Здравейте, колеги!
Днес докато оправяхме газовата с майстора, стана дума за катализатора. Та той ми препоръча да го махна. Всъщност аз отдавна си мисля да го махна. Въпросът ми, обаче е, това няма ли да бърка ламбда содната и евентуално какво трябва да сложа на негово място? Мисля напролет, когато ще сменям част от изпускателната система(може би и цялата), да махна и въпросния катализатор.
Премахване на катализатор — Голф 3, 1.4 AEX
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Премахване на катализатор — Голф 3, 1.4 AEX
Ако не съм в грешка, ламбда сондата влиае на разхода на бензина, ако караш на газ, няма да имаш проблеми! Другия вариант е да имаш Г.И с ламбда контрол и там вече, ще трябва да се преработва сондата, за да не дава грешки, като се сложи на мястото на катализатора, резонансно гърне!
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Премахване на катализатор — Голф 3, 1.4 AEX
my heart iS iCe написа:Ако не съм в грешка, ламбда сондата влиае на разхода на бензина, ако караш на газ, няма да имаш проблеми! Другия вариант е да имаш Г.И с ламбда контрол и там вече, ще трябва да се преработва сондата, за да не дава грешки, като се сложи на мястото на катализатора, резонансно гърне!
Имам ГИ, но мисля, че не е с ламбда контрол. Да разбирам, че ще трябва да сложа резонансно гърне. Това добре.
Споменах, че мисля да сменям и цялата изпускателна система. Колекторите също мисля, че са за смяна, тъй като са започнали да се пукат. Та какъв е варианта с тях? Втора употреба или?
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Премахване на катализатор — Голф 3, 1.4 AEX
Има нови, ако не се лъжа там където сменят гърнетата ги има, ако не се правят по-размер на двигателя по кубатурата! Но цената не мисля, че ще ти хареса! Ако правиш всичко на един път, по генерацията, ще ти излезе по-евтино. Аз на моя асматик, я правих на части, и излезе по скъпо! На един път 120 лева! По отделно 150! Та това е моето мнение.
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Премахване на катализатор — Голф 3, 1.4 AEX
my heart iS iCe написа:Има нови, ако не се лъжа там където сменят гърнетата ги има, ако не се правят по-размер на двигателя по кубатурата! Но цената не мисля, че ще ти хареса! Ако правиш всичко на един път, по генерацията, ще ти излезе по-евтино. Аз на моя асматик, я правих на части, и излезе по скъпо! На един път 120 лева! По отделно 150! Та това е моето мнение.
Колега, цената от 150лв за всичко ли е? Аз си мислих, че ще отидат много повече пари.
Чакам да мине зимата, да се скапят гърнетата на цяло и ще сменям всичко.
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Премахване на катализатор — Голф 3, 1.4 AEX
От катализатора назад става въпрос! Средно гърне и задно! Без мека връзка и без резонатор, и без тръбите до двигателя! По принцип нашите мотори са с евтини гърнета (Ако не слагаш алпака) с 200 лева трябва да смениш цялата генерация в най-лошия случай! Ако се спазариш за катализатора с човека който сменя гърнетата, да ти сложи резонатор, на мястото на катализатора (бартер) ще си добре! Меката връзка ако не се лъжа е 50 лева! Това са цени ориентировъчни, не твърдя, че са 100% сигурни! Но според мен, не чакай последния момент! Иди в някоя морга и ако намериш цяла генерация в добро състояние, си струва повече, отколкото да купуваш нови ментета, толкова са тънки, че на газ, няма да изкарат и 2 години! Трябва да се дупчат отдоло, иначе фалират ! Това ми е каза, човека който сменя моите гърнета!
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Премахване на катализатор — Голф 3, 1.4 AEX
my heart iS iCe написа:От катализатора назад става въпрос! Средно гърне и задно! Без мека връзка и без резонатор, и без тръбите до двигателя! По принцип нашите мотори са с евтини гърнета (Ако не слагаш алпака) с 200 лева трябва да смениш цялата генерация в най-лошия случай! Ако се спазариш за катализатора с човека който сменя гърнетата, да ти сложи резонатор, на мястото на катализатора (бартер) ще си добре! Меката връзка ако не се лъжа е 50 лева! Това са цени ориентировъчни, не твърдя, че са 100% сигурни! Но според мен, не чакай последния момент! Иди в някоя морга и ако намериш цяла генерация в добро състояние, си струва повече, отколкото да купуваш нови ментета, толкова са тънки, че на газ, няма да изкарат и 2 години! Трябва да се дупчат отдоло, иначе фалират ! Това ми е каза, човека който сменя моите гърнета!
Мхм. Благодаря за информацията. А, да питам крайно гърне от GT може ли да сложа?
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Премахване на катализатор — Голф 3, 1.4 AEX
Нашите гърнета, ако не се лъжа са с диаметър на тръбата 55 или 56 мм. На GT не знам колко е широко, но ако е по-широко, което е сигурно, защото двигателя е 1.6 и е 100 коня, а нашите са 60 коня, и ще трябва преправяне, снаждане и напасване! Но няма невъзможни неща! Късмет, и дано останеш доволен, от гърнетата, че повечето дрънчат като касичка прасенце!
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Премахване на катализатор — Голф 3, 1.4 AEX
my heart iS iCe написа:Нашите гърнета, ако не се лъжа са с диаметър на тръбата 55 или 56 мм. На GT не знам колко е широко, но ако е по-широко, което е сигурно, защото двигателя е 1.6 и е 100 коня, а нашите са 60 коня, и ще трябва преправяне, снаждане и напасване! Но няма невъзможни неща! Късмет, и дано останеш доволен, от гърнетата, че повечето дрънчат като касичка прасенце!
Благодаря ти много, колега, за информацията.
Жив и здрав

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13551
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Премахване на катализатор — Голф 3, 1.4 AEX
На АЕЕ съм махал катализатора и тръ6ичка. Няма проблеми, грешки, само дето над 3500 об поръмжава. Сондата е веднага след колектора, както и на АЕХ . На живи данни сондата е жива все още.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 65 госта