Въпрос за връзване на вентилатор към дизелов двигател

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Въпрос за връзване на вентилатор към дизелов двигател

Мнениеот stypkata » Пет 07 юни 2013 21:18


Здравейте колеги.
Искам да свържа един вентилатор към двигателя на лодката си,който е от микробус Рено Трафик 2.1D (без турбо).Ако го свържа на акумулатора ще трябва при всяко палене и гасене да го включвам и изключвам ръчно,което не искам.Въпроса е от коя част на двигателя да взема 12 волта за вентилатора,че да се включва при всяко палене и да се изключва при всяко гасене сам?
Прикачени файлове
1.jpg
2.jpg




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8952
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за връзване на вентилатор към дизелов двигател

Мнениеот samo_pechka » Пет 07 юни 2013 22:11


Освен през реле към клапана за гасене на ГНП-ето . Кабела към клапана да е управляващата верига на релето , предплагам ,че едно реле за фарове ще ти свърши работа .


Потребителски аватар
shotik
Мнения: 349
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за връзване на вентилатор към дизелов двигател

Мнениеот shotik » Съб 08 юни 2013 4:40


Поръчай си от Варна този терморегулатор http://constructor.bg/shop/product_info.php?products_id=9940 .

Аз такъв съм си монтирал на колата и съм задал да включва вентилатора на 90 градуса и да изключва на 86.Монтажа е елементарен,датчика го прикрепяш около главата на подходящо място ,електрическата част да е на защитено място от водата,щом ще е на лодка и платката може да я вградиш на пулта.

Ето как е на колата ми вграден,но е правено от приятел,познаващ електрониката и раздели платката на две ,дисплея е вграден,а другата част с релето е под таблото.

Изображение


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Въпрос за връзване на вентилатор към дизелов двигател

Мнениеот Winner25 » Съб 08 юни 2013 12:20


С едно реле, което се управлява от тънкия кабел на алтернатора :smile


Потребителски аватар
shotik
Мнения: 349
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за връзване на вентилатор към дизелов двигател

Мнениеот shotik » Съб 08 юни 2013 19:29


Winner25 написа:С едно реле, което се управлява от тънкия кабел на алтернатора :smile


Това също е начин ,но защо трябва да работи постоянно този вентилатор,мисля ,че той ще е необходим при достигане на работната температура?


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за връзване на вентилатор към дизелов двигател

Мнениеот znainainai » Нед 09 юни 2013 7:17


Постоянно ли искаш да работи или само когато трябва?
Има вариант при който със малко ТНТМ да го направиш както си е оригинално сама да си пуска перката и да я гаси . За целта ти трябва един брой датчик за включване на перка и фланец на който да се монтира. Фланеца можеш да си го направиш от обикновена тръба на която се заварява гайка със подходящата за датчика резба. Така след като отвори термостата охладителната течност ще нагрее датчика и като стигне стойност Х ще включи перката. На транспортер Т3 има датчик за перка със две степени със каталожни данни първа степен включва на 87 градуса и изключва на 76 градуса втора степен включва на 93 градуса и изключва на 82 градуса. Комбиниран със подходящият термостат мисля че няма да имаш никакви грижи. Има и датчици които работят на по-висока температура.


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Въпрос за връзване на вентилатор към дизелов двигател

Мнениеот stypkata » Съб 29 юни 2013 9:32


Не съм писал,че трябва да се включва според някаква стойност на температурата.Вентилатора трябва да върти винаги когато двигателя работи.За сега съм го включил директно на клемата за акумулатора и постоянно вкарвам и изкарвам бързата връзка,което не е трудно но си е занимавка и отнема ценно време през което може да се хване някоя риба например :) Ще го пробвам това с релето управлявано от тънкия кабел на алтернатора.Изглежда ми по-евтин вариант от варненската схема



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 97 госта