Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
- puning
- Мнения: 67
- Регистриран на: Нед 01 фев 2009 12:21
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN
- Местоположение: АЙТОС
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Искам да кажа, че много лесно казващ сменяме термостата и тези свещи топят прозореца от жега. Естествено, че са по-ефективни като работа, но не трябва да очакваме чудеса. Затоплен въздух няколко секунди не е ефекта който очаквах. Поне при мен, а карам и служебна SDI-ка с подгрев на водата към парното, не намирам голяма разлика между температурите навън и вътре в купето ;)
- I4o_naskov
- Мнения: 665
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
puning написа:Искам да кажа, че много лесно казващ сменяме термостата и тези свещи топят прозореца от жега. Естествено, че са по-ефективни като работа, но не трябва да очакваме чудеса. Затоплен въздух няколко секунди не е ефекта който очаквах. Поне при мен, а карам и служебна SDI-ка с подгрев на водата към парното, не намирам голяма разлика между температурите навън и вътре в купето ;)
Като смениш колата с по нова и ще се оправят нещата


Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Значи това дали ще духа по топло също зависи от външната температура и тази на въздуха през вентилатора разбирасе. Но едно е да имаш 2 свещи и една изгоряла, и термостат отварящ при 50-60 градуса, а съвсем друго 3 здрави свещи и термостат отварящ при 87 градуса и примерно околен въздух -5 градуса. Е естествено при -5 колата на малкият кръг ще загрее по бавно, но точно тогава тия свещи греят. А на +5 свещие не греят, но пък околния е по топъл и по бързо ще загрее мотора. Ако всичко работи добре, остава само фактора -време и изминато разстояние за достигане на работната температура.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Да повдигна темата още от лятото.
Вчера се снабдих с фланец с подгревни свещи.
Не ми харесват някои неща по управлението, които срещнах в темата:
1. Компа я има управляващи изходи, я не
2. Системата се ключва чак при температура под 0°C
3. Нямам визуален контрол работи/не работи
Затова съм решил да направя мой вариант.
1.Няма да се ползват сигналите на компа.
2.Ще следя температурата или с допълнителен датчик закрепен плътно на фланеца (външно) или от оригиналния датчик за температура.
3.Ще си изведа един прекъсвач на таблото Master switch (естествено не силов с жици 25 мм2
) + светодиод. Свещите ще се включват заедно и трите
4.Мисля за някаква система за следене на натоварването на генератора, умувам по имитиране на принципа заложен в компа. Възможно е да следя бордовото напрежение и когато достигне примерно 13.8V да се разрешава старт на системата за подгрев. Възможно е да направя отложен старт, подобно на идеята в темата- палиш двигателя изчакват се X минути през които преминава пиковото възстановяване на заряда на акумулатора и се пуска погрева. Въобще търся идеи по въпроса.
5. Ще съм благодарен за всякакви споделени идеи!
До октомрви поне трябва да съм готов
.
ПП Въпросното управление ще е електронно, "релето" ще е транзисторно (MOSFET), дори може да се реализира PWM и да се регулира температурата дo десета от градуса
. Предпазител ще има задължително, но няма да е на платката, а такъв от CarAudio типа, директно на силовия кабел.
Вчера се снабдих с фланец с подгревни свещи.
Не ми харесват някои неща по управлението, които срещнах в темата:
1. Компа я има управляващи изходи, я не
2. Системата се ключва чак при температура под 0°C
3. Нямам визуален контрол работи/не работи
Затова съм решил да направя мой вариант.
1.Няма да се ползват сигналите на компа.
2.Ще следя температурата или с допълнителен датчик закрепен плътно на фланеца (външно) или от оригиналния датчик за температура.
3.Ще си изведа един прекъсвач на таблото Master switch (естествено не силов с жици 25 мм2

4.Мисля за някаква система за следене на натоварването на генератора, умувам по имитиране на принципа заложен в компа. Възможно е да следя бордовото напрежение и когато достигне примерно 13.8V да се разрешава старт на системата за подгрев. Възможно е да направя отложен старт, подобно на идеята в темата- палиш двигателя изчакват се X минути през които преминава пиковото възстановяване на заряда на акумулатора и се пуска погрева. Въобще търся идеи по въпроса.
5. Ще съм благодарен за всякакви споделени идеи!
До октомрви поне трябва да съм готов

ПП Въпросното управление ще е електронно, "релето" ще е транзисторно (MOSFET), дори може да се реализира PWM и да се регулира температурата дo десета от градуса

- samo_pechka
- Мнения: 8994
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
И мен си ме вълнува този въпрос . Ти сигур си мернал темата и при колегите от Ауди форумът , там срещнах едно интересно и лесно изпълнение : http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=33330&page=7#entry1482737 като оставим настрана, че е темата за газови изпарители/бензинови коли . Но това което колегата Добромирски от Плевен спомена и описа ,като подгрев на колата си ме
при него не се ползва ел.подгряване , просто се ползва температурата на изг. газове , да "подгрее" мотора . Било в пъти по-ефикасно и отделно не се ползва ток
т.е. няма и грам натоварване откъм генератор и аку
Щеше ми се и при мен да реализирам неговото решение , но не мога да намеря подходящ топлообменник за целта
да е технически добре изпълнено и да изглежда "хоригинал" 





- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Не съм виждал това в AUDI, но ми се вижда твърде Low Technology
, понякога е предимство, но е против моите възгледи по принцип
.
Аз прехвърлих доста набързо идеята, споделена Dobromirski и не вникнах много. Не защото е лоша, а защото ми се иска работата по колата да е най-много час-два! Между другото една друга велика
немска марка автомобили разчиташе именно на изгорелите газове за отопление на купето (Трабант).


Аз прехвърлих доста набързо идеята, споделена Dobromirski и не вникнах много. Не защото е лоша, а защото ми се иска работата по колата да е най-много час-два! Между другото една друга велика

- sharik
- Мнения: 84
- Регистриран на: Съб 22 дек 2007 22:43
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABF 1994
- Местоположение: Русе
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Здравейте, отскоро съм собственик на голф 3 tdi и забеязах че го имам заводско това погряване на антифриза, след проверка на свещите се оказа че всички работят, бушона е здрав, но имам следното питане: как мога да проверя инсталацията дали е наред и дали ще заработи когато стане по-студено? Благодаря предварително.
- pepi_iliev
- Мнения: 189
- Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
- Двигател: AGR
- Местоположение: София
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Като падне под 0 градуса температура на въздуха, палиш колата и мериш да видиш дали идват 12 волта до свещите. 

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Или пък изваждаш буксата за датчика на температурата и бодваш в нея два резистора по (10-15)кOhm (датчика е двоен) и би трябвало на компа да му "стане студено"
.
По моята система за подгрев, която проектирам все още се колебая дали да сложа реле или да ползвам пълна електроника (да управлявам свещите с MOSFET-и). Намерих си оригинално реле, фланеца със свещите е монтиран и свещите са пробвани, подгрева има ефект. Консумацията на тези свещи е далеч по-сериозна от тези за подрева при палене. Държат 20A на бройка, трите заедно правят повече от 60А. Генератора не се предава, подържа над 14V, всъщност при включване има спад от някакви 0.2V, мерено върху клемите на акумулатора
.

По моята система за подгрев, която проектирам все още се колебая дали да сложа реле или да ползвам пълна електроника (да управлявам свещите с MOSFET-и). Намерих си оригинално реле, фланеца със свещите е монтиран и свещите са пробвани, подгрева има ефект. Консумацията на тези свещи е далеч по-сериозна от тези за подрева при палене. Държат 20A на бройка, трите заедно правят повече от 60А. Генератора не се предава, подържа над 14V, всъщност при включване има спад от някакви 0.2V, мерено върху клемите на акумулатора

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Моята 2ка беше с 56А или 65А генератор и с фарове и 3 свещи държеше 13.9 или 13.8 и я карах така 1 година поне с малък акумулатор и проблеми съм нямал.Така че няма чак толкова да се притеснявате :)
- samo_pechka
- Мнения: 8994
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Колега milmar сподели после как си се справил , че аз на едната си кола я искам тази "екстра" , имам си фланец със свещи , но не искам когато му е кеф на компа, да си ги включва , а когато на мен ми се ще
Имам откъде да видя как е оригиналното изпълнение ( от сходен автомобил ) ,но... Естествено е,че трябва да си има "нужните" защити , прим. когато мотора не работи или пък са достигнати да речем 60 градуса темп. на двигателя . Наясно съм общо взето с технологичната част , но ми се щеше да взема нещо готово и да го навържа за половин час
имам си и две стабилни релета по 50А , смятам да монтирам тях, сигнал за работещ мотор- от алтернатора примерно, биметално ел.термостатче тип NC 60 градуса, някъде по тиквата
, подсигуряване доп. да речем на 70 градуса ( пак NC тип) .Подходящо ключе с два светодиода за индикация , монтирано на по-дискретно място в колата
Това ми е решението общо взето , изпълнимо е и е буквално просто и надеждно
отворен съм за съвет , за грешки по идеята и др.





- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Сигнал за температурата ми се искаше да взема от две места: от оригиналния датчик и от един допълнителен (защитен) директно от кюмбето със свещите. Представи че подгрява, без да имаме движение на флуид
, за секунди ще има от кипящ антифриз до запалени маркучи и кабели. Макар че това няма да има как да стане .... освен ако релето не "залепне" или някой MOSFET не се закове ... но то тогава спасение няма
.
Идеята е да има блокировки веднъж по контактен ключ и втори път по запален мотор - сигнал от генератора че се върти. Мисля да следя натоварването на генератора, правих тестове и имам идея как да стане. При определено натоварване ще разрешавам 1,2 или 3 свещи. Всичко това ще тръгва примерно при температура 20 градуса или по-ниска и ще спира при 60-70. Мисля да има и бутон за принудително пускане без знаачение долната температура, с блокировка от конт. ключ, сигнала от генератора, а също и при достигната горна температура.


Идеята е да има блокировки веднъж по контактен ключ и втори път по запален мотор - сигнал от генератора че се върти. Мисля да следя натоварването на генератора, правих тестове и имам идея как да стане. При определено натоварване ще разрешавам 1,2 или 3 свещи. Всичко това ще тръгва примерно при температура 20 градуса или по-ниска и ще спира при 60-70. Мисля да има и бутон за принудително пускане без знаачение долната температура, с блокировка от конт. ключ, сигнала от генератора, а също и при достигната горна температура.
- ktamen
- Мнения: 6371
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
В някаква друга тема прочетох, че като индикатор за работещ двигател може да се ползва и датчика за маслото, поне на мен това ми се струва по-просто от колкото да се следи напрежението на генератора.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
ktamen написа:В някаква друга тема прочетох, че като индикатор за работещ двигател може да се ползва и датчика за маслото, поне на мен това ми се струва по-просто от колкото да се следи напрежението на генератора.
Така е, но по налягането на маслото, не може да определиш какво е натоварването на генератора

Иначе идеята е перфектна. Макар че е близко до акъла, не бях се сетил за този прост и сигурен вариант

- ktamen
- Мнения: 6371
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
А как смяташ да следиш натоварването на генератора?
Струва ми се, че дори да дърпаш повечко ток от допустимото напрежението може пак да си остане високо, а да мериш реалния ток ми се струва много сложно.
В момента си играя с един алтернатор, който вероятно ще бъде претоварван и ми минава през ума да му бучна някакъв датчик между намотките да им следи температурата.
Едит
На моя алтернатор ще му извеждам и изводи направо от намотките, той е доста удобен за подобна цел, само се сваля един пластмасов капак на гърба му и яките спойки са там. Ако и твоя е удобен за подобно издевателство може да вържеш трите свещи между трите фази през обикновен контактор или релета. Освен, че по този начин ще се спести значителната загуба в диодите ще бъде и осигуровка, че свещите по никакъв начин няма да дърпат ток от акумулатора, както би се случило, ако релето ти залепне. До свещите ще достига по-високо напрежение и ще греят повече. Може да ги връзваш в звезда или триъгълник за промяна на мощността. Променливия ток си е много полезно нещо дори и да не е 50 херца.
Струва ми се, че дори да дърпаш повечко ток от допустимото напрежението може пак да си остане високо, а да мериш реалния ток ми се струва много сложно.
В момента си играя с един алтернатор, който вероятно ще бъде претоварван и ми минава през ума да му бучна някакъв датчик между намотките да им следи температурата.
Едит
На моя алтернатор ще му извеждам и изводи направо от намотките, той е доста удобен за подобна цел, само се сваля един пластмасов капак на гърба му и яките спойки са там. Ако и твоя е удобен за подобно издевателство може да вържеш трите свещи между трите фази през обикновен контактор или релета. Освен, че по този начин ще се спести значителната загуба в диодите ще бъде и осигуровка, че свещите по никакъв начин няма да дърпат ток от акумулатора, както би се случило, ако релето ти залепне. До свещите ще достига по-високо напрежение и ще греят повече. Може да ги връзваш в звезда или триъгълник за промяна на мощността. Променливия ток си е много полезно нещо дори и да не е 50 херца.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: georgi82 и 66 госта