


Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp
- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp
Иво, а при AAH как стоят нещата, в сравнение с ABC?
- Ivo_Dinkov
- Мнения: 1352
- Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
- Автомобил: Audi Quattro Turbo
- Двигател: BGB
- Местоположение: София/Плевен
- Контакти:
Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp
AAH в А6 Ц4 много трудно ще намериш, по- лесно в 100 Ц4. Той е по- античния вариант на 2.6- с метални колектори е, но пък има дебитомер (един разход повече), повечето му карантии са 1:1 с 2.6. По- пъргав на старт, разход почти като 2.6.
Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp
Здрасти колега,искам да те питам 5В40 ли слагаш на твоето Ауди?
Аз карам Волво S70 със същия двигател 1999г.,но при мен по книжка ми дават 10В40,а скоро трябва да сменям масло.
Освен това,колата ми е с чип,това има ли някакво значение за маслото какво трябва да бъде.
Колко литра масло събира този двигател?
Иначе мотора е много добър.А с чипчето вече колата не знае какво се случва :D . Обслужването ми стъпи на 850лв,което е доста доволно,като в това включвам и шайбата на коляновия вал за 300лв.
Аз карам Волво S70 със същия двигател 1999г.,но при мен по книжка ми дават 10В40,а скоро трябва да сменям масло.
Освен това,колата ми е с чип,това има ли някакво значение за маслото какво трябва да бъде.
Колко литра масло събира този двигател?
Иначе мотора е много добър.А с чипчето вече колата не знае какво се случва :D . Обслужването ми стъпи на 850лв,което е доста доволно,като в това включвам и шайбата на коляновия вал за 300лв.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp
Ей това е интересно, на моя мотор първи избор му дават 5W-40, в който и каталог за масла да погледнеш. Явно за пичовете от Волво турбото е консуматив
Аз си карам с Comma X-Flow 5W-40 и събира 5 литра без много малко.

Аз си карам с Comma X-Flow 5W-40 и събира 5 литра без много малко.
Последна промяна от radi_nrj на Пет 12 юли 2013 9:44, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8981
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp
Ами ако е 'талянка, може пък заради по-горещия климат, да му е "разрешено," с по-гъсто масълце 

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp
Мне бе, просто алдиту на Ради огъва времето и пространството. Затова трябва да се кара с масла които не са били измислени към относителната му дата на производство. За разлика от колата обаче, Ради не умее да подскача из времето и лесно го опровергаваме. 

- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp
До тук Мотул са единствените смелчаги и при Кастрол го има като 2-ри избор. Може и други да препоръчват полусинтетика за TDI ама не намерих:




То преди 15 години и специализираните издания съветваха да се избягва покупката на кола с турбо заради скъпата поддръжка и защото много се чупели ама сега не е съвсем така.
Кефи ме Хулихана колко упорито се опитва да ме убеди, че е прав (или май се опитва да обеди себеси, че прав) в избора си да кара TDI-то си с полисинтетика 10W-40.
То преди 15 години и специализираните издания съветваха да се избягва покупката на кола с турбо заради скъпата поддръжка и защото много се чупели ама сега не е съвсем така.
Кефи ме Хулихана колко упорито се опитва да ме убеди, че е прав (или май се опитва да обеди себеси, че прав) в избора си да кара TDI-то си с полисинтетика 10W-40.
Последна промяна от radi_nrj на Нед 04 авг 2013 0:34, променено общо 1 път.
Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp
Сега отворих книжката на колата си и дават доста разнообразен избор на масла:D.
10в40 го дават от -25 до 40 градуса.
10в30 от -20 до 30.
5в40 от - 40 до 40.
Значи 5 в40 важи.
Друг въпрос. Къде в БГ мога да намеря качествени запалителни свещи и евнтуално някой да обади цена?
10в40 го дават от -25 до 40 градуса.
10в30 от -20 до 30.
5в40 от - 40 до 40.
Значи 5 в40 важи.
Друг въпрос. Къде в БГ мога да намеря качествени запалителни свещи и евнтуално някой да обади цена?
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp
mudancho написа:Друг въпрос. Къде в БГ мога да намеря качествени запалителни свещи и евнтуално някой да обади цена?
Ти запалителни нямаш

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp
Хаха, не искам да те убеждавам в нищо, просто всеки път ме впечатлява драматизма който вкарваш около тези масла. При все че не сравняваме слънчогледово олио и върджин зехтин нали
Иначе парите не са фактор при моя избор на масло и изобщо в обслужването на колата ми. 


- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp
Драматизмът е от придобити познания и горчив опит. Около мен има няколко машинни инженера с години опит в областта, с които мога са де съветвам при избора на консумативи, а и аз самия съм учил "Транспортна Техника и Технологии" та малко отбирам от конструкция и експлоатация на двигатели с турбо компресор.
От както се качих на дизел доста проучих въпроса с експлоатцията на такива автомобили. Така да се каже сме се заформили една групичка, с която нашите познати, които хал хабер си нямат от автомобили и са само шофьори често се съветват. Нагледали сме се на много поразии причинени от грешен избор на консумативи или неподдръжка на автомобила.
Последния случай беше с Форда на един колега, който имат от отдавна и го поддържат както си пише по книга. Пропуснали са една малка подробност, че колата седи навън високо в балкана и зимата почти взяка сутрин пали при много ниски температури и предписаното от Форд масло 10W-40 автоматично става неподходящо. Резултата го пуснах в една друга тема:

Там по принцип масло не трябва да има

От както се качих на дизел доста проучих въпроса с експлоатцията на такива автомобили. Така да се каже сме се заформили една групичка, с която нашите познати, които хал хабер си нямат от автомобили и са само шофьори често се съветват. Нагледали сме се на много поразии причинени от грешен избор на консумативи или неподдръжка на автомобила.
Последния случай беше с Форда на един колега, който имат от отдавна и го поддържат както си пише по книга. Пропуснали са една малка подробност, че колата седи навън високо в балкана и зимата почти взяка сутрин пали при много ниски температури и предписаното от Форд масло 10W-40 автоматично става неподходящо. Резултата го пуснах в една друга тема:

Там по принцип масло не трябва да има



Последна промяна от radi_nrj на Сря 18 яну 2017 0:46, променено общо 4 пъти.
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp
ся ради тея калкулатори не са достоверен пример, даже са маркетингов трик за будали, може ли на мойто б4 с абк да ми казва че 5/30 е моето масло
ся и аз съм малко луд да сипвам 10/40 според някои ама не ща тракане сутрин, ама на 20+ годишни навеси да се сипвало масло за двигатели в разработка...няма такъв смях ти си решаваш с какво да я караш безпорно е, но само за пример познат с такъв мотор над 100к с 10/40 не мръдна, афн същото масло почти 80к колкото налееш толкова точиш.по спецификации примерно за моето абк всички масла 15/40 се покриват, тъй че конструктивно твоя двигател е мислен далеч преди да е произведена колата, а не можеш ме убедиш че тогава е мислено да я карат с 5/40.
п.с. сега не на последно място в бг маслото е доста некачествена стока тъй че това би накарало човек да даде повече пари за качество..

п.с. сега не на последно място в бг маслото е доста некачествена стока тъй че това би накарало човек да даде повече пари за качество..
- stefan4o
- Мнения: 19320
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp
Карайте си колите ако искате и с минерални масла. Всеки сам решава как да си е@е жената и колата все пак
При температури под нулата вискозитетът е видимо по-различен при 15-10-5в40.
Да не говорим, че разлики от 10-15 лева на туба от 4-5 литра при 10в40 и 5в40 изобщо не е предпоставка да НЕ се предпочете по-читавото синтетично масло.
Всички групово се опитвате да убедите Ради, че е поредният будала, който си глези колата/колите с читаво масло
Това никога не съм успявал да го разбера - все гледаме да изкараме другия по-будала, прекарал се, дал повече пари 

При температури под нулата вискозитетът е видимо по-различен при 15-10-5в40.
Да не говорим, че разлики от 10-15 лева на туба от 4-5 литра при 10в40 и 5в40 изобщо не е предпоставка да НЕ се предпочете по-читавото синтетично масло.
Всички групово се опитвате да убедите Ради, че е поредният будала, който си глези колата/колите с читаво масло


- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp
quattro^^ написа:ся ради тея калкулатори не са достоверен пример, даже са маркетингов трик за будали, може ли на мойто б4 с абк да ми казва че 5/30 е моето маслося и аз съм малко луд да сипвам 10/40 според някои ама не ща тракане сутрин, ама на 20+ годишни навеси да се сипвало масло за двигатели в разработка...няма такъв смях ти си решаваш с какво да я караш безпорно е, но само за пример познат с такъв мотор над 100к с 10/40 не мръдна, афн същото масло почти 80к колкото налееш толкова точиш.по спецификации примерно за моето абк всички масла 15/40 се покриват, тъй че конструктивно твоя двигател е мислен далеч преди да е произведена колата, а не можеш ме убедиш че тогава е мислено да я карат с 5/40.
п.с. сега не на последно място в бг маслото е доста некачествена стока тъй че това би накарало човек да даде повече пари за качество..
По тая логика старите хора като се изцапат с масло трябва да се мият само с домашен сапун защото по тяхно време не е имало обезмасляващ препарат

- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp
Съживихме го почти.
S6 2,5TDI



Остана ми волана, стопа и салона за да имам пълен S пакет. Всички части необходими за отстраняване на шетите от удара + S6 предницата стъпиха на 1350лв. Тенекеджитите, които вече официално съм ги обявил за нечовеци ми я изправиха за 200лв. Така са я направили, че всички фуги са прави и еднакви.
Монтирана е и планка за изолиране на EGR клапан:

Планката излезна 12лв от ебей.
S6 2,5TDI






Остана ми волана, стопа и салона за да имам пълен S пакет. Всички части необходими за отстраняване на шетите от удара + S6 предницата стъпиха на 1350лв. Тенекеджитите, които вече официално съм ги обявил за нечовеци ми я изправиха за 200лв. Така са я направили, че всички фуги са прави и еднакви.
Монтирана е и планка за изолиране на EGR клапан:

Планката излезна 12лв от ебей.
Последна промяна от radi_nrj на Пон 14 ное 2016 17:56, променено общо 2 пъти.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта