Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот mupk0 » Сря 31 юли 2013 15:00


DoH_KuXoT написа:
mupk0 написа:После ако настройвате гледай вагкома ,че той е по-важен :)

кое имаш предвид ?

инжекционна как кое.Досега щом е смучело въздух между дросела и дебитомера сместа не е била правилно образувана.След махане на теча сместа става по-богата и може да имаш проблеми.




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6266
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 31 юли 2013 15:53


mupk0 написа:
DoH_KuXoT написа:
mupk0 написа:После ако настройвате гледай вагкома ,че той е по-важен :)

кое имаш предвид ?

инжекционна как кое.Досега щом е смучело въздух между дросела и дебитомера сместа не е била правилно образувана.След махане на теча сместа става по-богата и може да имаш проблеми.

имаш предвиж газовия инжекцион ли ? Защото той не се прави с VagCom, пък и той е настроен преди да се спука маркуча на трети цилиндър и би следвало да не се налагат корекции, защото ще се върнем към изходната позиции и настройките би следвало да са коректни. А ако имаш предвид бензиновата горивна уредба тя се самонастройва при всички показания сама. Единственото което може да се наложи е да се изтрият грешките и да се адаптира дросел клапата.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот mupk0 » Сря 31 юли 2013 19:29


DoH_KuXoT написа:
mupk0 написа:
DoH_KuXoT написа:
mupk0 написа:После ако настройвате гледай вагкома ,че той е по-важен :)

кое имаш предвид ?

инжекционна как кое.Досега щом е смучело въздух между дросела и дебитомера сместа не е била правилно образувана.След махане на теча сместа става по-богата и може да имаш проблеми.

имаш предвиж газовия инжекцион ли ? Защото той не се прави с VagCom, пък и той е настроен преди да се спука маркуча на трети цилиндър и би следвало да не се налагат корекции, защото ще се върнем към изходната позиции и настройките би следвало да са коректни. А ако имаш предвид бензиновата горивна уредба тя се самонастройва при всички показания сама. Единственото което може да се наложи е да се изтрият грешките и да се адаптира дросел клапата.

Това ,че преди не е бил скъсан маркуча е супер.Иначе обяснявам какво много често става.Настройваш си колата (газта) и всичко изглежда супер,но ти светва чека примерно или колата е мудна.Влизаш с вагком и гледаш ,че корекцията (бензиновия трим) е с някви огромни изменения (над +10%). И в такъв случей обогатяваш сместа.Според газовия компютър колата не би трябвало да върви нормално,но всъщност е супер ;) А и една кола ако трима на бензиновия и компютър е в малки граници върви супер и гори почти 1:1 с бензин.

Най-последният случей с метан на един бус.Газовият компютър отчита идеални смеси(корекции и ламбда криви),а бензиновия му отчита +25% трим.Буса натоварен беше муден и понякога гърмеше.След настройка да станат стойносите на трима с пълна газ около -/+ 4% ,буса започна да гори по-малко и да се стряска повече. С една дума имам предвид да не се гледа само газовият комп,че малко лъжат.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6266
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 01 авг 2013 20:13


mupk0 написа:Влизаш с вагком и гледаш ,че корекцията (бензиновия трим) е с някви огромни изменения (над +10%). И в такъв случей обогатяваш сместа.Според газовия компютър колата не би трябвало да върви нормално,но всъщност е супер ;) А и една кола ако трима на бензиновия и компютър е в малки граници върви супер и гори почти 1:1 с бензин.


това е интересно да, при мен по спомен изписваше като грешка "fuel trim bank system too lean" надявам се да е било от спукания маншон на колектора. Сега ще я дебна и ако светне чека пак ще чета грешката каква ще е. Как се коригира трима с ваг-а, при мен май не може да се пипа че доста съм човъркал и не съм срещнал такава опция.


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Black-diamant » Пет 02 авг 2013 11:08


Колеги имам и друг проблем - климатроника ми показва винаги по-малко градуси отколкото е навън. При 40 градуса навън показва 28 градуса, а при 30 градуса навън показва 19. Проблемът се засилва след автомивка.

Другият проблем е, че пикселите на дисплея при топло време все едно изгарят и едвам се вижда какво показва. Вечер пък на хладно или много рано сутрин или зимата, все едно съм с нов дисплей и свети супер ярко. Имам впредвид не за целия километраж с оборотите и километрите, а само за малкото червено дисплейче, където показва разхода и изминатите километри.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6266
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 02 авг 2013 12:06


намери датчика за външна температура и почисти буксата, най-вероятно е окислена, ако не се оправи сменяй датчика. Не е скъп има и алтернативи. За кой дисплей говориш, между километража и оборотомера ли ?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот mupk0 » Пет 02 авг 2013 17:25


DoH_KuXoT написа:
mupk0 написа:Влизаш с вагком и гледаш ,че корекцията (бензиновия трим) е с някви огромни изменения (над +10%). И в такъв случей обогатяваш сместа.Според газовия компютър колата не би трябвало да върви нормално,но всъщност е супер ;) А и една кола ако трима на бензиновия и компютър е в малки граници върви супер и гори почти 1:1 с бензин.


това е интересно да, при мен по спомен изписваше като грешка "fuel trim bank system too lean" надявам се да е било от спукания маншон на колектора. Сега ще я дебна и ако светне чека пак ще чета грешката каква ще е. Как се коригира трима с ваг-а, при мен май не може да се пипа че доста съм човъркал и не съм срещнал такава опция.

Трима не се коригира с вагком.От там само се гледа.Бензиновият компютър си смята сам корекцията и времената за впръскване и по него няма как да променяш освен както му казват ,ако се чипоса.Но за сметка на това при работа на газ постоянно можеш да променяш,което си е един вид чипосване на газта.Отваряш вагкома в графата с ламбда корекциите и гледаш при всякакви режими на газ,да накараш смесите да са с корекция от -8% до 8%.Моята препоръка е да са колкото се може по-малко в плюс.Това нещо не става за 2 минути за жалост..а иска малко каране и настройване от двама човека.Гледаш на картата къде сместа е богата/бедна и коригираш.В твоят случей,щом си бил доволен просто виж сега как ще е и не я барай,защото сместа е била бедна на газ заради смучещият въздух.


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Black-diamant » Съб 03 авг 2013 16:40


DoH_KuXoT написа:намери датчика за външна температура и почисти буксата, най-вероятно е окислена, ако не се оправи сменяй датчика. Не е скъп има и алтернативи. За кой дисплей говориш, между километража и оборотомера ли ?


Мерси, колега, а къде се намира този датчик за температурата? Иначе за дисплея - да, малкия между километража и оборотомера.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот mupk0 » Съб 03 авг 2013 17:00


Зад средната решетка под регистрационният ти номер.


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Black-diamant » Съб 03 авг 2013 17:42


Ок, мерси, ще я потърся.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6266
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 03 авг 2013 23:30


Black-diamant написа:
DoH_KuXoT написа:намери датчика за външна температура и почисти буксата, най-вероятно е окислена, ако не се оправи сменяй датчика. Не е скъп има и алтернативи. За кой дисплей говориш, между километража и оборотомера ли ?


Мерси, колега, а къде се намира този датчик за температурата? Иначе за дисплея - да, малкия между километража и оборотомера.

моя явно е най-постния откъм екстри, нямам дисплей там :)


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Black-diamant » Нед 04 авг 2013 21:38


Днес на по път за морето ми показваше минус 10 градуса. Съжалих че не си взех зимното яке при тези температури :) Майсторът каза, че не знаел къде е този датчик, но щял да го търси. Дано успее да го открие, защото тези показания са направо смешни. А на климатика влияят ли? Усещам го по-слаб.


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Black-diamant » Пон 05 авг 2013 6:01


Включвам се с нови засичания на разхода на газ.

11.5 на 100 до морето - 550 километра, повечето от които на магистрала със 140-150 + климатроник

12.5 на 100 смесено - градско и извънградско, като градското е в спокоен трафик и на по-дълги разстояния, а извънградското е по второкласни пътища с 90-110. В разхода е включен и климатроник.

14.0 - само и единствено градско + климатроник

10 на 100 - пробно тътрене с 90 по магистралата, където по каталог трябва да даде 6.3

Разходът е висок, но вече му свиквам.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6266
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 05 авг 2013 9:57


и мен ми се вижда висок този разход ... Ако си автомат и/или 4motion може да се приеме за нормално...


Потребителски аватар
Lonely-Wolf
Мнения: 279
Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Lonely-Wolf » Пон 05 авг 2013 10:03


На мен ми се вижда висок само този където го даваш като караш с 90-100км/ч,а градския и магистралния 11.5 с 140-150км/ч+климатик си е напълно задоволителен според мен,с изключение на масленния разход :mhihi



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта