


голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
- Автомобил: Skoda Superb MK3
- Двигател: 20TDI 2018
- Местоположение: BG
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Да си кажа и аз като човек патил с такова упражнение. Относно болтовете, сменяй. Като сменяш е хубаво да са една марка с гарнитурата, а тя също е редно да е читава марка ако искаш да караш дълго време с нея, примерно Рейнц е добър избор, по-скъпичко но явно има защо. Болт ми сее случвало при натягане да се скъса навътре по резбата, тръпката е неуписуема и слава богу че усетих охлабването и спрях да навивам,та болта се разви и от тогава нови само. Ако не беше се развил олеле мале. Относно шлайфането на главата това зависи от кривината ако има такава, обикновено при здрава глава се сваля до към 0.01мм(една стотна), случвало ми се е на крива алуминиева от исузу мотор да сваля 0.1(една десета).За гаритурата ако тая която сваляш си е оригиналната, тя се познава и нямаш кривина на главата(който я шлайфа ще ти каже колко е свалил), вземаш първи ремонт. Обикновено който продава гарнитури знае за какво иде реч и като му обясниш на колко е шлайфана главата знае какво ти трябва. Тва с точките както казаха колегите нее много сигурно, защото не отговарят на всички гарнитури. Пак повтарям важно е ако нямаш кривина по главата и си почисти хубаво блока ВЗЕМИ ХУБАВА СКЪПА ГАРНИТУРА. Не препоръчвам Глосер и други клингеритови. Тука преди време слагах на една кола Глосер изкара 2г и малко и всичко беше наред до преди месец. Тия дето пробват и шлайфат глави ме питаха ква е била гарнитурата и се учудиха че е изкарала повече от 5000 км. преди да продуха. Естествено ако ти е за продаване колата си вземи такава, ще закрепиш положението и ще минеш доста по-тънко,пък който я вземе да му мисли.
- samo_pechka
- Мнения: 8990
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
stankovraca написа:...Обикновено който продава гарнитури знае за какво иде реч и като му обясниш на колко е шлайфана главата знае какво ти трябва...... Естествено ако ти е за продаване колата си вземи такава, ще закрепиш положението и ще минеш доста по-тънко,пък който я вземе да му мисли.
Обикновено тоз който продава гарнитури не е съвсем наясно каква да ти продаде ,иска само да ти вземе парите



- viktoris
- Мнения: 500
- Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
- Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Ами като се обадих в магазина да поръчам гарнитура ,те не можаха да кажат каква ми трябва, предвид дупките на старата, нито пък аз знам....Знам че 2 пъти е сменяно гарнитура и веднъж е правен ремонт на целия двигател,та станаха 3 пъти.Гарнитурата в момента е elring с 2 кръгли и една продълговата дупки.
И какво сега, да сваля главата и да меря колко надстърчат буталата и по това да определя каква гарнитура трябва.
В магазина казаха гарнитура 1.45 , 1.53 и 1.61 отговаря съответно за надстърчане на буталото с 0.91-1 мм,1.01-1.1 мм и 1.11-1.2 мм
И какво сега, да сваля главата и да меря колко надстърчат буталата и по това да определя каква гарнитура трябва.
В магазина казаха гарнитура 1.45 , 1.53 и 1.61 отговаря съответно за надстърчане на буталото с 0.91-1 мм,1.01-1.1 мм и 1.11-1.2 мм
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
- Автомобил: Skoda Superb MK3
- Двигател: 20TDI 2018
- Местоположение: BG
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Няма логика да мериш надстърчане на буталата над цилиндъра при мъртва точка, освен ако не шлайфаш и блока. Тогава би следвало буталата да надстърчат малко повече и да има значение дебелината на гарнитурата.Като в магазина не могат да те оправят тръгваш с един шублер и мериш да ти пасне на желаната дебелина.Това че гарнитурата е сваляна 2 пъти не означава на 100% че си за 2ри или 3ти ремонт комплект гарнитура. всичко зависи на колко е била крива главата всеки път и колко е свалено от нея при шлайфането.
- samo_pechka
- Мнения: 8990
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
stankovraca написа:Няма логика да мериш надстърчане на буталата над цилиндъра при мъртва точка, освен ако не шлайфаш и блока. ..Това че гарнитурата е сваляна 2 пъти не означава на 100% че си за 2ри или 3ти ремонт комплект гарнитура. всичко зависи на колко е била крива главата всеки път и колко е свалено от нея при шлайфането.
Колега stankovraca даваш грешен съвет и лошото е ,че не си прав и ще се подведе някой


А за второто - защо си мислиш и твърдиш, че при шлайф на главата се налага да се слага по-голяма (дебела) гарнитура . Ще се радвам да ми обясниш ,а и не само аз . Самият аз на няколко пъти споменах
samo_pechka написа:..
В случая гарнитура се подбира , след като се види с колко надстърчат челата на буталата над блока .Цялата галимация е буталата да не "удрят" в "тавана" .И след като няма интервенции по смяна на вал,биели или бутала , както и челосване на блока ,понеже те са фактора влияещ за "показването" на буталата над блока, не се налагат корекции по дебелината на гарнитурата , независимо ,че се е наложило шлайф по главата да речем . Тя не се шлайфа по контура на гарнитурата , че да има значение и опасност от удар на бутала по главата , ами на цяло , т.е. промяна де факто няма - тя се намира на същото отстояние от ГМТ на буталото . Слагането на по-дебела гарнитура ще доведе до излишно разреждане на мотора ( дава отражение) ....
- viktoris
- Мнения: 500
- Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
- Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Значи трябва да сваля главата ,да премеря с шублера всички бутала колко надстърчат и да да вазема гарнитура според най високото бутало....
А Ако взема най дебелата гарнитура грешно ли е ....в смисъл какъв е недостатъка да е дебела...
А Ако взема най дебелата гарнитура грешно ли е ....в смисъл какъв е недостатъка да е дебела...
- samo_pechka
- Мнения: 8990
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Сега не пипай нищо ! Вече ако се налага да се прави нещо по главата/мотора ,тогава ! Ако е излишно по-дебела гарнитурата се получава нежелано и излишно разреждане на мотора , но това не винаги довежда до кой знае какъв проблем ( палене,работа на ниски обороти..) ..ще си работи колата ..
- viktoris
- Мнения: 500
- Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
- Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Привет колеги
Свалих главата да сменям гарнитурата че много взе да изхвърля водата,и утре ще я нося да я шлайфат...
Но още се чудя как да почистя блока....как да запуша каналите на маслото да не влизат мръсотий...и това серйозно ли с вибро шлайф машина и шкурка 120
....после да минавам ли с по финна...няма ли да се надере много ....и какво е пас плоча...
Свалих главата да сменям гарнитурата че много взе да изхвърля водата,и утре ще я нося да я шлайфат...
Но още се чудя как да почистя блока....как да запуша каналите на маслото да не влизат мръсотий...и това серйозно ли с вибро шлайф машина и шкурка 120

- samo_pechka
- Мнения: 8990
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Пас-плоча е една мн дебела ламарина (поне 15мм до към 25мм) и мината на шлайф предварително . Като размер- според "нещото" което ще шлайфаш
. Но масово е около 110-115 ширина и около 250-350 дължина . Виждал съм и у-желязо ( уайзен), то не е дебело толкова , но явно защото е оребрено- става, направено с две дръжки и скоби по подобие на виброшлайф , да държат шкурката , естествено пак шлайфано откъм конт.повърхност
На мен малко ми се струва едра тази шкурка - 120
аз съм ползвал 240 намзана с масло, като начало и след това още по-фина за накрая.Вече при големи язви... Дупките на болтовете се продухват с компресор, като преди това ги накисваш с нафта , а на маслото - там малко кофти , но при мен беше вс. разглобено и издухах пак с компресора и нея 

На мен малко ми се струва едра тази шкурка - 120


- viktoris
- Мнения: 500
- Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
- Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Мерси колега
Ще навирам парцалчта по дупките като шлайфам, па после ще свалям картера да ги вадя ако паднат...
Шлайфах главата и гледам наместа е пукната покрай дюзите....това нормално ли е...на голфа беше много повече па няма проблеми дано и тук да е така....
Ще навирам парцалчта по дупките като шлайфам, па после ще свалям картера да ги вадя ако паднат...


Шлайфах главата и гледам наместа е пукната покрай дюзите....това нормално ли е...на голфа беше много повече па няма проблеми дано и тук да е така....
- viktoris
- Мнения: 500
- Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
- Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Колкото и да шлайфам все си остават разни белези по блока....като кръговете от гарнитурата покрай цилиндрите например.....или разни петънца поктай дупките на охлаждането (антифриза)
Не можах да я събера днес че са ми объркали гумичките на клапаните та утре ще взема други
Болтовете на главата мажат ли се с нещо като се навиват
Не можах да я събера днес че са ми объркали гумичките на клапаните та утре ще взема други
Болтовете на главата мажат ли се с нещо като се навиват
- samo_pechka
- Мнения: 8990
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Аз ги топвам леко резбите в двиг.масло .
А за петънцата и язвички по блока ..е няма как да стане на 100% като минато на шлайф
пада яко търкане и търпение докато се зачисти добре . Вече ако се търси най-добър резултат , се носи на плосък шлайф блока
ма за там се разкоства всичко ...
А за петънцата и язвички по блока ..е няма как да стане на 100% като минато на шлайф


- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
viktoris написа:Мерси колега
Шлайфах главата и гледам наместа е пукната покрай дюзите....това нормално ли е...на голфа беше много повече па няма проблеми дано и тук да е така....
Не е проблем.
- viktoris
- Мнения: 500
- Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
- Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Събрах двигатела и колата даже запали....
....само дето ми мига лампичката за подгевните свещи и чистачките не спират да работят де....но това са подробности....
А и ми останаха некви болчета и не знам от къде са
А какво ви е мнението за тези трипластови ,метални някакви такива гарнитури....не бях виждал досега такава....не че много съм се занимавал де...но тази която сложих сега на Elring,пък и предишната беше точно такава ...са с 2 метални части от двете страни,и по средата си е май нормална...
И проблемно ли е че стягах главата без да подгрявам мотора...сега разбрах че след първите 2 стягания дето са на 40 и на 60 нютона се пали двигатела да загрее и тогава се дозатяга 2 пъти по 90°....
Сега не ми останаха дозатягания да стегна още след като я подгрея...


А и ми останаха некви болчета и не знам от къде са

А какво ви е мнението за тези трипластови ,метални някакви такива гарнитури....не бях виждал досега такава....не че много съм се занимавал де...но тази която сложих сега на Elring,пък и предишната беше точно такава ...са с 2 метални части от двете страни,и по средата си е май нормална...
И проблемно ли е че стягах главата без да подгрявам мотора...сега разбрах че след първите 2 стягания дето са на 40 и на 60 нютона се пали двигатела да загрее и тогава се дозатяга 2 пъти по 90°....
Сега не ми останаха дозатягания да стегна още след като я подгрея...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта