Изгодно ли е на метан ?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот feikot » Пон 10 юни 2013 19:18


Метана е горивото на 21 век.И да го чоплим и да не го чоплим,ако не го спънат с акцизи и данъци,ще стане основно гориво до години.Най-малкото защото не е дериват на петрола.Да не говорим ние колко сме недоразвити от тая гледна точка и като държава осакатена от позиция на горивните полезни изкопаеми,може да се направи политика за производство и добив на метан...ама кой да плаща на лукоил и пр. С две думи-ДА на метана.Не била вървяла...ами няма да се гоня,аз го правя за икономия все пак,това на Лада Нива,разход от 10 лв (лева !!!) на 100 километра,ако някой ми го докара,без значение с какво гориво,ще я запаля пред него.




Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот lozan67 » Пон 10 юни 2013 19:33


Бе и 30ст. ще ги преглътна, но много няма да го направят. Ще намалеят потребителите, някой метанстанции ще фалират. Ще се разреди мрежата и пак ще трябва с повече бутилки, по-голям разход. Иначе последно този уикенд 1000км.- 65лв. Скорост около 100-110. С 23 годишна кола добра скорост. С акциза ще ми е 75-76лв. което пак отличен разход. Яд ме е че богати държави са се освободили от този акциз, а нас бедняците няма кой да ни защити.Нашите евродепутати само заплати взимат. Мисля да ги атакувам с мейли да видя отговора. Писах и на Любо Ганев той все пак пряко заинтересован. На него медиите ще му обърнат внимание. С колкото и хора да говорих през тези дни никой не знае. Трябва да се раздуха особено сред таксиджйиите с новите Кадита и дебели лизинги. А иначе щом комунистите стъпиха веднага се забравиха връзките с Турция, Гърция и Сърбия. Набуко ще се замота и отново ще виснем на Руснаците за да може едни наши момчета да лапкат :thumb_down :thumb_down


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот renault_19 » Пон 10 юни 2013 20:01


Преди две години може би имаше един период когато метана беше 1.39-1.50 в София, а газта беше 1.40 някъде.Тогава много се замислях дали да не метна и една бутилка метан в багажника колкото за 100км градско.Живея до метан станция точно и щеше да ме устройва,но докато се чудя надуха метана набързо до към 1.80.Иначе имаше сметка.Тогава 100км на газ ми излизаха около 13лв,а на метан би трябвало да бяха около 7.
Към днешни цени на газ ми излиза около 10лв,а на метан около 8.50.За 1.50 не си заслужава да си напълня целия багажник.Не че много го използвам,но все пак


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 10 юни 2013 22:54


mupk0 написа:
KingoftheROAD написа: ....Смисълът е да може да се кара и на двете горива, с минимум переделка, и минимум допълнителни разходи ...

...И на двете горива няма как да се кара едновременно.Сам се досещаш защо предполагам...


Нямам предвид да се кара едновременно и на двете горива, не ме разбирай погрешно. Идеята е пропан-бутана да бъде нещо като резерва на метана. Поради все още редките метанстанции в България. На този клапан предполагам, че може да му се регулира налягането на метана, което се подава в пропан-бутановия изпарител?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот mupk0 » Пон 10 юни 2013 23:28


KingoftheROAD написа:
mupk0 написа:
KingoftheROAD написа: ....Смисълът е да може да се кара и на двете горива, с минимум переделка, и минимум допълнителни разходи ...

...И на двете горива няма как да се кара едновременно.Сам се досещаш защо предполагам...


Нямам предвид да се кара едновременно и на двете горива, не ме разбирай погрешно. Идеята е пропан-бутана да бъде нещо като резерва на метана. Поради все още редките метанстанции в България. На този клапан предполагам, че може да му се регулира налягането на метана, което се подава в пропан-бутановия изпарител?

По спомен нищо не се коригира на него.Представлява редуцил вентил(стеснение) отопляно от вода,за да не замръзне и намаля налягането до към 6-7атмсфери по спомен.Не съм го монтирал аз,но съм настройвал колата която го има.И реално няма как да я направиш да върви и на метан и газ(ако ти свърши метана,да караш на газ) защото двете горива изискват различни дюзи,налягания и карти.Тоест на газ ще се дави нон стоп,защото метана иска доста по-богата смес заради ниската си калоричност.А и като ти привърши метана на около 70-80 атмосфери се превключва на бензин.А ся с някакъв клапан ако контролираш газ/метан си представи да налееш 80атмсфери в газовата бутилка :Д


emzobg
Мнения: 103
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот emzobg » Вто 11 юни 2013 9:07


Метана е капризно гориво, особено на кола с променлив всмукателен колектор.
Еле па за кола с вариатор на фазите(променливо предварение). Ставаш на луд, докато я настроиш и все нещо куца.
Иначе е евтино, спор няма.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 11 юни 2013 11:33


mupk0 написа:
KingoftheROAD написа:По спомен нищо не се коригира на него.Представлява редуцил вентил(стеснение) отопляно от вода,за да не замръзне и намаля налягането до към 6-7атмсфери по спомен.Не съм го монтирал аз,но съм настройвал колата която го има.И реално няма как да я направиш да върви и на метан и газ(ако ти свърши метана,да караш на газ) защото двете горива изискват различни дюзи,налягания и карти.Тоест на газ ще се дави нон стоп,защото метана иска доста по-богата смес заради ниската си калоричност.А и като ти привърши метана на около 70-80 атмосфери се превключва на бензин.А ся с някакъв клапан ако контролираш газ/метан си представи да налееш 80атмсфери в газовата бутилка :Д


Значи имам предвид обикновена газова уредба АГУ (не ГИ). Второ може да се добавят два клапана за метан и пропан-бутан (този го има при АГУ-то) така, че да не се подават 80 атм. в газовата бутилка, където не трябва. идеята е да може да се преминава от метан на пропан-бутан и обратно. Копчета или превключватели (релета) могат да се направят с взаимна блокировка, така че да не може да се подадат едновременно и двете горива, или от едната бутилка в другата...

Виждал съм коли направени и на двете горива, но с две уредби паралелно. Тук идеята е да се добави този редуктор, клапан за метан, тръба и бутилка за метан, и малко переделка по тръби-мръби, така че да може без проблем да се преминава от едното гориво на другото и обратно.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот muns61 » Вто 11 юни 2013 18:08


Преди време в Плевен имаше доста таксита с пропан и метан, няколко съм правил аз. 2 изпарителя и обща плочка с 2 щуцера - за пропан и метан. Съответно 2 винта за реглаж за двете горива. При варианта с изпарител за пропан и редуктор за метана, подаващ на пропановия, проблемът е в регулиращия винт, който няма как да е с еднаква настройка за двете горива.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот feikot » Вто 11 юни 2013 19:05


Аз съм с метан и пропан бутан на нивата.Направих ги с ц-к ключе,което прехвърля + на различните клапани.Плочката е обикновена с 2 щуцера,а свързването става преди Утката с Тетка,за да се регулира от едно място само.Никакъв проблем няма с прехвърлянето и в движение и запалена и изгасена и квото и да е.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот mupk0 » Вто 11 юни 2013 23:56


Значи аз не споря,че може да се кара на двете горива.Да може и знам как се прави и съм го виждал не веднъж.Но няма как да се направи същото нещо с ГИ и по-точно с този редуцир вентил ,който колегата показа и започна коментирането му :) С двете горива може,но с проста уредба.При ГИ настройките започват от това с какво гориво си и тогава се продължава напред :)


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 12 юни 2013 10:01


Аз още от самото начало имах предвид обикновена АГУ. В баба жужка всичко си е класика в жанра.

muns61 написа:Преди време в Плевен имаше доста таксита с пропан и метан, няколко съм правил аз. 2 изпарителя и обща плочка с 2 щуцера - за пропан и метан. Съответно 2 винта за реглаж за двете горива. При варианта с изпарител за пропан и редуктор за метана, подаващ на пропановия, проблемът е в регулиращия винт, който няма как да е с еднаква настройка за двете горива.


Тя настройката и с един винт не е толкова фатална. По-важното е да може да върви. И с минимум раходи и переделки - максимум ефект.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот mupk0 » Сря 12 юни 2013 10:33


Аз най-успешната настройка която съм виждал на такива горива беше на един бус Транзит с Сиеров мотор.Мотора беше инжекция,но поради липсата на бензин беше премахната и колата беше само с дросел без нищо друго(визирам електроника и прочие.Дюзите само запушваха дупките).На филтърната кутия имаше една тапа от полиамид и плочката беше за сиеров мотор за газ,не метан.Винта беше доста завит и колата вървеше добре на двете горива и гореше нормално.


depolas
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 10 юли 2013 21:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот depolas » Сря 10 юли 2013 21:36


При цена 1.81 и 4.5кг бутилка изминавам 140км извънградско,така ,че кой каквото ще да ми разправя Метана си е най икономичното гориво.От 2008 година съм на Метан и да сменя колата другата пак ще е на Метан.1 година и във Атина карах на Метан въпреки проблема ,че там имаше само една метанстанция,но си заслужава.В Б-я вече има метан навсякъде,така ,че всеки си решава сам...


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот mupk0 » Чет 11 юли 2013 1:34


depolas написа:При цена 1.81 и 4.5кг бутилка изминавам 140км извънградско,така ,че кой каквото ще да ми разправя Метана си е най икономичното гориво.От 2008 година съм на Метан и да сменя колата другата пак ще е на Метан.1 година и във Атина карах на Метан въпреки проблема ,че там имаше само една метанстанция,но си заслужава.В Б-я вече има метан навсякъде,така ,че всеки си решава сам...

Че с каква кола минаваш 140км с 4.5кг...то тва е убийствено нисък разход.


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот dushanov » Чет 11 юли 2013 6:23


Предполагам, че колата му е 1,2 или 1,4, макс 1,6. Ако не вдига над 100км/ч е супер.

п.с. С моя АЕК 1,6 101к.с. при 90-100км/ч разхода ми е 3,5-3,8кг на 100км извънградско. Ама пуста му магистрала... при 130км/ч си хааапва гоуфи 5-5,5кг



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта