Здравейте Колеги,
Реших да пиша тук с надеждата за малко разяснения, помощ или поне насочваща информация.
Случая е следния:
Golf 4, 1.6 16V преди слагането на газов инжекцион беше с изрядна горивна система. (Смених му ламбда сонда с оказания парт номер: 036906262J)
Сложих ГИ Ловато (нямам информация за точния модел на системата). След няколко часа на таблото вече имах check engine light.
След поне 10 посещения при газаджиите ми писна и реших да търся сам решение на проблемите ми. Реално не се усещат проблеми при вървежа на газ и бензин.
С VCDS проверих грешката която се оказа:
17582 - Fuel Trim: Bank 1: Injection Timing Deviation
След изтриване на грешката и каране само на бензин грешки не се появяват, при вкючване на газ след 10 мин светва Check engine.
При търсене в google се оказа че това се появява от прекалено драстична стойност на long term fuel trim или по точно ето това: (Група 032 в VCDS 1вата стойност)
"Add" means additive trim, which is addressing an imbalance at idle. When the ECU is using additive trim, it is telling the injectors to stay open a fixed amount longer or shorter. The malfunction (e.g. vacuum leak) becomes less significant as RPM increase. For additive adaptation values, the injection timing is changed by a fixed amount. This value is not dependent on the basic injection timing.
При наблюдение на група 031 показва че ламбда фактора се върти около единица (което би трябвало да е супер). Интересното е че при стартиране на софтуера на газова Ламбда фактора е около 4, и си мисля че точно за това може да се бърка компютъра:
Могат да се избират различни видове сонди, но мисля, че тези не са широколентови а "подскачащи". Възможно ли е при монтажа да са се опитвали да закачат газовия компютър директно на ламбдата, а не да четат през бензиновия и да са засрали нещо?
Това са сондите които могат да се избират след като се прочете компютъра на газовата (колата е не е запалена):
При нито една от тях стойноста не става зелена и да се върти около единицата.
Също така някой има ли информация какво е точно "начин на впръскване" - последователно или full group? Другото което ми е интересно и не съм тествал е там където е "Сонда lambda 1 - Предна" ако цъкна "Изключена" какво ще се случи? Ще имаме обикновенна газова с постоянно впръскване на гориво ли?
Пробвал съм да си играя с mapping-a но там ми е малко мътна история, а пък и колата си върви добре.
Някой може ли да хвърли светлина или четиво? Вобще се хващам като удавник за сламка за всякаква информация.
Ако съм пропуснал нещо или има нещо неясно - питайте.
Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем
Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем
Още нещо което дочетох от manual-a за конфигуриране на lovato:
Should one use lambda probes of the type UEGO, it is not possible to perform the reading of the
probe voltage value. (In this case, use an OBD palmtop).
Предполагам, че широколентовата сонда е UEGO. Поправете ме ако греша.
Някой може ли да хвърли светлина както е това OBD palmtop?
Should one use lambda probes of the type UEGO, it is not possible to perform the reading of the
probe voltage value. (In this case, use an OBD palmtop).
Предполагам, че широколентовата сонда е UEGO. Поправете ме ако греша.
Някой може ли да хвърли светлина както е това OBD palmtop?
Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем
Ако ти е широколентова ламбда сондата трудно ще излъжеш бенз. комп,все пак ГИ който си монтирал не може да ти обработи толкова бързо данните,които получава и да направи корекции.
Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем
И все пак няма начин да няма начин :)
Нали се монтират ГИ на къде-къде по модерни автомобили и ги настройват?
Един вид тази газова уредба ловато не може да работи с широколентова ламбда сонда?
Нали се монтират ГИ на къде-къде по модерни автомобили и ги настройват?
Един вид тази газова уредба ловато не може да работи с широколентова ламбда сонда?
- the_red_camel
- Мнения: 698
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем
Аз съм с ГИ на ловато и нямам никакви проблеми, когато в началото я купих колата му светеше чек'а след това го изтриха в сервиз и след това 1-2 пъти ми светна но, сега няма никакво светене, Код на двигателя AUS
Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем
А този мотор AUS дали е с широколентова сонда. Моя мотор е BCB. Вобще как стоят нещата с ГИ и широколентова ламбда сонда?
- the_red_camel
- Мнения: 698
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем
Доколкото знам всичко еднакво както при теб и при мен има 2катализатора и 2сонди..
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем
Sti написа:И все пак няма начин да няма начин :)
Нали се монтират ГИ на къде-къде по модерни автомобили и ги настройват?
Един вид тази газова уредба ловато не може да работи с широколентова ламбда сонда?
Да наистина, монтират се ГИ на много по-нови и сложни коли, и ги настройваме успешно, само че това е занаят, и няма как да ти го предам през форума, защото не е толкова просто колкото си мислиш, пък и понеже всички човеци ходиме на лекар като ни заболи нещо, а не изучаваме цялата медицина из основи...., те съветвам да посетиш някой добър майстор който има опит и работи с Ловато.
Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем
eurogas напълно те подкрепям, че самолечението е много вредно нещо. Но няма нищо лошо да си добре запознат и като отидеш да не те лъжат и мотаят. Разбира се съм далеч от мисълта че без четене и практика можеш "да хванеш занаят", но аз търся информация и идеи.
Вчера дори обнових firmware на ECU-то до 5.95 с надеждата за подобрение, но - греда. Питането ми е дали някой знае, защо газовия компютър чете грешни стойности на ламбдата? При Lovato Smart няма как да се избере Вид сонда - широколентова, затова и питах как стои въпроса с широколентовите сонди и газовите уредби. Закачихме на един колега Opel Astra G 1,6 16v (2001) lovato-то и там сондата беше забранена. Като той няма такива грижи като мен (идея нямам с каква сонда е). Какво се случва когато газовата не чете стойности от сондата?
Сервиза в който е монтирана газовата е взет от http://lovato-bg.com и се казва София Газ Комерс ООД. Доста ми го препоръчаха, но съм малко разочарован. И то не толкова от честите посещения и нерешаването на проблема, от колкото, че никой не ти обръща внимание като отидеш и висиш като сопол. Но това може би се дължи на вътрешна организация и претоварване на персонала.
И все пак нямам нищо против да посетя цитирам колегата: някой добър майстор който има опит и работи с Ловато. Ако имате предложения ще съм много благодарен.
Вчера дори обнових firmware на ECU-то до 5.95 с надеждата за подобрение, но - греда. Питането ми е дали някой знае, защо газовия компютър чете грешни стойности на ламбдата? При Lovato Smart няма как да се избере Вид сонда - широколентова, затова и питах как стои въпроса с широколентовите сонди и газовите уредби. Закачихме на един колега Opel Astra G 1,6 16v (2001) lovato-то и там сондата беше забранена. Като той няма такива грижи като мен (идея нямам с каква сонда е). Какво се случва когато газовата не чете стойности от сондата?
Сервиза в който е монтирана газовата е взет от http://lovato-bg.com и се казва София Газ Комерс ООД. Доста ми го препоръчаха, но съм малко разочарован. И то не толкова от честите посещения и нерешаването на проблема, от колкото, че никой не ти обръща внимание като отидеш и висиш като сопол. Но това може би се дължи на вътрешна организация и претоварване на персонала.
И все пак нямам нищо против да посетя цитирам колегата: някой добър майстор който има опит и работи с Ловато. Ако имате предложения ще съм много благодарен.
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем
Какво казват майсторите?
Провери газовия комп свързан ли е със ламбдата(има ли нещо закачено по жицитеи)-моята не е свързана(BCB с ланди).
Твоя двигател е с последователно впръскване.
На първата снимка много се разминават инжекторните времена газ/бензин(според мен) и мисля,че там е проблема.
Провери газовия комп свързан ли е със ламбдата(има ли нещо закачено по жицитеи)-моята не е свързана(BCB с ланди).
Твоя двигател е с последователно впръскване.
На първата снимка много се разминават инжекторните времена газ/бензин(според мен) и мисля,че там е проблема.
Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем
Майсторите нещо ми се струват "озадачени". Според тях би трябвало да няма такива проблеми. Газовия компютър е свързан с бялата жичка на сондата, а на нея дава около 4V на газ и бензин, което идея нямам дали трябва да е така или не.
Щом сондата на van4ooo не е свързана, не би трябвало да играе роля в коригирането на количеството газ което се подава? Или играе?
Относно инжекторните времена на газта, какви са вариантите? Могат ли с настройка да се "забързат" или трябва да се подмени нещо?
Благодаря на всички които се включват, мисля че темата ще помогне и на други колеги :)
Щом сондата на van4ooo не е свързана, не би трябвало да играе роля в коригирането на количеството газ което се подава? Или играе?
Относно инжекторните времена на газта, какви са вариантите? Могат ли с настройка да се "забързат" или трябва да се подмени нещо?
Благодаря на всички които се включват, мисля че темата ще помогне и на други колеги :)
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем
Всичко свързано с работата на бензин влияе и на ГИ. Моята сонда не е свързана(и съм с друг ГИ) но неините показания анализирани от бенз комп влияят на бензиновите инжекторни времена а от тях взима инфо компа на ГИ.Както те посаветваха колегите смини маисторите или "досаждаи" повече на тези.
Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем
Май ще се окаже от ламбдата.
Днес я разкачиха от газовия компютър и сега карам така. Засега няма грешки в ECU-то. Довечера ще закача VAG-COM и ще покарам гледайки живите данни. Ако излезе от това, не мога да си обясня как газовия компютър влияе на сондата, та да записва грешки...
Днес я разкачиха от газовия компютър и сега карам така. Засега няма грешки в ECU-то. Довечера ще закача VAG-COM и ще покарам гледайки живите данни. Ако излезе от това, не мога да си обясня как газовия компютър влияе на сондата, та да записва грешки...
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем
Няма никакъв проблем да караш без ГИ да е свързан към ламбда сондата, практически този сигнал не се ползва от ГИ за корекции, а само за визуализация, или монтажника да вижда какво става в ауспуха.
Досега имам само няколко такива случая, в които бензиновия диагностик откача кабела на ГИ към ламбдата, като твърди че има смущения от него, наистина такива случаи са едно на хиляда, но е възможно.
Газкомерс ги познавам от 10 години, хората си разбират от работата, никога няма да те излъжат или подведат, правят доста сложни коли, миналата седмица правиха новата Х5-ца 4.8 V8, така че не се отказвай от тях.
Досега имам само няколко такива случая, в които бензиновия диагностик откача кабела на ГИ към ламбдата, като твърди че има смущения от него, наистина такива случаи са едно на хиляда, но е възможно.
Газкомерс ги познавам от 10 години, хората си разбират от работата, никога няма да те излъжат или подведат, правят доста сложни коли, миналата седмица правиха новата Х5-ца 4.8 V8, така че не се отказвай от тях.

Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем
Благодаря на всички които се включиха с коментари. Разкачването на газовия компютър от Ламбда сондата оправи проблема и в момента в компютъра на колата не записва никакви грешки.
Като заключение за всеки който има подобни проблеми е да се въоръжи с търпение и да виси при газаджиите, защото няма начин да няма начин :)
Като заключение за всеки който има подобни проблеми е да се въоръжи с търпение и да виси при газаджиите, защото няма начин да няма начин :)
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта