Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Съб 31 авг 2013 17:29


:exclaim Има малко напредък по ремонта на главата. Днес започнах да припасвам клапаните към леглата със шлайф паста, но уви, леглата на клапаните светват, но клапаните остават на язви, дори и във конусната част след фаската са на язви. Така. Нови клапани.
:arrow Всеки водач на клапаните има различен луфт, когато вкарам клапана във водача и го пусна на 5мм от челото и с пръсти го размърдам усещам луфт в порядъка на милиметър, според мен трябва да е по плътно движението на клапана във водача. На трети и четвърти цилиндър изпускателните клапани при опитите да ги вадя от водачите започнаха да задират в тях и със леко въртене наляво надясно ги изкарах и като погледнах видях стружчици във водачите, или клапаните са криви или нещо задират във водачите.
:arrow По - рано бях писал че мотора ми е шумен, този шум може да се дължи на този луфт на клапана във водача, който на някои водачи се чува като мърдам клапана.
Главата ми я шлайфаха в Интервагем в кв. Чародейка, гр. Русе.
На трактори съм сменял водачи и когато ги набивам след това ги райберя защото има изтървани и се случва да не може да влезе стеблото на клапана и с точен райбер ги райберя и след това всички клапани влизат точно без луфтове.

:arrow Сега питам ви, къде да си дам главата да ми избият старите водачи, да ми набият нови водачи, и ако е нужно да райберят водачите за да влязат клапаните без да хлопнат ? А аз след това ще си припасна фаските на клапаните към леглата с шлайф паста.




Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Съб 31 авг 2013 17:56


:newsm66

Ще погледам главата и тази вечер и .... ще завъртя едно дорниче за водачи и утре можеби ще пробвам да започна да ги избивам.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Сря 04 сеп 2013 21:48


Тъкмо си измих ръцете :Mr Green Fun

Днес пристигнаха новите водачи с новите клапани. Направих си дорник за избиване на водачите и дорник за набиването на новите. Избих старите водачи и набих новите, не е трудно изисква повечко смелост. Разбрах колко са ми били износени старите водачи след като пуснах новите клапани в новите водачи... МНОГО. Паснах новите клапани към леглата със едра и после фина шлайфпаста. Утре следва закопчаването на клапаните, защото тази вечер укъснях много :screwy .


bochogo
Мнения: 94
Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот bochogo » Сря 04 сеп 2013 22:30


Колеги някой пробвал ли е метода с газта за горене(осветление) и керосина,който се наливат през свещтите да за очистят нагара при маслообиращите сегменти?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот ventotdi » Сря 04 сеп 2013 22:31


Пешка , казах ти ,че луфта ти е голям на старите водачи без да ги видя . Успех :th_up


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Нед 08 сеп 2013 19:52


Аудито излезе от бокса днес следобяд. Звъненето от главата на мотора вече го няма. Някои хора бяха прави като ми казаха че имам луфт във водач-клапан системата. Чисто нови подгревни свещи, гарнитури, здрави повдигачи работещи нито един задържал, правилна центровка без аномалии от рода `един зъб назад` :D. Е както винаги има някои проблемчета. Преди като подгрявах ми мигаше лампата на подгрева, и имаше някакъв висящ кабел който закачих на товарната шина на свещите и спря да мига лампата, сега уж пак така ги закачих ама мига лампата, и зумера вътре пищи докато подгрява, като изключат свещите спира да звъни зумерчето. Другото е че мотора шава наляво надясно а тампона на скоростната и единия на мотора са чисто нови, другия на мотора видимо не изглежда разбит ...
Ще я доизкусорявам, обаче сега вече работи стегнато, а не като лешникотрошачка. Съвет от мен - на 1.6тд водачите на клапаните можете да си ги смените сами, на мен беше за пръв път, направих си 2 дорника един плътен за избиване и един със 3-4 десети по тънък за набиване защото при набиване свиват, шлайфпаста на клапаните и вече колата работи.
Сега пуши по черно отпреди, на нафта. Явно преди наистина клапаните ми са духали всичките, защото бях я настроил да изпушва мноого леко а сега пуши като локомотив защото е по херметизирана явно. Ще видим дали ще намаля нафтата или ще засиля турбинката малко.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Вто 10 сеп 2013 14:39


Днес направихме калкулация на частите, които смених.
Шлайф на главата 25лв + измиване на главата
Клапани - 7.20лв.бр х 8 - 57.60лв
Водачи - 3.20лв.бр - 25.40лв
Гарнитура на главата Victor Reinz - 35лв.
Гарнитура на капака на клапаните Victor Reinz - 5лв. за гумена трябваше да чакам още 2 дни а не ми се чакаше, като се разтече ше взема гумена тя е 21лв с нови шпилки.
Гарнитура на смукателен колектор - 4.50лв
гарнитури на изпускателен колектор комплект - 6.50
Семеринг на разпр. вал - 5.70 лв
Гумички на клапаните Corteco - 5.20лв.
Нови болтове на главата 21лв.
Силикон Victor Reinz - 16лв.
Нов датчик за температура на охл. Течност - 8лв.
Общо - 215лв.

Изчистих клапана на турбото, този който отваря към ауспусната тръба и вече имам бууст във малко по - ниски обороти това ми го каза колегата ventotdi.

Кеф си е да караш 1.6TD :D


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Вто 10 сеп 2013 14:40


Следва да се направи една профилактика на ГНП.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот ventotdi » Вто 10 сеп 2013 16:18


Браво :bowdown


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот samo_pechka » Вто 10 сеп 2013 20:11


Мн добре :th_up


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Сря 18 сеп 2013 20:08


Следваща болешка - заминава си водата в казанчето. За 1 седмица - 1 казанче вода свършва.
Преди да сменя гарнитурата на мотора си заминаваше антифриза, и сега като и налях вода пак свършва. Не е от гарнитурата на главата.
Радиаторчето на парното не е, защото лятото правих клапите на парното и не беше мокро, а и под стелките ми е сухо, ако то тече ще е мокро.
Водните съединения са здрави прегледал съм ги. Под колата няма никакви петна нито от масло нито от вода-антифриз. Турбото е с водно охлаждане, но отзад бели пушеци няма. Как да хвана къде отива тая вода ?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот samo_pechka » Сря 18 сеп 2013 20:31


Поогледай около водния радиатор , отстрани казанчетата му . Предполагам ,че от тройника си огледал , дали не капе, също и от фланеца на главата за парното ..А за това дали не излиза пара от ауспуха , вземаш салфетка , държиш я на около 2-3 пръста от ауспуха , накой да даде газ и да задържи на около 2000 оборота мотора за 15-ина сек. това е на загрял напълно мотор :exclaim Намокри ли се ..ясно

Последна промяна от samo_pechka на Сря 18 сеп 2013 20:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Сря 18 сеп 2013 20:34


Щуцерите на главата ми са алуминиеви не са пластмасови. Като ревизирах главата, ги смъкнах остъргах ги и им направих гарнитури и със силикон виктор рейнц ги залепих и там в момента е от сухо по сухо. Главата е суха цялата. Водния радиатор му гледам там където влизат маркучите в щуцерите около тях е сухо. Но ако е от питата няма как да го разбера. Да беше скъсан маркуч или сцепен радиатор да тече да знам че е от него сега най ме нерви това че не знам къде отива тая вода .-


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот samo_pechka » Сря 18 сеп 2013 20:38


Водния радиатор - потапяш го във ваната :biggrin с маркучите навън да не се мокрят , прегъваш единия , а другия надуваш със ... аз го правя с една допотопна прахосмукачка , от единия край има "опция" надуване :biggrin и следиш за мехурчета


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Сря 18 сеп 2013 20:41


Турбината ми е гарет т2 с водно охлаждане, ама от нея да пуска вода в цилиндъра ... няма ли да пуши бяло отзад ? Отзад единствено ми пропушва черен пушек на неизгоряла нафта тва си го знам от какво е, ауспуха нито е мазен нито прави капчици конденз, и освен черен дим не съм видял наситен бял или сив пушек. Ще направя теста със салфетката колкото и да ме е страх ... но няма наченки на влизане на вода в цилиндъра, маркучите са меки което е симптом че не надува.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: JMJ и 26 госта