Passat B3 1.8mi RP не пуска ток

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
VWmAniaC
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 28 мар 2010 22:47
Автомобил: Volkswagen Passat B3 Arriva
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София

Passat B3 1.8mi RP не пуска ток

Мнениеот VWmAniaC » Пон 03 юни 2013 13:41


Работеше добре, и както си работеше прекъсна няколко пъти и до там спря да пуска ток от бобината сменихме бобината пак няма ток сменихме комутатора и пак няма ток кабелите и тях сменихме и пак резултата е нулев моля за съвет от какво може да е също така откачихме акомулатора да няма грешки и пак няма искра :( Остана само компютъра като вариант, но нямам друг да пробвам...




Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 1.8mi RP не пуска ток

Мнениеот Pet_rov » Пон 03 юни 2013 13:44


Не пуска ток, тоест не върти стартера или просто не пали? Клеморед?


Потребителски аватар
VWmAniaC
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 28 мар 2010 22:47
Автомобил: Volkswagen Passat B3 Arriva
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София

Re: Passat B3 1.8mi RP не пуска ток

Мнениеот VWmAniaC » Пон 03 юни 2013 13:46


След бубината няма искра


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Passat B3 1.8mi RP не пуска ток

Мнениеот vucata » Пон 03 юни 2013 13:53


zfa159 написа:Клеморед не може да е,той няма отношение с нещата,които нямат връзка с контактния ключ - авариини светлини и габарити на автомобила,също и стоповете не са през него.
Акумулатор също не може да е,защото веднъж възбуден и започнал да зарежда,алтернатора си храни инсталацията и колата няма да остане без никакъв ток,докато сам не я изгасиш (пробвано е да се извади акумулатор на работеща кола и тя продължава да си работи докато не изгасне поради друга причина,не е хубаво да се прави,защото акумулатора служи за товар и за капацитет във веригата и така филтрира пулсациите на напрежението от алтернатора,които са вредни за електрониката).
Диагностиката се прави така :
-мериш първо дали имаш напрежение на акумулатора,ако имаш,значи нямаш проблем с него,поне някакъв ток ще има.
-проверяваш кабелите - централните маси към двигателя и към купето,проверяваш и плюсовете.
-ако и там всичко е ок - бушониера - може да имаш проблем с централния + на бушонното табло,случва се да нагори кабелната обувка до толкова,че да не дава връзка и да няма никакво захранване на цялата кола.
Все някъде ще си намериш проблемче.Често се случва и алтернатора и акумулатора да умрат едновременно,као е доста спорно кое е отговорно за умирането на другото,но признаците са точно такива - караш си и от раз без никакви белези,просто всичко приключва,следва нов акумулатор и ремонт на алтернатор (случвало ми се е вече на 10-тина коли с различни марки).


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B3 1.8mi RP не пуска ток

Мнениеот zfa159 » Пон 03 юни 2013 16:06


RP имат два типа запалителна система :
- единия тип е с вакуумно делко (до 7-ми месец 90-та година). Там схемата е следната - датчика на хол на делкото плюе импулси, от там минават през комутатора и отиват на бобината.За да даде искра, трябва да имаш следните неща - опорно напрежение на 1 и 3 краче на датчика на Хол на делкото. Трябва да имаш и захранване на комутатора на бобината и на самата бобина...в този случай компютъра няма нищо общо със запалването. Или е умрял датчика на Хол или някой кабел прави проблем или липсва някое захранване.
-втория тип е като на ABS двигател (от 90-та,до 91-ва) - там датчика на Хол подава сигнал до компютъра,от него сигнала отива в комутатора на бобината (който е заедно със самата бобина).За да работи тази схема,трябва да има всички захранвания на компютъра,да има захранване на датчика на Хол (1-во и 3-то краче) и захранване на бобината (пак + и маса на 1-во и 3-то краче).
От изписаното,залагам или на прецакан датчик на Хол (тества се със светодиод) или че липсва някое захранване.
Компютъра е най-последното нещо, което може да изгори в една ел. инсталация на кола, от тези години (при новите е друг случай).
:beer


Потребителски аватар
sa6odinov
Мнения: 54
Регистриран на: Чет 10 май 2007 19:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B3 1.8mi RP не пуска ток

Мнениеот sa6odinov » Вто 04 юни 2013 1:06


99% hol :beer


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Passat B3 1.8mi RP не пуска ток

Мнениеот Asko VW » Вто 04 юни 2013 8:43


Подкрепям колегата zfa или е датчик на Хол или кабелчетата на комутатора, при предишната ми кола Кадет 1.6 ми, съм брал ядове и с двете. Първо си отиде датчика, започна с прекъсване съпроводено с детонации в изпускателната система (при една от детонациите ми се разцепи задното гърне) едвам стигнах до вкъщи и там умря, след смяна на датчика всичко се оправи, две години по късно пак прекъсване и внезапна смърт, отворих делкото да проверя датчика и видях, че кабелчетата на комутатора са с разпадаща се изолация (при кадета комутатора е в делкото), след почистване на старата изолация и преизолиране на кабелчетата (с изолирбанд :mhihi ) нещата се оправиха.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 62 госта