Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот escrime » Сря 10 юли 2013 8:59


Иво, а при AAH как стоят нещата, в сравнение с ABC?




Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот Ivo_Dinkov » Сря 10 юли 2013 18:11


AAH в А6 Ц4 много трудно ще намериш, по- лесно в 100 Ц4. Той е по- античния вариант на 2.6- с метални колектори е, но пък има дебитомер (един разход повече), повечето му карантии са 1:1 с 2.6. По- пъргав на старт, разход почти като 2.6.


mudancho
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 21 юни 2013 23:59
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот mudancho » Чет 11 юли 2013 23:15


Здрасти колега,искам да те питам 5В40 ли слагаш на твоето Ауди?
Аз карам Волво S70 със същия двигател 1999г.,но при мен по книжка ми дават 10В40,а скоро трябва да сменям масло.
Освен това,колата ми е с чип,това има ли някакво значение за маслото какво трябва да бъде.
Колко литра масло събира този двигател?

Иначе мотора е много добър.А с чипчето вече колата не знае какво се случва :D . Обслужването ми стъпи на 850лв,което е доста доволно,като в това включвам и шайбата на коляновия вал за 300лв.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот radi_nrj » Пет 12 юли 2013 8:35


Ей това е интересно, на моя мотор първи избор му дават 5W-40, в който и каталог за масла да погледнеш. Явно за пичовете от Волво турбото е консуматив :biggrin

Аз си карам с Comma X-Flow 5W-40 и събира 5 литра без много малко.

Последна промяна от radi_nrj на Пет 12 юли 2013 9:44, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8981
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот samo_pechka » Пет 12 юли 2013 9:28


Ами ако е 'талянка, може пък заради по-горещия климат, да му е "разрешено," с по-гъсто масълце :biggrin


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот hooligan_sk » Пет 12 юли 2013 11:28


Мне бе, просто алдиту на Ради огъва времето и пространството. Затова трябва да се кара с масла които не са били измислени към относителната му дата на производство. За разлика от колата обаче, Ради не умее да подскача из времето и лесно го опровергаваме. :mhihi
Прикачени файлове
newimage.jpg


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот radi_nrj » Пет 12 юли 2013 12:03


До тук Мотул са единствените смелчаги и при Кастрол го има като 2-ри избор. Може и други да препоръчват полусинтетика за TDI ама не намерих:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

То преди 15 години и специализираните издания съветваха да се избягва покупката на кола с турбо заради скъпата поддръжка и защото много се чупели ама сега не е съвсем така.

Кефи ме Хулихана колко упорито се опитва да ме убеди, че е прав (или май се опитва да обеди себеси, че прав) в избора си да кара TDI-то си с полисинтетика 10W-40.

Последна промяна от radi_nrj на Нед 04 авг 2013 0:34, променено общо 1 път.


mudancho
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 21 юни 2013 23:59
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот mudancho » Пет 12 юли 2013 13:32


Сега отворих книжката на колата си и дават доста разнообразен избор на масла:D.
10в40 го дават от -25 до 40 градуса.
10в30 от -20 до 30.
5в40 от - 40 до 40.
Значи 5 в40 важи.
Друг въпрос. Къде в БГ мога да намеря качествени запалителни свещи и евнтуално някой да обади цена?


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот radi_nrj » Пет 12 юли 2013 13:37


mudancho написа:Друг въпрос. Къде в БГ мога да намеря качествени запалителни свещи и евнтуално някой да обади цена?


Ти запалителни нямаш :mhihi Аз подгревни свещи купих Beru от Tex-ko и съм доволен.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот hooligan_sk » Пет 12 юли 2013 13:41


Хаха, не искам да те убеждавам в нищо, просто всеки път ме впечатлява драматизма който вкарваш около тези масла. При все че не сравняваме слънчогледово олио и върджин зехтин нали :mhihi Иначе парите не са фактор при моя избор на масло и изобщо в обслужването на колата ми. :th_up


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот radi_nrj » Пет 12 юли 2013 14:15


Драматизмът е от придобити познания и горчив опит. Около мен има няколко машинни инженера с години опит в областта, с които мога са де съветвам при избора на консумативи, а и аз самия съм учил "Транспортна Техника и Технологии" та малко отбирам от конструкция и експлоатация на двигатели с турбо компресор.

От както се качих на дизел доста проучих въпроса с експлоатцията на такива автомобили. Така да се каже сме се заформили една групичка, с която нашите познати, които хал хабер си нямат от автомобили и са само шофьори често се съветват. Нагледали сме се на много поразии причинени от грешен избор на консумативи или неподдръжка на автомобила.

Последния случай беше с Форда на един колега, който имат от отдавна и го поддържат както си пише по книга. Пропуснали са една малка подробност, че колата седи навън високо в балкана и зимата почти взяка сутрин пали при много ниски температури и предписаното от Форд масло 10W-40 автоматично става неподходящо. Резултата го пуснах в една друга тема:
Изображение

Там по принцип масло не трябва да има :mhihi :mhihi :mhihi

Последна промяна от radi_nrj на Сря 18 яну 2017 0:46, променено общо 4 пъти.


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот quattro^^ » Пет 12 юли 2013 22:59


ся ради тея калкулатори не са достоверен пример, даже са маркетингов трик за будали, може ли на мойто б4 с абк да ми казва че 5/30 е моето масло :mhihi ся и аз съм малко луд да сипвам 10/40 според някои ама не ща тракане сутрин, ама на 20+ годишни навеси да се сипвало масло за двигатели в разработка...няма такъв смях ти си решаваш с какво да я караш безпорно е, но само за пример познат с такъв мотор над 100к с 10/40 не мръдна, афн същото масло почти 80к колкото налееш толкова точиш.по спецификации примерно за моето абк всички масла 15/40 се покриват, тъй че конструктивно твоя двигател е мислен далеч преди да е произведена колата, а не можеш ме убедиш че тогава е мислено да я карат с 5/40.
п.с. сега не на последно място в бг маслото е доста некачествена стока тъй че това би накарало човек да даде повече пари за качество..


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19320
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот stefan4o » Съб 13 юли 2013 7:04


Карайте си колите ако искате и с минерални масла. Всеки сам решава как да си е@е жената и колата все пак :mhihi
При температури под нулата вискозитетът е видимо по-различен при 15-10-5в40.
Да не говорим, че разлики от 10-15 лева на туба от 4-5 литра при 10в40 и 5в40 изобщо не е предпоставка да НЕ се предпочете по-читавото синтетично масло.
Всички групово се опитвате да убедите Ради, че е поредният будала, който си глези колата/колите с читаво масло :gruebel Това никога не съм успявал да го разбера - все гледаме да изкараме другия по-будала, прекарал се, дал повече пари :screwy


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот radi_nrj » Съб 13 юли 2013 12:27


quattro^^ написа:ся ради тея калкулатори не са достоверен пример, даже са маркетингов трик за будали, може ли на мойто б4 с абк да ми казва че 5/30 е моето масло :mhihi ся и аз съм малко луд да сипвам 10/40 според някои ама не ща тракане сутрин, ама на 20+ годишни навеси да се сипвало масло за двигатели в разработка...няма такъв смях ти си решаваш с какво да я караш безпорно е, но само за пример познат с такъв мотор над 100к с 10/40 не мръдна, афн същото масло почти 80к колкото налееш толкова точиш.по спецификации примерно за моето абк всички масла 15/40 се покриват, тъй че конструктивно твоя двигател е мислен далеч преди да е произведена колата, а не можеш ме убедиш че тогава е мислено да я карат с 5/40.
п.с. сега не на последно място в бг маслото е доста некачествена стока тъй че това би накарало човек да даде повече пари за качество..


По тая логика старите хора като се изцапат с масло трябва да се мият само с домашен сапун защото по тяхно време не е имало обезмасляващ препарат :mhihi


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот radi_nrj » Нед 04 авг 2013 0:43


Съживихме го почти.

S6 2,5TDI :mhihi :mhihi :mhihi
Изображение
Изображение
Изображение

Остана ми волана, стопа и салона за да имам пълен S пакет. Всички части необходими за отстраняване на шетите от удара + S6 предницата стъпиха на 1350лв. Тенекеджитите, които вече официално съм ги обявил за нечовеци ми я изправиха за 200лв. Така са я направили, че всички фуги са прави и еднакви.

Монтирана е и планка за изолиране на EGR клапан:
Изображение

Планката излезна 12лв от ебей.

Последна промяна от radi_nrj на Пон 14 ное 2016 17:56, променено общо 2 пъти.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта