Хора, съвременните автомобили не разчитат само на ABS, именно защото не е перфектна система. Анти-блокирането на колеата върши някаква работа, но не всичката. По-съвременните системи за сигурност прехвърлят спирачно усилие от едни колела към други, прехвърлят и въртящт момент от двигателя и така се получава перфектната стабилност в завой.
Обаче, сам по себе си, АБС-а не помага в завой на сух асвалт, или би помогнал само ако шофьора е толкова зле, че е блокирал колелата или е на път да го направи. Ако обърнете внимание във Ф1 примерно, при по-натоварено спране, до един момент АБС-а бачка, но ако пилота натисне повече педала, то той блокира колелата и определено, дори и да се прецакат гумите от такова спиране, все пак е по-добро спиране. Да не говорим, че в завой, когато спират или блокират вътрешните колела, то тогава се улеснява завиването
Отделно бях очуден от опел-а на един приятел, който си имиа АБС и още доста екстри покрай него - тракшън и ненам и аз какво. Та скоро му се случи, да си направи и четирите гуми на галоши, точно от рязко екстремно спиране с висока скорост. Колелата му блокирали и се влачил около 60 метра, като успял да спре невредим. Гумите бяха плоски на мястото на контакта им с асвалта, но важното е, че системите му за сигурност са решили, че по-бързо ще спре с блокирали колела
Който е предубеден в това, което говоря, съм навит да му го демонстрирам след като си направя нужният бутон, а именно, че без АБС ще спирам по-бързо от 50 до 0 на сухо, отколкото с АБС
