допълнителен оборотомер

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Citrofen
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 24 мар 2006 22:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Citrofen » Пет 24 мар 2006 22:46


Изображение

Последна промяна от Citrofen на Вто 12 дек 2006 20:30, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
pinci
Мнения: 1195
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 14:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот pinci » Съб 25 мар 2006 2:07


Аз си проспособих от ауди 80 (преди яйцето или "кокошката" както казват някои колеги, те си знаят кои са). В таблото е и работи чудесно.

Ето този оборотомер:
Изображение

Сега изглежда така:
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
motomarzel
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 18:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот motomarzel » Пон 27 ное 2006 1:51


а как става номера с тия дигиталните ако е дизел пущината?То аз си имам оригинално ама е аналогов!


Потребителски аватар
gobi
Мнения: 8
Регистриран на: Чет 07 дек 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gobi » Чет 07 дек 2006 22:40


pas1.8mi написа:Наскоро купих два конструктора "Автомобилен оборотомер1" на фирма Неомонтана.Много съм доволен от крайния резултат.Конструктора струва 8,80лв отделно си купих подходяща кутийка за 2,30лв.Оборотомера има 4разрядна 7сегментна светодиодна индикация(последните два индикатора са пасивни).Мери през 100 оборота(800,900,1000...).Реакцията му е мигновена,консумира 100мА. :D


Купих си същия но незнам как да го свържа


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пет 08 дек 2006 9:09


Аз навих 10 навивки върху централният високоволтов кабел на бобината. :wink:


Потребителски аватар
bu4komobil
Мнения: 804
Регистриран на: Вто 25 апр 2006 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Труро

Мнениеот bu4komobil » Съб 09 дек 2006 4:26


може ли някой да ми обясни как се вкарва този код че не ми е никак ясно а схемичката ми харесва много


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Съб 09 дек 2006 21:55


Аз имам програматор. Ако имаш желание мога да ти взема пика (към 2-3 лв някъде струваше по спомени), да ти го програмирам и да ти го пратя. Пари неща, еконта ще си поемеш. Пиши лично ако ти се занимава. :beer


Потребителски аватар
gobi
Мнения: 8
Регистриран на: Чет 07 дек 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gobi » Нед 10 дек 2006 14:00


pas1.8mi написа:Аз навих 10 навивки върху централният високоволтов кабел на бобината. :wink:


но как го свързваш + и - към двата края на навивката или + към навивката а - към - на колата. И как захрани последните два разряда, понеже аз като ги захраних чрез съеденяване с припой / + 5V / ми изгоря ИС 7805 за около 1 min.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Нед 10 дек 2006 16:04


Изтеглих екраниран кабел(да не пръщи радиото евентуално :wink: ) от купето до двигателният отсек.Екрана(ширмовката) на кабела свързах с масата на двигателя,а активното жило(проводник) навих върху централният високоволтов кабел на бобината.Краят на така навитият проводник остава несвързан електрически никъде(от страната на двигателя,не откъм платката).Броят на навивките се определя опитно.В един случай може и 10 навивки да са достатъчни,в друг 20бр.
А стабилизатора ти вероятно е изгорял,защото си сложил много малък радиатор или изобщо не си слагал такъв. :idea:


Потребителски аватар
ANDREYO
Мнения: 1763
Регистриран на: Сря 02 мар 2005 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: DUB SQUAD
Контакти:

??

Мнениеот ANDREYO » Нед 10 дек 2006 17:52


dj_tuhla написа:Аз имам програматор. Ако имаш желание мога да ти взема пика (към 2-3 лв някъде струваше по спомени), да ти го програмирам и да ти го пратя. Пари неща, еконта ще си поемеш. Пиши лично ако ти се занимава. :beer
здрасти колега ако може да ми вземе6 такова 4удо и да го програмира6 6тото голфето ми е до 8000-оборота а оборотомере мо изгоря и сега сум с до 7000-и не е верен ,6те съм ти мн благодарен ако ми го прати6 по еконт с наложен платеж колкото ти струва. навит ли си??


mmony
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: ??

Мнениеот mmony » Нед 10 дек 2006 17:56


andreyo написа:
dj_tuhla написа:Аз имам програматор. Ако имаш желание мога да ти взема пика (към 2-3 лв някъде струваше по спомени), да ти го програмирам и да ти го пратя. Пари неща, еконта ще си поемеш. Пиши лично ако ти се занимава. :beer
здрасти колега ако може да ми вземе6 такова 4удо и да го програмира6 6тото голфето ми е до 8000-оборота а оборотомере мо изгоря и сега сум с до 7000-и не е верен ,6те съм ти мн благодарен ако ми го прати6 по еконт с наложен платеж колкото ти струва. навит ли си??


А цялата схема налепена и работеща колко може да струва?


Потребителски аватар
ANDREYO
Мнения: 1763
Регистриран на: Сря 02 мар 2005 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: DUB SQUAD
Контакти:

Re: ??

Мнениеот ANDREYO » Нед 10 дек 2006 18:13


mmony написа:
andreyo написа:
dj_tuhla написа:Аз имам програматор. Ако имаш желание мога да ти взема пика (към 2-3 лв някъде струваше по спомени), да ти го програмирам и да ти го пратя. Пари неща, еконта ще си поемеш. Пиши лично ако ти се занимава. :beer
здрасти колега ако може да ми вземе6 такова 4удо и да го програмира6 6тото голфето ми е до 8000-оборота а оборотомере мо изгоря и сега сум с до 7000-и не е верен ,6те съм ти мн благодарен ако ми го прати6 по еконт с наложен платеж колкото ти струва. навит ли си??


А цялата схема налепена и работеща колко може да струва?
e аз това имах в предвит но явно не сум го написал-мн съм прост


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 10 дек 2006 22:51


Гледам, и дизеларките се натискат за оборотомери... значи има една книжка на С .Стефанов - "електронни схеми за автомобила" които са от времето на моята младост :oops: и там има принципна работеща схема с 2 транзистора и няколко други елементи чрез която се превръща напрежението ( синусуидално) на 1 от фазите в правоъгълни импулси и от там се "ръгва" какви ли не стандартни бензинаджииски оборотомери.... важен е мерака :)


Потребителски аватар
bu4komobil
Мнения: 804
Регистриран на: Вто 25 апр 2006 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Труро

Мнениеот bu4komobil » Пон 11 дек 2006 12:18


а на бензинов голф от каде се взема този тахо сигнал


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Пон 11 дек 2006 16:17


bu4komobil написа:а на бензинов голф от каде се взема този тахо сигнал

Еми пич,вземи прочети цялата тема и ще намериш отговор на въпроса си.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта