Изгодно ли е на метан ?
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Изгодно ли е на метан ?
Метана е горивото на 21 век.И да го чоплим и да не го чоплим,ако не го спънат с акцизи и данъци,ще стане основно гориво до години.Най-малкото защото не е дериват на петрола.Да не говорим ние колко сме недоразвити от тая гледна точка и като държава осакатена от позиция на горивните полезни изкопаеми,може да се направи политика за производство и добив на метан...ама кой да плаща на лукоил и пр. С две думи-ДА на метана.Не била вървяла...ами няма да се гоня,аз го правя за икономия все пак,това на Лада Нива,разход от 10 лв (лева !!!) на 100 километра,ако някой ми го докара,без значение с какво гориво,ще я запаля пред него.
- lozan67
- Мнения: 734
- Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Изгодно ли е на метан ?
Бе и 30ст. ще ги преглътна, но много няма да го направят. Ще намалеят потребителите, някой метанстанции ще фалират. Ще се разреди мрежата и пак ще трябва с повече бутилки, по-голям разход. Иначе последно този уикенд 1000км.- 65лв. Скорост около 100-110. С 23 годишна кола добра скорост. С акциза ще ми е 75-76лв. което пак отличен разход. Яд ме е че богати държави са се освободили от този акциз, а нас бедняците няма кой да ни защити.Нашите евродепутати само заплати взимат. Мисля да ги атакувам с мейли да видя отговора. Писах и на Любо Ганев той все пак пряко заинтересован. На него медиите ще му обърнат внимание. С колкото и хора да говорих през тези дни никой не знае. Трябва да се раздуха особено сред таксиджйиите с новите Кадита и дебели лизинги. А иначе щом комунистите стъпиха веднага се забравиха връзките с Турция, Гърция и Сърбия. Набуко ще се замота и отново ще виснем на Руснаците за да може едни наши момчета да лапкат



-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Изгодно ли е на метан ?
Преди две години може би имаше един период когато метана беше 1.39-1.50 в София, а газта беше 1.40 някъде.Тогава много се замислях дали да не метна и една бутилка метан в багажника колкото за 100км градско.Живея до метан станция точно и щеше да ме устройва,но докато се чудя надуха метана набързо до към 1.80.Иначе имаше сметка.Тогава 100км на газ ми излизаха около 13лв,а на метан би трябвало да бяха около 7.
Към днешни цени на газ ми излиза около 10лв,а на метан около 8.50.За 1.50 не си заслужава да си напълня целия багажник.Не че много го използвам,но все пак
Към днешни цени на газ ми излиза около 10лв,а на метан около 8.50.За 1.50 не си заслужава да си напълня целия багажник.Не че много го използвам,но все пак
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Изгодно ли е на метан ?
mupk0 написа:KingoftheROAD написа: ....Смисълът е да може да се кара и на двете горива, с минимум переделка, и минимум допълнителни разходи ...
...И на двете горива няма как да се кара едновременно.Сам се досещаш защо предполагам...
Нямам предвид да се кара едновременно и на двете горива, не ме разбирай погрешно. Идеята е пропан-бутана да бъде нещо като резерва на метана. Поради все още редките метанстанции в България. На този клапан предполагам, че може да му се регулира налягането на метана, което се подава в пропан-бутановия изпарител?
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Изгодно ли е на метан ?
KingoftheROAD написа:mupk0 написа:KingoftheROAD написа: ....Смисълът е да може да се кара и на двете горива, с минимум переделка, и минимум допълнителни разходи ...
...И на двете горива няма как да се кара едновременно.Сам се досещаш защо предполагам...
Нямам предвид да се кара едновременно и на двете горива, не ме разбирай погрешно. Идеята е пропан-бутана да бъде нещо като резерва на метана. Поради все още редките метанстанции в България. На този клапан предполагам, че може да му се регулира налягането на метана, което се подава в пропан-бутановия изпарител?
По спомен нищо не се коригира на него.Представлява редуцил вентил(стеснение) отопляно от вода,за да не замръзне и намаля налягането до към 6-7атмсфери по спомен.Не съм го монтирал аз,но съм настройвал колата която го има.И реално няма как да я направиш да върви и на метан и газ(ако ти свърши метана,да караш на газ) защото двете горива изискват различни дюзи,налягания и карти.Тоест на газ ще се дави нон стоп,защото метана иска доста по-богата смес заради ниската си калоричност.А и като ти привърши метана на около 70-80 атмосфери се превключва на бензин.А ся с някакъв клапан ако контролираш газ/метан си представи да налееш 80атмсфери в газовата бутилка :Д
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Изгодно ли е на метан ?
Метана е капризно гориво, особено на кола с променлив всмукателен колектор.
Еле па за кола с вариатор на фазите(променливо предварение). Ставаш на луд, докато я настроиш и все нещо куца.
Иначе е евтино, спор няма.
Еле па за кола с вариатор на фазите(променливо предварение). Ставаш на луд, докато я настроиш и все нещо куца.
Иначе е евтино, спор няма.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Изгодно ли е на метан ?
mupk0 написа:KingoftheROAD написа:По спомен нищо не се коригира на него.Представлява редуцил вентил(стеснение) отопляно от вода,за да не замръзне и намаля налягането до към 6-7атмсфери по спомен.Не съм го монтирал аз,но съм настройвал колата която го има.И реално няма как да я направиш да върви и на метан и газ(ако ти свърши метана,да караш на газ) защото двете горива изискват различни дюзи,налягания и карти.Тоест на газ ще се дави нон стоп,защото метана иска доста по-богата смес заради ниската си калоричност.А и като ти привърши метана на около 70-80 атмосфери се превключва на бензин.А ся с някакъв клапан ако контролираш газ/метан си представи да налееш 80атмсфери в газовата бутилка :Д
Значи имам предвид обикновена газова уредба АГУ (не ГИ). Второ може да се добавят два клапана за метан и пропан-бутан (този го има при АГУ-то) така, че да не се подават 80 атм. в газовата бутилка, където не трябва. идеята е да може да се преминава от метан на пропан-бутан и обратно. Копчета или превключватели (релета) могат да се направят с взаимна блокировка, така че да не може да се подадат едновременно и двете горива, или от едната бутилка в другата...
Виждал съм коли направени и на двете горива, но с две уредби паралелно. Тук идеята е да се добави този редуктор, клапан за метан, тръба и бутилка за метан, и малко переделка по тръби-мръби, така че да може без проблем да се преминава от едното гориво на другото и обратно.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Изгодно ли е на метан ?
Преди време в Плевен имаше доста таксита с пропан и метан, няколко съм правил аз. 2 изпарителя и обща плочка с 2 щуцера - за пропан и метан. Съответно 2 винта за реглаж за двете горива. При варианта с изпарител за пропан и редуктор за метана, подаващ на пропановия, проблемът е в регулиращия винт, който няма как да е с еднаква настройка за двете горива.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Изгодно ли е на метан ?
Аз съм с метан и пропан бутан на нивата.Направих ги с ц-к ключе,което прехвърля + на различните клапани.Плочката е обикновена с 2 щуцера,а свързването става преди Утката с Тетка,за да се регулира от едно място само.Никакъв проблем няма с прехвърлянето и в движение и запалена и изгасена и квото и да е.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Изгодно ли е на метан ?
Значи аз не споря,че може да се кара на двете горива.Да може и знам как се прави и съм го виждал не веднъж.Но няма как да се направи същото нещо с ГИ и по-точно с този редуцир вентил ,който колегата показа и започна коментирането му :) С двете горива може,но с проста уредба.При ГИ настройките започват от това с какво гориво си и тогава се продължава напред :)
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Изгодно ли е на метан ?
Аз още от самото начало имах предвид обикновена АГУ. В баба жужка всичко си е класика в жанра.
Тя настройката и с един винт не е толкова фатална. По-важното е да може да върви. И с минимум раходи и переделки - максимум ефект.
muns61 написа:Преди време в Плевен имаше доста таксита с пропан и метан, няколко съм правил аз. 2 изпарителя и обща плочка с 2 щуцера - за пропан и метан. Съответно 2 винта за реглаж за двете горива. При варианта с изпарител за пропан и редуктор за метана, подаващ на пропановия, проблемът е в регулиращия винт, който няма как да е с еднаква настройка за двете горива.
Тя настройката и с един винт не е толкова фатална. По-важното е да може да върви. И с минимум раходи и переделки - максимум ефект.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Изгодно ли е на метан ?
Аз най-успешната настройка която съм виждал на такива горива беше на един бус Транзит с Сиеров мотор.Мотора беше инжекция,но поради липсата на бензин беше премахната и колата беше само с дросел без нищо друго(визирам електроника и прочие.Дюзите само запушваха дупките).На филтърната кутия имаше една тапа от полиамид и плочката беше за сиеров мотор за газ,не метан.Винта беше доста завит и колата вървеше добре на двете горива и гореше нормално.
Re: Изгодно ли е на метан ?
При цена 1.81 и 4.5кг бутилка изминавам 140км извънградско,така ,че кой каквото ще да ми разправя Метана си е най икономичното гориво.От 2008 година съм на Метан и да сменя колата другата пак ще е на Метан.1 година и във Атина карах на Метан въпреки проблема ,че там имаше само една метанстанция,но си заслужава.В Б-я вече има метан навсякъде,така ,че всеки си решава сам...
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Изгодно ли е на метан ?
depolas написа:При цена 1.81 и 4.5кг бутилка изминавам 140км извънградско,така ,че кой каквото ще да ми разправя Метана си е най икономичното гориво.От 2008 година съм на Метан и да сменя колата другата пак ще е на Метан.1 година и във Атина карах на Метан въпреки проблема ,че там имаше само една метанстанция,но си заслужава.В Б-я вече има метан навсякъде,така ,че всеки си решава сам...
Че с каква кола минаваш 140км с 4.5кг...то тва е убийствено нисък разход.
- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: Изгодно ли е на метан ?
Предполагам, че колата му е 1,2 или 1,4, макс 1,6. Ако не вдига над 100км/ч е супер.
п.с. С моя АЕК 1,6 101к.с. при 90-100км/ч разхода ми е 3,5-3,8кг на 100км извънградско. Ама пуста му магистрала... при 130км/ч си хааапва гоуфи 5-5,5кг
п.с. С моя АЕК 1,6 101к.с. при 90-100км/ч разхода ми е 3,5-3,8кг на 100км извънградско. Ама пуста му магистрала... при 130км/ч си хааапва гоуфи 5-5,5кг
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта