Здравейте колеги.
Искам да свържа един вентилатор към двигателя на лодката си,който е от микробус Рено Трафик 2.1D (без турбо).Ако го свържа на акумулатора ще трябва при всяко палене и гасене да го включвам и изключвам ръчно,което не искам.Въпроса е от коя част на двигателя да взема 12 волта за вентилатора,че да се включва при всяко палене и да се изключва при всяко гасене сам?
Въпрос за връзване на вентилатор към дизелов двигател
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- samo_pechka
- Мнения: 8952
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за връзване на вентилатор към дизелов двигател
Освен през реле към клапана за гасене на ГНП-ето . Кабела към клапана да е управляващата верига на релето , предплагам ,че едно реле за фарове ще ти свърши работа .
- shotik
- Мнения: 349
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
- Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
- Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за връзване на вентилатор към дизелов двигател
Поръчай си от Варна този терморегулатор http://constructor.bg/shop/product_info.php?products_id=9940 .
Аз такъв съм си монтирал на колата и съм задал да включва вентилатора на 90 градуса и да изключва на 86.Монтажа е елементарен,датчика го прикрепяш около главата на подходящо място ,електрическата част да е на защитено място от водата,щом ще е на лодка и платката може да я вградиш на пулта.
Ето как е на колата ми вграден,но е правено от приятел,познаващ електрониката и раздели платката на две ,дисплея е вграден,а другата част с релето е под таблото.

Аз такъв съм си монтирал на колата и съм задал да включва вентилатора на 90 градуса и да изключва на 86.Монтажа е елементарен,датчика го прикрепяш около главата на подходящо място ,електрическата част да е на защитено място от водата,щом ще е на лодка и платката може да я вградиш на пулта.
Ето как е на колата ми вграден,но е правено от приятел,познаващ електрониката и раздели платката на две ,дисплея е вграден,а другата част с релето е под таблото.

- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Въпрос за връзване на вентилатор към дизелов двигател
С едно реле, което се управлява от тънкия кабел на алтернатора 

- shotik
- Мнения: 349
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
- Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
- Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за връзване на вентилатор към дизелов двигател
Winner25 написа:С едно реле, което се управлява от тънкия кабел на алтернатора
Това също е начин ,но защо трябва да работи постоянно този вентилатор,мисля ,че той ще е необходим при достигане на работната температура?
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за връзване на вентилатор към дизелов двигател
Постоянно ли искаш да работи или само когато трябва?
Има вариант при който със малко ТНТМ да го направиш както си е оригинално сама да си пуска перката и да я гаси . За целта ти трябва един брой датчик за включване на перка и фланец на който да се монтира. Фланеца можеш да си го направиш от обикновена тръба на която се заварява гайка със подходящата за датчика резба. Така след като отвори термостата охладителната течност ще нагрее датчика и като стигне стойност Х ще включи перката. На транспортер Т3 има датчик за перка със две степени със каталожни данни първа степен включва на 87 градуса и изключва на 76 градуса втора степен включва на 93 градуса и изключва на 82 градуса. Комбиниран със подходящият термостат мисля че няма да имаш никакви грижи. Има и датчици които работят на по-висока температура.
Има вариант при който със малко ТНТМ да го направиш както си е оригинално сама да си пуска перката и да я гаси . За целта ти трябва един брой датчик за включване на перка и фланец на който да се монтира. Фланеца можеш да си го направиш от обикновена тръба на която се заварява гайка със подходящата за датчика резба. Така след като отвори термостата охладителната течност ще нагрее датчика и като стигне стойност Х ще включи перката. На транспортер Т3 има датчик за перка със две степени със каталожни данни първа степен включва на 87 градуса и изключва на 76 градуса втора степен включва на 93 градуса и изключва на 82 градуса. Комбиниран със подходящият термостат мисля че няма да имаш никакви грижи. Има и датчици които работят на по-висока температура.
- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за връзване на вентилатор към дизелов двигател
Не съм писал,че трябва да се включва според някаква стойност на температурата.Вентилатора трябва да върти винаги когато двигателя работи.За сега съм го включил директно на клемата за акумулатора и постоянно вкарвам и изкарвам бързата връзка,което не е трудно но си е занимавка и отнема ценно време през което може да се хване някоя риба например :) Ще го пробвам това с релето управлявано от тънкия кабел на алтернатора.Изглежда ми по-евтин вариант от варненската схема
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта