Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS

Мнениеот FELIPE » Пет 30 ное 2012 18:56


Колеги как с VCDS се прави теста на Н75,искам чрез него периодично да си раздвижвам променливата геометрия,че то се е видяло,че няма как зимата да я карам над 2000 оборота,едно че няма къде,друго че не искам,трето че е вечно студена и няма как да я юркам.




Потребителски аватар
cancro
Мнения: 148
Регистриран на: Нед 27 май 2012 21:12
Автомобил: VW Golf IV 1.9 TDI
Двигател: AJM 1999
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS

Мнениеот cancro » Пет 30 ное 2012 19:30


И на мен ми е интересно как се прави теста, понеже и аз съм с променлива геометрия!?


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS

Мнениеот ka4o_pi4a » Пет 30 ное 2012 20:41


Отиваш на Engine, Ouptup test, минаваш една по една стъпките и след като мине теста на N109 (клапна за спиране на горивото) колата изгасва, следващия тест е на н75 - ако всичко е точно с вакуумните маркучи трябва да се движи поне 10-15 пъти в крайните положения. Поне при мен е така - колата от аватара :)


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS

Мнениеот IvailoOo » Съб 01 дек 2012 0:03


Иииии от цялата работа ще разбереш само дали работи...а не КАК работи


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS

Мнениеот ka4o_pi4a » Съб 01 дек 2012 9:22


Човека знае как работи, пита как се раздвижва с VCDS... Отделен въпрос е, че ако не работи правилно няма да движи геометрията в пълния й диапазон. То в такъв случай и колата ще има ппроблем с вървенето :Mr Green Fun


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS

Мнениеот FELIPE » Съб 01 дек 2012 9:35


Наскоро ми дойде на ум този начин за раздвижване на геометрията :D , ще го пробвам,идеята да я настъпвам повече в града или да я вадя периодично извънградско ме дразни изключително много.
П.П.М'да,ето как става
Engine running at idle.
Select the ENGINE Controller
Choose BASIC SETTINGS -04,
Choose GROUP 011 (or turbo controls from the pull-down menu)
Choose GRAPH if you want, or just watch the numbers.
The N75 duty cycle will cycle from OFF to ON every 5 seconds or so. (about 10% duty cycle to about 90% duty cycle.)
The MAP actual pressure should cycle at least 30 mbar with a stock turbo if the test is done at idle - as the ALH engines do. (less change will probably occur with a larger than stock turbo.) If the engine accelerates to 1400 rpm (as the PD engines do that I am familiar with) then the MAP should change by at least 80 mbar. I would say that most PD engines with stock turbos change about 150 mbar from min boost to max boost at 1400 rpm.
The turbo vane actuator should cycle up and down about 11-14 mbar (depends upon turbo - others may have different travel) and it should pull up firmly onto the full travel stop set screw.
You can hear a definite sound change in the exhaust - very noticeable.
If you hook up a vacuum gauge to the N75 output to the vane actuator it should change from about 2" hg vacuum (or less) to about 20" hg vacuum (or more)

Въпроса е -ще има ли ефект,сега зимата(а и не само) да се прави това ,примерно всеки уикенд и ще помогне ли против задръстването на геометрията?


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS

Мнениеот ka4o_pi4a » Съб 01 дек 2012 17:36


Хмм интересно. Не знаех, че и от там може да се задейства н75 да работи на цикли от мин. до макс. За ЕГР-а и за предварението го знам, но за н75 не. Утре ще го пробвам задължително.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS

Мнениеот okti_1 » Съб 01 дек 2012 17:41


FELIPE ти това упражнение с геометрията го правиш ежедневно без да използваш лаптоп и кабел. Когато запалиш двигателя лоста на геометрията отива до ограничителя, а когато загасиш двигателя лоста се връща в изходно положение. Това става защото когато запалиш двигателя вакуумната помпа създава вакуум във вакуумните маркучи, а когато я загасиш вакуумната помпа не се върти, следователно няма вакуум.
ТДИ се самопочистват в движение когато двигателя е загрял до работна температура и 2, 3, 4 и 5 скорост се изръчкат в целия им диапазон.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS

Мнениеот juve » Нед 02 дек 2012 18:48


абе вие се гъбаркате с раздвижването, ама ...когато взех колата моята се движеше някак умряло, и понеже ме беше страх да не счупя нещо, вързах една 2-стъпална вакумпомпа за хладилни цели и направих доста цикъла вакум до -930 мбара и пускане...заедно с "поливане" ;) с разни вюртовски и други гнусотии за раздвижване на самото лостче и имаше подчертано раздвижващ ефект...само се плаших да не скъсам някоя мембрана на място или друго нещо, та чак във форума на сеат бях пуснал запитване по въпроса дали е опасно за някоя част ... раздвижва си то ( според мен) ако не е нещо дебело затлачено heavy metal zork Затова и в леки случаи малко тестове на актуатора ( което мисля че е същото като моето по същество) може да е поне...полезно :012:


Потребителски аватар
kok12
Мнения: 640
Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASZ
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS

Мнениеот kok12 » Нед 16 юни 2013 10:56


Пробва ли метода Engine, Ouptup test ?


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS

Мнениеот svere » Нед 16 юни 2013 12:38


kok12 написа:Пробва ли метода Engine, Ouptup test ?


По метода на Engine, Ouptup test-а, не мисля че сте стане........ поне ако целта е раздвижване на геометрията. Като загасне двигателя, остатъчния вакуум сигурно ще е толкова малък, че едва ли ще направи повече от един цикъл на лосчето от долу до горе.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS

Мнениеот juve » Нед 16 юни 2013 14:16


svere написа:
kok12 написа:Пробва ли метода Engine, Ouptup test ?


По метода на Engine, Ouptup test-а, не мисля че сте стане........ поне ако целта е раздвижване на геометрията. Като загасне двигателя, остатъчния вакуум сигурно ще е толкова малък, че едва ли ще направи повече от един цикъл на лосчето от долу до горе.

Той говори за теста, в който започва да се включва /изключва Н75 и да мърда актуатора... не говори за изгасянето за проба на клапана.. :a045


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS

Мнениеот svere » Нед 16 юни 2013 18:23


Аз визирам съ вета на @ ka4o_pi4a
ka4o_pi4a написа:Отиваш на Engine, Ouptup test, минаваш една по една стъпките и след като мине теста на N109 (клапна за спиране на горивото) колата изгасва, следващия тест е на н75 - ако всичко е точно с вакуумните маркучи трябва да се движи поне 10-15 пъти в крайните положения. Поне при мен е така - колата от аватара :)

и мисля че няма как 10-15 пъти да се размърда лоста след като мине теста на Н109 и угасне колата


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 16 юни 2013 20:26


Какво му се чудите на раздвижването - ходите на 11-ти канал на бейсик сетингс и то се раздвижва. Може да си гледате дали лостчето движи и колко разлика в налягането прави при включен и изключен клапан. За помпа-дюза трябва да прави поне 80mbar (обикновенно прави 100-150) , а за роторните помпи поне 30mbar. Разликата е че на помпа-дюза прави теста при по-високи обороти.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS

Мнениеот ka4o_pi4a » Пон 17 юни 2013 7:31


Моя клапан след като угасне колата се движи сигурно още 1 минута. Поне 10 пъти отваря и затваря геометрията. Ако при теб го прави само 1-2 пъти значи имаш пропуск на вакуум. Ако си сменил маркучите сигурно е от актуатора.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта