Иде зима, провери си алтернатора!
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Благодаря за отговорите,ще пробвам всеки по отделно.Нивата не е нова,за разлика от акумулатора,който е на 1 година Монбат.Абсолютно обикновен 62 АЧ.Прави ми някакви въртели от време на време тая машинка,ама ще видя как ще я оправям.
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Колега,това с мудното въртене при първо палене сутрин и аз го ядох с Лада 05.Цяла зима свалях акумулатора всяка вечер и на зарядното,така го прее...ах.Оказа се,че съм сменил четките с некакви,доста гадни,които задържаха и изобщо не са контактували с пластините на ротора.Естествено,това го установих напролет,вече с нов акумулатор и същия проблем.Във влажно и студено време проблема беше още по-явно изразен,трудно първо палене,след това от четвърт.
- Vesislav_E
- Мнения: 154
- Регистриран на: Съб 22 окт 2011 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Днес замерих напрежението с мултицет,на ваг-ком също го гледах и без консуматори дава 13,8-14 волта.С консуматори пада на 13 волта
,което май си е доста зле.Имам обаче едно питане,възможно ли е заради това да ми играят оборотите(с около 40-50об.),на оборотомера е съмвсем леко доловимо...

Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Vesislav_E написа:Днес замерих напрежението с мултицет,на ваг-ком също го гледах и без консуматори дава 13,8-14 волта.С консуматори пада на 13 волта,което май си е доста зле.Имам обаче едно питане,възможно ли е заради това да ми играят оборотите(с около 40-50об.),на оборотомера е съмвсем леко доловимо...
Според мен тези стойности на алтернатора са ниски. Смяната на реле-регулатора ведно с четкодържача, за Пасат Б5, няма да излезе евтино. Затова слагай въпросния диод, както говорихме с колегите по-горе и си оптимизирай напрежението на алтернатора с около 0,6-0,7 Волта, за има-няма няколко лева. Така ще получиш и окончателен отговор на въпроса, дали при оптимално напрежение на алтернатора ще играят оборотите на двигателя.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
С този диод не трябва да се злоупотребява
Мисля, че съм един от първите които са си сложили такъв диод (преди 7 - 8 години), но съм сложил след като съм се убедил, че регулатора ми поддържа стабилно, но твърде ниско напрежение.
Тези напрежения къде ги измери - на алтернатора или на акумулатора. Предполагам, че си мерил на акумулатора и причината за спадането при включване на консуматорите са окислените връзки по кабелите, а не неизправен регулатор.
Преди да слагате диод напрежението трябва да се измери на самите клеми на алтернатора и да се убедите, че то не се променя с повече от 0,2В при натоварване. Ако напрежението се променя с 1В като сложите диод може да си прецакате акумулатора от презареждане.

Мисля, че съм един от първите които са си сложили такъв диод (преди 7 - 8 години), но съм сложил след като съм се убедил, че регулатора ми поддържа стабилно, но твърде ниско напрежение.
Vesislav_E написа:Днес замерих напрежението с мултицет,на ваг-ком също го гледах и без консуматори дава 13,8-14 волта.С консуматори пада на 13 волта,което май си е доста зле.Имам обаче едно питане,възможно ли е заради това да ми играят оборотите(с около 40-50об.),на оборотомера е съмвсем леко доловимо...
Тези напрежения къде ги измери - на алтернатора или на акумулатора. Предполагам, че си мерил на акумулатора и причината за спадането при включване на консуматорите са окислените връзки по кабелите, а не неизправен регулатор.
Преди да слагате диод напрежението трябва да се измери на самите клеми на алтернатора и да се убедите, че то не се променя с повече от 0,2В при натоварване. Ако напрежението се променя с 1В като сложите диод може да си прецакате акумулатора от презареждане.
- Vesislav_E
- Мнения: 154
- Регистриран на: Съб 22 окт 2011 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Да на клемите на акумулатора ги мерих,обаче ги гледах и на ваг-ком,там бяха същите...На ваг-ком дали показва точно?
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Не, на вагком не може да се разчита за такова нещо. Измери напрежението при включени консуматори на клемите на акумулатора и веднага след това и на алтернатора.
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
ktamen написа:Това кондензаторче на схемата май трябва да е навряно в четкодържателя и явно е съвсем мъничко, вероятно пикофаради. Нивата може би има паралелни на алтернатора кондензатори, а може и да са слагани допълнително от собственика по негови си причини.
Фабрично си е така, ходихме да вземаме нов изправителен блок, плочката която е на гърба на алтернатора, и тя имаше същите кондензатори
ktamen написа:Стоманените части на ротора са намагнитени и са слаб постоянен магнит, дори и без никакъв ток в ротора това постоянно магнитно поле е достатъчно да индуцира ЕДН в статорната намотка. Когато това ЕДН стане достатъчно високо (при високи обороти), че да премине през изправителните диоди и в роторната намотка ще премине слаб ток и магнитното поле на ротора ще се увеличи, оттам и индуцираното ЕДН в статора и алтернатора ще се самовъзвуди не само, ако е изгоряла лампата, но дори и без акумулатор.
Говориш за остатъчното напрежение. На теория трябва да може да се възбуди от него, но на практика не се получава. Те и за тва са пуснали тънката жичка. Точно на въпросната нива не идваше ток там, и не тръгваше алтернатора ..
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Не е остатъчен магнетизъм, аз съм си правил експерименти и съм пускал ток наобратно, но като го спра полюсите си остават намагнитени "правилно". Идеята да комбинира електромагнит и постоянен магнит хрумва на Сименс и всъщност е най-голямото му изобретение.
Във форума има поне няколко теми за алтернатори с прекъсната тънка жичка, които все пак успяват да се самовъзбудят при краткотрайно форсиране.
Не твърдя, че всички алтернатори могат да се самовъзбудят.
Във форума има поне няколко теми за алтернатори с прекъсната тънка жичка, които все пак успяват да се самовъзбудят при краткотрайно форсиране.
Не твърдя, че всички алтернатори могат да се самовъзбудят.
- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Днес замерих тока. Ето резултата:
Запалена без товар: 14,6 волта
Запалена с касетофон, дълги фарове, вентилатор и подгрев заден джам: 14,1 волта
Изгасена: 13,2 волта
Запалена без товар: 14,6 волта
Запалена с касетофон, дълги фарове, вентилатор и подгрев заден джам: 14,1 волта
Изгасена: 13,2 волта
- pecata12310
- Мнения: 112
- Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Тези резултати са добри. Преди да се успокоиш напълно да проверяваш състоянието на електролита периодично през две седмици. Ако нивото не спада, няма интензивно кипене, промяна на гъстотата и наличие на подуване на корпуса на акумулатора всичко е наред.
- Hercules4o
- Мнения: 33
- Регистриран на: Чет 22 юли 2010 7:38
- Автомобил: VW Golf 4 1.6 16v
- Двигател: BCB
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Колеги, здравейте, тъй като е събота (вече неделя де), а понеделника е далече, искам да попитам, че имам някакъв проблем явно. Онзи ден се прибирах към София и на стамболийски ми светна първо лампата за ABS, после за airbag-а и после изписа alternat. officina (на италиански) и светна и лампата за акумулатора. Реших да пробвам да изключа колата на следващия светофар и да я запаля отново (голяма грешка!!) и не щя повече да запали. По спешност се викна приятел с кола, пробвахме да сменим акумулаторите и с другия всичко беше ок, така че реших че проблема е намерен. Купих си нов акумулатор Бош за доста пара и си карам като пич, докато ей сега не се прибирах късно вечер и малко се бях засвяткал по тодор александров и в движение ми изписа пак alternat officina и светна лампата на акумулатора на таблото. Прибрах се вкъщи без да гаса. На паркинга я загасих и пробвах да запаля, но този път запали (макар и отново с лампата на таблото). Явно има проблем с алтернатора. Питанията са няколко:
1. може ли тия неща да са в следствие на слагане на някви диодни лампички по купето, което стана преди няколко дни?
2. може ли да прецакам новия Бош и какво да направя, за на се случва това?
3. Къде да отида за да ми кажат какво точно е станало (един колега в тази тема беше писал за някакъв майстор на Раковска, но не беше дал точен адрес, а и мнението е от 2009 г.)
Благодаря предварително.
1. може ли тия неща да са в следствие на слагане на някви диодни лампички по купето, което стана преди няколко дни?
2. може ли да прецакам новия Бош и какво да направя, за на се случва това?
3. Къде да отида за да ми кажат какво точно е станало (един колега в тази тема беше писал за някакъв майстор на Раковска, но не беше дал точен адрес, а и мнението е от 2009 г.)
Благодаря предварително.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Направо ти давам отговор,аз имах същата случка.Динамото ти е дало фира-изгоряло е.Имаш евтин вариант-смяна на плочка или диоден елемент,или в моя случай-ново...(аз купих наистина ново,нямах избор,но има варианти от морга).По въпросите-на първия -не,не може,на втория-да,ще го прецакаш новия акумулатор,защото не ти зарежда динамото и караш на ток само от него,а трябва да направиш така,че да го смениш
,по третия-нявсякъде.

- Hercules4o
- Мнения: 33
- Регистриран на: Чет 22 юли 2010 7:38
- Автомобил: VW Golf 4 1.6 16v
- Двигател: BCB
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Понеже не съм много в час - Ново динамо = нов алтернатор?
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Динамо=алтернатор
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта