След доста ровичкане и питане така и не мога да разбера корена на проблема ми - след оправяне на клапите на парното миналата зима, сега през лятото установих, че радиатора на парното в купето почти постоянно е горещ. С климатроник съм, който изключвам, като прекъсвам едно от релетата, които са под предния капак - изгубил съм схемата и не мога да си спомня точно каква жица прекъсвах.
Та, в изключено положение на климатика и позиция Lo или каквато и да е - през клапите духа малко по-топъл въздух от външния, а в краката ми лъха страшна жега - при едно разглобяване в това положение и на запален двигател, установих, че 100% е радиаторчето, в което влиза врялата вода от охладителната система на колата и го напича здраво.
Мисля, че преди не е имало такъв проблем, това ми е трето лято на тази кола, а и колеги с такива коли се чудят че имам такъв проблем. Според всички майстори и сервизи не съществува клапа, която да прекъсва притока на гореща вода от двигателя, т.е това положение било нормално за този модел?! Постепенно стигнахме до решението да се монтира кранче на едната тръба, която подава горещата вода в купето. Естествено, ако го направя, ще искам да имам дистанционен контрол отвътре, а не да отварям капака за всяко отваряне/затваряне. Това е лесното решение, но ми се струва че може да има нещо, което не работи - клапа в самото радиаторче или на друго място. Искам просто да ми духа нестоплен външен въздух когато е 20-28 градуса. Не обичам климатиците ако не е над 32 градуса или не съм в задръстване.
Имаше няколко пътувания, в които след много ръчкане - вкл./изкл. на духалките и климатроника, пипане на градуси и позиции, това напичане изчезваше, но не можах да хвана някаква логика, сега май вече е постоянно така.
Това са маркучите, които вкарват горещата вода (използвам снимка на колега от култовата тема)
