пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот stefan4o » Вто 11 юни 2013 13:02


Така нареченото байпасно винтче пуска газ независимо от натегността на мембраната. Т.е. количеството му е константа без значение дали е притегнато или отпуснато от накатката на изпарителя, която се върти на ръка и с нея се коригира хода на мембраната (по-скоро усилието нужно да се премести мембраната).




Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот Pet_rov » Вто 11 юни 2013 13:04


Така е, но гледах точно твой пост, в който питаш кой е авторът на този текст, за да го питаш и други неша :wink


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот stefan4o » Вто 11 юни 2013 13:08


Успях да се свържа с автора и говорихме - Добромирски.
За "съжаление" той обаче е насочил вниманието си в друга сфера и като цяло вече не е активен в тая част на форума. Но това, което е написал си важи с пълна сила. Просто някои изпарители нямат такъв болт (моето вакуумно Ловато е сред тях).


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот Pet_rov » Вто 11 юни 2013 13:37


Навремето на Ладата си имах такова Ловато. При натегнат до край клапан на обогатителя, менеше оборотите. Докато се усетя.... бая ровене падна


kamen_78
Мнения: 233
Регистриран на: Пет 10 май 2013 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот kamen_78 » Вто 11 юни 2013 13:39


винтчето ми е стегнато докрай.при отиване почти до край започва да се изменя работата.т.е. през почти целия му ход не ми оказва промяна


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот Pet_rov » Вто 11 юни 2013 13:49


Приятелю, вероятно си прочел внимателно написаното. Постнах го, защото според мен това е правилният начин за регулиране на уредбата. Първо се настройва празният ход, после всичко останало. И моят болт е завит докрай в момента, но се съмнявам дали е правилно. Преди беше развит на около 1.5 оборота.И преди и сега, никога не съм имал проблеми с празния ход. Ако имаш проблеми с празния ход и на бензин, може да е причина и стъпковият ти мотор. Предполагам, че е 4 пинов, а моят е 6 пинов. Но тук говорим само за празния ход. Разходът се настройва от болта, врътката или както ти е удобно да го наричаш, на маркуча, който влиза в плочката на моноинжекциона. И човекът е написал как точно става това.
Нищо не ти пречи, след като си изпразниш бутилката, да си заредиш примерно за 10 лв газ, да си поиграеш с настройката и да проследиш резултата. :smile


kamen_78
Мнения: 233
Регистриран на: Пет 10 май 2013 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот kamen_78 » Вто 11 юни 2013 14:17


ще го направя...че имам още много газ в бутилката :)


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот Iezekil » Вто 11 юни 2013 16:40


Връщам се на зад,където говорехме за въпросната игла/месингов винт/ и това,че не спира газта.
venll-vr написа:Пращам ти какво съм намерил в мрежата за настройка на ЛОВАТО, което е 1 към 1 с твоя изпарител:

"Настройката на изпарителя правя сам, "на око и на слух" (както се казва), а това означава, че няма претенции да е ВЯРНА, на никога не препоръчвам, но аз съм доволен и от разхода, и от динамиката на колата, не усещам никаква разлика дали е на бензин или на газ.
И така.. месинговият винт влияе на оборотите на празен ход (изобщо на всички настройки), но е за настройка на чувствителността или още - за нагласяне коефициента на редуциране.

Преди да започна настройките, сменям въздушния филтър.
На моето Lovato правя 3 настройки, като за всяка си има винт :-), те са...

1. Настойка на чувствителност(редуциране) От месинговия винт....
първоначално е напълно завит...(газта е спряна.)Ключа за запалване на автомобила е в положение"изключено", за по-сигурно изваждам и куплунга на превключвателя "бензин-газ". Взема се проводник (жица) свързва се (+) на електромагнитния клапан с (+) на акумулатора, клапана "прещраква", газта е пусната. Леко се развива месинговият винт, докато се дочуе леко "съскане" (изтичане) на газта. Това се получава при малко развиване (на около1,5 оборота) на месинговият винт.Премахва се проводника.


Това мисля е взето от руснаците,чел съм го някъде.Ето и темата
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=27396&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=%ED%E0%F1%F2%F0%EE%E9%EA%E0+++%E8%E7%EF%E0%F0%E8%F2%E5%EB


kamen_78
Мнения: 233
Регистриран на: Пет 10 май 2013 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот kamen_78 » Сря 12 юни 2013 12:12


Днес пробвах пак различните ви варианти за центровка.
Първото,което пак видях не мога да го опиша точно,но все пак-за промяната на оборотите при работа на бензин-да го опиша така:след всеки 3сек.нормална работа за 1сек. с промяната на оборотите(към по-ниски) се усеща и промяна в шума от дупките на гърнето.Нещо от сорта като че за тая 1сек.изведнъж с по-голяма сила се засмуче въздух като през клапа..със съответният шум и на клапата....ако някой ме разбра въобще какво искам да опиша :bowdown

"1. Настойка на чувствителност(редуциране) От месинговия винт....
първоначално е напълно завит...(газта е спряна.)Ключа за запалване на автомобила е в положение"изключено", за по-сигурно изваждам и куплунга на превключвателя "бензин-газ". Взема се проводник (жица) свързва се (+) на електромагнитния клапан с (+) на акумулатора, клапана "прещраква", газта е пусната. Леко се развива месинговият винт, докато се дочуе леко "съскане" (изтичане) на газта. Това се получава при малко развиване (на около1,5 оборота) на месинговият винт.Премахва се проводника. "

Така..значи при мен това нещо не се получи.Не се чу това "съскане"....и както написах и в предните отговори при мен дори завито то не спира газта.При всичките ми опити за центровка по ваши методи така и не успях да забележа промяна при въртенете на тоя месингов винт.Единствената промяна се забелязва при отвиването му в почти крайно положение

Друго което пак не успях да направя е настройката на пластамосвата врътка на изпарителя.Единя съвет беше така да я оставя така че да не мога да форсирам с повече от 3000 оборота на място.Завъртяна до положрение в което двигателя почти ще изгасне той пак може да се форсира с доста повече обороти.
Оставих я в положение в което да работи добре на място.След това започнах натягане на тройника до падане на оборотите и затрудняване работата на двигателя.След това от пластмасовата врътка на изпарителя отново намерих положение на по спокойна работа и така няколко пъти.Исках да намеря положение в което и на място да работи добре и да може да върви при колкото се може по-натегнат тройник.Горе доло това мисля че отбелязвахте най-често за по-важно.


Това е което направих днес.По-късно ще допълня бутилката,понеже явно скоро няма да мога да я изпразня и ще засичам.След което ще пиша.Надявам се тоя път да сте по-доволно от отговора ми,та мака и да ми се струва че попрекалих с обясненията :)


Потребителски аватар
Ivo 1983
Мнения: 502
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
Автомобил: Golf 3
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Враца

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот Ivo 1983 » Сря 12 юни 2013 12:41


С допълване нищо няма да направиш. Засичай пълно-празно :a045


kamen_78
Мнения: 233
Регистриран на: Пет 10 май 2013 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот kamen_78 » Сря 12 юни 2013 12:48


ами..може и така да направя..но все пак се чудя как преди около 4-5 години когато карах голф на газ винаги засичах с допълване и нямаше мн разлика в засичането


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот Pet_rov » Сря 12 юни 2013 14:24


Бронзовият болт никога не спира газта напълно. Пластамасовият винт на изпарителя е за бедна-богата смес. В линка, даден от Йезекил е подробно опсисано как човекът си настройва уредбата. Ако си обърнал внимание, при настройката той казва, че отвива байпаса най-много на оборот и половина. След това завива докрай, пластмасовия винт на изпарителя докрай, а след това го развива също на оборот и половина. Но, врътката за плочката е отвита докрай, още от самото начало на настройката.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот stefan4o » Сря 12 юни 2013 14:30


Тия врътки с оборот и половина, "докрай" и т.н. са много относителни неща. На моят изпарител оборот и половина може да не са като на твоя, примерно, да допуснем. Нещата се правят по-скоро на усет. Дали ще започне моторът да работи добре на ПХ с оборот, 1 и 1/2 или на 2 оборота е доооста относителна работа.
Да ви кажа една методика, която мисля е доста добра, предполагам, че и други я ползват. Отиваш на околовръстното или някъде с хубави прави отсечки, където да няма много автомобили и тестваш автомобила като коригираш вървежа с тройника - намаляш или увеличаваш докато ти хареса/спре да има разлика с предходното положение. След това се регулира ПХ моторът да работи спокойно и без да тресе. После пак тест на каране и ако е ОК оставяш - ако не - докоригираш. Истината е, че скопената кола не гори малко. Отвитият прекомерно винт на тройника и на изпарителя дават също плачевни резултати като динамика и разход в повечето режими (ако сте се зачели в труда на колегата Добромирски, ще видите, че с отвиването на тройника се стяга винта на изпарителя и обратното - т.е. ако намаляваме дебита от тройника е редно да коригираме и мембраната на изпарителя от неговия винт като "отпуснем" малко). Търси се средното положение, където колата върви най-много в оборотите, в които се кара предимно и се оставя така. Не виждам смисъл 8-волтови мотори да се напъваме да ги правим на газ да ускоряват по-бързо от на бензин след 5000 оборота.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот Pet_rov » Сря 12 юни 2013 14:36


Съгласен съм с теб за тези неща. Лично аз никога не съм имал проблеми с празния ход. И общо - взето съм на принципа да не пипам нещо, което работи. При нас обаче има една малка особеност - моторчето за празен ход. Докато ти, доколкото разбирам, си с карбуратор на джетата и може би нямаш такова чудо като нашето. Истината е, че когато МПХ се сговни, никакви настройки не помагат :smile . И всъщност нещо избягахме от заглавието на темата за високия разход на газ. Щото Камен все още не ни е споделил реално какъв му е разходът... :c020


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот stefan4o » Сря 12 юни 2013 14:42


Така е. На новата бабичка обаче май има такова животно и ще се наложи скоро да го преборя и него.
Просто сметнах за нужно да уточним тия неща за оборотите, щото пружинката зад накатката играе основната роля за това. Ако се е посмачкала с времето това съответно би променило по различен начин х-ката на мембраната, сравнено с нова такава.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 12 госта