
Има малко напредък по ремонта на главата. Днес започнах да припасвам клапаните към леглата със шлайф паста, но уви, леглата на клапаните светват, но клапаните остават на язви, дори и във конусната част след фаската са на язви. Така. Нови клапани.

Всеки водач на клапаните има различен луфт, когато вкарам клапана във водача и го пусна на 5мм от челото и с пръсти го размърдам усещам луфт в порядъка на милиметър, според мен трябва да е по плътно движението на клапана във водача. На трети и четвърти цилиндър изпускателните клапани при опитите да ги вадя от водачите започнаха да задират в тях и със леко въртене наляво надясно ги изкарах и като погледнах видях стружчици във водачите, или клапаните са криви или нещо задират във водачите.

По - рано бях писал че мотора ми е шумен, този шум може да се дължи на този луфт на клапана във водача, който на някои водачи се чува като мърдам клапана.
Главата ми я шлайфаха в Интервагем в кв. Чародейка, гр. Русе.
На трактори съм сменял водачи и когато ги набивам след това ги райберя защото има изтървани и се случва да не може да влезе стеблото на клапана и с точен райбер ги райберя и след това всички клапани влизат точно без луфтове.

Сега питам ви, къде да си дам главата да ми избият старите водачи, да ми набият нови водачи, и ако е нужно да райберят водачите за да влязат клапаните без да хлопнат ? А аз след това ще си припасна фаските на клапаните към леглата с шлайф паста.