пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Така нареченото байпасно винтче пуска газ независимо от натегността на мембраната. Т.е. количеството му е константа без значение дали е притегнато или отпуснато от накатката на изпарителя, която се върти на ръка и с нея се коригира хода на мембраната (по-скоро усилието нужно да се премести мембраната).
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Така е, но гледах точно твой пост, в който питаш кой е авторът на този текст, за да го питаш и други неша 

- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Успях да се свържа с автора и говорихме - Добромирски.
За "съжаление" той обаче е насочил вниманието си в друга сфера и като цяло вече не е активен в тая част на форума. Но това, което е написал си важи с пълна сила. Просто някои изпарители нямат такъв болт (моето вакуумно Ловато е сред тях).
За "съжаление" той обаче е насочил вниманието си в друга сфера и като цяло вече не е активен в тая част на форума. Но това, което е написал си важи с пълна сила. Просто някои изпарители нямат такъв болт (моето вакуумно Ловато е сред тях).
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Навремето на Ладата си имах такова Ловато. При натегнат до край клапан на обогатителя, менеше оборотите. Докато се усетя.... бая ровене падна
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
винтчето ми е стегнато докрай.при отиване почти до край започва да се изменя работата.т.е. през почти целия му ход не ми оказва промяна
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Приятелю, вероятно си прочел внимателно написаното. Постнах го, защото според мен това е правилният начин за регулиране на уредбата. Първо се настройва празният ход, после всичко останало. И моят болт е завит докрай в момента, но се съмнявам дали е правилно. Преди беше развит на около 1.5 оборота.И преди и сега, никога не съм имал проблеми с празния ход. Ако имаш проблеми с празния ход и на бензин, може да е причина и стъпковият ти мотор. Предполагам, че е 4 пинов, а моят е 6 пинов. Но тук говорим само за празния ход. Разходът се настройва от болта, врътката или както ти е удобно да го наричаш, на маркуча, който влиза в плочката на моноинжекциона. И човекът е написал как точно става това.
Нищо не ти пречи, след като си изпразниш бутилката, да си заредиш примерно за 10 лв газ, да си поиграеш с настройката и да проследиш резултата.
Нищо не ти пречи, след като си изпразниш бутилката, да си заредиш примерно за 10 лв газ, да си поиграеш с настройката и да проследиш резултата.

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Връщам се на зад,където говорехме за въпросната игла/месингов винт/ и това,че не спира газта.
Това мисля е взето от руснаците,чел съм го някъде.Ето и темата
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=27396&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=%ED%E0%F1%F2%F0%EE%E9%EA%E0+++%E8%E7%EF%E0%F0%E8%F2%E5%EB
venll-vr написа:Пращам ти какво съм намерил в мрежата за настройка на ЛОВАТО, което е 1 към 1 с твоя изпарител:
"Настройката на изпарителя правя сам, "на око и на слух" (както се казва), а това означава, че няма претенции да е ВЯРНА, на никога не препоръчвам, но аз съм доволен и от разхода, и от динамиката на колата, не усещам никаква разлика дали е на бензин или на газ.
И така.. месинговият винт влияе на оборотите на празен ход (изобщо на всички настройки), но е за настройка на чувствителността или още - за нагласяне коефициента на редуциране.
Преди да започна настройките, сменям въздушния филтър.
На моето Lovato правя 3 настройки, като за всяка си има винт :-), те са...
1. Настойка на чувствителност(редуциране) От месинговия винт....
първоначално е напълно завит...(газта е спряна.)Ключа за запалване на автомобила е в положение"изключено", за по-сигурно изваждам и куплунга на превключвателя "бензин-газ". Взема се проводник (жица) свързва се (+) на електромагнитния клапан с (+) на акумулатора, клапана "прещраква", газта е пусната. Леко се развива месинговият винт, докато се дочуе леко "съскане" (изтичане) на газта. Това се получава при малко развиване (на около1,5 оборота) на месинговият винт.Премахва се проводника.
Това мисля е взето от руснаците,чел съм го някъде.Ето и темата
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=27396&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=%ED%E0%F1%F2%F0%EE%E9%EA%E0+++%E8%E7%EF%E0%F0%E8%F2%E5%EB
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Днес пробвах пак различните ви варианти за центровка.
Първото,което пак видях не мога да го опиша точно,но все пак-за промяната на оборотите при работа на бензин-да го опиша така:след всеки 3сек.нормална работа за 1сек. с промяната на оборотите(към по-ниски) се усеща и промяна в шума от дупките на гърнето.Нещо от сорта като че за тая 1сек.изведнъж с по-голяма сила се засмуче въздух като през клапа..със съответният шум и на клапата....ако някой ме разбра въобще какво искам да опиша
"1. Настойка на чувствителност(редуциране) От месинговия винт....
първоначално е напълно завит...(газта е спряна.)Ключа за запалване на автомобила е в положение"изключено", за по-сигурно изваждам и куплунга на превключвателя "бензин-газ". Взема се проводник (жица) свързва се (+) на електромагнитния клапан с (+) на акумулатора, клапана "прещраква", газта е пусната. Леко се развива месинговият винт, докато се дочуе леко "съскане" (изтичане) на газта. Това се получава при малко развиване (на около1,5 оборота) на месинговият винт.Премахва се проводника. "
Така..значи при мен това нещо не се получи.Не се чу това "съскане"....и както написах и в предните отговори при мен дори завито то не спира газта.При всичките ми опити за центровка по ваши методи така и не успях да забележа промяна при въртенете на тоя месингов винт.Единствената промяна се забелязва при отвиването му в почти крайно положение
Друго което пак не успях да направя е настройката на пластамосвата врътка на изпарителя.Единя съвет беше така да я оставя така че да не мога да форсирам с повече от 3000 оборота на място.Завъртяна до положрение в което двигателя почти ще изгасне той пак може да се форсира с доста повече обороти.
Оставих я в положение в което да работи добре на място.След това започнах натягане на тройника до падане на оборотите и затрудняване работата на двигателя.След това от пластмасовата врътка на изпарителя отново намерих положение на по спокойна работа и така няколко пъти.Исках да намеря положение в което и на място да работи добре и да може да върви при колкото се може по-натегнат тройник.Горе доло това мисля че отбелязвахте най-често за по-важно.
Това е което направих днес.По-късно ще допълня бутилката,понеже явно скоро няма да мога да я изпразня и ще засичам.След което ще пиша.Надявам се тоя път да сте по-доволно от отговора ми,та мака и да ми се струва че попрекалих с обясненията :)
Първото,което пак видях не мога да го опиша точно,но все пак-за промяната на оборотите при работа на бензин-да го опиша така:след всеки 3сек.нормална работа за 1сек. с промяната на оборотите(към по-ниски) се усеща и промяна в шума от дупките на гърнето.Нещо от сорта като че за тая 1сек.изведнъж с по-голяма сила се засмуче въздух като през клапа..със съответният шум и на клапата....ако някой ме разбра въобще какво искам да опиша

"1. Настойка на чувствителност(редуциране) От месинговия винт....
първоначално е напълно завит...(газта е спряна.)Ключа за запалване на автомобила е в положение"изключено", за по-сигурно изваждам и куплунга на превключвателя "бензин-газ". Взема се проводник (жица) свързва се (+) на електромагнитния клапан с (+) на акумулатора, клапана "прещраква", газта е пусната. Леко се развива месинговият винт, докато се дочуе леко "съскане" (изтичане) на газта. Това се получава при малко развиване (на около1,5 оборота) на месинговият винт.Премахва се проводника. "
Така..значи при мен това нещо не се получи.Не се чу това "съскане"....и както написах и в предните отговори при мен дори завито то не спира газта.При всичките ми опити за центровка по ваши методи така и не успях да забележа промяна при въртенете на тоя месингов винт.Единствената промяна се забелязва при отвиването му в почти крайно положение
Друго което пак не успях да направя е настройката на пластамосвата врътка на изпарителя.Единя съвет беше така да я оставя така че да не мога да форсирам с повече от 3000 оборота на място.Завъртяна до положрение в което двигателя почти ще изгасне той пак може да се форсира с доста повече обороти.
Оставих я в положение в което да работи добре на място.След това започнах натягане на тройника до падане на оборотите и затрудняване работата на двигателя.След това от пластмасовата врътка на изпарителя отново намерих положение на по спокойна работа и така няколко пъти.Исках да намеря положение в което и на място да работи добре и да може да върви при колкото се може по-натегнат тройник.Горе доло това мисля че отбелязвахте най-често за по-важно.
Това е което направих днес.По-късно ще допълня бутилката,понеже явно скоро няма да мога да я изпразня и ще засичам.След което ще пиша.Надявам се тоя път да сте по-доволно от отговора ми,та мака и да ми се струва че попрекалих с обясненията :)
- Ivo 1983
- Мнения: 502
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Враца
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
С допълване нищо няма да направиш. Засичай пълно-празно 

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
ами..може и така да направя..но все пак се чудя как преди около 4-5 години когато карах голф на газ винаги засичах с допълване и нямаше мн разлика в засичането
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Бронзовият болт никога не спира газта напълно. Пластамасовият винт на изпарителя е за бедна-богата смес. В линка, даден от Йезекил е подробно опсисано как човекът си настройва уредбата. Ако си обърнал внимание, при настройката той казва, че отвива байпаса най-много на оборот и половина. След това завива докрай, пластмасовия винт на изпарителя докрай, а след това го развива също на оборот и половина. Но, врътката за плочката е отвита докрай, още от самото начало на настройката.
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Тия врътки с оборот и половина, "докрай" и т.н. са много относителни неща. На моят изпарител оборот и половина може да не са като на твоя, примерно, да допуснем. Нещата се правят по-скоро на усет. Дали ще започне моторът да работи добре на ПХ с оборот, 1 и 1/2 или на 2 оборота е доооста относителна работа.
Да ви кажа една методика, която мисля е доста добра, предполагам, че и други я ползват. Отиваш на околовръстното или някъде с хубави прави отсечки, където да няма много автомобили и тестваш автомобила като коригираш вървежа с тройника - намаляш или увеличаваш докато ти хареса/спре да има разлика с предходното положение. След това се регулира ПХ моторът да работи спокойно и без да тресе. После пак тест на каране и ако е ОК оставяш - ако не - докоригираш. Истината е, че скопената кола не гори малко. Отвитият прекомерно винт на тройника и на изпарителя дават също плачевни резултати като динамика и разход в повечето режими (ако сте се зачели в труда на колегата Добромирски, ще видите, че с отвиването на тройника се стяга винта на изпарителя и обратното - т.е. ако намаляваме дебита от тройника е редно да коригираме и мембраната на изпарителя от неговия винт като "отпуснем" малко). Търси се средното положение, където колата върви най-много в оборотите, в които се кара предимно и се оставя така. Не виждам смисъл 8-волтови мотори да се напъваме да ги правим на газ да ускоряват по-бързо от на бензин след 5000 оборота.
Да ви кажа една методика, която мисля е доста добра, предполагам, че и други я ползват. Отиваш на околовръстното или някъде с хубави прави отсечки, където да няма много автомобили и тестваш автомобила като коригираш вървежа с тройника - намаляш или увеличаваш докато ти хареса/спре да има разлика с предходното положение. След това се регулира ПХ моторът да работи спокойно и без да тресе. После пак тест на каране и ако е ОК оставяш - ако не - докоригираш. Истината е, че скопената кола не гори малко. Отвитият прекомерно винт на тройника и на изпарителя дават също плачевни резултати като динамика и разход в повечето режими (ако сте се зачели в труда на колегата Добромирски, ще видите, че с отвиването на тройника се стяга винта на изпарителя и обратното - т.е. ако намаляваме дебита от тройника е редно да коригираме и мембраната на изпарителя от неговия винт като "отпуснем" малко). Търси се средното положение, където колата върви най-много в оборотите, в които се кара предимно и се оставя така. Не виждам смисъл 8-волтови мотори да се напъваме да ги правим на газ да ускоряват по-бързо от на бензин след 5000 оборота.
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Съгласен съм с теб за тези неща. Лично аз никога не съм имал проблеми с празния ход. И общо - взето съм на принципа да не пипам нещо, което работи. При нас обаче има една малка особеност - моторчето за празен ход. Докато ти, доколкото разбирам, си с карбуратор на джетата и може би нямаш такова чудо като нашето. Истината е, че когато МПХ се сговни, никакви настройки не помагат
. И всъщност нещо избягахме от заглавието на темата за високия разход на газ. Щото Камен все още не ни е споделил реално какъв му е разходът... 


- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Така е. На новата бабичка обаче май има такова животно и ще се наложи скоро да го преборя и него.
Просто сметнах за нужно да уточним тия неща за оборотите, щото пружинката зад накатката играе основната роля за това. Ако се е посмачкала с времето това съответно би променило по различен начин х-ката на мембраната, сравнено с нова такава.
Просто сметнах за нужно да уточним тия неща за оборотите, щото пружинката зад накатката играе основната роля за това. Ако се е посмачкала с времето това съответно би променило по различен начин х-ката на мембраната, сравнено с нова такава.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Carfan и 34 госта