Здравейте купих си пасат Б4 модел 93-96 комби но когато му проверих радиатора се оказа че не е закрепен никъде и втората перка на вентилатора се допряла до него и го проби
Въпросът ми е какъв точно трябва да е радиатора на пасата защото този явно е за друг модел и е по малък от оригиналния
Пасата ми е с климатик с двоина перка отпред едната се задвижва с електромотор а другата с ремък от първата маркучите ми и двата са от лявата страна в този саит" Автомобилни Радиатори - За всички модели Volkswagen" предлагат 4 вида но не знам точно кой е оригиналният предполагам че е вторият
Воден радиатор BN1142VW размер 722/375/30 за VOLKSWAGEN PASSAT от 1993 до 1996 но не съм сигурен моят е около 600 мм но е захванат само отляво и е доста по малък от този на климатика
Пасат В4 радиатор
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Радиатор за Пасат В4
Toзи е който си описал 

- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Пасат В4 радиатор
Колеги и на мен ми протече радиатора! Пасата е Б4 1,8 1993 год. Теча е някъде от страната на казанчето на хидравличното масло, точно под него! Антифриза се стича до гредата под радиатора, и по нея та чак под десния фар стига. Интересува ме друго нещо колеги:
Без климатик съм с малката пита. Възможно ли е да се сложи по-голем радиатор, примерно от Б3, и дали всичко ще пасне, маркучи, скоби? Гледам, че по гредата има още по няколко дупки и от двете страни. Може би е предвидено именно за радиатори с различна големина? Ако пасне, ще има ли подобрение в охлаждането. В момента ми загрева до 90 градуса сравнително бързо!
Без климатик съм с малката пита. Възможно ли е да се сложи по-голем радиатор, примерно от Б3, и дали всичко ще пасне, маркучи, скоби? Гледам, че по гредата има още по няколко дупки и от двете страни. Може би е предвидено именно за радиатори с различна големина? Ако пасне, ще има ли подобрение в охлаждането. В момента ми загрева до 90 градуса сравнително бързо!
- HukuTyY
- Мнения: 600
- Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
- Автомобил: Vw Passat B4
- Двигател: ABF 16v
- Местоположение: Каварна
Re: Пасат В4 радиатор
Здравей колега.Може да се сложи по голям радиатор да.Аз го правих това от Б3 на Б3 но мисля,че от Б3 на Б4 пак ще стане.Но радиатора трябва да е от бензинов автомобил,защото на дизелите е по широк и там носещата му греда е различна.Вземи си най големия радиатор които можеш (по спомен мисля че беше 780мм и ширина 330мм) с дифузиора и двете перки и си ти.Трябва ти обаче и горния маркуч,които идва от тройника,защото твоя ще му дойде къс :)
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Пасат В4 радиатор
Да попитам: Като съм само с парно, без климатик, климатроник и т.н. Втората перка(малката) не е ли излишна в случая? Датчика, който включва перката на радиатора става ли в самия радиатор? Да не са различни диаметъра и резбата в самия радиатор, и датчика да не става?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат В4 радиатор
В някои ситуации всичко, което би подпомогнало охлаждането не е излишно.
В тази връзка не е излишна и втората перка. И няма да ти пречи (освен ако не се окаже с разбита ос, де!)
Датчиците са с абсолютно еднаква резба. Друг е въпроса дали при теб не е протекъл точно датчика
Ако вземаш по-голям радиатор, ще трябва да смениш и дифузьора.
В тази връзка не е излишна и втората перка. И няма да ти пречи (освен ако не се окаже с разбита ос, де!)
Датчиците са с абсолютно еднаква резба. Друг е въпроса дали при теб не е протекъл точно датчика

Ако вземаш по-голям радиатор, ще трябва да смениш и дифузьора.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат В4 радиатор
Ако вземеш голям радиатор milen_1975, ще трябва да смениш и маркучите за охл. течност.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В4 радиатор
Разликите всъщност са много повече.
Първо за В3 :
-ако има климатик и е до 7-ми 92-ра година,радиатора е големия (по-дълъг и по-висок), но изводите за антифриза са му от ляво (като си срещу колата) т.е. при ремъците на двигателя.
-ако има климатик,ама е след 7-ми 92-ра, радиатора е същия по размер,само че изводите са от дясно (от страната на скоростната кутия).
Двата радиатора не могат да се ползват един вместо друг,защото след 7-ми 92-ра компресора на климатика е друг тип и застава много ниско и няма как да се сложи маркуча на радиатора от ляво.
-ако няма климатик и е бензинова, тогава е с къс и нисък радиатор с една перка.За да се сложи големия,се налага да се смени гредата под радиатора (новата е по-ниска от старата) и да се смени и тръбата + маркуча за хидравличната течност,която е в гредата (има доста големи разлики).За водните съединения е ясно,че трябва да се сменят и те с подходящите.
При В4 радиатора е съвсем друг,ако има климатик - разликата е в долния извод за маркуча - при В3 си е за маркуч,при В4 е на "бърза връзка" и чак след нея става маркуч.Имат една разлика в наклона на извода,която пречи такъв от В4 с климатик да се сложи на В3 след 7-ми 92-ра директно...трябва да се преправя маркуча.
Има и още разновидности,ама сега не ми се описват всичките разлики.
Общо взето трябва да си прецените какво искате да постигнете със смяната на радиатора и да си премерите кое как да стане + внимателен оглед на радиатора,който ще ползвате за донор...понеже много хора си купуват неща,които няма как да бъдат сложени на тяхната кола,без да се сменят още 55 неща.
А и още нещо..слагането на по-дълъг радиатор при В3 води до смяна на въздухозаборника пред радиатора + решетката под предната броня...иначе все 1 нищо не сте направили.

Първо за В3 :
-ако има климатик и е до 7-ми 92-ра година,радиатора е големия (по-дълъг и по-висок), но изводите за антифриза са му от ляво (като си срещу колата) т.е. при ремъците на двигателя.
-ако има климатик,ама е след 7-ми 92-ра, радиатора е същия по размер,само че изводите са от дясно (от страната на скоростната кутия).
Двата радиатора не могат да се ползват един вместо друг,защото след 7-ми 92-ра компресора на климатика е друг тип и застава много ниско и няма как да се сложи маркуча на радиатора от ляво.
-ако няма климатик и е бензинова, тогава е с къс и нисък радиатор с една перка.За да се сложи големия,се налага да се смени гредата под радиатора (новата е по-ниска от старата) и да се смени и тръбата + маркуча за хидравличната течност,която е в гредата (има доста големи разлики).За водните съединения е ясно,че трябва да се сменят и те с подходящите.
При В4 радиатора е съвсем друг,ако има климатик - разликата е в долния извод за маркуча - при В3 си е за маркуч,при В4 е на "бърза връзка" и чак след нея става маркуч.Имат една разлика в наклона на извода,която пречи такъв от В4 с климатик да се сложи на В3 след 7-ми 92-ра директно...трябва да се преправя маркуча.
Има и още разновидности,ама сега не ми се описват всичките разлики.
Общо взето трябва да си прецените какво искате да постигнете със смяната на радиатора и да си премерите кое как да стане + внимателен оглед на радиатора,който ще ползвате за донор...понеже много хора си купуват неща,които няма как да бъдат сложени на тяхната кола,без да се сменят още 55 неща.
А и още нещо..слагането на по-дълъг радиатор при В3 води до смяна на въздухозаборника пред радиатора + решетката под предната броня...иначе все 1 нищо не сте направили.

- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Пасат В4 радиатор
Благодаря за отделеното време, и за изчерпателните обяснения колега zfa159! Интересува ме какво трябва да се смени, ако се сложи големия радиатор от Б3 и от Б4 на моя Б4? Какво се преправя, и в двата случая? Кой е по удачен, и с по малко главоболия при монтажа 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В4 радиатор
При В4 е доста лесно - радиаторите всичките са на 380мм т.е. от високите.Разликата е само в дължината - малкия е 525мм , големия е 720мм .В този случай ако си вземеш радиатор от В3 със заводски климатик или В4 със заводски климатик, той ще може директно да се монтира при теб,без да сменяш греди и т.н...само ще трябва да си вземеш и маркучите + ел. перки. Дали ще вземеш радиатор + маркучи и перка от В3 или от В4 е без значение,важно е само да са от един автомобил всичките неща (защото горе обясних,че долния маркуч на радиатора при В3 и В4 има разлика).


- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Пасат В4 радиатор
Благодаря, ще имам в предвид ценната ти информация колега! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта