Колеги нуждая се от малко помощ и съвети,днес се прибрах след големия дъжд и нещо колата ми вървеше тегаво особедно на газ и то при набиране. Спрях пред нас и започнах да преглеждам кабели на свещи и делко,всичко беше наред там след това разглобих кутията на въздушния филтер и подадох газ и почна да гърми от там.Зглобих филтера влезнах в колата да вида как са оборотите и в тоя момент чух едно тропане и колата загасна.Отидох отпред и видях,че шайбата която е на коляновия вал ,коядо задвижва водната помпа,алтернатора и хидравликата е изкочила напред и се вижда зъбното колело.В момента в който пипнах ремъка за алтернатора шайбата падна под колата и до нея имаше болт дванайсетостенен скъсан. Сега въпросите ми са два има ли шанс да се изкара скъсаното парче от болта без да се разглабя мотора? и другия въпрос е дали е възможно да е забила клапаните в буталата? Също забравих да спомена,че миналата седмица въпросната шайба при работа на двигателя имаше голям луфт. Давайте някакви идей как да изкарам болта и как да разбера дали е забила клапаните.
Благодаря предварително!!!
Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ
ако не се лъжа твоите бутала имат горивна камера,което от своя стрна означава,че не са се забили клапаните в буталото.
Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ
Здрасти колега, преди време и аз имах същия проблем, само че на ABS двигател. Бях свалял ангренажното колело за подмяна на семеринга на коляновия вал и няколко дни по-късно комплекта шайби реши най-спокойно че може да падне
. При мен обаче беше скъсан болта близо до главата, а останалата му част се разви на ръка. Ако при теб е същото, няма да има проблем, но ако е останало парче в коляновия вал се надявай, тази част която е излязла навън да не е "изгладила" резбата. И да, с помощта на бормашина и обратен метчик най-вероятно остатъка ще може да бъде изваден.... Като цяло обаче, мястото е трудно достъпно, след като вдигнеш колата на стойка и свалиш гумата ще можеш да прецениш още какво ти пречи да достигнеш нормално до вала. За съжаление, не мога да кажа дали е срещнало буталата и клапаните, при мен не беше, но и двигателя е друг.
Поздрави
Боби

Поздрави
Боби
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ
Клапаните не са пострадали, а за остатъка - дано някой умник не е мазал резбата с лепило, инак лесно се развива.
- Mitodji
- Мнения: 58
- Регистриран на: Вто 05 фев 2013 2:41
- Автомобил: VW Polo mk3
- Двигател: AER 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ
Да днес го развихме с малко разпробиване стана падна,обаче сега се появи друг проблем, след като сложихме всичко напаснахме белезите на ангренажа,всичко дори и палеца на делкото уловихме центровката обаче трябва да се врътне малко делкото защото тресе яко като все едно работи на три цилиндъра,а делкото е запекло яко и неще да се върти. Развихме му болта обаче не иска и не иска да се върти,а ме е страх да го напъвам с чирак клещи или други такива.Дайте някакви идей как да го развъртя?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ
При някоя от смените на ремък не са зацепили спомагателния вал по белези и са врътнали после делкото. Или раздвижи делкото и го направи на белег, или прехвърли зъби на ремъка на спомагателния вал.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ
Мери компресия 99% имаш ударен клапан. Не затваря като хората и от там слаб цилиндър. Което обяснява работата на 3 цилиндъра. След като измериш компресия и се окажа прав следва главата долу нови клапани,маслообирачи,пасване на клапани,шлайф,нови гарнитури и монтаж. И после пак ще си е същата кола.
- Mitodji
- Мнения: 58
- Регистриран на: Вто 05 фев 2013 2:41
- Автомобил: VW Polo mk3
- Двигател: AER 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ
Да това ще го видя,но понеже неможахме да врътнеме делкото и сложихме ремъка с един зъб напред на колелото за центровката.Мисля,че проблема може да се крие в това,но все пак ще измеря компресията. То като тръгна да паля и се чува странен звук от стартера като,че нещо приплъзва.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ
Не, не приплъзва - като дойде ред на цилиндъра с ударения клапан, на стартера му е много по-лесно да върти и затова така. Кофти, но Знайнай е прав, даже вече може да се каже на 100%
- golf avenue
- Мнения: 359
- Регистриран на: Пон 19 фев 2007 17:53
- Автомобил: vw golf variant
- Двигател: azj 02
- Местоположение: Варна
Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ
А леглото на вала беше ли подбито, по скоро канала за шпонката на зъбното колело. имах такъв случаѝ на АБС мотор, след случката късаше болта още 3 пъти защото леглото на вала беше подбито
- Mitodji
- Мнения: 58
- Регистриран на: Вто 05 фев 2013 2:41
- Автомобил: VW Polo mk3
- Двигател: AER 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ
Не леглото на вала си беше добре за зъбното колело беше подбито .
- Mitodji
- Мнения: 58
- Регистриран на: Вто 05 фев 2013 2:41
- Автомобил: VW Polo mk3
- Двигател: AER 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ
Значи днес я закарах в един сервиз D&N замериха и компресията и се оказа,че 4-ти цилиндър няма компресия и извода беше ясен подбит клапан. Сега следва цялата процедура -сваляне,шлайф,нови клапани,гартнитура на глава,монтаж и диагностика.
- Mitodji
- Мнения: 58
- Регистриран на: Вто 05 фев 2013 2:41
- Автомобил: VW Polo mk3
- Двигател: AER 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ
Днес си взех колата вече готова няма пробеми с нова глава е от АБС мотор, казаха ми,че сега била вече 90 коня ( малко невярвам ама айде) иначе си върви няма проблеми само дето има един проблем от някаде парпори от гарне ли е гарнитура на изпускателния колектор ли незнам чува се като вдигна капака но немога да разбера от къде е. От преди ми се беше закъсала меката връска отдолу и цялата генерация до крайното гарне се климбишкаше. Как мога да разбера от къде иде тоя гаден звук,не е остър като на спукано гарне ама си го има като затворя прозореца не го чувам
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта