Я да разпитам някой дали е имал като мойте проблеми. Става дума за четенето на обороти. От време на време получава "тикове" и прочита еднократно по-високи обороти в резултат на което се усеща като прекъсване.
При мен сигнала идва от датчик на Хол и влиза директно в един оптрон вътре в мегата. От оптрона отива пък директно към процесора. Та тоя оптрон за к'во е сложен там като на практика преобразува 5V сигнал в 5V сигнал? И някой има ли идея как да подобря малко работата на тая схема? Или да почвам с радикалната промяна?
Та виждам следните варианти:
1) Да заменя оптрона с компаратор със собствен стабилизатор и хистерезис. По този начин ще се следи преминватането през 2.5V и ще се филтрират в много голяма степен шумовете водещи до грешното отчитане (с хистерезиса).
2) Да мъча да прекарвам друга маса към датчика на Хол. В момента е вързан към заводската си маса, а тя не знам до къде стига. Но при всяко положение дава някаква разлика спрямо масата на мегата. Та може би единият вариант е да подменя 12V и масата на датчика на Хол с такива идващи от мегата.
3) Най-радикалния вариант - да изхвърля мегата и да сложа един Link G4 Atom. Сигурен съм, че ще ми реши много проблеми, ама цената от 1850лв нещо не ме радва особенно. Пък и ще трябва да изрина инсталацията на мегата и да направя всичко на ново. Но поне тоя път ще е както трябва, а не както е в момента (осрано).
И изобщо някой има ли идея от къде идва тоя проблем? Дълги месеци беше работила без проблеми, последно почна леко да прекъсва (по последни изводи щото са ми за регулиране клапаните), но реших, че е проблем със запалването и пробвах да сменя свещи, кабели, капачка и палец за пробата. Ефекта - нулев. И така я паркирах в гаража за 10 дена. Като стигнах пак до нея - акумулатора тотално празен. Позаредих го, запалих я и почна да прави проблемите с прекъсването. Смених акумулатора, прегледах алтернатора и никакъв ефект. И се чудя как точно сега се получиха тия проблеми. Същото беше правила преди (още в началото), но докато стигна да го боря се оправи само и така остана ...
MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
- gad3n_
- Мнения: 170
- Регистриран на: Нед 16 апр 2006 13:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
обикновено при такива проблеми си пускам нов екраниран кабел за датчика и всичко се решава ... като цяло датчиците на хол са най-безпроблемни ... каква е колата ?
а по другия ти въпрос новите фърмуери изключват ламбда корекцията точно за 30 сек. :)
а по другия ти въпрос новите фърмуери изключват ламбда корекцията точно за 30 сек. :)
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
А като ъпдейтна фърмуеъра ще мога ли да запазя старите настройки (msq файла) или ще трябва да ги пренапиша към новият?
Колата е Сузуки Витара (доволно старо - 91ва).
Колата е Сузуки Витара (доволно старо - 91ва).
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
gad3n_ написа:обикновено при такива проблеми си пускам нов екраниран кабел за датчика и всичко се решава ...
Това беше проблема и при мен.. Ицо (gad3n_) го оправи по същия начин..
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Екраниран хабел за датчика на Хол не мисля, че ми трябва. Ама освен да взема да пусна от мегата земя и 12 волта и да видя дали ще се промени нещо. За VR сензора съм убеден, че без екраниран кабел ще е трудно.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Тъй, да рапортувам. Оправих прескачането на оборотите...
Направих си компаратор със собствен стабилизатор и смених оптрона с него. Проблема пак си беше там. Закачих пак осцилоскопа и най-накрая го видях - едвам забележимо пропадане на 5V сигнал идващ от датчика на Хол. Последва още малко замерване и се оказа, че цялото нещо е комбинирано с пад в напрежението на цялата мега.
И реших да филтрирам захранването. Датчиците почнаха да давата забележимо по-малко шумове. Домързя ме да развържа минуса на транзисторите управляващи дюзите от общата маса, но предполагам, че от там щеше да дойде още повече подобрение. Обаче проблема с оборотите си остана...
Закачих пак осцилоскопа и се загледах по-внимателно. Факта, че се случва всеки път почти на едно и също място (към края на импулса от 5V идващ от делкото) ме насочи към делкото. Поразместих кабелите около него и проблема почна да се случва много често, избутах ги по-далеч от делкото и почти не се случваше. Пробвах да екранирам снопа с кабелите минаващ до делкото с алуминиево фолио - никакъв ефект. Смених кабелите на свещите и всичко заработи нормално. Та се оказа, че конкретно мегата не е виновна в тоя случай.
Сега колата работи почти нормално. Усеща се съвсем леко колебание на моменти и неравномерна работа, но е трудно забележим. За сега ще се кара така.
Направих си компаратор със собствен стабилизатор и смених оптрона с него. Проблема пак си беше там. Закачих пак осцилоскопа и най-накрая го видях - едвам забележимо пропадане на 5V сигнал идващ от датчика на Хол. Последва още малко замерване и се оказа, че цялото нещо е комбинирано с пад в напрежението на цялата мега.
И реших да филтрирам захранването. Датчиците почнаха да давата забележимо по-малко шумове. Домързя ме да развържа минуса на транзисторите управляващи дюзите от общата маса, но предполагам, че от там щеше да дойде още повече подобрение. Обаче проблема с оборотите си остана...
Закачих пак осцилоскопа и се загледах по-внимателно. Факта, че се случва всеки път почти на едно и също място (към края на импулса от 5V идващ от делкото) ме насочи към делкото. Поразместих кабелите около него и проблема почна да се случва много често, избутах ги по-далеч от делкото и почти не се случваше. Пробвах да екранирам снопа с кабелите минаващ до делкото с алуминиево фолио - никакъв ефект. Смених кабелите на свещите и всичко заработи нормално. Та се оказа, че конкретно мегата не е виновна в тоя случай.
Сега колата работи почти нормално. Усеща се съвсем леко колебание на моменти и неравномерна работа, но е трудно забележим. За сега ще се кара така.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Аз само да вметна, че т'ва по-горе не ми оправи проблемите. Утихнаха за известно време пак се появиха с пълна сила. Тоя път закачих осцилоскпа на по-подходящи места - точно преди пина на процесора през който влиза сигнала за оборотите и на диода долу дето показва кога се подава искрата.
И резултата е, че на перфектен сигнал от хол сенозра в един момент диода светва няколко пъти бързо и после се успокоява. Та явно проблема е в самата мега. Ей къде е картинката дето се вижда какво става - зеленото е сигнала от хол сензора след като е минал през компаратора, изваден точно преди пина на процесора. Червеното е от светодиода за запалванет (там сигнала е инвертиран, че съм закачил сондата на обратно). Та в един момент просто си решава, че оборотите са скочили безумно много и се случват глупости ...
Ще нося мегата на човека дето я е правил да видим, дали той може да измисли нещо. Ако някой има обаче идея какво друго мога да пробвам през това време - ще съм много благодарен.
И резултата е, че на перфектен сигнал от хол сенозра в един момент диода светва няколко пъти бързо и после се успокоява. Та явно проблема е в самата мега. Ей къде е картинката дето се вижда какво става - зеленото е сигнала от хол сензора след като е минал през компаратора, изваден точно преди пина на процесора. Червеното е от светодиода за запалванет (там сигнала е инвертиран, че съм закачил сондата на обратно). Та в един момент просто си решава, че оборотите са скочили безумно много и се случват глупости ...
Ще нося мегата на човека дето я е правил да видим, дали той може да измисли нещо. Ако някой има обаче идея какво друго мога да пробвам през това време - ще съм много благодарен.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Според мен самата мега не му е екранирана като хората...
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Кое да екранирам? Т'ва зеленото е директно до процесора. Ако имаше шумове си мисля, че там щяха да са доста видими. Щото шума трябва да вкара грешен импулс към процесора за да може той да отчете грешно оборотите. Обаче вместо това към процесора отива идеален правоъгален сигнал...
Или иамш в предвид шумовете в червения сигнал? Ама те май са от осцилоскопа, че е евтин китайски :) . Като го вържа на късо и показва няк'ви страшни работи :) .
Сложил съм допълнителна филтрация на захранването на мегата и съм прекарал дебел кабел за земята. Друго не се сещам кое да й филтрирам. Тя си е в метална кутия, но дори извън кутията (виси си на гола платка като меря) проблемите са абсолютно аналогични.
Другото е, че мегата работеше идеално над 10 000км. Тоя проблем го правеше за 1 седмица в началото и после дълго време не го прави. И почна да го прави пак преди 10тина дни. Та ако беше от екраниране си мисля, че щеше да го прави постоянно.
Мислех да мина всичките спойки за да проверя за студена такава. Ама с тия неща от осцилоскопа малко се губи смисъла на упражнението...
Или иамш в предвид шумовете в червения сигнал? Ама те май са от осцилоскопа, че е евтин китайски :) . Като го вържа на късо и показва няк'ви страшни работи :) .
Сложил съм допълнителна филтрация на захранването на мегата и съм прекарал дебел кабел за земята. Друго не се сещам кое да й филтрирам. Тя си е в метална кутия, но дори извън кутията (виси си на гола платка като меря) проблемите са абсолютно аналогични.
Другото е, че мегата работеше идеално над 10 000км. Тоя проблем го правеше за 1 седмица в началото и после дълго време не го прави. И почна да го прави пак преди 10тина дни. Та ако беше от екраниране си мисля, че щеше да го прави постоянно.
Мислех да мина всичките спойки за да проверя за студена такава. Ама с тия неща от осцилоскопа малко се губи смисъла на упражнението...
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Прав си ама за да започне да го прави да спре и пак да започне след Х хиляди километра ми се струва като някакъв друг проблем. Специално за такива меги най-добре да се обръщаш към gad3n_ или sporttech
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Ами доста го мислех, но като погледна фактите - до процесора стига перфектен правоъгален сигнал, а в логовте има информация, че както оборотите са 1500 за момент са скочили на 5000 и пак са се върнали на 1500. Точно един ред в лога. А щом е в лога значи процесора е решил, че са такива оборотите. Което означава, че той ги чете грешно. И щом на входа му имам идеален сигнал остава да е винове той ... Да взема да се опитам да презапоя самия процесор ли ...
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Още нещо ново от тая сутрин - вземам сонда от осцилоскопа откачена от всякъде (земя и осцилоскоп, на практика е висящ кабел на който ползвам само върха като игла). Допирам я до крака на процесора четящ обороти (SMD чипа) и работи добре, махам сондата и почва да прекъсва. Пак я допирам - пак почва да работи добре. Т.е. има повтаряемост.
Реших, че може крака на процесора да е със студена спойка и го презапоих като прекарах директно писта между него и една дупка на платката на 1мм от него (от там му минава пистата) от припой. И никаква разлика спрямо горе. Допирам парчето припой дето изгражда пистата със сондата - няма проблем, махам върха на сондата от там - и почва да прескача. Почвам да се изчерпвам от идеи вече ...
Реших, че може крака на процесора да е със студена спойка и го презапоих като прекарах директно писта между него и една дупка на платката на 1мм от него (от там му минава пистата) от припой. И никаква разлика спрямо горе. Допирам парчето припой дето изгражда пистата със сондата - няма проблем, махам върха на сондата от там - и почва да прескача. Почвам да се изчерпвам от идеи вече ...
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Ето още малко картинки. За първите две земята е взета от пина на платката на процесора. Едната сонда е давала шумящ сигнал, щото копчето х1 <-> х10 е било на средно положение.
1вата : червеното е взето направо от пина на процесора, зеленото е от светодиода на платката показващ кога подава искра.
2та: червеното е изхода на компаратора, зеленото пак е от светодиода.
3та: червеното е входа на копаратора, на практика това идва директно от хол сензора, зеленото пак е светодиода. Земята за червеното е взета от пина на филтриращият кондензатор на компаратора (тоя дето съм си го добавил вместо оптрона).
И никъде не виждам проблем на входа към процесора, само на изхода от него. Презапоявах няколко от пиновете на процесора - никакъв ефект. Освен да го занеса някъде (приемам предложения къде) да ми презапоят целият процесор...
1вата : червеното е взето направо от пина на процесора, зеленото е от светодиода на платката показващ кога подава искра.
2та: червеното е изхода на компаратора, зеленото пак е от светодиода.
3та: червеното е входа на копаратора, на практика това идва директно от хол сензора, зеленото пак е светодиода. Земята за червеното е взета от пина на филтриращият кондензатор на компаратора (тоя дето съм си го добавил вместо оптрона).
И никъде не виждам проблем на входа към процесора, само на изхода от него. Презапоявах няколко от пиновете на процесора - никакъв ефект. Освен да го занеса някъде (приемам предложения къде) да ми презапоят целият процесор...
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
1. Кондензатор - 10пФ на входа на процесора към маса възможно най-близо до процесора?
2. Рефлаш на процесора?
3. Лог на ТПС?
2. Рефлаш на процесора?
3. Лог на ТПС?
- gad3n_
- Мнения: 170
- Регистриран на: Нед 16 апр 2006 13:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
дай една снимка на платката ако можеш
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта