Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Mitodji
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 05 фев 2013 2:41
Автомобил: VW Polo mk3
Двигател: AER 1997
Местоположение: София
Контакти:

Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ

Мнениеот Mitodji » Сря 12 юни 2013 0:03


Колеги нуждая се от малко помощ и съвети,днес се прибрах след големия дъжд и нещо колата ми вървеше тегаво особедно на газ и то при набиране. Спрях пред нас и започнах да преглеждам кабели на свещи и делко,всичко беше наред там след това разглобих кутията на въздушния филтер и подадох газ и почна да гърми от там.Зглобих филтера влезнах в колата да вида как са оборотите и в тоя момент чух едно тропане и колата загасна.Отидох отпред и видях,че шайбата която е на коляновия вал ,коядо задвижва водната помпа,алтернатора и хидравликата е изкочила напред и се вижда зъбното колело.В момента в който пипнах ремъка за алтернатора шайбата падна под колата и до нея имаше болт дванайсетостенен скъсан. Сега въпросите ми са два има ли шанс да се изкара скъсаното парче от болта без да се разглабя мотора? и другия въпрос е дали е възможно да е забила клапаните в буталата? Също забравих да спомена,че миналата седмица въпросната шайба при работа на двигателя имаше голям луфт. Давайте някакви идей как да изкарам болта и как да разбера дали е забила клапаните.
Благодаря предварително!!!




Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ

Мнениеот nebeto » Сря 12 юни 2013 3:15


ако не се лъжа твоите бутала имат горивна камера,което от своя стрна означава,че не са се забили клапаните в буталото.


bobs
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 21 сеп 2004 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ

Мнениеот bobs » Сря 12 юни 2013 17:14


Здрасти колега, преди време и аз имах същия проблем, само че на ABS двигател. Бях свалял ангренажното колело за подмяна на семеринга на коляновия вал и няколко дни по-късно комплекта шайби реши най-спокойно че може да падне :smile . При мен обаче беше скъсан болта близо до главата, а останалата му част се разви на ръка. Ако при теб е същото, няма да има проблем, но ако е останало парче в коляновия вал се надявай, тази част която е излязла навън да не е "изгладила" резбата. И да, с помощта на бормашина и обратен метчик най-вероятно остатъка ще може да бъде изваден.... Като цяло обаче, мястото е трудно достъпно, след като вдигнеш колата на стойка и свалиш гумата ще можеш да прецениш още какво ти пречи да достигнеш нормално до вала. За съжаление, не мога да кажа дали е срещнало буталата и клапаните, при мен не беше, но и двигателя е друг.

Поздрави
Боби


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ

Мнениеот muns61 » Сря 12 юни 2013 17:38


Клапаните не са пострадали, а за остатъка - дано някой умник не е мазал резбата с лепило, инак лесно се развива.


Потребителски аватар
Mitodji
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 05 фев 2013 2:41
Автомобил: VW Polo mk3
Двигател: AER 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ

Мнениеот Mitodji » Сря 12 юни 2013 18:21


Да днес го развихме с малко разпробиване стана падна,обаче сега се появи друг проблем, след като сложихме всичко напаснахме белезите на ангренажа,всичко дори и палеца на делкото уловихме центровката обаче трябва да се врътне малко делкото защото тресе яко като все едно работи на три цилиндъра,а делкото е запекло яко и неще да се върти. Развихме му болта обаче не иска и не иска да се върти,а ме е страх да го напъвам с чирак клещи или други такива.Дайте някакви идей как да го развъртя?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ

Мнениеот muns61 » Сря 12 юни 2013 19:47


При някоя от смените на ремък не са зацепили спомагателния вал по белези и са врътнали после делкото. Или раздвижи делкото и го направи на белег, или прехвърли зъби на ремъка на спомагателния вал.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ

Мнениеот znainainai » Сря 12 юни 2013 19:48


Мери компресия 99% имаш ударен клапан. Не затваря като хората и от там слаб цилиндър. Което обяснява работата на 3 цилиндъра. След като измериш компресия и се окажа прав следва главата долу нови клапани,маслообирачи,пасване на клапани,шлайф,нови гарнитури и монтаж. И после пак ще си е същата кола.


Потребителски аватар
Mitodji
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 05 фев 2013 2:41
Автомобил: VW Polo mk3
Двигател: AER 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ

Мнениеот Mitodji » Сря 12 юни 2013 20:47


Да това ще го видя,но понеже неможахме да врътнеме делкото и сложихме ремъка с един зъб напред на колелото за центровката.Мисля,че проблема може да се крие в това,но все пак ще измеря компресията. То като тръгна да паля и се чува странен звук от стартера като,че нещо приплъзва.


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ

Мнениеот Петър Петров » Сря 12 юни 2013 20:57


Не, не приплъзва - като дойде ред на цилиндъра с ударения клапан, на стартера му е много по-лесно да върти и затова така. Кофти, но Знайнай е прав, даже вече може да се каже на 100%


Потребителски аватар
golf avenue
Мнения: 359
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 17:53
Автомобил: vw golf variant
Двигател: azj 02
Местоположение: Варна

Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ

Мнениеот golf avenue » Сря 12 юни 2013 21:05


А леглото на вала беше ли подбито, по скоро канала за шпонката на зъбното колело. имах такъв случаѝ на АБС мотор, след случката късаше болта още 3 пъти защото леглото на вала беше подбито


Потребителски аватар
Mitodji
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 05 фев 2013 2:41
Автомобил: VW Polo mk3
Двигател: AER 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ

Мнениеот Mitodji » Чет 13 юни 2013 9:33


Не леглото на вала си беше добре за зъбното колело беше подбито .


Потребителски аватар
Mitodji
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 05 фев 2013 2:41
Автомобил: VW Polo mk3
Двигател: AER 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ

Мнениеот Mitodji » Чет 13 юни 2013 13:01


Значи днес я закарах в един сервиз D&N замериха и компресията и се оказа,че 4-ти цилиндър няма компресия и извода беше ясен подбит клапан. Сега следва цялата процедура -сваляне,шлайф,нови клапани,гартнитура на глава,монтаж и диагностика.


Потребителски аватар
Mitodji
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 05 фев 2013 2:41
Автомобил: VW Polo mk3
Двигател: AER 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Скъсан болт на шайбата на коляновия вал на Голф 3 ААМ

Мнениеот Mitodji » Пет 14 юни 2013 19:12


Днес си взех колата вече готова няма пробеми с нова глава е от АБС мотор, казаха ми,че сега била вече 90 коня ( малко невярвам ама айде) иначе си върви няма проблеми само дето има един проблем от някаде парпори от гарне ли е гарнитура на изпускателния колектор ли незнам чува се като вдигна капака но немога да разбера от къде е. От преди ми се беше закъсала меката връска отдолу и цялата генерация до крайното гарне се климбишкаше. Как мога да разбера от къде иде тоя гаден звук,не е остър като на спукано гарне ама си го има като затворя прозореца не го чувам



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MamaMy и 73 госта