Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Sti
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 23 сеп 2012 16:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем

Мнениеот Sti » Вто 28 май 2013 11:42


Здравейте Колеги,

Реших да пиша тук с надеждата за малко разяснения, помощ или поне насочваща информация.
Случая е следния:
Golf 4, 1.6 16V преди слагането на газов инжекцион беше с изрядна горивна система. (Смених му ламбда сонда с оказания парт номер: 036906262J)
Сложих ГИ Ловато (нямам информация за точния модел на системата). След няколко часа на таблото вече имах check engine light.
След поне 10 посещения при газаджиите ми писна и реших да търся сам решение на проблемите ми. Реално не се усещат проблеми при вървежа на газ и бензин.

С VCDS проверих грешката която се оказа:

17582 - Fuel Trim: Bank 1: Injection Timing Deviation

След изтриване на грешката и каране само на бензин грешки не се появяват, при вкючване на газ след 10 мин светва Check engine.

При търсене в google се оказа че това се появява от прекалено драстична стойност на long term fuel trim или по точно ето това: (Група 032 в VCDS 1вата стойност)

"Add" means additive trim, which is addressing an imbalance at idle. When the ECU is using additive trim, it is telling the injectors to stay open a fixed amount longer or shorter. The malfunction (e.g. vacuum leak) becomes less significant as RPM increase. For additive adaptation values, the injection timing is changed by a fixed amount. This value is not dependent on the basic injection timing.

При наблюдение на група 031 показва че ламбда фактора се върти около единица (което би трябвало да е супер). Интересното е че при стартиране на софтуера на газова Ламбда фактора е около 4, и си мисля че точно за това може да се бърка компютъра:
Screenshot from 2013-05-23-small.png

Могат да се избират различни видове сонди, но мисля, че тези не са широколентови а "подскачащи". Възможно ли е при монтажа да са се опитвали да закачат газовия компютър директно на ламбдата, а не да четат през бензиновия и да са засрали нещо?

Това са сондите които могат да се избират след като се прочете компютъра на газовата (колата е не е запалена):
Screenshot from 2013-05-28.png


При нито една от тях стойноста не става зелена и да се върти около единицата.
Също така някой има ли информация какво е точно "начин на впръскване" - последователно или full group? Другото което ми е интересно и не съм тествал е там където е "Сонда lambda 1 - Предна" ако цъкна "Изключена" какво ще се случи? Ще имаме обикновенна газова с постоянно впръскване на гориво ли?
Пробвал съм да си играя с mapping-a но там ми е малко мътна история, а пък и колата си върви добре.
Някой може ли да хвърли светлина или четиво? Вобще се хващам като удавник за сламка за всякаква информация.
Ако съм пропуснал нещо или има нещо неясно - питайте.




Sti
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 23 сеп 2012 16:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем

Мнениеот Sti » Вто 28 май 2013 16:30


Още нещо което дочетох от manual-a за конфигуриране на lovato:

Should one use lambda probes of the type UEGO, it is not possible to perform the reading of the
probe voltage value. (In this case, use an OBD palmtop).

Предполагам, че широколентовата сонда е UEGO. Поправете ме ако греша.
Някой може ли да хвърли светлина както е това OBD palmtop?


caravel
Мнения: 72
Регистриран на: Сря 03 апр 2013 20:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем

Мнениеот caravel » Вто 28 май 2013 18:19


Ако ти е широколентова ламбда сондата трудно ще излъжеш бенз. комп,все пак ГИ който си монтирал не може да ти обработи толкова бързо данните,които получава и да направи корекции.


Sti
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 23 сеп 2012 16:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем

Мнениеот Sti » Вто 28 май 2013 22:04


И все пак няма начин да няма начин :)
Нали се монтират ГИ на къде-къде по модерни автомобили и ги настройват?
Един вид тази газова уредба ловато не може да работи с широколентова ламбда сонда?


Потребителски аватар
the_red_camel
Мнения: 698
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
Двигател: BTS
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем

Мнениеот the_red_camel » Вто 28 май 2013 22:10


Аз съм с ГИ на ловато и нямам никакви проблеми, когато в началото я купих колата му светеше чек'а след това го изтриха в сервиз и след това 1-2 пъти ми светна но, сега няма никакво светене, Код на двигателя AUS


Sti
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 23 сеп 2012 16:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем

Мнениеот Sti » Вто 28 май 2013 22:52


А този мотор AUS дали е с широколентова сонда. Моя мотор е BCB. Вобще как стоят нещата с ГИ и широколентова ламбда сонда?


Потребителски аватар
the_red_camel
Мнения: 698
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
Двигател: BTS
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем

Мнениеот the_red_camel » Сря 29 май 2013 18:12


Доколкото знам всичко еднакво както при теб и при мен има 2катализатора и 2сонди..


Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем

Мнениеот eurogas » Сря 29 май 2013 20:55


Sti написа:И все пак няма начин да няма начин :)
Нали се монтират ГИ на къде-къде по модерни автомобили и ги настройват?
Един вид тази газова уредба ловато не може да работи с широколентова ламбда сонда?


Да наистина, монтират се ГИ на много по-нови и сложни коли, и ги настройваме успешно, само че това е занаят, и няма как да ти го предам през форума, защото не е толкова просто колкото си мислиш, пък и понеже всички човеци ходиме на лекар като ни заболи нещо, а не изучаваме цялата медицина из основи...., те съветвам да посетиш някой добър майстор който има опит и работи с Ловато.


Sti
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 23 сеп 2012 16:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем

Мнениеот Sti » Чет 30 май 2013 8:36


eurogas напълно те подкрепям, че самолечението е много вредно нещо. Но няма нищо лошо да си добре запознат и като отидеш да не те лъжат и мотаят. Разбира се съм далеч от мисълта че без четене и практика можеш "да хванеш занаят", но аз търся информация и идеи.

Вчера дори обнових firmware на ECU-то до 5.95 с надеждата за подобрение, но - греда. Питането ми е дали някой знае, защо газовия компютър чете грешни стойности на ламбдата? При Lovato Smart няма как да се избере Вид сонда - широколентова, затова и питах как стои въпроса с широколентовите сонди и газовите уредби. Закачихме на един колега Opel Astra G 1,6 16v (2001) lovato-то и там сондата беше забранена. Като той няма такива грижи като мен (идея нямам с каква сонда е). Какво се случва когато газовата не чете стойности от сондата?

Сервиза в който е монтирана газовата е взет от http://lovato-bg.com и се казва София Газ Комерс ООД. Доста ми го препоръчаха, но съм малко разочарован. И то не толкова от честите посещения и нерешаването на проблема, от колкото, че никой не ти обръща внимание като отидеш и висиш като сопол. Но това може би се дължи на вътрешна организация и претоварване на персонала.

И все пак нямам нищо против да посетя цитирам колегата: някой добър майстор който има опит и работи с Ловато. Ако имате предложения ще съм много благодарен.


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем

Мнениеот van4ooo » Чет 30 май 2013 21:42


Какво казват майсторите?
Провери газовия комп свързан ли е със ламбдата(има ли нещо закачено по жицитеи)-моята не е свързана(BCB с ланди).
Твоя двигател е с последователно впръскване.
На първата снимка много се разминават инжекторните времена газ/бензин(според мен) и мисля,че там е проблема.


Sti
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 23 сеп 2012 16:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем

Мнениеот Sti » Пет 31 май 2013 9:53


Майсторите нещо ми се струват "озадачени". Според тях би трябвало да няма такива проблеми. Газовия компютър е свързан с бялата жичка на сондата, а на нея дава около 4V на газ и бензин, което идея нямам дали трябва да е така или не.
Щом сондата на van4ooo не е свързана, не би трябвало да играе роля в коригирането на количеството газ което се подава? Или играе?
Относно инжекторните времена на газта, какви са вариантите? Могат ли с настройка да се "забързат" или трябва да се подмени нещо?

Благодаря на всички които се включват, мисля че темата ще помогне и на други колеги :)


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем

Мнениеот van4ooo » Пет 31 май 2013 13:06


Всичко свързано с работата на бензин влияе и на ГИ. Моята сонда не е свързана(и съм с друг ГИ) но неините показания анализирани от бенз комп влияят на бензиновите инжекторни времена а от тях взима инфо компа на ГИ.Както те посаветваха колегите смини маисторите или "досаждаи" повече на тези.


Sti
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 23 сеп 2012 16:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем

Мнениеот Sti » Пет 31 май 2013 16:10


Май ще се окаже от ламбдата.
Днес я разкачиха от газовия компютър и сега карам така. Засега няма грешки в ECU-то. Довечера ще закача VAG-COM и ще покарам гледайки живите данни. Ако излезе от това, не мога да си обясня как газовия компютър влияе на сондата, та да записва грешки...


Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем

Мнениеот eurogas » Пет 31 май 2013 20:55


Няма никакъв проблем да караш без ГИ да е свързан към ламбда сондата, практически този сигнал не се ползва от ГИ за корекции, а само за визуализация, или монтажника да вижда какво става в ауспуха.

Досега имам само няколко такива случая, в които бензиновия диагностик откача кабела на ГИ към ламбдата, като твърди че има смущения от него, наистина такива случаи са едно на хиляда, но е възможно.

Газкомерс ги познавам от 10 години, хората си разбират от работата, никога няма да те излъжат или подведат, правят доста сложни коли, миналата седмица правиха новата Х5-ца 4.8 V8, така че не се отказвай от тях. :th_up


Sti
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 23 сеп 2012 16:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Golf 4 1.6 16v, ГИ, ламбда фактор, check engine проблем

Мнениеот Sti » Вто 04 юни 2013 8:31


Благодаря на всички които се включиха с коментари. Разкачването на газовия компютър от Ламбда сондата оправи проблема и в момента в компютъра на колата не записва никакви грешки.

Като заключение за всеки който има подобни проблеми е да се въоръжи с търпение и да виси при газаджиите, защото няма начин да няма начин :)



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта