Раздувките са почти готови със заварянето остана един дребен детайл, но приятеля който ми заваря е много зает и чакам тези дни да се освободи и най накрая да ги очукам и китна. През това време се захванах с друго, последно време забелязах че колата гори много масло, разхода на бензин взе и той да се увеличава, взе и да пуши като Симсон и реших да направя ремонт на мотора. Първо потърсих части, бях решил да сменя и сегментите ,но след дълго търсене в цялата страна разбрах че няма да открия такива. Реших да замеря компресията и на студен мотор на четирите цилиндъра ми даде 11 , което си беше супер понеже по каталог пише 10,8 .Реших да разглобя мотора един шлайф за проверка на главата(който няма да доведе до по голяма компресия, понеже горивната камера ми е на буталото), райбер на клапаните, смяна на гумички на клапаните, семеринги на вала и повечето гарнитури, понеже мотора беше целия в масло и това ме дразнеше. обичам всичко да е спретнато и чисто.
Започнах разглобяването и разбрах че са ми объркали центровката на ремъка с 1 или 2 зъба ,тогава ми стана ясно защо колата се дави и не върви на оригиналната центровка на делкото ,а трябваше да я барам преди време. Явно като взех колата я дадох в един сервиз да и сменят ролките и ремъците и там или са я направили както е била или просто са сбъркали.
Другото което ме учуди беше странното мислене на инженерите правили двигателя. Смукателния колектор е с дросел 50 мм. и отворите му са 4 по 26 мм. , а смукателните отвори на главата са 33 мм и от едното към другото няма никакъв преход а един ръб. Смукателния клапан е 31 мм.
Сега правя само ремонт и нали се чудех как да засиля мотора малко, измислих нещо. Направих няколко изчисления и сметнах че без да се пипа главата ще работи оптимално ако дросела не е 50 мм а 70 мм. и вместо да търся дросел 70 мм реших да сложа два по 50 които се равняват точно на един от 70 мм. Разбира се с нов по къс колектор . Обработих малко смукателните отвори на главата и в последствие станаха от 33 на 34 мм. Според изчисленията ми ,оптималния дросел за тях е 66-68 мм, но както казах с 2*50 мм. които се равняват на един 70 мм. ще влиза малко повече въздух и се надявам това да увеличи скоростта на въздушния поток. Не искам да портвам главата или нещо подобно, така си е добре според мен. Пък и след слагането на новия колектор ще има двойно повече въздух от преди, дюзите ми са 165 кубика и ще мина на такива от Г60 и дано всичко тръгне с оригиналната ми електроника. Ако всичко пасне се притеснявам от едно "дебитомера". Той е оригинален и е 50 мм. ,не мога да го сложа понеже всичко ще е с двойно повече дебит а той ще си е 50 мм и ще спъва потока на въздуха (според мен ще е като тапа), та имам един въпрос. Може ли да го сложа само на единия дросел (тоест на двата цилиндъра), ако не с какъв да го подменя и дали може ?
Ето малко снимки ,повече ще има след като взема главата от шлайф и започна да сглобявам.



Тук падна яко чистене на повдигачите


Ето малко снимки и от шкуренето на главата, целта беше неравностите от отливката да се премахнат и да стане една идея по гладно но не прекалено за да не се получи обратен ефект и горивото да залепва по стените, затова го минах до 220 шкурка.





Това е за сега днеска дадох главата за шлайф и за райбер на клапаните, имам довършителни работи по генерацията и пак ше качвам снимки
