Passat B3 ABS 1992 г. - скорости, съединител проблем.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
DrEbNiA
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
Местоположение: Добрич

Passat B3 ABS 1992 г. - скорости, съединител проблем.

Мнениеот DrEbNiA » Нед 07 юли 2013 21:33


Появи ми се много странен проблем като маневрирах пассата тази вечер. На запален мотор не иска да включи на никоя скорост. Гася я и си ги включва, оставям примерно на първа и паля. Какво се случва - колата потегля и върви на натиснат до долу съединител. Същото е и на задна. Някакви идеи колеги ? :neutral




Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 ABS 1992 г. - скорости, съединител проблем.

Мнениеот Pet_rov » Пон 08 юли 2013 8:03


Идеята е да провериш първо работи ли ти съединителят. Предполагам, е хидравличен. Симптомът, който описваш, означава, че съединителят изобщо не отделя. Ако хидравличният привод работи, но съединителят не отделя, значи е за смяна.


Потребителски аватар
DrEbNiA
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
Местоположение: Добрич

Re: Passat B3 ABS 1992 г. - скорости, съединител проблем.

Мнениеот DrEbNiA » Пон 08 юли 2013 8:22


Точно така погледнах дали е хидравличен или с жило, оказа се хидравличен. Странно ми е много това, че на натиснат до долу без да го отпускам отделя и потегля. Друго, което ми беше направило впечатление в последно време беше, че скоростите влизаха трудничко, а и съединителя отделяше сякаш прекалено долу.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 ABS 1992 г. - скорости, съединител проблем.

Мнениеот Pet_rov » Пон 08 юли 2013 8:54


Щом потегля при натиснат съединител, това означава първо, че не отделя. Първо провери привода, преди да се вкарваш във филми със смяна на съединител. Най-вероятно е заминала долната помпа. Има писано във форума по темата, потърси с търсачката. И по-добре не се опитвай да я караш така, щото може да се появи по-сериозен проблем и да се наложи да отваряш кутията. По спомен, ако оста на долната помпа падне, влиза право в кутията и тогава....


Потребителски аватар
DrEbNiA
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
Местоположение: Добрич

Re: Passat B3 ABS 1992 г. - скорости, съединител проблем.

Мнениеот DrEbNiA » Пон 08 юли 2013 18:49


Не не, тя не може и да се кара просто не влиза нито една скорост, когато двигателя е запален. Мисля да опитам да почистя помпичките а пък да видим какво ще стане.


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B3 ABS 1992 г. - скорости, съединител проблем.

Мнениеот vasilb » Пон 08 юли 2013 19:36


Около тапата на скоростната кутия до долната помпа на съединителя има ли изцапано от спирачна течност, самата течност намалява ли - виж казанчето.


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Passat B3 ABS 1992 г. - скорости, съединител проблем.

Мнениеот moimoimoi » Вто 09 юли 2013 20:20


ако долната помпа тече то не може да се създаде нужното усилие за отделянето на съединителя,за нейната проверка трябва да се свали,закрепена е с два болта 8мм,сваля се и се гледа дали има омасляване на оста
ако долната е ок се проверява дали има достатъчно усилие,натиск от горната,за целта един юнак е при извадената долна помпа и с натиск прибира работната ос а друг юнак натиска педала на съединителя,трябва оста да оказва много сериозен натиск и да иска да излезе,внимавайте колко я изкарвате че ако излезе прекалено много и ще скъса гумения маншон на оста


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 ABS 1992 г. - скорости, съединител проблем.

Мнениеот Iezekil » Вто 09 юли 2013 22:13


В случая може да не тече,просто гумичките са свършили и губи налягане,течноста се връща покрай буталото.


Потребителски аватар
shareez
Мнения: 112
Регистриран на: Нед 26 окт 2008 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Passat B3 ABS 1992 г. - скорости, съединител проблем.

Мнениеот shareez » Пет 12 юли 2013 11:28


има и друг вариант на мен ми се счупи вилката на аксиалния лагер


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Passat B3 ABS 1992 г. - скорости, съединител проблем.

Мнениеот pas1.8mi » Пет 12 юли 2013 18:17


shareez написа:има и друг вариант на мен ми се счупи вилката на аксиалния лагер

Много вероятно! icon_idea


Потребителски аватар
DrEbNiA
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
Местоположение: Добрич

Re: Passat B3 ABS 1992 г. - скорости, съединител проблем.

Мнениеот DrEbNiA » Нед 14 юли 2013 10:20


Съединителя се оправи преди около седмица от само себе си припомпех го преди да запаля и като запалих си отделяше нормално изчезна и проблема и с невлизащите предавки. От тогава около седмица насам няма проблем. Но все пак ми се струва леко твърд на натискане.


SpliFF
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 01 фев 2011 15:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Re: Passat B3 ABS 1992 г. - скорости, съединител проблем.

Мнениеот SpliFF » Вто 16 юли 2013 13:25


Провери да не ти е малко спирачната течност.Помпите за съединителя ползват нея течност и при ниско ниво може да е влезнал въздух и се получава пак този ефект(не добро отделяне и т.н)Пробвай да обезвъздушиш системата.За целта взимаш някой авер,спирачна течност и ако може едно маркуче прозрачно.Пълниш казанчето до горе,слагаш маркучето на пропката на долната помпа отививаш пропката и потича течност,след това стягаш авера почва да помпи педала на съединителя и след няколко напопвания го задържа натиснат.Ти отвиваш пропката и гледаш маркуча да няма балончета въздух,тая процедура я правиш докато потече само течност и следиш същевременно казанчето да не остане празно и да засмуче отново въздух.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 37 госта