Един рядък автомобил Ибиза 021А

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Чет 18 юли 2013 8:33


Здравейте колеги, ето малко новости по темата.
Раздувките са почти готови със заварянето остана един дребен детайл, но приятеля който ми заваря е много зает и чакам тези дни да се освободи и най накрая да ги очукам и китна. През това време се захванах с друго, последно време забелязах че колата гори много масло, разхода на бензин взе и той да се увеличава, взе и да пуши като Симсон и реших да направя ремонт на мотора. Първо потърсих части, бях решил да сменя и сегментите ,но след дълго търсене в цялата страна разбрах че няма да открия такива. Реших да замеря компресията и на студен мотор на четирите цилиндъра ми даде 11 , което си беше супер понеже по каталог пише 10,8 .Реших да разглобя мотора един шлайф за проверка на главата(който няма да доведе до по голяма компресия, понеже горивната камера ми е на буталото), райбер на клапаните, смяна на гумички на клапаните, семеринги на вала и повечето гарнитури, понеже мотора беше целия в масло и това ме дразнеше. обичам всичко да е спретнато и чисто.
Започнах разглобяването и разбрах че са ми объркали центровката на ремъка с 1 или 2 зъба ,тогава ми стана ясно защо колата се дави и не върви на оригиналната центровка на делкото ,а трябваше да я барам преди време. Явно като взех колата я дадох в един сервиз да и сменят ролките и ремъците и там или са я направили както е била или просто са сбъркали.
Другото което ме учуди беше странното мислене на инженерите правили двигателя. Смукателния колектор е с дросел 50 мм. и отворите му са 4 по 26 мм. , а смукателните отвори на главата са 33 мм и от едното към другото няма никакъв преход а един ръб. Смукателния клапан е 31 мм.
Сега правя само ремонт и нали се чудех как да засиля мотора малко, измислих нещо. Направих няколко изчисления и сметнах че без да се пипа главата ще работи оптимално ако дросела не е 50 мм а 70 мм. и вместо да търся дросел 70 мм реших да сложа два по 50 които се равняват точно на един от 70 мм. Разбира се с нов по къс колектор . Обработих малко смукателните отвори на главата и в последствие станаха от 33 на 34 мм. Според изчисленията ми ,оптималния дросел за тях е 66-68 мм, но както казах с 2*50 мм. които се равняват на един 70 мм. ще влиза малко повече въздух и се надявам това да увеличи скоростта на въздушния поток. Не искам да портвам главата или нещо подобно, така си е добре според мен. Пък и след слагането на новия колектор ще има двойно повече въздух от преди, дюзите ми са 165 кубика и ще мина на такива от Г60 и дано всичко тръгне с оригиналната ми електроника. Ако всичко пасне се притеснявам от едно "дебитомера". Той е оригинален и е 50 мм. ,не мога да го сложа понеже всичко ще е с двойно повече дебит а той ще си е 50 мм и ще спъва потока на въздуха (според мен ще е като тапа), та имам един въпрос. Може ли да го сложа само на единия дросел (тоест на двата цилиндъра), ако не с какъв да го подменя и дали може ?

Ето малко снимки ,повече ще има след като взема главата от шлайф и започна да сглобявам.

Изображение
Изображение
Изображение

Тук падна яко чистене на повдигачите

Изображение
Изображение

Ето малко снимки и от шкуренето на главата, целта беше неравностите от отливката да се премахнат и да стане една идея по гладно но не прекалено за да не се получи обратен ефект и горивото да залепва по стените, затова го минах до 220 шкурка.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Това е за сега днеска дадох главата за шлайф и за райбер на клапаните, имам довършителни работи по генерацията и пак ше качвам снимки :beer




Потребителски аватар
dibo92
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 21:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот dibo92 » Пет 19 юли 2013 1:30


Целия въздушен поток трябва да ти минава през дебитомера.
Потърси,имаше ня някакви стари бмв мотори такъв тип дебитомери,от двигател с по-голям обем.Виж ги тях като размери и ако имаш възможност пробвай някой.
ПП: Като правиш главата виж как са стеблата на клапаните и водачите :c020


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Пет 19 юли 2013 7:17


Благодаря колега ще потърся някакъв дебитомер.
Стеблата на клапаните са супер водачите също, но вчера когато занесох главата на майстора каза че ако мине клапаните на райбер няма да остане нищо от тях и трябват нови. Скъсах се да търся нови, но без резултат не намерих за моя двигател и сега ще се опитам да намеря някакви от друг автомобил.
Аз като ги гледах прецених че може да изтърпят още един райбер но изглежда не е било така.

Сега се моля да намеря нещо подобно. :bishop


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А ПОМОЩ !!!

Мнениеот pesho_910926 » Сря 31 юли 2013 7:26


Здравейте колеги, ремонта на двигателя като цяло протече добре, сглобих го без проблем , запали без проблем и така но в последствие забелязах нещо.
Отначало припалих колата само с течността в двигателя и каквото е останало в радиатора, без да наливам нищо, запали си и работи около 10 секунди , след което го изгасих и налях вода, обезвъздуших и реших да я пробвам.Отначало добре качи температура нормално и реших да сра да огледам нещата как са, проверих всичко и на запален мотор отворих капачката на разширителния съд и хвърли малко вода(маркучите не бяха твърди и това преди никога не го е правила). Така реших че не е обезвъздушена , повторих процедурата и пак тръгнах да карам, всичко нормално , спирам да проверя, колата започна да загрява, отварям пак капачката и тоя път както си работи започна да хвърля водата през разширителния съд и целия се тресе. Разглобих цялата охладителна система, продухах всичко включително и през мотора( и от там нямаше проблем с продухването), махнах термостата сложих го в една тенджара с вода и на котлона я нагрях. Отвори си без проблем. След това забелязах че единия маркуч за радиатора се е скъсал точно до скобичката, срязах го от скъсаното и реших проблема. И така всичко продухано, на всякъде нямаше проблеми като надувах с уста по системата, налях, запалих и оставих да работи на място с отворен разширителен съд, като започна да загрява леко започна да връща вода в казанчето, после я глътна пак после пак леко започна да връща и мисля че точно когато отвори големия кръг започна да връща водата в казанчето без да спира, постоянно докато не я изгасих и тогава се чуваше едно свистене и бълбукане от всички маркучи (останалата вода пак влизаше по системата.

Това е чудих се какво е и вече се съмнявам да не е гарнитурата(да съм я обърнал или да е изпуснала, въпреки че ясно си спомням че я поставих правилно,пък и като надувах с уста през маркуча помпата и двигателя водата вървеше без проблем), в маслото вода няма, водата е с цвят на ръжда понеже радиатора ми е бил доста мръсен, помпата работеше до последно преди да разглобя двигателя така че я изключвам като проблем.
Това е моля спешно за съвети и идеи че така не мога да спа :cry :cry :cry

Това е нямам представа какво става


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот snupeca » Сря 31 юли 2013 7:42


Евала за положения труд и ентусиазма колега :bowdown Иначе има писано из форума по проблема, прегледай търсачката каквото изплюе, и ако не е достатъчно, да мислим друго :rolleyes


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Сря 31 юли 2013 9:53


Преди малко пак пробвах нещо.
Парното ми е вързано по следния начин. Единия му маркуч е свързан към тръбата която отива към помпата(на тази тръба е и маркуча който идва от разширителния съд) а другия маркуч е на блока. Налях вода в казанчето и извадих единия маркуч на парното(този който е вързан на блока), запалих и нищо, не излиза вода нито от откачения маркуч нито от радиаторчето на парното и водата в казанчето си стоеше. Имам големи съмнения че помпата не бачка въпреки че преди да разглобя автомобила, работеше(до колко не знам, само знам че не ми е връщала вода)
Налягане в маркучите няма. На изгасен мотор духам през тръбата която отива към помпата и водата излиза през тройника за маркучите за радиатора(следователно си минава през целия мотор)
Мисълта ми е ако е гарнитура не би ли следвало когато надувам по този начин водата да не излиза в другия край на мотора да не може да мине през него.
Не знам доста начини на тестване пробвах и вече не знам какво да мисля. :screwy


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот snupeca » Сря 31 юли 2013 9:59


Щом няма налягане, и маркучите не са по-твърди от нормалното за 90гр при работещ мотор, не е гарнитура, ако е издухана ще вкарва компресията в системата - аз си мисля, че просто е прегряла заради помпата, за да изхвърли през разширителния.


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Пон 05 авг 2013 8:41


Здравейте, така най напред по проблема.
Не се сдържах и махнах водната помпа след това и главата, нямаше изпуснало ,но гарнитурата ми беше стегната на около 75- 80 нютона, а трябваше да е много повече. Огледах всичко и прецених че гарнитурата и няма нищо и използвах пак същата понеже дори не беше се деформирала, този път я стегнах здраво точно както пишеше на листа на гарнитурата , даже и малко отгоре.Накрая беше към 125 нютона .Налях вода обезвъздуших запалих ,направих едно кръгче и колата загря отворих капачката и взе пак да хвърля вода, започнах да стискам маркучите и видях че радиатора не е обезвъздушил, понеже термостата не е отворил и не е завъртяло водата през големия кръг. Обезвъздуши се и след това няколко пъти я карах и на ниски обороти без газ и я понастъпах и нямаше вече проблем, всичко беше нормално, единственото в което се съмнявам е че термостата отваря малко късно.Тези термостати са големи боклуци ,този ми е нов и е залепвал 2-3 пъти, така че евентуално ще го сменя.

Сега малко снимки по ремонта на мотора.

Ето и главата най сетне взета от майстора с шлайф и припаснати клапани. Измита до блясък :mhihi

Изображение
Изображение


Новите гумички и семеринга за вала.

Изображение


Ето ми го и валчето на него от едната страна пише 301 а от другата 272, не знам дали е възможно това да са градусите. По принцип колата тръгва от 3500 оборота , но не знам.

Изображение
Изображение
Изображение

Ето я и генерацията ,най вече напълно готова на 55 мм вътрешно със резонатор и крайно гърне от ВР6 . Имаше големи приключения с нея първо я заварях с електрожена но на места трябваше с "ЦЕО" и я мъкнах на рамо 3 километра за да я до заварим . Вкрайна сметка обаче звука за мен се получи перфектен. :11

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

На края опилих всички заварки, премахнах повърхностната ръжда и боядисах с това.
Изображение

Поиграх си и малко с капака на клапаните за да подчертая "System Porsche" :wink
Изображение
Изображение

Ето и крайния резултат с някой промени по пътя на въздуха, най сетне го направих максимално къс остана да изолирам филтъра от изпускателния колектор че много грее.

Изображение
Изображение

Като вървеж е малко по отзивчива в ниските, като цяло малко по добре набира и най вече спря да пуши като кебабчийница . Дано всичко по охладителната система е добре че да си довърша най сетне раздувките и живо здраво да я разходя до Узана. :11


Потребителски аватар
Volkov
Мнения: 1704
Регистриран на: Нед 19 ное 2006 16:53
Автомобил: Golf 3 20 Jahre
Двигател: 2.0 16V ABF
Местоположение: София

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот Volkov » Пон 05 авг 2013 10:06


Мен ако питаш си върни филтърната кутия, като го гледам тоя "спортния" как стои точно над изпускателния колектор! :no
Или модифицирай нова кутия зад фара!


Потребителски аватар
Juiced
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 09 яну 2010 8:51
Автомобил: Hyundai Terracan
Двигател: J3
Местоположение: Varna

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот Juiced » Пон 05 авг 2013 14:13


Volkov написа:Мен ако питаш си върни филтърната кутия, като го гледам тоя "спортния" как стои точно над изпускателния колектор! :no
Или модифицирай нова кутия зад фара!

Или пусни филтъра зад фара(ако има място защото ми се струва ,че има) и измисли преграда от горещият колектор. Предполагам като направиш новият колектор ще го увиеш с термо лента да не грее , пък и на атмосферките има добър ефект.


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Пон 05 авг 2013 15:57


Колеги май не сте прочели добре това което съм написал.
Казах че ще изолирам филтъра от изпускателния колектор понеже много грее. Ще направя преграда от тънка ламарина облепена с топло изолация.
И зад фара място няма, в това съм убеден. Мястото на което е филтъра е идеално понеже ще правя дупка в бронята с една гофрирана тръба да отвежда студен въздух до филтъра.
Така че филтъра ще остане там просто ще има преграда и тази тръба за студен въздух. За напред ще има и колектор увит с термо лента.

А иначе проблема с охлаждането е решен. Ще споделя и че съм много доволен от новото масло - YACOO VX300


Потребителски аватар
Wrofeel_VR6
Мнения: 1670
Регистриран на: Съб 14 апр 2012 20:39
Автомобил: Passat 3B2 1.8T 20V
Двигател: AEB
Местоположение: Видин

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот Wrofeel_VR6 » Пон 05 авг 2013 19:09


Браво колега, супер е колата :th_up .Продължавай в същият дух че не останаха много такива :smile . :beer


Потребителски аватар
jamie1
Мнения: 542
Регистриран на: Вто 19 юни 2012 10:57
Автомобил: Chevrolet Aveo LT
Двигател: DOHC
Местоположение: Сливен

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот jamie1 » Пон 05 авг 2013 19:36


Браво колега.Сеатчето ти изглежда много яко.И аз съм с масло YACOO VX300 и вече 7000 км нямам никакви проблеми с него и двигателя ми нито си го похапва(старото масло също не го пипаше) нито работи не както трябва с YACOO-то.


Потребителски аватар
Juiced
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 09 яну 2010 8:51
Автомобил: Hyundai Terracan
Двигател: J3
Местоположение: Varna

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот Juiced » Пон 05 авг 2013 20:28


pesho_910926 написа:Колеги май не сте прочели добре това което съм написал.
Казах че ще изолирам филтъра от изпускателния колектор понеже много грее. Ще направя преграда от тънка ламарина облепена с топло изолация.
И зад фара място няма, в това съм убеден. Мястото на което е филтъра е идеално понеже ще правя дупка в бронята с една гофрирана тръба да отвежда студен въздух до филтъра.
Така че филтъра ще остане там просто ще има преграда и тази тръба за студен въздух. За напред ще има и колектор увит с термо лента.

А иначе проблема с охлаждането е решен. Ще споделя и че съм много доволен от новото масло - YACOO VX300

От предпоследната снимка ми се стори,че има място. Но и там където е , не е зле щом ще е изолиран от топлината - дори сега има повече свеж въздух на решетката.
Много ме кефи как е станал капака на главата, перфектен е :th_up
Предполагам по-нататък ще измислиш и някакъв волан


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Вто 06 авг 2013 7:23


Благодаря на всички!!!
Очертава се тая седмица да довърша и раздувките и ще пусна снимки, малко работа имам и по спирачките ,по точно по кантарчето че ми предстои преглед и да се надявам че дори само на шприц да са задните вежди ще дойда на Узана. :biggrin
Имам и други работи за правене покрай тия калници ,но ще пускам снимки за всичко . :love.vwclub :beer



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта