С какво масло карате дизелите си?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
jony555
Мнения: 227
Регистриран на: Вто 01 яну 2013 17:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот jony555 » Нед 23 юни 2013 16:56


IRRITATING написа:Какво значение има дали е 20 или 40 градуса?

по принцип няма. бях чел статий обаче че при дълго каране на 40С с 5-30 при скорост над 140 в продължения на повече от 80 км. някъде, което се разбира под "дълго каране" не е много добре за двигателя с него. демек качествата му се влошават повече. с 5-40 проблем няма. 5-50 е много дебело. + това не одобрено от повечето за бензин, демек 502.00 спец. при 40С има около 108 вискозитет дебелина. при минусови температури ще се влаче като сопол. важното е при студено време, масло да достигне бързо където трябва. тогава най се изхабява давноста на двигателя. при топло всеки може да шпори, това не е важно.

ето гледайте малко тест на 10-60 което е горе долу 1 и също с 5-50. но всеки си сипва каквото иска, колите са си ваши :th_up

https://www.youtube.com/watch?v=B0UggmvyBGg

https://www.youtube.com/watch?v=wkgxQeekNFk




Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот rokera671 » Нед 23 юни 2013 19:40


5в40 дават и слагам такова .За турбината не е добре ,да се кара с по гъсто масло .И това е в сила най много за зимата .Yaco съм решил да сложа и питах за цената.Продава се по 2 л и цената е без никакви отстъпки 36 лв.На мен ми трябват 4л -72 лв .


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот radi_nrj » Пон 24 юни 2013 8:40


Jivko7777 написа:
tekowar написа:Според мен 5W50 е маслото за нашия климат. Малко е по-скъпичко но който може да си го позволи да не се колебае въобще. Двигателя се държи доста по-добре в жегите, става и за малко по-агресивно каране.


О добро утро, в тия жеги като гледам тия 0w30, 5w30 и им съчуствам на на двигателите на тия коли... 5w40 се справя ама до едно положение...
и все пак при заводска кола и нормално каране 5w40 e добър вариянт


Аз стария AAZ го карах с 5W-30 Longlife III и съм го вкарвал в лютеницата на 5-та при 36 градуса навън. Когато е качествено маслото държи вискозитет и при високи температури!

Точно обратното се е случвало на колеги с евтини полусинтетики 10W-40, които уж са по-гъсти ама като тръгнат да качват някой дълъг баир почнат да пищят зумери и да премигва "лампата на аладин"!


Вово
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:46
Автомобил:
Двигател:

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот Вово » Пон 24 юни 2013 11:07


Точно така е.


Jivko7777
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: постоянно...

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот Jivko7777 » Пон 24 юни 2013 12:38


jony555 написа:
IRRITATING написа:Какво значение има дали е 20 или 40 градуса?

по принцип няма. бях чел статий обаче че при дълго каране на 40С с 5-30 при скорост над 140 в продължения на повече от 80 км. някъде, което се разбира под "дълго каране" не е много добре за двигателя с него. демек качествата му се влошават повече. с 5-40 проблем няма. 5-50 е много дебело. + това не одобрено от повечето за бензин, демек 502.00 спец. при 40С има около 108 вискозитет дебелина. при минусови температури ще се влаче като сопол. важното е при студено време, масло да достигне бързо където трябва. тогава най се изхабява давноста на двигателя. при топло всеки може да шпори, това не е важно.

ето гледайте малко тест на 10-60 което е горе долу 1 и също с 5-50. но всеки си сипва каквото иска, колите са си ваши :th_up

https://www.youtube.com/watch?v=B0UggmvyBGg

https://www.youtube.com/watch?v=wkgxQeekNFk


Именно че 5w50 е до -51гр а повечето 5w40-ки са до -35гр ;) така на студено дори е по добро... На горещо другите стават вода а 5w50-ката си запазва вискозитета ;)

rokera671 написа:5в40 дават и слагам такова .За турбината не е добре ,да се кара с по гъсто масло .И това е в сила най много за зимата .Yaco съм решил да сложа и питах за цената.Продава се по 2 л и цената е без никакви отстъпки 36 лв.На мен ми трябват 4л -72 лв .


По гъсто хммм странно и двете почват с 5-ца а викаш че е по гъсто... Само да вметна че 5w40-ките дето ги карате и хвалите не са синтетики а са хидрокрек ;) 5w50 на Mobil 1 примерно е 100% ситетика ... темата е дълга, а производителя защо дава тия чорби туй е друга тема която и нея ще отворим щом е необходимо...

ПП: да вметна в немския ауди форум, 3.0тди почти нови и нови, точно карат с 5w50 просто защото 5w30-ката няма как да издържи на техните магистрали, отделно и не са сменяли вериги , които който е запознат знае за какви пари става въпрос... темата е дълга всеки си решава... от рода по гъсто и по редкиии тия неща от кварталния не ги намесвайте тука ;) Има си DPF файлове на всяко едно масло разгледайте и понаучете някои неща преди да изписвате глупости


gamble
Мнения: 389
Регистриран на: Пон 26 ное 2012 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот gamble » Пон 24 юни 2013 13:40


То някой с TDI с DPF филтър да кара с различно от 5 на 30 (507.00) да видим какво ще се случи :death


jony555
Мнения: 227
Регистриран на: Вто 01 яну 2013 17:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот jony555 » Пон 24 юни 2013 14:24


Jivko7777 написа:
jony555 написа:
IRRITATING написа:Какво значение има дали е 20 или 40 градуса?

по принцип няма. бях чел статий обаче че при дълго каране на 40С с 5-30 при скорост над 140 в продължения на повече от 80 км. някъде, което се разбира под "дълго каране" не е много добре за двигателя с него. демек качествата му се влошават повече. с 5-40 проблем няма. 5-50 е много дебело. + това не одобрено от повечето за бензин, демек 502.00 спец. при 40С има около 108 вискозитет дебелина. при минусови температури ще се влаче като сопол. важното е при студено време, масло да достигне бързо където трябва. тогава най се изхабява давноста на двигателя. при топло всеки може да шпори, това не е важно.

ето гледайте малко тест на 10-60 което е горе долу 1 и също с 5-50. но всеки си сипва каквото иска, колите са си ваши :th_up

https://www.youtube.com/watch?v=B0UggmvyBGg

https://www.youtube.com/watch?v=wkgxQeekNFk


Именно че 5w50 е до -51гр а повечето 5w40-ки са до -35гр ;) така на студено дори е по добро... На горещо другите стават вода а 5w50-ката си запазва вискозитета ;)

rokera671 написа:5в40 дават и слагам такова .За турбината не е добре ,да се кара с по гъсто масло .И това е в сила най много за зимата .Yaco съм решил да сложа и питах за цената.Продава се по 2 л и цената е без никакви отстъпки 36 лв.На мен ми трябват 4л -72 лв .


По гъсто хммм странно и двете почват с 5-ца а викаш че е по гъсто... Само да вметна че 5w40-ките дето ги карате и хвалите не са синтетики а са хидрокрек ;) 5w50 на Mobil 1 примерно е 100% ситетика ... темата е дълга, а производителя защо дава тия чорби туй е друга тема която и нея ще отворим щом е необходимо...

ПП: да вметна в немския ауди форум, 3.0тди почти нови и нови, точно карат с 5w50 просто защото 5w30-ката няма как да издържи на техните магистрали, отделно и не са сменяли вериги , които който е запознат знае за какви пари става въпрос... темата е дълга всеки си решава... от рода по гъсто и по редкиии тия неща от кварталния не ги намесвайте тука ;) Има си DPF файлове на всяко едно масло разгледайте и понаучете някои неща преди да изписвате глупости

ти си баш квартален мислител фен. тъпотий ми говориш за хидрокрек и т.н. равенол, мотул в серия, мегуин лаийхлауф и т.н. са пълни синтетики. кога в бг става - 35 и как 5-50 ще е по добре като на 40С вискозитета му е около 108 а на 5-40 е около 85. това е доста по течно и както казах на минусови температури, 5-50 едвам ще мърда. ай не се прави на такъв разбирач че ако трябва наистина да разширим темата за "пълни" синтетики със съдържание на пао, базови масла и естерни смеси, мобилче ги няма по линията. карай си там с тоя гъстак и се смей.. :th_up


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот StrEagle » Вто 25 юни 2013 15:02


Ако може обяснете по-подробно, че и на мен ми стана интересно.
Защо 5W50 ще е по-гъсто от 5W40? Нали горната граница е по-висока, а долната е същата?
И защо 5W30 е по-скъпо от 5W40? Второто не е ли по-качествено?


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот don hose » Сря 26 юни 2013 10:51


Колегата Живко е прав, 5w50 ще е също толкова течно примерно колкото 5w40 при -20c.
Но при +100 на маслото ще е по гъсто от 5w40. На последък навлизат масла с нисък визкозитетен индекс при висока температура - примерно стандарт при Тойота за бензинови и хбридни двигатели е 0w20.
Тези масла не са по добри, просто с тях пада разхода на гориво и съответно се покриват все по сериозните еко-норми.
За реална оценка на качествата на маслата трябва да се гледат техните спецификации описани от производителя. Примерно Енеос 5w50 има по добри качества от Мобил1 10w60, като реално вискозитетния индекс при 100c е по-висок макар да е с индекс 50 а Мобила с 60
Спора за маслата е безмислен, но правилото колкото по-скъпо толкова по-добре си важи до голяма степен:)


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот IRRITATING » Сря 26 юни 2013 10:57


В България това с колкото по скъпо толкова по хубаво не работи


Jivko7777
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: постоянно...

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот Jivko7777 » Чет 27 юни 2013 17:24


jony555 написа:ти си баш квартален мислител фен. тъпотий ми говориш за хидрокрек и т.н. равенол, мотул в серия, мегуин лаийхлауф и т.н. са пълни синтетики. кога в бг става - 35 и как 5-50 ще е по добре като на 40С вискозитета му е около 108 а на 5-40 е около 85. това е доста по течно и както казах на минусови температури, 5-50 едвам ще мърда. ай не се прави на такъв разбирач че ако трябва наистина да разширим темата за "пълни" синтетики със съдържание на пао, базови масла и естерни смеси, мобилче ги няма по линията. карай си там с тоя гъстак и се смей.. :th_up


Продължаваш да се излагаш !!!
Значи викаш гъсто ааааааааа ???? На минусуви по зле ааа ???

Mobil1 5w50 - Pour Point, ºC ---> -54 C - http://xom.ee/files/34_mobil1_5w-50.pdf
Motul 300v 5w40 - Pour Point, ºC ---> -36 C - http://www.hmsmotorsport.com/docs/300v_5w40.pdf
Revenol 5w40 - Pour Point, ºC ---> -40 C - http://sosoil.co.za/wp-content/uploads/VSi-5W-40.pdf

И това са твойте посочени масла, тааа кое замръзва най-късно ??? И студения старт е по добър при загряла не говорим какво се случва с тая чорбичка 5w40 особенно като нямат маслен радиатор както са и повечето на топлообменници ;)

Не вярвайте сляпо отворете си очите, тези така наречени "тънки" масла са само за икономия на гориво и от там екология ;)


jony555
Мнения: 227
Регистриран на: Вто 01 яну 2013 17:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот jony555 » Чет 27 юни 2013 19:40


аве приятел ти изобщо не знаеш основното на маслата за течност и число при ниски температури. не ти говоря за максимална граница на замръзване ве акъл аааа?! 5-30 е по течно от 5-40 и същото от 5-50. гледай клипчета в ютюб при минусове темепратури как течат маслата, най малкото което е като не разбираш от цифри. гледай в файловете за обяснение течноста на маслата при 40 градуса. на 5-30 е около 70, 5-40 -80, 5-50 и 10-60 които са почти сходни като показатели е над 100+. колкото то малко е числото толкова са по течни. допълнително на това ти дадох пример за масла които са с естерни смеси и можеш да провериш как течат на ниски температури. не ми се пише повече с тебе, защото не разбираш елементарни неща и все едно споря с някъб пубер. карай там с каквото искаш ти казах. нека хората не се залъгват с твойте глупости. и другото което е че мобила не е сертифицирано с 502.00 спец. най малкото. както и повечето 5-50 масла. те са направени главно за писти при огромни натоварвания да държат вискозитет разбирач...


Потребителски аватар
7 speed DSG
Мнения: 260
Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот 7 speed DSG » Чет 27 юни 2013 20:10


Здравейте колеги :beer

скоро ми предстои поредната смяна на маслото и ровейки се насам и натам, попаднах на интригуващ тест, който е, меко казано, смущаващ :eek


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот don hose » Пет 28 юни 2013 9:27


Джонка, ти с кое от тези масла дето си ги цитирал си крал и си наливал на -30C.
Аз имам опит с масла с вискозитет от 0w20 до 10w60.
Както ти е цитирал и Живко, всяко масло освен цифричките си има и индивидуална спецификаця от производителя.Само да ти кажа pour point е момента в който маслото вече е в полутечна фаза и е опасно за изпомпване от помпата.


d1daka
Мнения: 200
Регистриран на: Нед 23 авг 2009 12:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pavlikeni

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот d1daka » Пет 28 юни 2013 12:46


Някой може ли да даде коментар за Motul 6100 Synergie+ 10W40 ? И дали ще е удачно да използвам http://fanshop.vwclub.bg/dobavka-bardahl-full-metal с това масло? :) Мотора е 1Z на 170 000км.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], nikidimow и 36 госта