


Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS
Колеги как с VCDS се прави теста на Н75,искам чрез него периодично да си раздвижвам променливата геометрия,че то се е видяло,че няма как зимата да я карам над 2000 оборота,едно че няма къде,друго че не искам,трето че е вечно студена и няма как да я юркам.
- cancro
- Мнения: 148
- Регистриран на: Нед 27 май 2012 21:12
- Автомобил: VW Golf IV 1.9 TDI
- Двигател: AJM 1999
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS
И на мен ми е интересно как се прави теста, понеже и аз съм с променлива геометрия!?
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS
Отиваш на Engine, Ouptup test, минаваш една по една стъпките и след като мине теста на N109 (клапна за спиране на горивото) колата изгасва, следващия тест е на н75 - ако всичко е точно с вакуумните маркучи трябва да се движи поне 10-15 пъти в крайните положения. Поне при мен е така - колата от аватара 

- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS
Иииии от цялата работа ще разбереш само дали работи...а не КАК работи
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS
Човека знае как работи, пита как се раздвижва с VCDS... Отделен въпрос е, че ако не работи правилно няма да движи геометрията в пълния й диапазон. То в такъв случай и колата ще има ппроблем с вървенето 

- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS
Наскоро ми дойде на ум този начин за раздвижване на геометрията
, ще го пробвам,идеята да я настъпвам повече в града или да я вадя периодично извънградско ме дразни изключително много.
П.П.М'да,ето как става
Въпроса е -ще има ли ефект,сега зимата(а и не само) да се прави това ,примерно всеки уикенд и ще помогне ли против задръстването на геометрията?

П.П.М'да,ето как става
Engine running at idle.
Select the ENGINE Controller
Choose BASIC SETTINGS -04,
Choose GROUP 011 (or turbo controls from the pull-down menu)
Choose GRAPH if you want, or just watch the numbers.
The N75 duty cycle will cycle from OFF to ON every 5 seconds or so. (about 10% duty cycle to about 90% duty cycle.)
The MAP actual pressure should cycle at least 30 mbar with a stock turbo if the test is done at idle - as the ALH engines do. (less change will probably occur with a larger than stock turbo.) If the engine accelerates to 1400 rpm (as the PD engines do that I am familiar with) then the MAP should change by at least 80 mbar. I would say that most PD engines with stock turbos change about 150 mbar from min boost to max boost at 1400 rpm.
The turbo vane actuator should cycle up and down about 11-14 mbar (depends upon turbo - others may have different travel) and it should pull up firmly onto the full travel stop set screw.
You can hear a definite sound change in the exhaust - very noticeable.
If you hook up a vacuum gauge to the N75 output to the vane actuator it should change from about 2" hg vacuum (or less) to about 20" hg vacuum (or more)
Въпроса е -ще има ли ефект,сега зимата(а и не само) да се прави това ,примерно всеки уикенд и ще помогне ли против задръстването на геометрията?
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS
Хмм интересно. Не знаех, че и от там може да се задейства н75 да работи на цикли от мин. до макс. За ЕГР-а и за предварението го знам, но за н75 не. Утре ще го пробвам задължително.
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS
FELIPE ти това упражнение с геометрията го правиш ежедневно без да използваш лаптоп и кабел. Когато запалиш двигателя лоста на геометрията отива до ограничителя, а когато загасиш двигателя лоста се връща в изходно положение. Това става защото когато запалиш двигателя вакуумната помпа създава вакуум във вакуумните маркучи, а когато я загасиш вакуумната помпа не се върти, следователно няма вакуум.
ТДИ се самопочистват в движение когато двигателя е загрял до работна температура и 2, 3, 4 и 5 скорост се изръчкат в целия им диапазон.
ТДИ се самопочистват в движение когато двигателя е загрял до работна температура и 2, 3, 4 и 5 скорост се изръчкат в целия им диапазон.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS
абе вие се гъбаркате с раздвижването, ама ...когато взех колата моята се движеше някак умряло, и понеже ме беше страх да не счупя нещо, вързах една 2-стъпална вакумпомпа за хладилни цели и направих доста цикъла вакум до -930 мбара и пускане...заедно с "поливане"
с разни вюртовски и други гнусотии за раздвижване на самото лостче и имаше подчертано раздвижващ ефект...само се плаших да не скъсам някоя мембрана на място или друго нещо, та чак във форума на сеат бях пуснал запитване по въпроса дали е опасно за някоя част ... раздвижва си то ( според мен) ако не е нещо дебело затлачено
Затова и в леки случаи малко тестове на актуатора ( което мисля че е същото като моето по същество) може да е поне...полезно 



- kok12
- Мнения: 640
- Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS
Пробва ли метода Engine, Ouptup test ?
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS
kok12 написа:Пробва ли метода Engine, Ouptup test ?
По метода на Engine, Ouptup test-а, не мисля че сте стане........ поне ако целта е раздвижване на геометрията. Като загасне двигателя, остатъчния вакуум сигурно ще е толкова малък, че едва ли ще направи повече от един цикъл на лосчето от долу до горе.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS
svere написа:kok12 написа:Пробва ли метода Engine, Ouptup test ?
По метода на Engine, Ouptup test-а, не мисля че сте стане........ поне ако целта е раздвижване на геометрията. Като загасне двигателя, остатъчния вакуум сигурно ще е толкова малък, че едва ли ще направи повече от един цикъл на лосчето от долу до горе.
Той говори за теста, в който започва да се включва /изключва Н75 и да мърда актуатора... не говори за изгасянето за проба на клапана..

- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS
Аз визирам съ вета на @ ka4o_pi4a
и мисля че няма как 10-15 пъти да се размърда лоста след като мине теста на Н109 и угасне колата
ka4o_pi4a написа:Отиваш на Engine, Ouptup test, минаваш една по една стъпките и след като мине теста на N109 (клапна за спиране на горивото) колата изгасва, следващия тест е на н75 - ако всичко е точно с вакуумните маркучи трябва да се движи поне 10-15 пъти в крайните положения. Поне при мен е така - колата от аватара :)
и мисля че няма как 10-15 пъти да се размърда лоста след като мине теста на Н109 и угасне колата
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS
Какво му се чудите на раздвижването - ходите на 11-ти канал на бейсик сетингс и то се раздвижва. Може да си гледате дали лостчето движи и колко разлика в налягането прави при включен и изключен клапан. За помпа-дюза трябва да прави поне 80mbar (обикновенно прави 100-150) , а за роторните помпи поне 30mbar. Разликата е че на помпа-дюза прави теста при по-високи обороти.
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Bora ASZ 2002 Тест на Н75 със VCDS
Моя клапан след като угасне колата се движи сигурно още 1 минута. Поне 10 пъти отваря и затваря геометрията. Ако при теб го прави само 1-2 пъти значи имаш пропуск на вакуум. Ако си сменил маркучите сигурно е от актуатора.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: asasho и 79 госта