VW Passat B3 '92 Вид на Филтър на купето

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B3 '92 Вид на Филтър на купето

Мнениеот zfa159 » Чет 23 май 2013 0:10


passenger написа:Подкрепям с две ръце. Два пъти купувах филтър и то по за около 30 лева преди 5-6 години и се задръстваха за има няма 2-3 месеца.
Сам си направих мрежа, понеже бях с кутия + филтър (изрязах една от строителна такава), чорапогащник отгоре и това е.
Със сигурност ще забършеш вътре таблото да кажем 2-3 пъти повече годишно, но мисля че като за 60-70 спестени лева за 2 филтъра (пак годишно) си е направо екстра.
Айде чорапогащника е бонус от жените.

Всъщност изобщо не е проблема само в праха по таблото, който ще бършеш...същия този прах остава и по вентилатора и по радиаторите (вътрешните воден и климатичен).От това губиш следните неща :
- климатичния гние,защото този прах + влагата стават на едно като каша и задържа влагата и радиатора за няколко години е довиждане.
- ако случайно праха не остане там, се полепва по ламелите на отоплителния радиатор и той спира да може да топлоотдава като хората и резултата е, че си намаляваш топлото зимата.
-този прах полепва по греста,която смазва втулките на вентилатора и той започва да скърца,да вие,да се върти по-бавно (и да грее повече) и резултата е ясен - износва се доста по-бързо.
-най-вече губиш от това, че този прахоляк постоянно го дишаш разбира се.
Чорапогащника е с много по-голяма пропускливост от който и да е филтър, защото чорапогащника е плат,било то и фин, а ф-ра е хартия. Има филтри за В3/В4 за по 15лв (и понеже не знам дали не говориш за В5-цата в случая, за нея има и за по 12лв :mhihi )...за сравнение климатичния радиатор струва над 200лв и се сменя за още 150-200 + зареждането на системата, този за парното всички знаем как се сменя :mhihi , вентилатора за парното поне не е скъп...а нон стоп дишането на прахоляка...безценно :mhihi
:beer




Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: VW Passat B3 '92 Вид на Филтър на купето

Мнениеот passenger » Чет 23 май 2013 9:17


zfa159 написа:
passenger написа:Подкрепям с две ръце. Два пъти купувах филтър и то по за около 30 лева преди 5-6 години и се задръстваха за има няма 2-3 месеца.
Сам си направих мрежа, понеже бях с кутия + филтър (изрязах една от строителна такава), чорапогащник отгоре и това е.
Със сигурност ще забършеш вътре таблото да кажем 2-3 пъти повече годишно, но мисля че като за 60-70 спестени лева за 2 филтъра (пак годишно) си е направо екстра.
Айде чорапогащника е бонус от жените.

Всъщност изобщо не е проблема само в праха по таблото, който ще бършеш...същия този прах остава и по вентилатора и по радиаторите (вътрешните воден и климатичен).От това губиш следните неща :
- климатичния гние,защото този прах + влагата стават на едно като каша и задържа влагата и радиатора за няколко години е довиждане.
- ако случайно праха не остане там, се полепва по ламелите на отоплителния радиатор и той спира да може да топлоотдава като хората и резултата е, че си намаляваш топлото зимата.
-този прах полепва по греста,която смазва втулките на вентилатора и той започва да скърца,да вие,да се върти по-бавно (и да грее повече) и резултата е ясен - износва се доста по-бързо.
-най-вече губиш от това, че този прахоляк постоянно го дишаш разбира се.
Чорапогащника е с много по-голяма пропускливост от който и да е филтър, защото чорапогащника е плат,било то и фин, а ф-ра е хартия. Има филтри за В3/В4 за по 15лв (и понеже не знам дали не говориш за В5-цата в случая, за нея има и за по 12лв :mhihi )...за сравнение климатичния радиатор струва над 200лв и се сменя за още 150-200 + зареждането на системата, този за парното всички знаем как се сменя :mhihi , вентилатора за парното поне не е скъп...а нон стоп дишането на прахоляка...безценно :mhihi
:beer

Абсолютно съм съгласен с теб, но за около 6 години не съм имал описаните проблеми.
Когато нямаш филтър според мен потока на въздуха е доста по-силен и този прахоляк се "издухва" и не се задържа. Отбелязвам, и че вентилацията почти никога не е изключвана. При определен ъгъл на светлината ще видиш, че прахоляка вдиган от обувките при натискане на педалите, мърдането по седалките или влизащото при отворен прозорец е не по-малко ужасяваш.
Прахоляка който дишаш заради липсата на филтър е най-малкия проблем в случая. За мен влагата по филтъра е генератор на много по-големи проблеми от здравно естество.

Принципно говоря за Б3, слагал съм и евтин и скъп филтър, ефекта е еднакъв, след месец вентилацията се влошава, след около още един, макс 2, смяна на филтъра (говоря за София).
Без филтъра винаги съм имал по-добро парно и вентилация.

Така представените от теб факти ме навеждат на мисълта, че съм допускал грешка (просто не съм се замислял за всички тези неща), и може да не е най-добрия съвет който да съм дал, но пък на много от пасатите от това поколение са си без филтър.

Мерси за добрите съвети. :) :beer


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B3 '92 Вид на Филтър на купето

Мнениеот myrshavija » Чет 23 май 2013 9:24


По повод количеството прах в колата - преди да сложа филтър на купето на голфа на жена ми, едната ми обувка винаги беше прашна там, където духа парното, след като сляза от колата. Вече има филтър на купето и такива ефекти по обувките не съм забелязал.


Потребителски аватар
vwladi
Мнения: 58
Регистриран на: Чет 04 окт 2012 19:48
Автомобил: VW Passat B3 35i
Двигател: ABS 1992
Местоположение: София

Re: VW Passat B3 '92 Вид на Филтър на купето

Мнениеот vwladi » Чет 23 май 2013 19:41


Ами то моя пасат нито парно нито климатик работи.Клапата за климатика включчва изключва като включа различните степени(norm. max.)чува се щракане, но не духа студено, а хладно.Системата е пълна, сега с филтъра не мога да кажа, че има огромна разлика, но ще видим, на мен ми е вазно да си имам филтър.Иначе наистина не се бях замислял за фактите,които споменахте :dummy .Купих и кора за капака на двигателя не че прави нещо ама да си я имам. :screwy :Mr Green Fun . Иначе много Ви благодаря за съветите :a045 :love.vwclub


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B3 '92 Вид на Филтър на купето

Мнениеот zfa159 » Съб 25 май 2013 8:02


Ами аз на пасата сменям филтър 2 пъти годишно (на В3-то) - единия на есен, преди зимата, другия напролет, преди лятото. Колата се кара постоянно със затворени прозорци, защото и климатика и парното са напълно изправни и прах отвън не влиза изобщо (освен този, който внасям аз с обувките и с отварянето на вратата).Ако си я има предпазната пластмаса върху ф-ра и не спираш под някакви дървета и си чистиш редовно отводнителните канали отпред, никакъв проблем няма да има със задържане на влагата или задръстване на ф-ра. Иначе да, филтъра се задръства за нула време, защото ни е такъв въздуха (и аз си карам в София, всеки ден по поне 25км...) :bishop
Реално погледнато,единствената причина този ф-р да се задръства повече от чорапогащника е, че филтрира по-добре...въздуха,който преминава през двете неща, като качество, е един и същи.
Пък за климатика - зависи за какъв фреон си и дали е оригинален или допълнително монтиран. Ако си с оригинален и е за стария (R12,използва се до 07.92-ра година),нормално е да духа хладно,а не студено,защото с 134 не работи съвсем както трябва и не може да свали под 8-9 градуса (нормално трябва да сваля до 4-5 поне, при около 26-7 навън). Ако си за новия фреон (след 7-ми 92-ра), тогава имаш друг проблем (моят вее 4 градуса при 36-7 навън). Ако си с допълнително монтиран,има други причини да не е както трябва,те също трябва да могат да свалят до към поне 5-6 градуса на това време в момента.
:beer


Потребителски аватар
vwladi
Мнения: 58
Регистриран на: Чет 04 окт 2012 19:48
Автомобил: VW Passat B3 35i
Двигател: ABS 1992
Местоположение: София

Re: VW Passat B3 '92 Вид на Филтър на купето

Мнениеот vwladi » Пон 10 юни 2013 8:40


Ами последният път преди две години мисля :confused беше почти празна системата т.е мисля, че оригиналният фреон беше свършил, напълниха го с някакъв друг работи колкото до морето и обратно и сега няма. Но намерих един колега във форума който се занимава с климатици и ще отида да се направи диагностика и да се напълни и да се види, иначе колата не седи под дървета и глупости а в гараж само ако се остави на някой паркинг така открит за малко нищо друго, иначе пасата е от тези които казваш до 07-92г, т.е R12 e. Ще видим какво ще кажат и ще се прави, и Благодаря за информацията :th_up



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 42 госта