голф 2 1,6 PN Проблем с оборотомер
голф 2 1,6 PN Проблем с оборотомер
Колеги имам голф 2 1,6 PN с часовник и си взех табло с оборотомер разликата е че е Moto а старото табло VDO. Буксите и на двете табла са 2 слагам всичко работи километри лампички всички само оборотомера нещо не е аккто трябва. Като се запали стой постоянно на 4 хиляди оборота или се качва много леко. Някакви идеи ?
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Devnq
Re: Проблем с оборотомер
Здравей , провери на динамото синия кабел ,който е за оборотомера трябва да е на букса "W".
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Devnq
Re: Проблем с оборотомер
На старите дизели оборотомера се вързва към динамото , но сега се сетих , че на бензина май оборотомера е вързан към бубината .Нека някой по запознат да ти помогне .
Re: Проблем с оборотомер
Да колега на бензина е от бобината но попринцип гледах и комутатора 7 пин ми е свободен а доколкото знам от там може да се вземе сигнал за обортомера. Но гледах и обортомера има 4 крачета + - и още 2 които знам че единия е сигнала а другия вече не го знам.
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Devnq
Re: Проблем с оборотомер
При дизела четирите пина на оборотомера са + - и сигнал четвъртия не е свързан . Ето една снимка на пиновете незнам дали са показани правилно най - вероятно са .Според мен там няма какво да пипаш проследи си от главната букса кабела , който е за оборотомера каде отива http://www.a2resource.com/electrical/CE1cluster.html 11 T7b/4 Tachometer Green/Blue Red/Black Ако си с две букси това е позицията на кабела за оборотомера най вероятно влиза в таблото и от там кабел със същия цвят можеби отива към бобината или комутатора незнам . B19 Gauge Cluster (Tachometer) Tachometer Red/Black
Re: Проблем с оборотомер
Всичко е точно както си е по книга има си Черно/Червен кабел за този пин но странно някакви "работи". Дадеш на контакт и стрелката отива на 1000 оборота и леко се качва запалиш и отива 2 3 4 5 хиляди оборота много плавно. Имам чуството че работи като Волтметър. Иначе тоя кабел го проследих мисля че тива доло в таблото с бушоните..
Re: Проблем с оборотомер
Пробвах и друго като му се подаде само + и - без сигнала стрелката се качва на 3 4 хиляди оборота и стои там. Имал ли възможност да е да е приключил активна дейност ? Със сигнала показва пак същото все едно е на + и -
-
- Мнения: 181
- Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: голф 2 1,6 PN Проблем с оборотомер
Здравей!
На този мотор сигнала за оборотомера се взема от пин 1 на бобината,но на някои по нови сигнала се взима от ЕКУ то или от комутатора.Ако новото ти табло е от такава кола,има разлика във входния буфер,и сигнала от бобината го "пренасища" и показва каквото си иска.Решението е или да се доработи оборотомера или да се премести кабела от пин 1 на бобината(червено черен)на пин 7 на комутатора.Разбира се може и оборотомера да има проблем,но това е по малко вероятно.
Ако на мястото на сигнала подадеш маса би трябвало стрелката да стои на нула.
На този мотор сигнала за оборотомера се взема от пин 1 на бобината,но на някои по нови сигнала се взима от ЕКУ то или от комутатора.Ако новото ти табло е от такава кола,има разлика във входния буфер,и сигнала от бобината го "пренасища" и показва каквото си иска.Решението е или да се доработи оборотомера или да се премести кабела от пин 1 на бобината(червено черен)на пин 7 на комутатора.Разбира се може и оборотомера да има проблем,но това е по малко вероятно.
Ако на мястото на сигнала подадеш маса би трябвало стрелката да стои на нула.
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Devnq
Re: голф 2 1,6 PN Проблем с оборотомер
Здравейте, колега според мен освен всичко ,което казва колегата ,не трябва да свързваш дирекно оборотомера , свържи всички кабели към буксата на таблото . Има вероятност инфото , което отива към тачометара (оборотомера ) , като минава през платката да дава различни стойности от тези при дирекно свързан оборотомер . Колега виждат ли се на платката надписите кой пин какъв е , там кадето е буксата ?
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: голф 2 1,6 PN Проблем с оборотомер
Aз съм с PN,старото табло беше MotoMeter,новото(което ми е отдавна де) е VDO,свързах си го и всичко си тръгна...Според мен трябва да търсиш проблема в таблото...
Re: голф 2 1,6 PN Проблем с оборотомер
Колега на мен новото ми е Мото а иначе се виждат Маса, 15(+), KL1(сигнал). Към KL1 е свързан червено черен кабел от буксата когато и двете букси са свързани всичко си работи лампички мигачи всичко и обортомера работи някак странно направих клип за да ви поакжа за какво става въпрос. След малко ще го поставя, а иначе ето и снимка на комутатора. 1 пин на комутатора е зелен кабел и отива в бобината. 5 пин е черно червен и отива в датчика на Хол. Това е клипа http://vbox7.com/play:57ac9f945e
- Прикачени файлове
-
- phpPt9g5jAM.jpg (20.79 KиБ) Видяна 2180 пъти
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Devnq
Re: голф 2 1,6 PN Проблем с оборотомер
Колега ето обозначенията на платката с съответстващите функций и от там цветовете кабели по предните схеми WHITE- Connector 1
Blink 48 -- turn signal
SA -- Upshift light
KL.86 -- dash lights
TEMP -- coolant temp
TANK -- fuel gauge
MASSE -- ground
MFA- -- Ground for outside air temperature sensor
KL-1 -- tachometer
MFA-R -- MFA 'mode' switch
KL3. UHR -- constant power / clock
?? -- outside air temperature sensor
?? -- oil temperature sensor
?? -- high beam light
?? -- upshift signal to solenoid
BLACK- Connector 2
KW6 -- ignition switched power
OUTRW -- seat belt LED / center led bottom
LED FREI - 2nd LED from left on bottom row
LED FREI - 2nd LED from right on bottom row
MOTOREL - far right LED on bottom row
KL 61 -- alternator light
OEL 0,3 -- low oil pressure switch
OEL 1,8 -- high oil pressure switch
CHOKE -- bottom left LED (cabby airbag status LED)
OXS/CAT -- top center LED (not on later models)
HALL GEBER -- speed sensor from hall-effect sensor on back of speedometer
MFA-SP -- MFA function
MFA LOE -- MFA reset
MFA-SP -- spare
както се вижда KL-1 -- tachometer е червоно/черен кабел е правилно свързан . Колега погледни тази тема в нея се говори ,че пин7 от комутатора е сигнала за оборотомера , при теб липсва кабел , може да наденеш този червено черния там и да пробваш , но се говори , че било за дигитално табло или нещо такова , другият вариянт също е посочен в темата и ако всичко ти е наред по таблото за проба срежи този червено /черен кабел и го прикачи на бубината както е показано на снимката смятам ,че ще тръгне. http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=132478
Blink 48 -- turn signal
SA -- Upshift light
KL.86 -- dash lights
TEMP -- coolant temp
TANK -- fuel gauge
MASSE -- ground
MFA- -- Ground for outside air temperature sensor
KL-1 -- tachometer
MFA-R -- MFA 'mode' switch
KL3. UHR -- constant power / clock
?? -- outside air temperature sensor
?? -- oil temperature sensor
?? -- high beam light
?? -- upshift signal to solenoid
BLACK- Connector 2
KW6 -- ignition switched power
OUTRW -- seat belt LED / center led bottom
LED FREI - 2nd LED from left on bottom row
LED FREI - 2nd LED from right on bottom row
MOTOREL - far right LED on bottom row
KL 61 -- alternator light
OEL 0,3 -- low oil pressure switch
OEL 1,8 -- high oil pressure switch
CHOKE -- bottom left LED (cabby airbag status LED)
OXS/CAT -- top center LED (not on later models)
HALL GEBER -- speed sensor from hall-effect sensor on back of speedometer
MFA-SP -- MFA function
MFA LOE -- MFA reset
MFA-SP -- spare
както се вижда KL-1 -- tachometer е червоно/черен кабел е правилно свързан . Колега погледни тази тема в нея се говори ,че пин7 от комутатора е сигнала за оборотомера , при теб липсва кабел , може да наденеш този червено черния там и да пробваш , но се говори , че било за дигитално табло или нещо такова , другият вариянт също е посочен в темата и ако всичко ти е наред по таблото за проба срежи този червено /черен кабел и го прикачи на бубината както е показано на снимката смятам ,че ще тръгне. http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=132478
Re: голф 2 1,6 PN Проблем с оборотомер
Колега утре ще пробвам и ще кажа резултата иначе свалих обортомера проверих всички ресистори работят само кондензаторите, диода и интегралната схема не знам как да проверя с мултицет иначе схемата е проста :)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта