на намотките, а и за охлаждане! По време на работа трансформатора се загрява и ако няма какво да го охлади, намотките прегряват и се стапят, съответно трафомашината изгаря. Спира тока на хората, а подмяната на един трансформатор в трафопост може да отнеме от 4 до 15 часа, а по някога, когато е трудно достъпен терена - над 24 часа.
Не искам да засягам хората, които избират да карат с такова масло - най-вероятно рискуват да си повредят мотора заради финансови причини... те си знаят.
Без лоши чувства... просто изчетох доста мнения и изглежда доста от хората не са на ясно от къде идва това масло.
Поздрави на всички!
За това маслото от подстанциите и централите (ТЕЦ, ВЕЦ, АЕЦ, ГЕЦ, ВяЕЦ и т.н.) периодично се "преварява" чрез специални подвижни станции. Това представлява грубо казано дехидратация и повишаване визкозитета на маслото, което от своя страна повишава и диелектричните му свойства. Това се налага от факта, че по време на нормалната му експлоатация има кратки моменти, в които трафо-машината работи в режим на претоварване, а дори и в режим на късо съединение. Това загрява маслото и в него се отделят газове, а след последващо изстиване се получава конденз.
При трафо-машините по трафопостовете в гамата от 25kVA до 1000kVA (над 1000 в много редки случаи се ползват и то в големите градове) маслото не се подменя, т.к. режими на късо съединение много по-рядко се случват.
И така: трансформаторното масло, което се намира на черния пазар е или от изведена от експлоатация трафо машина (работило една камара време), или източено от някой трафопост (възможно е маслото да е ново, ако машината е била сравнително нова) или от някъде намерено ново. В общи линии и в трите варианта маслото най-вероятно е крадено. Не обвинявам никого, нито пък се заяждам с някого, просто искам колегите горе/долу да си изяснят нещата.
Аз лично никога не бих сипал на моята кола такова масло, в каквато и пропорция да е смесено с нафта.
Когато се източи маслото от една трафо-машина от трафопост, машината не изгаря веднага. В зависимост от натоварването може да изкара от 1 до 4 - 5 дена понеже функциите на маслото са освен за изолация между навивките на намотките, а и за охлаждане! По време на работа трансформатора се загрява и ако няма какво да го охлади, намотките прегряват и се стапят, съответно трафомашината изгаря. Спира тока на хората, а подмяната на един трансформатор в трафопост може да отнеме от 4 до 15 часа, а по някога, когато е трудно достъпен терена - над 24 часа.
Не искам да засягам хората, които избират да карат с такова масло - най-вероятно рискуват да си повредят мотора заради финансови причини... те си знаят.
Без лоши чувства... просто изчетох доста мнения и изглежда доста от хората не са на ясно от къде идва това масло.
Поздрави на всички!

-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 9:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: АФН на трансформаторно масло
Маслото е чисто ново не се краде от трафове
- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: АФН на трансформаторно масло
С предната ми кола ( пасат б4 1.9 90кс ) една зима напълних резервоара с трансформаторно масло само и цяла зима изкарах с него без никакви проблеми :)
- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Re: АФН на трансформаторно масло
Да не стане само, че евтините неща после излизат по скъпо. Аз също чета темата отначалото, бих казал, че на 40 литра дизел няма да е проблем поне според мен 20 литра масло. Но не бих го правил системно, ако аз бях на твое място. Аз примерно на един резервоар слагам по 500 мл. двутактово масло.
Re: АФН на трансформаторно масло
...
Последна промяна от V@lDo на Нед 16 юни 2013 20:42, променено общо 4 пъти.
- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Re: АФН на трансформаторно масло
V@lDo написа:Хаха умрях от смях, честно. По модерно е да се кара с олио от фритюрниците, хем мирише на пържени картофки след теб.
Трансформаторно масло се сменя на прекъсвачите, не на трафовете. Трансформаторите ги оставете на мира да си бръмкат.
Ето един човек, от който може да се поучим, хем от така нареченото трансформаторно масло, хем и от дизеловите агрегати.

- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: АФН на трансформаторно масло
Човекът работи в EVN все пак 

Re: АФН на трансформаторно масло
///
Последна промяна от V@lDo на Нед 16 юни 2013 20:42, променено общо 1 път.
- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: АФН на трансформаторно масло
На сегашната ми кола не бих сложил трансформаторно та ако ще и за 50 стотинки/литъра да ми го дават :) Просто пасата вървеше на всичко и не ме бъркаше да го напълня само с масло :)
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 9:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: АФН на трансформаторно масло
20л нафта 7л масло-100км минати,първи впечатления,мощност същата,а за звука..... не мислех,че този двигател може да е толкова тих
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: АФН на трансформаторно масло
колега от къде ти пздна това масло ако не е тайна, може на Л.с, че и на мен ми трябва маааааалко :)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта