Vw Passat B3 Основен ремонт

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Vw Passat B3 Основен ремонт

Мнениеот muns61 » Нед 21 юли 2013 16:03


Iezekil написа:Няма да цитирам колегата,дето споменава ремонт на глава 2 пъти и още няколко ремонта????
Варианта е прост-мотор за 200-300лв,слагането е под въпрос но да кажем още 200 и приключваме.От стария продаваме едно-друго което става/глава,валове,делко/-пада ни цената примерно със стотина лева и толкоз.Караме и пеем.
Другия вариант с ремонта-на мен ми стъпа 1200лв.Щото като почнеш и айде-гарнитури,семеринги,болтове,шлайф,сигменти,лагери,ми айде и повдигачи,ремъци,шайби и ..........но всеки си решава сам.Всеки има право на мнение.По-изгодно е друг мотор за мене и това е.Да,като го оправиш примерно си гарантираш още 10-на години/ако вала и буталата издържат/,но дали тази кола ще издържи като цяло или пък ще се кара толкова време?

Като не знаеш какво правиш и как да стане, може и 10 пъти да ремонтираш.
При теб смяната може да е била сполучлива, но това е прецедент, а не статистика. Статистиката за толкоз стари коли не е в полза на смяната. Глава и разпределителен вал се продават трудно, само делкото е вървежно. Блокът си е за вторични.
Колата на мой познат гореше масло и той си купи за 250 лв необорудван мотор. Сложихме го и като загря, се разклопа колянов вал. Сега правим от 2 мотора един, ама с нови сегменти, биелни и основни лагери - познай колко се е набутал.
Та така...




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Vw Passat B3 Основен ремонт

Мнениеот Iezekil » Нед 21 юли 2013 16:28


При мен нямаше смяна а ремонт.Всъщност смених само блока и буталата,понеже моя не подлежеше на ремонт.Та нямам опит сс смяна но със сигурност при следващо излопване ще опитам.Още повече както колегата подчерта,след като е правил даден двигател и даде дума за него.А и моя като стане за ремонт отново,колко ще се набутам вземайки друг?По-зле няма да стане,за тези смешни пари толкоз.Основен ремонт на Б3 е все едно да си купиш друга кола.Като извадиш и цената на твоята/за скраб или на части/ си по на далавера да смениш мотора,че и даже с ламарините.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Vw Passat B3 Основен ремонт

Мнениеот Stenly » Пон 22 юли 2013 0:11


За здрава кола като б3 си струва да ремонтираш мотора това е. Мотор 2ра ръка е каквото ти се падне с две думи - ненадеждна работа.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Vw Passat B3 Основен ремонт

Мнениеот zfa159 » Пон 22 юли 2013 18:29


Всичко опира до това как и за какво ще я ползваш тая кола и какво искаш да очакваш от нея. Ако ще се кара още година или две и няма да мине повече от 5-10 000км, карай си я разтропана и горяща масло, няма смисъл въобще дори друг мотор да и взимаш...колкото изкара и хвърляш. Ако ще я караш 3-4, е по-разумно да си пооправиш твоя (никой не е казал да му смениш всичко от-до) и да си го търкаляш него безгрижно. Едни лагери, сегменти и гарнитури и това е...което не са повече от 600-700лв общо...сравнено с 250 за друг + 200 за качване + 100 за некви първоначални разходи по него. Ако решиш да го правиш като нов и 1500лв няма да ти стигнат, ама в крайна сметка както казах, зависи какво искаш да постигнеш. Предишната ни служебна кола, гореше литър масло за 500км. Нито за миг не съм се замислил да я ремонтирам, защото не си заслужаваше (купето също не беше 1-ва младост,като цяло и скоростите виеха на умиране и т.н.) и масло само се доливаше и то даже не ново, ами от разни клиентски коли, на които сменяме...защо - ами защото и да блокира мотора - майната и, взимаме следващата кола директно... в крайна сметка изкара 2 години така (над 20 000км) и накрая я удариха отзад и затова я изхвърлихме...та затова - според това какво очакваш да постигнеш, подхода към ремонта на колата следва да е крайно различен.
:beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Vw Passat B3 Основен ремонт

Мнениеот Iezekil » Пон 22 юли 2013 19:28


Правилно разсъждение,ако се вгледаме в детайлите...
В общ план кое е по изгодно:
1.Даваш 1000лв. за ремонт на кола,на която се надяваш да и вземеш 1200-1300лв. ако решиш да я продаваш.
2.Даваш я на скраб за 500 и с още 1000 дето си ги приготвил за ремонта си купуваш друга.
3.Купуваш двигател за 200лв.,слагаш си го сам или се ръсиш още 150 за майстор и караш докато спре.Тогава или от двата мотора събираш един,или взимаш следващия на доверие и толкоз.
Понеже говорим кое е най-изгодно,цифрите говорят вместо мен.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Vw Passat B3 Основен ремонт

Мнениеот muns61 » Пон 22 юли 2013 19:51


Най-изгодно е да си купиш велосипед и със спестените пари да си платиш интернета за година напред, та да пишеш умнотии по форумите.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Vw Passat B3 Основен ремонт

Мнениеот Iezekil » Пон 22 юли 2013 20:51


Мен не ме мисли.То пък вярно,ти с това си вадиш хляба,нали?Да правиш ремонти,които не си заслужават.


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Vw Passat B3 Основен ремонт

Мнениеот vasilb » Пон 22 юли 2013 22:32


Писах го горе, но явно няма кой да чете! Ремонт на двигател на такава кола се прави, когато ще се кара, а не когато ще се продава. Разбира се, че човек трябва да е луд, за да хвърля стотици левове, като знае, че ще я продава и няма да може да й вземе и парите за ремонта. Изказаха се и двете мнения с аргументации - за ремонт и за смяна. Вече започва безполезно дразнене и мерене на ... тези. Всеки избира според обстоятелствата, съдържанието на джоба и плановете за бъдещо експлоатиране на автомобила. Късмет!


Потребителски аватар
Samuil69
Мнения: 24
Регистриран на: Пон 29 окт 2012 11:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Vw Passat B3 Основен ремонт

Мнениеот Samuil69 » Сря 24 юли 2013 13:49


zfa159 написа:Аз го казвам от личен опит - реших да сменя мотора от 1.8 на 2.0 .Купих си цял компелкт мотор с инсталация с всичко от прясно ударена кола на части. Двигателя купих с нотариален договор и т.н., както си е по закон. Тръгнах да стягам мотора за да го слагам на мястото на другия и греда - скъсах едната шпилка на изп. колектор при развиването.От там вече няма как - главата долу...което се оказа много голям + в моят случай - видях мотора отвътре - тотална щета. Оказа се,че е ремонтиран преди да я вземе предния собственик и е закрепен,колкото да се продаде,ама той пък я е ударил твърде бързо и не е могъл да знае,че не е читав мотора. И така гризнах дърво с близо 700лв за мотора с всичките неща,нотариуса и транспорта на мотора до София и т.н. и т.н...после мотора отиде на части де,та избих някоя стотинка ама си е прецаквация като цяло. Затова по-добре си разглоби твоя,оправи му всичко,дай едни пари,ама знай,че нямаш грижи. И друг да вземеш,той пак ще е с 20 годишна г-ра на главата и като нищо ще се наложи и него да отваряш след някой и друг месец.
:beer

Благодаря за съвета :)


Потребителски аватар
Samuil69
Мнения: 24
Регистриран на: Пон 29 окт 2012 11:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Vw Passat B3 Основен ремонт

Мнениеот Samuil69 » Сря 24 юли 2013 13:54


zfa159 написа:Аз за това съм съгласен,ама моя си имаше компресия...проблемите му бяха от съвсем друго естество. Никой не прави сметка,че двигателя няма да му се счупи в сервиза или пред тях или в центъра на града,в който живее, а ще се счупи на майна си Райна някъде си. Сметни си към нещата и репатрак или теглене, нервите, жената и децата дето ще ти надуят главата и пак ще си говорим :mhihi .Ако искаш да разчиташ на колата и да знаеш,че всичко и е ок,отваряш мотора и пипаш вътре.
Варианта с друг и ремонт на гарнитурата - ми то излиза същото - мотор за 150лв , ремонт за още 350-400 (толкова излиза без цената за труда, с масло, филтри, гарнитури, обслужване на главата и всичко, което трябва, за да се направи ремонта като хората). Станаха 550-600, ако сложиш и цена за сваляне на единия и слагане на другия и ремонта на главата - още 300лв .И то пак стъпи на цената на това да си ремонтираш твоя.
Най-разумно е да се отвори този мотор,да му се види състоянието и ако е годен,да се ремонтира, ако не е годен, да се подбере друг, който да може да се пробва и да е от читав човек (както Иво,който продаваше този ревизирания,който аз бях ревизирал и съответно гарантирах за състоянието му на новия му собственик), ако е годен,да си се ремонтира сегашния и това е.
:beer

Аз никога несъм отварял и немога да разбера дали е читав ли не заради това се запитвам до автосервизи защото нямам никаква представа как се прави основен ремонт.


Потребителски аватар
Samuil69
Мнения: 24
Регистриран на: Пон 29 окт 2012 11:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Vw Passat B3 Основен ремонт

Мнениеот Samuil69 » Сря 24 юли 2013 13:55


muns61 написа:В повечето случаи с купени мотори има проблеми, които продавачите спестяват. Винаги е по-сигурно да си направиш твоя, а в много случаи е и по-евтино. Особено ако си го правиш сам.

Колега, колко пари е този Пасат?

700 лв.


Потребителски аватар
Samuil69
Мнения: 24
Регистриран на: Пон 29 окт 2012 11:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Vw Passat B3 Основен ремонт

Мнениеот Samuil69 » Сря 24 юли 2013 13:58


Iezekil написа:Няма да цитирам колегата,дето споменава ремонт на глава 2 пъти и още няколко ремонта????
Варианта е прост-мотор за 200-300лв,слагането е под въпрос но да кажем още 200 и приключваме.От стария продаваме едно-друго което става/глава,валове,делко/-пада ни цената примерно със стотина лева и толкоз.Караме и пеем.
Другия вариант с ремонта-на мен ми стъпа 1200лв.Щото като почнеш и айде-гарнитури,семеринги,болтове,шлайф,сигменти,лагери,ми айде и повдигачи,ремъци,шайби и ..........но всеки си решава сам.Всеки има право на мнение.По-изгодно е друг мотор за мене и това е.Да,като го оправиш примерно си гарантираш още 10-на години/ако вала и буталата издържат/,но дали тази кола ще издържи като цяло или пък ще се кара толкова време?

Колата ще ми трябва само 3 год. но ще я карам повече извънградско заради това двигателя трябва да е здрав и да издържи дълго време.


Потребителски аватар
Samuil69
Мнения: 24
Регистриран на: Пон 29 окт 2012 11:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Vw Passat B3 Основен ремонт

Мнениеот Samuil69 » Сря 24 юли 2013 14:03


vasilb написа:Писах го горе, но явно няма кой да чете! Ремонт на двигател на такава кола се прави, когато ще се кара, а не когато ще се продава. Разбира се, че човек трябва да е луд, за да хвърля стотици левове, като знае, че ще я продава и няма да може да й вземе и парите за ремонта. Изказаха се и двете мнения с аргументации - за ремонт и за смяна. Вече започва безполезно дразнене и мерене на ... тези. Всеки избира според обстоятелствата, съдържанието на джоба и плановете за бъдещо експлоатиране на автомобила. Късмет!

Благодаря като пари мога да хвърля около 1000 но вече се ориантирам към двигател втора ръка колата ще се кара всеки ден 3 години извънградско и се надявам да издържи.:)


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Vw Passat B3 Основен ремонт

Мнениеот muns61 » Сря 24 юли 2013 19:44


Ще изгориш.

Преди да отворя мотор за ремонт, меря налягането на маслото. Скъпият ремонт е на кол вал - сваляне и разглобяване на мотора, шлайф на вала, ремонтни лагери. На тези мотори блоковете и буталата са здрави и минават със смяна на сегменти, водачи и гумички на клапани, комплект гарнитури. Лагерите на кол вал се сменят след мерене с микрометър, но може и без мерене да ги смениш. Много често износването на лагер и шийка сумарно е 2-3-5 стотни, което е незначително и няма нужда от смяна, но ти си решаваш. След ремонта се кара 1000 - 2000 км със старото масло и после се сменя. След такъв ремонт се минават спокойно 100 000 км, ако си със свестни сегменти. Виж цена на части и труд и си направи сметката.
Ако нямаш налягане на маслото, мисли за друг мотор, но инак си ремонтирай твоя.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Vw Passat B3 Основен ремонт

Мнениеот zfa159 » Сря 24 юли 2013 21:15


Само да вметна - налягането го мери на загрял двигател и трябва да си сигурен,че си с хубаво масло,защото има евтини масла,които стават на вода при 90-100 градуса и съответно налягането се срива. Премери го на празен ход и на 2000 оборота и виж какви данни ще има. Ако е зле - друг мотор (тук напълно подкрепям).Ако е добре,ревизирай си твоя по-добре. ДА вметна - хубаво масло значи да отговаря на спецификацията на VW за съответния мотор, а не някоя боза, дето кой знае къде е правена и кой знае в каква туба със световно призната марка я продават.
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта